Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Ja, da var dato satt sånn halvveis... 15. august 09. Men vi har ikke bestilt verken kirke eller lokaler enda da, så får håpe det er ledig den datoen... Da er det nøyaktig 1,5 år siden han fridde (ikke at det var derfor jeg valgte den datoen, hehe :fnise: ).

Det eneste som er blitt gjort hos oss, er å spørre våre forlovere! Sambo skal ha en kamerat, mens jeg skal ha mine to søstre... Noen flere som skal ha to forlovere? Går liksom ikke an å velge mellom to søstre...

Ellers sliter jeg skikkelig med valg av kirke og lokaler... Valget står mellom tre kirker; kirka sambo "hørte til" før, kirka jeg "hørte til" før, og den vi hører til nå der vi nettopp har flytta. Kirka til sambo er distriktets vakreste! Men han har knapt vært innom der sjøl og jeg føler vi ikke har noen tilknytning til den.. Kirka "mi" er virkelig ikke noe fin! Med gyselig grønt interiør inni 8ser for meg stygge bilder).. Men jeg har hatt mye der å gjøre i min oppvekst, bl.a. kor, speideren osv... Så jeg føler en viss tilknytning til den... Og så har vi kirka der vi bor nå, som jeg aldri har vært i, men som er fin utenfra iallefall... Har jo ingen tilknytting til den heller, men hadde jo vært koslig, siden det liksom er her vi skal bo, og gjerne døpe våre fremtidige barn, hehe...

(Alle tre kirkene er maks 1 mil fra hverandre, så plasseringen har ikke noe å si...)

Når det gjelder lokaler har jeg ikke fått lett så mye... Men har et som kan være aktuelt da, må bare få sett det inne først... vet liksom ikke helt hva jeg har å velge mellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt "Bryllupsmagasinet" :ler: Bare måtte når vi var på butikken i stad. Men tror jeg er litt annerledes enn andre. Bladde gjennom hele og klarte bare å finne en kjole jeg likte, litt sånn middelalder inspirert. Likte ingen av de "vanlige" kjolene. Ellers sto det jo ingenting, så betale 89 kroner for å se på kjoler som jeg unasett finner på nettet kommer jeg nok ikke til å gjøre igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt "Bryllupsmagasinet" :ler: Bare måtte når vi var på butikken i stad. Men tror jeg er litt annerledes enn andre. Bladde gjennom hele og klarte bare å finne en kjole jeg likte, litt sånn middelalder inspirert. Likte ingen av de "vanlige" kjolene. Ellers sto det jo ingenting, så betale 89 kroner for å se på kjoler som jeg unasett finner på nettet kommer jeg nok ikke til å gjøre igjen ;)

Den Agapekjolen? :) Jeg har kjøpt flere magasiner, de er ikke så spennende, men de var greie å ha for å vise til mamma... Ikke at jeg finner så fryktelig mange kjoler i de som jeg faller for, men det er jo noen som er litt slik som jeg liker :) Derimot har jeg funnet flere jeg liker bedre i noen utenlandske magasiner, men de kostet visst en formue så... :sjenert:

Har fått bryllupsboka til Mona Grudt av mamma, den var veldig fin, men det stod jo ikke stort mer enn det jeg allerede visste ;) Også har mamma sagt at hun vil betale kjolen!!! :hoppe: snille mamman min! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Agapekjolen? :) Jeg har kjøpt flere magasiner, de er ikke så spennende, men de var greie å ha for å vise til mamma... Ikke at jeg finner så fryktelig mange kjoler i de som jeg faller for, men det er jo noen som er litt slik som jeg liker :) Derimot har jeg funnet flere jeg liker bedre i noen utenlandske magasiner, men de kostet visst en formue så... :sjenert:

Har fått bryllupsboka til Mona Grudt av mamma, den var veldig fin, men det stod jo ikke stort mer enn det jeg allerede visste ;) Også har mamma sagt at hun vil betale kjolen!!! :hoppe: snille mamman min! :-D

Agape ja :ler: Var inne på siden nå, men syns 2007 modellen er finere egentlig

jeg da. Så gøy å se på kjoler. Første gangen jeg har gjort siden i sommer, tenkt så mye på baby så har helt glemt bryllup.

Så snill mamma du har da, sa hun noen øvre prisgrense eller kan du finne hva du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel typen som ligger sånne du Concertina? Har du i såfall noen tips om andre som kan ha lignende kjoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agape ja :ler: Var inne på siden nå, men syns 2007 modellen er finere egentlig

jeg da. Så gøy å se på kjoler. Første gangen jeg har gjort siden i sommer, tenkt så mye på baby så har helt glemt bryllup.

Så snill mamma du har da, sa hun noen øvre prisgrense eller kan du finne hva du vil?

