Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Velkommen bjos! :D

Huff, i morgen MÅ jeg huske å ringe kirken...! Bestemt oss for Vestsiden kirke i porsgrunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kirkevalg, Grafica! :)

Måtte dytte tråden vår fram litt.. Så da kan jeg jo komme med et spørsmål i samme slengen: hvor lang tid i forveien bestiller man fotograf? Noen sommerbruder her som allerede har kommet så langt?

Vi (eller rettere sagt jeg..) har begynt å surfe litt rundt & researche på fotografer, men jeg tenker at jeg sikkert er voldsomt tidlig ute om jeg begynner å ringe rundt allerede nå.. :sukk:

Og så en ting til, om noen vet. Jeg har jo funnet en kjole som jeg liker veldig godt, men tenker jo å prøve litt til. (uansett bare for moro skyld) Denne kjolen er en 2008-modell, og ekspeditøren i brudesalongen sa at "ny kolleksjon for 2009 kommer i sept/okt) --> vil det da si at fra da så er det kanskje ikke mulig å få bestilt denne 2008-kjolen lenger? Eller kan jeg sjanse på det, og kanskje håpe at den kommer på salg.. Hmmm..

Jepp - det var dagens brudegrubling. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg skal også gifte meg 8. august neste år.

Gleder meg! :)

Bare tenkte det kunne være morsomt med en liten skravletråd og datoliste for oss som skal gifte oss neste år! :) Bare si fra når dere gifter dere så skal jeg legge dere til :)

:hjerte: Januar

17. januar - SynneMarie

31. januar - Maryell

:hjerte: Februar

14. februar - Snørose

:hjerte: Mars

07. mars - Maryell

:hjerte: April

04. april - bunadbrud

:hjerte: Mai

02. mai - Noli

09. mai - Høyfjellsbrud

09. mai - Solita

23. mai - Cili

23. mai - jeanett

30. mai - mai_brud

30. mai - weki83

:hjerte: Juni

06. juni - 100%svevende

06. juni - Meteline

06. juni - Sirnor

13. juni - Tussi

13. juni - Hegepege

20. juni - Bluespirit

20. juni - Therese_brud

20. juni - Wildcat

27. juni - alfaalfa

27. juni - _lene_

27. juni - LilleSiri

27. juni - Lilleulv

27. juni - msplum

27. juni - Humleblomst

:hjerte: Juli

04. juli - Februarmamsen

04. juli - Frøken Freken

10. og 11. juli - FrodeLinda100709

18. juli - Grafica

25. juli - dextrin

:hjerte: August

01. august - Mazilla

01. august - Anamelona

07. august - Nolita

07. august - Nika

08. august - Concertina

08. august - Dinedama

08. august - Lille Ballerina

08. august - Nissejenta2

08. august - Petrina

15. august - Maye

15. august - -Sandra-

15. august - hopeful

22. august - linel

22. august - zilje_k

:hjerte: September

19. september - No Shorty

20. september - jannamor

26. september - 2009 brud

:hjerte: Oktober

17. oktober - Elize

22. oktober - Zaphireh

:hjerte: November

:hjerte: Desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kirkevalg, Grafica! :)

Måtte dytte tråden vår fram litt.. Så da kan jeg jo komme med et spørsmål i samme slengen: hvor lang tid i forveien bestiller man fotograf? Noen sommerbruder her som allerede har kommet så langt?

Vi (eller rettere sagt jeg..) har begynt å surfe litt rundt & researche på fotografer, men jeg tenker at jeg sikkert er voldsomt tidlig ute om jeg begynner å ringe rundt allerede nå.. :sukk:

Og så en ting til, om noen vet. Jeg har jo funnet en kjole som jeg liker veldig godt, men tenker jo å prøve litt til. (uansett bare for moro skyld) Denne kjolen er en 2008-modell, og ekspeditøren i brudesalongen sa at "ny kolleksjon for 2009 kommer i sept/okt) --> vil det da si at fra da så er det kanskje ikke mulig å få bestilt denne 2008-kjolen lenger? Eller kan jeg sjanse på det, og kanskje håpe at den kommer på salg.. Hmmm..

