Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Bare tenkte det kunne være morsomt med en liten skravletråd og datoliste for oss som skal gifte oss neste år! :) Bare si fra når dere gifter dere så skal jeg legge dere til :)

:hjerte: Januar

17. januar - SynneMarie

31. januar - Maryell

:hjerte: Februar

14. februar - Snørose

14. februar - Mille123

:hjerte: Mars

05. mars - Muffin!

07. mars - Maryell

??. mars - StorSky

:hjerte: April

04. april - bunadbrud

18. april - illafanten

:hjerte: Mai

01. mai - Dr.Grey

02. mai - Noli

02. mai - LindaKristin

09. mai - Høyfjellsbrud

09. mai - Solita

16. mai - Frøken brud

22. mai - barbeina

23. mai - Cili

23. mai - jeanett

23. mai - cypress

23. mai - krøll78

30. mai - mai_brud

30. mai - weki83

30. mai - Dinoli

30. mai - Trudeluttan

:hjerte: Juni

06. juni - 100%svevende

06. juni - Meteline

06. juni - Sirnor

06. juni - maja25

06. juni - icechick

06. juni - lillelinn

06. juni - brud060609

06. juni - Bluespirit

06. juni - Beewee

06. juni - brud0606

06. juni - gifteklar

06. juni - Kohana

11. juni - pixi

13. juni - Hegepege

13. juni - Lille Banana

13. juni - Sunny80

13. juni - Tillemor

20. juni - Therese_brud

20. juni - Magiga de Spell

20. juni - Trimjenta

20. juni - sashadelenn

20. juni - Fiona83

27. juni - alfaalfa

27. juni - _lene_

27. juni - LilleSiri

27. juni - Lilleulv

27. juni - msplum

27. juni - Humleblomst

27. juni - MaiL

27. juni - Molly1980

27. juni - Minnelli

27. juni - Musica

27. juni - Juni-09

27. juni - Ingnting

27. juni - Lille Rosa

:hjerte: Juli

04. juli - Februarmamsen

04. juli - Frøken Freken

04. juli - Sofia1

04. juli - dextrin

04. juli - bryllupsTwisted

04. juli - Mokkon83

04. juli - Ansjoni

04. juli - eleit

04. juli - Sarasahara

10. juli - MaiMar

10. og 11. juli - FrodeLinda100709

18. juli - Grafica

18. juli - kittz82

18. juli - Bare innom

25. juli - mamikk

25. juli - covergrl

25. juli - Frozen

25. juli - Lille Bille

25. juli - IngjerdØ

:hjerte: August

01. august - Mazilla

01. august - Anamelona

01. august - Nolia

07. august - Nolita

07. august - Nika

08. august - Concertina

08. august - Dinedama

08. august - Lille Ballerina

08. august - Nissejenta2

08. august - Maop

08. august - brud08.08.09

08. august - kakemonsteret

08. august - Mo9qa

08. august - Pinky

08. august - Sørlandsbrud 09

08. august - lost_bird

08. august - Airam

08. august - Kimura

08. august - bridezilla

15. august - Maye

15. august - -Sandra-

15. august - hopeful

15. august - Solstrålejenta

15. august - Gullfia

15. august - Honey

15. august - endeligforlovet

15. august - Cammiebella

15. august - Ballerina

22. august - linel

22. august - zilje_k

22. august - Cathrine84

22. august - Brud-09

22. august - flub

22. august - BUFFY

22. august - KittyBambi

29. august - Petrina

29. august - Heartbeats

29. august - Anniq

29. august - -Sukkerspinn

:hjerte: September

05. september - lirypa

09. september - mack

12. september - flysnuse

12. september - bryllupsjenta

12. september - latte

12. september - mamsemamma

19. september - No Shorty

20. september - jannamor

26. september - 2009 brud

26. september - Coriander

:hjerte: Oktober

03. oktober - Elize

03. oktober - TuttaV

03. oktober - Lano

10. oktober - Leiah

22. oktober - Zaphireh

:hjerte: November

14. november - ~Lykkelig~

:hjerte: Desember

12. desember - milstjerne

26. desember - Nettepett

31. desember - Agnethe

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt har dere kommet med planleggingen da? Her har vi kommet litt på vei, har diskutert endel på hvordan vi vil ha det/ikke ha det, reservert lokale (som jeg er litt usikker på siden det er endel her som har hatt negativ opplevelse med det...), skrevet en ca-gjesteliste for å ha litt peil på hvor mange det var snakk om, snakket med kirkekontoret (får ikke reservert dato før i februar), satt opp et budjsett og innsett at dette blir dyyyrt ;)

