Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Gjest Hegepege
Bare for å ha nevnt det: jkdress.com er i Kina og ikke i USA... Er veldig blandet hvor fornøyd folk er med bestillingene (var en tråd om de her inne for etpar dager siden), og jeg vet mange på barnimagen.com har bestilt derfra - noen er superfornøyde, andre ikke i det hele tatt.

Og husk at en kopikjole aldri kan bli helt lik den du har prøvd i butikken... er noen som har brent seg på det (tror de som ikke har prøvd kjolen på forhånd har størst sjangs for å bli fornøyd fordi de ikke "vet" hvordan den skal se ut)...

...ikke for å være negativ altså... :sjenert:

Jaja, kina eller USA, det er jkdress iallefall..hehe.. Husker ikke hvilken bruker det var som hadde bestilt derfra, en maggie sottero kjole.. Og hun var superfornøyd med den, der hadde de sydd etter bilde! Jeg har prøvd kjolen jeg har bestilt og forventer ikke at den blir helt lik, det vet jeg atden ikke blir fordi de ikke hadde samme brosjen blandt annet!! Som sagt så ville jeg ha prøvd en av kjolene på Jessheim f. eks og deretter bestilt fra jk, for de skal være helt like!!

Og hvis man er skeptisk til det så bestiller man ikke, de som vil prøve prøver :) 2000,- ha jeg råd til å tape altså, dessuten betiller jeg mer samtidig og bare det er verdt 2000 så det gjør meg ikkenoe..

Detvil alltid bli slik at noen er fornøyde og noen ikke er det!

Til deg som skrev tråden, husket ikke akkurat navnet ditt nå, men jeg skal gi beskjed når jeg får kjolen :)

Endret av Hegepege
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert Hegepege.

Gleder meg til å få høre. Jeg vil heller ikke bruke 10 000 på en kjole om jeg ikke må. :)

Gleder meg til å høre om den sto til forventningene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, divax på jessheim selger akkurat samme kjoler som JKdress.. Fant absolutt alle kjolene deres på jk sin hjemeside, derfor valgte jeg ikke å bestille der, heller prøve jk.. Jeg hadde nok dratt for å pvøre kjolen på jessheim for så å bestille fra jk :gjeiper:

Jeg tror ikke de kjøper kjolene sine gjennom JKdress, er i hvertfall det jeg har hørt, At de har akkurat de samme bildene er ikke akkurat bevis siden alle kopikjoleselgerene har de samme bildene... Det er jo bilder av orginalkjoler, ikke kopiene ;)

Men klart, noen er jo fornøyde, og har man råd til å tape etpar tusen og tid til det (men så lenge man skal gifte seg i 2009 så er vel ikke tiden det står i), så kan man jo prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et godt stykke ned på første side med svar, gav så opp. Kanskje en annen gang :ler:

Men det er her jeg hører til, vi gifter oss 27 juni 2009. Har bestilt kirke og lokale, satt opp gjesteliste og budsjett, og begynt å planlegge kjolen som svigermor skal sy til meg. Gjestelisten er et skremmende kapittel, blir over 100 inviterte. Satser på at noen ikke kommer, siden en god del av dem bor i USA. De fleste andre er også ganske godt spredt rundt, men i Norge. Heldigvis får vi økonomisk støtte fra foreldre på begge sider. Føler det er fryktelig mye å tenke på, men at jeg samtidig er alt for tidlig ute. Klarer likevel ikke å legge det helt på hylla og bare vente, plutselig er det noe vi ikke har tenkt på før det er for sent! Samtidig vet jeg at det meste kan improviseres, så jeg tar det ganske i mitt eget tempo... :jepp: :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

DET ER GJORT! Jeg har endelig fått fortalt det til mamma!

...og hun fortsatte å snakke videre om noe annet, så jeg trodde kanskje ikke hun hadde hørt meg :fnise: Torde ikke ta det opp igjen den dagen. Dagen etterpå fikk jeg vinklet meg fint inn på det, og da satt vi sammen med svigermor og samboeren min og snakket lenge om det. DEILIG! Snakk om lettelse. Hun hadde visst bare gått og ventet på det... Og sånn som jeg har stresset. Har en tendens til å forvente det verste, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅHH.

