Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

YEY,en 2009-brud-tråd :) vi har satt dato 17. januar 2009,kan du legge meg til, Concertina? :) Jeg har vært veldig dårlig på å være her inne på KG i det siste. Men nå som det bare er litt over et år igjen,er det på tide å tilbringe en god del tid her igjen syns jeg :lur: Vi har bestilt lokalet og kirke (kl 13.30 i kirken). Titta en del på kjoler,kjøpte nesten en,men ble mye tull,så da var det på'n igjen. Har falt litt for tanken om å få noen til å sy den,med litt div. inspirasjon fra forskjellige kjoler. Da får jeg akkurat hva jeg vil + at den blir helt unik :) Ellers så har vi satt opp en alternativ gjesteliste, men lurer på om vi kanskje bør korte den ned litt.. Er det forresten vanlig å si til gjestene at de kan ha med egen alkohol som de kan drikke på "festen",eller er det litt rart? Hadde jo spart penger,men samtidig vil jeg gjerne kjøpe inn så folk slipper å kjøpe selv. Mye å tenke på til et bryllup gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

YEY,en 2009-brud-tråd :) vi har satt dato 17. januar 2009,kan du legge meg til, Concertina? :) Jeg har vært veldig dårlig på å være her inne på KG i det siste. Men nå som det bare er litt over et år igjen,er det på tide å tilbringe en god del tid her igjen syns jeg :lur: Vi har bestilt lokalet og kirke (kl 13.30 i kirken). Titta en del på kjoler,kjøpte nesten en,men ble mye tull,så da var det på'n igjen. Har falt litt for tanken om å få noen til å sy den,med litt div. inspirasjon fra forskjellige kjoler. Da får jeg akkurat hva jeg vil + at den blir helt unik :) Ellers så har vi satt opp en alternativ gjesteliste, men lurer på om vi kanskje bør korte den ned litt.. Er det forresten vanlig å si til gjestene at de kan ha med egen alkohol som de kan drikke på "festen",eller er det litt rart? Hadde jo spart penger,men samtidig vil jeg gjerne kjøpe inn så folk slipper å kjøpe selv. Mye å tenke på til et bryllup gitt :fnise:

Sånn, nå er du lagt til! Foreløpig første mann ut av oss 2009-bruder :)

Hva er en alternativ gjesteliste forresten? :) Ang alkohol så synes jeg det er bedre at folk kan ta med selv enn at man har kjøpebar, men det går og an å bare kjøpe inn øl og vin feks, da blir det ikke like dyrt som om man kjøper masse sprit og blandevann i tillegg. Vi har tenkt å ha øl og vin, og i tillegg cognac, whisky og baileys til den frie baren, gidder ikke styre med blandevann og bartender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er du lagt til! Foreløpig første mann ut av oss 2009-bruder :)

Hva er en alternativ gjesteliste forresten? :) Ang alkohol så synes jeg det er bedre at folk kan ta med selv enn at man har kjøpebar, men det går og an å bare kjøpe inn øl og vin feks, da blir det ikke like dyrt som om man kjøper masse sprit og blandevann i tillegg. Vi har tenkt å ha øl og vin, og i tillegg cognac, whisky og baileys til den frie baren, gidder ikke styre med blandevann og bartender :)

Alternativ-gjesteliste er bare noe jeg kaller det :sjenert: vi har skrevet opp mesteparten av venner,alt av familie (med samboere og unger)osv,så er det lettere å skrive den ordentlige gjeste-listen etter det. Vi har ikke mulighet til å be alle vi har på den første listen. Men vi trengte en oversikt,sånn at vi føler det blir riktig med hvem som komme til middag og kaffe. Det vi tenkte var å kjøpe inn øl og vin og kaffe avec som du never. Pluss noe sprit med enkelt blandevann,men ingen bartender. Blir det dumt det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ-gjesteliste er bare noe jeg kaller det :sjenert: vi har skrevet opp mesteparten av venner,alt av familie (med samboere og unger)osv,så er det lettere å skrive den ordentlige gjeste-listen etter det. Vi har ikke mulighet til å be alle vi har på den første listen. Men vi trengte en oversikt,sånn at vi føler det blir riktig med hvem som komme til middag og kaffe. Det vi tenkte var å kjøpe inn øl og vin og kaffe avec som du never. Pluss noe sprit med enkelt blandevann,men ingen bartender. Blir det dumt det kanskje?