Baby tar opp litt mer tid ja ;) Jeg synes bryllup er så mye greiere å holde på med, det kan jeg kontrollere uten noen problemer, verre med denne prøvingen...

Veldig snill mamma ja, hun har ikke sagt noen øvre prisgrense, men hun spurte om hva kjoler koster før hun sa at hun ville betale kjolen, og da sa jeg vel noe om rundt 13-15000 kr, noen dyrere og noen billigere :)

Du er vel typen som ligger sånne du Concertina? Har du i såfall noen tips om andre som kan ha lignende kjoler?

Vel, det ligger en tråd med kjoler med lange ermer på bryllupsklar.dk, hvis jeg ikke husker helt feil så er det endel lignende kjole i den tråden (den er 28 sider lang ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby tar opp litt mer tid ja ;) Jeg synes bryllup er så mye greiere å holde på med, det kan jeg kontrollere uten noen problemer, verre med denne prøvingen...

Veldig snill mamma ja, hun har ikke sagt noen øvre prisgrense, men hun spurte om hva kjoler koster før hun sa at hun ville betale kjolen, og da sa jeg vel noe om rundt 13-15000 kr, noen dyrere og noen billigere :)

Vel, det ligger en tråd med kjoler med lange ermer på bryllupsklar.dk, hvis jeg ikke husker helt feil så er det endel lignende kjole i den tråden (den er 28 sider lang ;))

Oi, da begynner jeg ikke der nå. Får titte litt der i morra når jeg ligger på sofaen og er dårlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var dato satt sånn halvveis... 15. august 09. Men vi har ikke bestilt verken kirke eller lokaler enda da, så får håpe det er ledig den datoen... Da er det nøyaktig 1,5 år siden han fridde (ikke at det var derfor jeg valgte den datoen, hehe :fnise: ).

Det eneste som er blitt gjort hos oss, er å spørre våre forlovere! Sambo skal ha en kamerat, mens jeg skal ha mine to søstre... Noen flere som skal ha to forlovere? Går liksom ikke an å velge mellom to søstre...

Ellers sliter jeg skikkelig med valg av kirke og lokaler... Valget står mellom tre kirker; kirka sambo "hørte til" før, kirka jeg "hørte til" før, og den vi hører til nå der vi nettopp har flytta. Kirka til sambo er distriktets vakreste! Men han har knapt vært innom der sjøl og jeg føler vi ikke har noen tilknytning til den.. Kirka "mi" er virkelig ikke noe fin! Med gyselig grønt interiør inni 8ser for meg stygge bilder).. Men jeg har hatt mye der å gjøre i min oppvekst, bl.a. kor, speideren osv... Så jeg føler en viss tilknytning til den... Og så har vi kirka der vi bor nå, som jeg aldri har vært i, men som er fin utenfra iallefall... Har jo ingen tilknytting til den heller, men hadde jo vært koslig, siden det liksom er her vi skal bo, og gjerne døpe våre fremtidige barn, hehe...

(Alle tre kirkene er maks 1 mil fra hverandre, så plasseringen har ikke noe å si...)

Når det gjelder lokaler har jeg ikke fått lett så mye... Men har et som kan være aktuelt da, må bare få sett det inne først... vet liksom ikke helt hva jeg har å velge mellom....

Hei.

Ville bare si at 15.08.09 er en veeeldig fin dato :)

Da skal jeg også gå opp kirkegulvet.

Om jeg bare får den datoen, når jeg ringer kirka. :)

Hvilket fylke gifter du deg i?

(Tror du har skrevet feil i nedtelleren din. Jeg får panikk om det bare er 152 dager igjen allerede, ;) Sorry, men ville bare si ifra )

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maye:

Det blir i Nord-rogaland. enn du?

Noe som ikke stemmer helt med den tickeren ja *fnis* Skal rette på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på de dere tickerne jeg... Datoen var rett på den forrige, men allikevel stod det helt feil... På den jeg har nå kommer ikke datoen med en gang, selv om jeg har skrevet den inn.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maye:

Det blir i Nord-rogaland. enn du?

Noe som ikke stemmer helt med den tickeren ja *fnis* Skal rette på den..

Vi skal gifte oss i Trondheim vi. Gleder oss masse. :)

Gøy å følge med noen andre som skal ha samme dato som oss. :)

Jeg akn ikke noe med sånne tickere jeg, så jeg får ikke til å hjelpe deg noe særlig desverre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meteline

Jeg føler meg ganske streset nå, dato og kirka er booket, men så var det lokale da.... Jeg vil bestemme det nå, har funnet et som vi begge er intresert i, men min bedre halvdel vil gjerne se litt rundt om det er noe som kanskje er billigere. Like fint de andre lokalene og så det er ikke noe problem. Men jeg vil gjerne få det ned på pairet - svart på hvitt - slik at jeg vet at det er i orden. Juni er jo superpopulært og med konfirmasjoner og da.... Bare lokalet er i boks så kan jeg slappe av litt. Det andre ordner seg etterhvert:) Så jeg må bare få med den kommende brudgommen ut på tur for å se litt;)