Det var da endelig godt Grafica.

Kjekt å ha fått det unnagjort. :)

:klemmer:

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal gifte meg i august 2009. (Det står for øvrig på første siden i denne tråden - på lista)

Men jeg leter etter andres mening på når man skal sende ut invitasjoner, og hva det skal stå på den? Da med tanke på "Svar innen... ?" Jeg trenger jo litt tid å forberede etter at jeg har fått vite hvor mange som kommer, føler jeg.

Jeg må også ta høyde for at dette er i slutten av fellesferien og at folk kanskje er i syden etc, og folk flest bestiller gjerne turer veldig tidlig.

Så hva er deres mening om dette?

Jeg er veldig takknemlig for svar. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Anamelona, så godt at du tenker på gjestene dine :)

Kusinen min giftet seg i august i forfjor, og sendte ikke ut invitasjoner før i juni. De ventet på bekreftelse fra bandet de så gjerne ville ha... :roll: For oss som var inviterte ble det som om bandet var viktigere enn gjestene, for vi kunne ihvertfall ikke komme...

Er du i tvil, syns jeg dere skal sende ut invitasjonene heller tidlig enn sent. Mange bestiller ferie lang tid i forveien (når det gjelder kusinens bryllup, hadde vi bestillt ferie i januar!). Vi skal gifte oss i pinsehelgen neste år, og kommer til å ta med en setning i julekortene til de det gjelder om å sette av datoen. Dette syns jeg godt dere kan gjøre, også, selv om det er mange måneder i forveien. Vi kommer til å sende ut våre invitasjoner i slutten av januar, svarfristen er jeg litt usikker på ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anamelona, så godt at du tenker på gjestene dine :)

Kusinen min giftet seg i august i forfjor, og sendte ikke ut invitasjoner før i juni. De ventet på bekreftelse fra bandet de så gjerne ville ha... :roll: For oss som var inviterte ble det som om bandet var viktigere enn gjestene, for vi kunne ihvertfall ikke komme...

Er du i tvil, syns jeg dere skal sende ut invitasjonene heller tidlig enn sent. Mange bestiller ferie lang tid i forveien (når det gjelder kusinens bryllup, hadde vi bestillt ferie i januar!). Vi skal gifte oss i pinsehelgen neste år, og kommer til å ta med en setning i julekortene til de det gjelder om å sette av datoen. Dette syns jeg godt dere kan gjøre, også, selv om det er mange måneder i forveien. Vi kommer til å sende ut våre invitasjoner i slutten av januar, svarfristen er jeg litt usikker på ennå.

JUNI? TO MND FØR??? :hakeslepp: Den synes jeg var VEL drøy altså, og til fordel for et band? jaja, hver sin smak altså...

Tusen takk for godt tips.

Å nevne det i julekort var absolutt ikke dumt. :tommelopp:

Håper å høre fra både deg og andre i tiden framover. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Vi tenkte på å sende ut invitasjonene allerede i høst, jo tidligere jo bedre, tenker vi. Og sette svarfrist i januar eller noe. Rett og slett for å gi folk varsel god ti i forveien, sånn at de kan velge om de vil planlegge ferien rundt bryllupet vårt eller ikke (90% nær familie). Siden vi gifter oss midt i juli, og midt i fellesferien, tenkte vi at det lønner seg å være skikkelig tidlig ute for å "kapre" flest mulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk greit å fortelle din mor om bryllupet Grafica! :) Vi har også tenkt å være tidlig ute med invitasjonene... tenkte å sende de ut rundt juletider, bryllupet er 27. juni neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafica: så bra at mamman din ikke reagerte slik du fryktet, må være godt å ha det ute av verden :klem:

Jeg vurderer litt fram og tilbake ang invitasjoner: tror vi ender opp med å sende julekort til hele bølingen (må jo vise fram mageboeren uansett ;)), hvor det står en liten "husk bryllupet"-notis. Invitasjonene sender vi ut i februar/mars tenker jeg, det er jo et 5-6 måneder i forveien. Er litt redd for at dersom de blir de sendt ut for tidlig så blir de også glemt, og altfor tidlig svarfrist er jo heller ikke ideellt siden endel nok trenger tid til å fikse ferie etc. Vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wildcat