Ah, vi kommer nok til å invitere flere enn vi egentlig har råd til, rett og slett fordi vi har så mange tilreisende at det garantert er mye frafall (og får vi det ikke så får vi fikse det på et vis :fnise: ). Går an å ha drinker uten bartender, men det går mye mer alkohol, halvfulle mennesker er ikke så nøye på mengden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vi kommer nok til å invitere flere enn vi egentlig har råd til, rett og slett fordi vi har så mange tilreisende at det garantert er mye frafall (og får vi det ikke så får vi fikse det på et vis :fnise: ). Går an å ha drinker uten bartender, men det går mye mer alkohol, halvfulle mennesker er ikke så nøye på mengden ;)

Det er sant :fnise: får se hva det blir til,vi har jo fortsatt god tid til å bestemme oss.. Vi har også noen tilreisende, men ikke veldig mange,så tør ikke satse på det tror jeg. I tillegg skal mamma og pappa og svigerforeldra betale halvparten hver av dekorasjoner og mat/drikke,så jeg vil være litt forsiktig for deres del også. Vil ikke utnytte at de skal betale en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge meg til på 17. oktober? For i dag kom nemlig min kjære og sa at vi skal fremskynde bryllupet med et helt år. Jeg ble med et bekymret for om vi skulle klare å spare på så kort tid. Men han sa at det kommer til å ordne seg. Så nå er jeg rett og slett overlykkelig :)

Endret av Elize
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan skrive meg opp den 23.05.09.

Kirken er booket, og vi valgte kl13.15.

Har begynt å planlegge innbydelsene og har vel nesten bestemt oss for å invitere alle på middag, blir nok litt dyrt men da slipper vi å velge og dagen blir ikke så oppdelt.

Vært på bryllupsmesse i dag ble vel egentlig bare mer forvirret en klok, så skal prøve meg på en ny messe neste helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mai_brud
Kan skrive meg opp den 23.05.09.

Kirken er booket, og vi valgte kl13.15.

Har begynt å planlegge innbydelsene og har vel nesten bestemt oss for å invitere alle på middag, blir nok litt dyrt men da slipper vi å velge og dagen blir ikke så oppdelt.

Vært på bryllupsmesse i dag ble vel egentlig bare mer forvirret en klok, så skal prøve meg på en ny messe neste helg

Hei hei.Var det her i Bergen du var på messe, eg var det. Ble ikke så veldig klok nei. Hvilke messe er det du skal på neste helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også gifte meg i 2009 - i mai/juni. Hurra!

Noen som har tips til steder i Oslo vest området m tanke på lokaler og sånn??

Bor ikke i byen akkurat nå, så litt vanskelig....

Gjerne steder der det er lov å ta m egen mat og drikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Vi planlegger å gifte oss på høsten 2009... Vi har ikke 100% bestemt noen ting ennå, men vi falt litt fordatoen 19.09.09 (ikke spør hvorfor, det veit vi ikke...)

Vi har skrevet opp en forløpig gjesteliste, men det er på 90 personen er den skal kanskje i hvertfall slankes litt...

Vi har ikke bestemt oss for kirke ennå... Det står lissom å henger på meg det med kirke... Jeg har ikke noe nært forhold til kirken "min", utenom at jeg ble komfirmert der, så jeg sa tidlig at vi egentlig kunne gifte oss i Kirken han "hører til i! (dvs. ble konfirmert i), men nå som vi har begynt å planglegge, er jeg veldig i tvil om hva jeg vil... Og jeg kan ikke få dratt for å se på dem begge, fordi vi i øyeblikket bor på andre siden av landet... Men til sommerferien skal vi hjem igjen, så da skal vi innom begge kirkene igjen og se, og bestemme oss...

Vi har snakket litt meny, og vi er enige om forretten (ei skikkelig god tomatsuppe), til hovedretten skal vi ha kjøtt (kanskje steik) og poteter, og til dessert vurderer vi dronning maud...

Lokalet jeg jeg veldig enig med meg selv om, selv om jeg ikke har sett det ennå... det ser veldig fint ut utifra bildene som ligger på Uni-k.no... Det skal vi også se på til sommeren...

Fargemessig så vil jeg har hvitt, midnattsblå og kanskje noe rosa... Selv om det er på høsten, så vil jeg ikke ha oransj farger...

Kjolen er jeg velig pirkete på, men jeg veit at mamma har veldig lyst til å sy, og jeg har stor tro på at hu kan klare det og få det kjempe fint, jeg må bare bestemme meg for hvordan kjole jeg har lyst på...

Huff nå skrev jeg mye...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg tror jeg er mentalt tilbakestående! Jeg skal jo gifte meg i 2008! Har sett helt feil, jeg! Unnskyld, det var ikke meningen å herpe opp tråden deres!

:sukk:

Vil TS slette meg fra listen, tro? Og igjen - unnskyld!

Jeg er et ordentlig surrehue!

Jaja, lykke til da dere 2009-bruder!