Og i dag har jeg tenkt meg en tur på Papirgalleriet og Panduro, og kjøpe inn noe papir og stæsj for å lage noen testversjoner av invitasjoner... Altfor tidlig ute, men har bare lyst til å teste det ut, dessuten tar det tid å lage 40-50 invitasjoner også ;)

Vi har jo god tid heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du kan legge meg til på 7. august :)

Vi har ikke kommet lengre enn å sette dato vi, og den er ikke helt 100% den heller.. Men fikk bekreftelse fra Sjømannskirken i New York at den datoen var ledig, så nå har sambo noen dager på seg for å bestemme seg om han vil bruke så mye penger på bryllup.. :) Men blir jo bryllupsreise i samme slengen da, så den sparer vi :)

Inviterer familie over, men tipper at det er kanskje bare min familie (mor og far og bror - kanskje bestemor) som kommer å ser på oss.. Og så blir det 30-40 stykker på en uformell fest etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du kan legge meg til på 7. august :)

Vi har ikke kommet lengre enn å sette dato vi, og den er ikke helt 100% den heller.. Men fikk bekreftelse fra Sjømannskirken i New York at den datoen var ledig, så nå har sambo noen dager på seg for å bestemme seg om han vil bruke så mye penger på bryllup.. :) Men blir jo bryllupsreise i samme slengen da, så den sparer vi :)

Inviterer familie over, men tipper at det er kanskje bare min familie (mor og far og bror - kanskje bestemor) som kommer å ser på oss.. Og så blir det 30-40 stykker på en uformell fest etterpå :)

Lagt deg til, bytter dere dato så får du si fra :)

Høres ut som en veldig fin måte å gifte seg på i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johoooo her kan jeg være med :)

Datoen er 08.08.09.

Når er det normalt å booke kirken?? har ikke gjort det enda... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mai_brud

Halloen..

Eg skal gifte meg 30.mai 2009. :)

Har ikke kommet så veldig langt, får ikke bestille kirke før om noen uker og er på utkikk etter lokale. Det er søren meg ikke lett, heldigvis har vi god tid.

Noen som har peiling på lokale her i Bergen som er flott, plass til ca 80-100 og medbrakt alkohol?? Kom gjerne med tips.

Så lurer eg på hvilket klokkeslett dere bestille kirken til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tenkte det kunne være morsomt med en liten skravletråd og datoliste for oss som skal gifte oss neste år! :) Bare si fra når dere gifter dere så skal jeg legge dere til :)

:hjerte: Januar

:hjerte: Februar

:hjerte: Mars

:hjerte: April

:hjerte: Mai

:hjerte: Juni

_lene_ - 27. juni

:hjerte: Juli

:hjerte: August

7. august - Nolita

8. august - Concertina

:hjerte: September

:hjerte: Oktober

:hjerte: November

:hjerte: Desember

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har booket lokale og vigsler fra HEF, men vet ikke HVOR vi skal ha vielsen ennå...hehe...

Mormor skal sy kjolen min (hun er kjempeflink), jeg har valgt to forlovere og kjæresten 1, så vi er nesten ferdig med den biten også...

Holder på å tenke litt på hvordan invitasjonene skal se ut allerede, fargevalg til invitasjoner og borddekor og sånt...

Tenkte å bestille fotograf, catering og bil i løpet av de neste mnd også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen..

Eg skal gifte meg 30.mai 2009. :)

Har ikke kommet så veldig langt, får ikke bestille kirke før om noen uker og er på utkikk etter lokale. Det er søren meg ikke lett, heldigvis har vi god tid.

Noen som har peiling på lokale her i Bergen som er flott, plass til ca 80-100 og medbrakt alkohol?? Kom gjerne med tips.

Så lurer eg på hvilket klokkeslett dere bestille kirken til?