Hva med å bare la "jungeltelegrafen" gå? ;) Og i tillegg f.eks sende en uformell mail til venner og nær familie om at de må holde av den aktuelle helgen? Få foreldre til å fortelle det til onkler og tanter (og de sier det evt videre til inviterte søskenbarn) etc. Den metoden vi bruker iallefall ;) Men tenker å sende ut invitasjon i god tid også, fire-fem måneder før.

Forresten - Concertina, kan du legge meg til på listen? 20. juni '09 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - Concertina, kan du legge meg til på listen? 20. juni '09 :)

Sånn :) Velkommen skal du være! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DET ER GJORT! Jeg har endelig fått fortalt det til mamma!

...og hun fortsatte å snakke videre om noe annet, så jeg trodde kanskje ikke hun hadde hørt meg :fnise: Torde ikke ta det opp igjen den dagen. Dagen etterpå fikk jeg vinklet meg fint inn på det, og da satt vi sammen med svigermor og samboeren min og snakket lenge om det. DEILIG! Snakk om lettelse. Hun hadde visst bare gått og ventet på det... Og sånn som jeg har stresset. Har en tendens til å forvente det verste, gitt!

Så bra :juhu: :juhu:

Så deilig å endelig få det ut av systemet da :)

Hei.

Jeg skal gifte meg i august 2009. (Det står for øvrig på første siden i denne tråden - på lista)

Men jeg leter etter andres mening på når man skal sende ut invitasjoner, og hva det skal stå på den? Da med tanke på "Svar innen... ?" Jeg trenger jo litt tid å forberede etter at jeg har fått vite hvor mange som kommer, føler jeg.

Jeg må også ta høyde for at dette er i slutten av fellesferien og at folk kanskje er i syden etc, og folk flest bestiller gjerne turer veldig tidlig.

Så hva er deres mening om dette?

Jeg er veldig takknemlig for svar. :jepp:

Vi gifter oss også i august og jeg regner med at jeg sender ut invitasjonene i april eller noe sånt med s.u til rundt 20.mai sånn at folk kan få vite god tid i forveien at det blir bryllupp så de ikke må dra så langt unna på ferie akkurat da siden det er i fellesferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med datoer & velkommen til tråden, msplum, humleblomst & wildcat! :goodbye:

Vi har nå endelig bestemt oss for lokale!!! Og dermed - en annen dato enn tidligere. I stedet for 15.8, så står jeg hvit brud uken før: 8.8.09.

Hurra! Gleder meg så vanvittig. Vi gikk tilslutt for drømmestedet med alt inkludert, så får jeg se på hva vi evt. kan spare inn på om lommeboka kniper seg til. Vi har begynt å spare og har jo en god stund å spare på, så det går nok bra.

Ang. invitasjoner, som Anamelona tok opp, så har jeg allerede spredd datoen til nære venner og familie, men det med julekort er jo absolutt en lur idè - å be folk holde av datoen da. Vi gifter oss jo også i manges sommerferie, så selve invitasjonen er kanskje greit å sende ut i mars/april? Noe sånt?

Sprudlende hopp i vårsola til alle søte bruder! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss samme dag Petrina :juhu: :juhu:

er det virkelig bare 466 dager igjen??? :overrasket: Det høres så mye mer ut når det står 1år, 3mnd og 2dager på tickeren... men 466 dager går jo veldig fort :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss samme dag Petrina :juhu: :juhu:

er det virkelig bare 466 dager igjen??? :overrasket: Det høres så mye mer ut når det står 1år, 3mnd og 2dager på tickeren... men 466 dager går jo veldig fort :hoppe: :hoppe:

Hm.. jeg hadde glemt å endre ticker'n. Og når jeg skulle endre den, så ble det bare kluss.. :sjenert:

Men er 459 dager - dvs enda færre dager til!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...