Her er kjolen min, forresten, hvis TS fortsatt vil se den...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nissejenta2_*

Wow!! Shit.....har dere komt så langt...

vi har satt dato: 08/08-09

men venter litt me planlegging i vente på om vi har råd evt.om vi skal låne..

mange som gjer d??låner peng altso??

vi har ikke planlagt noe ennå...men ser at d kanskje er på tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Høyfjellsbrud

Vi har planer om å gifte oss 9.mai 2009. Gjestelisten er planlagt og lokale er funnet, men har ikke booket det. Føler meg veldig tidlig ute. Men tenker på alle detaljer hele tiden. Godt å ha en forlovede som holder meg litt i tøylene sånn at jeg får sove om natten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Shit.....har dere komt så langt...

vi har satt dato: 08/08-09

men venter litt me planlegging i vente på om vi har råd evt.om vi skal låne..

mange som gjer d??låner peng altso??

vi har ikke planlagt noe ennå...men ser at d kanskje er på tide...

Jeg skal bruke noe av pengene jeg får fra lånekassen. Men vi sparer for harde livet, men det er ikke blitt så veldig mye enda.

Jeg har lyst å bestille kirka allerede nå, men vi klarer ikke å bestemme oss for klokkeslett.

Vi har gjestelisten klar, 80 gjester, 50 til middag og 30 som kommer til kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldiga at foreldrene våre skal betale halvparten hver, hadde det ikke vært for det måtte vi enten utsatt bryllupet eller tatt opp et lite lån. MEN, det "negative" (blir vel nesten feil å si det sånn) med at folka våre skal betale, er at jeg føler jeg må være VELDIG forsiktig med penge-bruken. Tør ikke ta av helt, føler det blir frekt. Betaler selvfølgelig kjolen m/tilbehør selv, også kommer jeg til å kjøpe inn til invitasjoner og pynt og sånn selv også. Så det blir vel i hovedsak mat og drikke (+ muligens noe dekorasjon. men drikke får vi skaffet billig,så de slipper å kjøpe alt på polet) som de skal betale. Syns det er utrolig snilt og mer enn nok. Vil liksom ikke komme med kvitteringer og be om penger de gangene jeg skal handle inn diverse stæsj... Skulle gjerne ha fått kutta ned på middags-gjestene da. Har ønske om å være rundt 50 stk, men er nå oppe 70 (nærmere 90 til kaffe'n)og har ikke peiling på hvem vi kan gjøre om til kake-gjester. Vanskelig det der... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har tenkt å spare mesteparten, vi venter litt penger snart som strengt tatt kunne gått til å betale ned på huslånet, men vi lar noe av dette gå inn på bryllupskontoen (vi har bare etparhundre tusen i lån så det hadde ikke utgjort noe særlig). Mine foreldre har allerede sagt de ønsker å bidra med noe, men hvor mye har vi ikke snakket om enda. Vi satt opp budsjett, vi tror vi skal klare oss med rundt 90.000, men da er ikke ringer eller bryllupsreise (vi tror vi skal på telttur i Jotunheimen, men satser på første og siste natt på hotell for kosens skyld) medregnet. Vi blir rundt 70 gjester tenker jeg (kommer til å invitere endel mer, men mye langveisfra så vi tror desverre ikke alle kan komme), alle blir invitert på middag og fest, vi skal ha fotograf, band, solist i kirka osv.... Føler ikke at vi sparer på noe egentlig. Jeg har begynt litt innkjøp av materialer til invitasjoner, og vi har tenkt å begynne å kjøpe inn ting litt etter litt slik at vi ikke merker utgiftene like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn vi skal gjøre også...kjøpe inn litt av pynt og ting til invitasjoner og sånn litt etter litt. Så blir det plutselig ikke masse utgifter på en gang, pluss at vi vil føle at vi bidrar så godt vi kan vi også (selv om foreldra våre har sagt vi ikke trenger, men vi ønsker det for vår egen del:)). Kjøper dere forresten pynt til bord, bordkort osv her i Norge eller fra utlandet? Så det var ganske stor pris-forskjell på kaketoppene her i Norge og i USA...det blir jo ekstra med frakt,men hvis man kjøper pynt fra samme leverandør så tror jeg man kan spare litt...eller?

Endret av SynneMarie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betsy: den kjolen er nydelig :)

SynneMarie: vet ikke hva vi skal, men antar at jeg kommer til å handle endel på Ebay ol, jeg kjøper mye annet på Ebay, så hvorfor ikke bryllupsstæsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var her om dagen og hørte på pris på brudebukett og lommeblomst til mannen.

Dama på blomser butikken sa at det var mellom 1500-2000kr for buketten :hakeslepp: syns det var ganske dyrt jeg for en blomsterkvast.. men så sa hun også at så lenge det ikke var brudebukett tok dem 400,- timen for å lage andre buketter, og den jeg skal ha kan ikke ta mer enn et par timer å lage... det er jo helt sykt hva dem kan ta seg betalt for bare fordi at ordet starter på "brude"...

Manneblomsten kom på mellom 150-200kr.. for en liten blomst liksom.. jeg syns det er sykt...

hva må dere ut med der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...