Vi skal bli viet kl 14. Hm, er ikke så mange steder man kan ta med alkohol lengre... vi skal ha festen i badstuen, klubbhuset til Varegg. Det er lyst og fint i allefall, og ganske sentrumsnært... Men spørs hva du mener med "flott". Det er jo ikke ærverdig sånn som Legenes Hus f eks. Mener å ha hørt at man ikke bør være mer enn 70 til middag der i allefall, men har hørt om fester hvor det har vært 100 stk der....så spørs om dere skal ha alle til middag eller ei...kan kanskje bli litt crowded uansett om dere blir så mange som 100 stk...

Man kan også ha med egen drikke på Kronstad hovedgård, men der er det bare plass til 60 til middag.

Tror man kan ha med egen drikke på Døves hus og Nord-Norgeforeningen også, det kan du jo undersøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi må sette i gang å bestemme dato snart ja. Bare bestemt at det blir på sommeren, regner med august. Men ikke helt bestemt enda. Må få med samboeren på en liten prat en kveld, selv om han helst ikke vil prate om det før det er ett år igjen. Men hvordan skal jeg ellers vite når vi kan begynne å prate :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johoooo her kan jeg være med :)

Datoen er 08.08.09.

Når er det normalt å booke kirken?? har ikke gjort det enda... :sjenert:

Velkommen hit, så fin dato dere har valgt ;)

Vet ikke når det er normalt å booke kirke, men jeg ringte kirkekontoret her 3. januar for å spørre de når jeg var nødt til å gjøre det, og da sa damen at jeg kunne ringe i februar, og siden datoen betyr masse for oss så sitter jeg vel på telefonen 1. februar jeg ;)

Halloen..

Eg skal gifte meg 30.mai 2009. :)

Har ikke kommet så veldig langt, får ikke bestille kirke før om noen uker og er på utkikk etter lokale. Det er søren meg ikke lett, heldigvis har vi god tid.

Noen som har peiling på lokale her i Bergen som er flott, plass til ca 80-100 og medbrakt alkohol?? Kom gjerne med tips.

Så lurer eg på hvilket klokkeslett dere bestille kirken til?

Velkommen hit :)

Vi har ikke bestilt kirke enda, men jeg har mest lyst på 14.00, da er det ganske god tid før kirken til frisør og styr, men heller ikke for kort tid til et ok tidspunkt å ha middagen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_lene_ du er jo godt i gang du! Så spennende at mormoren din skal sy kjole, det blir jo kjempespesielt! :-D

Vi skal gifte oss 4. april 2009 ;)

Notert! Velkommen! :)

Ser ut som vi må sette i gang å bestemme dato snart ja. Bare bestemt at det blir på sommeren, regner med august. Men ikke helt bestemt enda. Må få med samboeren på en liten prat en kveld, selv om han helst ikke vil prate om det før det er ett år igjen. Men hvordan skal jeg ellers vite når vi kan begynne å prate :fnise:

Hihi, kan vel være greit å få på plass det ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11. oktober her...

Stedet for vielsen og festlokale er booket, forloverne har sagt ja til oppgaven, invitasjonene er ferdige og kjolen er kjøpt.

Litt tidlig ute? Eh - ja.

:sol:

Endret av Betsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_lene_ du er jo godt i gang du! Så spennende at mormoren din skal sy kjole, det blir jo kjempespesielt! :-D

Jepp, hun blir 76 i mai, men hun er kjempesprek, så det er jo bare gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11. oktober her...

Stedet for vielsen og festlokale er booket, forloverne har sagt ja til oppgaven, invitasjonene er ferdige og kjolen er kjøpt.

Litt tidlig ute? Eh - ja.

:sol:

Wow! Gjort ferdig invitasjonene? Og kjøpt kjole? Godt å se at jeg ikke er tidlig ute, og i forhold til deg så har jeg jo knapt begynt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow! Gjort ferdig invitasjonene? Og kjøpt kjole? Godt å se at jeg ikke er tidlig ute, og i forhold til deg så har jeg jo knapt begynt :fnise:

Jepp - her går det unna! Hadde bestemt meg for hvilken kjole jeg ville ha og dermed avsluttet letingen på nettet. Hadde tenkt å bestille denne gjennom brudesalong, men fant den brukt på nettet - og dermed slo jeg til for å spare litt penger. Kjolen var ganske dyr ny (ca 15 000 - 18 000), så jeg er strålende fornøyd med å få kjøpt den brukt.