Ellers har vi valgt forlovere og de har takket ja:) Gleder meg til å feire dagen med de!!! Min søster skal være min forlover og som den energibunten hun er så har hun begynt å tenke på utdrikningslaget. Det blir spennende!! Eneste kravet hun har fått er at jeg ikke skal drikkes ut for så å bli dummet ut snydens full.... Men ellers er alt tillatt:)

Har begynt å tenke på hvordan vi skal lage innbydelser, bordkort o.l. Hadde virkelig ikke trodd det skulle bli så vanskelig, men det er jo så mye spennende ideer der ute!!???

Vi har bestemt fotograf - en slektning som er hobbyfotograf. Jeg tror det blir bra. Vil gjerne spare penger der jeg kan slik at vi kan prioritere å invitere de vi vil til middag og fest.

Kusina mi skal synge solosang i kirka - og det gleder jeg meg masse til!!! Hun betyr mye for meg og da er det flott at hun vil synge for oss!!

Jeg gleder meg og hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle bli så hekta på bryllupsplanlegging:)

Bryllupet blir kun to dager etter 10 års dagen for år første date... Da blir jeg fru....;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg står med ?? på lista enda, datoen er satt nå; 15. august 09 :) (så håper jeg bare kirke og lokaler er ledige da ;) )

Ellers tror jeg at jeg har eliminert en av de tre kirkene jeg har lyst på... Så da er det bare to igjen da! :ler: Er jo så utrooolig vanskelig å bestemme seg! Og jeg som helst ville hatt dette bestemt og bestilt i går... Jaja, vi får ta oss en liten besøksrunde, den ene har jeg ikke sett live...

Lokaler går det også trått med, men har noen alternativer der også som jeg tenkte å ringe å høre om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agape ja :ler: Var inne på siden nå, men syns 2007 modellen er finere egentlig

jeg da.

Eg har kjøpt den eg :sjenert: An e mye mye mye finare i virkeligheten :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjøpt den eg :sjenert: An e mye mye mye finare i virkeligheten :dåne:

2007? Hvilken farge? Bra du er fornøyd da :)

Har titta litt på Finn, men var ikke så mange, også vet jeg jo ikke helt hvilken størrelse jeg skal ha. Aldri prøvd brudekjole jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2007? Hvilken farge? Bra du er fornøyd da :)

Har titta litt på Finn, men var ikke så mange, også vet jeg jo ikke helt hvilken størrelse jeg skal ha. Aldri prøvd brudekjole jeg.

2007-modellen ja, i sateng, farge gull :) Fant min te halv pris på Finn, i rett størrelse å alt, så de går an å vær heldige :hoppe::hoppe::hoppe: Fekk slør me og i prisen, så eg e knallfornøyd :tommelopp: Kjolen e bare fantastisk fine i virkeligheten :dåne:

Eg va innom en brudesalong når eg sko bestilla kjolen (før eg fant an på Finn) å då prøvte eg en aen kjole for å se kass str eg trengte :lur: Når eg fant kjolen i rett str på Finn te halv pris avbestilte eg jo glatt den fra brudesalongen :fnise: Heldigvis (for meg :fnise: ) hadde eg tje betalt depositum ellår skreve kontrakt me di!!!

Ka ti ska du gifta deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2007-modellen ja, i sateng, farge gull :) Fant min te halv pris på Finn, i rett størrelse å alt, så de går an å vær heldige :hoppe::hoppe::hoppe: Fekk slør me og i prisen, så eg e knallfornøyd :tommelopp: Kjolen e bare fantastisk fine i virkeligheten :dåne:

Eg va innom en brudesalong når eg sko bestilla kjolen (før eg fant an på Finn) å då prøvte eg en aen kjole for å se kass str eg trengte :lur: Når eg fant kjolen i rett str på Finn te halv pris avbestilte eg jo glatt den fra brudesalongen :fnise: Heldigvis (for meg :fnise: ) hadde eg tje betalt depositum ellår skreve kontrakt me di!!!

Ka ti ska du gifta deg?

Så utrolig bra da. Gratulere så mye :)

Vi har ikke satt noe dato ennå. Lovt forloveden og ikke planlegge noe før ett år før, og vi har prata om mai/juni/august 2009. Så i mai skal vi sette oss ned gitt :ler:

For et utrolig herlig vær å våkne til, bare få dratt samboeren ut av senga så reiser vi på hytta :) Ha en fin påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt, jeg blir 2009-brud. Kan du føre meg opp på 4.juli en gang du får tid Concertina?

Må bare føre på en liten jippi:) Dette har jeg venta på en stund, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...