:-D

Invitasjonene var det helt greit å gjøre unna forholdsvis raskt; det ble nemlig ekstremt kjedelig etterhvert (selv om jeg ikke hadde så altfor mange å lage...)!

Så nå er planen min og ikke gjøre noe mer av bryllupsforberedelser på en goood stund (eventuelt kjøpe sko når jeg reiser til Frankrike neste måned). Sånn egentlig synes jeg ikke det virker som om det er så mye stress med denne bryllupsplanleggingen som folk skal ha det til...?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss 30. mai 2009!! Har ikke fått bestilt kirken enda, må vente til 1. mars, men da er det bare å hive seg over telefonen! Kikker etter lokaler, men er ikke lett å finne noe litt spesielt i Sandefjord-området. Tar gjerne imot tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, endelig kan jeg også være med på en slik tråd :)

Vi skal gifte oss i Jan/feb 2009, med 31 Januar som en het kandidat.

Skal farte rundt og se på lokaler i helgen, det blir disse: Madserud gård, Refsnes gods, Losby gods og Holmenkollen park hotell.

Erfaringer eller andre forslag tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - her går det unna! Hadde bestemt meg for hvilken kjole jeg ville ha og dermed avsluttet letingen på nettet. Hadde tenkt å bestille denne gjennom brudesalong, men fant den brukt på nettet - og dermed slo jeg til for å spare litt penger. Kjolen var ganske dyr ny (ca 15 000 - 18 000), så jeg er strålende fornøyd med å få kjøpt den brukt.

:-D

Invitasjonene var det helt greit å gjøre unna forholdsvis raskt; det ble nemlig ekstremt kjedelig etterhvert (selv om jeg ikke hadde så altfor mange å lage...)!

Så nå er planen min og ikke gjøre noe mer av bryllupsforberedelser på en goood stund (eventuelt kjøpe sko når jeg reiser til Frankrike neste måned). Sånn egentlig synes jeg ikke det virker som om det er så mye stress med denne bryllupsplanleggingen som folk skal ha det til...?

:)

Jeg misunner deg veldig, jeg titter på kjoler og kan ikke engang se for meg hvilken jeg kommer til å ende opp med ;) Er det mulig å få se vindunderet ditt?

Invitasjonene tror jeg vi kommer til å begynne med ganske snart, dvs de som skal ligge utenpå, det som skal trykkes inni venter vi med til vi med å trykke. Har kjøpt inn endel papir, mangler enda en type (fant ut da jeg kom hjem) og må også kjøpe noen tynne organzabånd i champagne/kobber. Har ei venninne som er typograf og tenkte jeg skulle høre litt med henne ang font, størrelse og oppsett til det som skal trykkes.

Det er vel ikke *så* mye å gjøre, men synes det er nok, selvsagt: har man lokale, vielsessted, ca gjesteliste og ca budsjett så kommer man langt nå i begynnelsen. Men jeg er detaljfreak og vet at jeg kommer til å tenke gjennom borddekorasjoner og blomster og frisyre og... :fnise:

Vi skal gifte oss 30. mai 2009!! Har ikke fått bestilt kirken enda, må vente til 1. mars, men da er det bare å hive seg over telefonen! Kikker etter lokaler, men er ikke lett å finne noe litt spesielt i Sandefjord-området. Tar gjerne imot tips:)

Velkommen skal du være! Vet desverre ikke noe om Sandefjord-området, men ville anbefalt deg å lage en egen tråd om det, da får du sikkert noen svar :)

Edit: ser jo nå at du allerede har gjort det, håper du får noen gode tips :)

Hurra, endelig kan jeg også være med på en slik tråd :)

Vi skal gifte oss i Jan/feb 2009, med 31 Januar som en het kandidat.

Skal farte rundt og se på lokaler i helgen, det blir disse: Madserud gård, Refsnes gods, Losby gods og Holmenkollen park hotell.

Erfaringer eller andre forslag tas imot med stor takk!

Velkommen! :) Har satt deg opp på 31. januar, blir det noen forandring så får du si fra. Har absolutt ingen erfaringer med å holde selskap noen av stedende, men de har god mat og det er veldig fint på Losby i hvertfall :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...