Jepp - det var dagens brudegrubling. :kaffe:

Ang. kjolen så pleier de fleste brudesalonger å ha et utvalg av kjoler som ikke nøvendigvis er fra den nyeste kolleksjonen, men skal du bestille direkte fra leverandøren er det ikke sikkert de vil lage den pga at det er en "gammel" kolleksjon... Det skjedde med meg ihvertfall... Produsenten nektet å lage den for meg.. :sukk:

Du får bare spørre damen i butikken og høre om hun kan ringe produsenten for deg å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. kjolen så pleier de fleste brudesalonger å ha et utvalg av kjoler som ikke nøvendigvis er fra den nyeste kolleksjonen, men skal du bestille direkte fra leverandøren er det ikke sikkert de vil lage den pga at det er en "gammel" kolleksjon... Det skjedde med meg ihvertfall... Produsenten nektet å lage den for meg.. :sukk:

Du får bare spørre damen i butikken og høre om hun kan ringe produsenten for deg å spørre :)

Ja, det er vel egentlig det greieste ja. Man blir nærmest hjelpeløs av å være så mye inne på dette forumet vettu, for her får man jo hjelp til alt uten å ta så mye som en telefon!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi gifter oss 25. juli 2009. kirke og lokale er allerede i boks :)

Noen som har noen tips til innhold på koldtbord? hva tror dere vi må regne med i ca pris om vi lager en del selv og bestiller noe? blir vel litt under 100 gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært her inne nå. Jeg har funnet kjole og vi holder på å bestemme oss for fotograf :) (står mellom 2). Og så har vi fått solist til vielsen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss 25. juli 2009. kirke og lokale er allerede i boks :)

Noen som har noen tips til innhold på koldtbord? hva tror dere vi må regne med i ca pris om vi lager en del selv og bestiller noe? blir vel litt under 100 gjester.

Laks eller ørret, røykalaks, reker og sitron, svinestek, roastbiff, spekemat med melon, kylling/kalkun, eggerøre, waldorfsalat, salater i div. former, div. hjemmelagde dressinger, kyllingsalat, eggesalat... :klø: det jeg kommer på i farten :)

Så er det jo veldig godt med en frisk fruktsalat også hvis noen vil ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til innhold på koldtbord? hva tror dere vi må regne med i ca pris om vi lager en del selv og bestiller noe? blir vel litt under 100 gjester.

Vi vurderte buffet (med både varme og kalde retter) hvor vi laget noe selv og noe ble bestilt fra catering. Jeg gjorde et overslag (med altfor mye mat) og havnet på rett under 200 kr pr pers (95 gjester).

Er masse tapasretter som egner seg godt på buffet/koldtbord, se feks Solglimt catering for ideer. Ellers så har du feks helstekt laks (serveres kald med nypoteter og rømme!), kjøttboller i tomatsaus, diverse salater, kyllingvinger, eggerøre, røket laks, div spekemat, flatbrød, godt brød osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte buffet (med både varme og kalde retter) hvor vi laget noe selv og noe ble bestilt fra catering. Jeg gjorde et overslag (med altfor mye mat) og havnet på rett under 200 kr pr pers (95 gjester).

Er masse tapasretter som egner seg godt på buffet/koldtbord, se feks Solglimt catering for ideer. Ellers så har du feks helstekt laks (serveres kald med nypoteter og rømme!), kjøttboller i tomatsaus, diverse salater, kyllingvinger, eggerøre, røket laks, div spekemat, flatbrød, godt brød osv.

Åh.. hørtes veldig godt ut. Ble jo sulten nå ;)

Etter å ha regnet litt fram og tilbake så lurer vi på å ha middag med kun de aller nærmeste (barna, foreldre, søsken m barn og forlovere). Da blir vi ca 40. Og så invitere resten på kaffe med snitter og slikt. Tror det kan bli en veldig fin middag. Inviterer dere alle på middag, eller?

By the way: legger du meg inn på lista 25. juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. hørtes veldig godt ut. Ble jo sulten nå ;)

Etter å ha regnet litt fram og tilbake så lurer vi på å ha middag med kun de aller nærmeste (barna, foreldre, søsken m barn og forlovere). Da blir vi ca 40. Og så invitere resten på kaffe med snitter og slikt. Tror det kan bli en veldig fin middag. Inviterer dere alle på middag, eller?

By the way: legger du meg inn på lista 25. juli?

Har lagt deg til :)

Vi inviterer alle på middag, men det er fordi vi har så mange tilreisende og jeg synes det er litt kjipt å forlange at folk skal reise langt for å være med på kaffe og kaker... Men om man ikke har så mange tilreisende så funker det jo fint slik dere tenker :)

Vi har lagt fra oss buffet-ideen fordi lokalet ikke egner seg til så mange mennesker samtidig som man skal gå fram og tilbake og forsyne seg, så vi har tenkt å leie inn kokk og handle inn alle råvarene selv slik at det ikke blir så veldig mye dyrere (riktignok så må man ha atskillig flere servitører men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. hørtes veldig godt ut. Ble jo sulten nå ;)

Etter å ha regnet litt fram og tilbake så lurer vi på å ha middag med kun de aller nærmeste (barna, foreldre, søsken m barn og forlovere). Da blir vi ca 40. Og så invitere resten på kaffe med snitter og slikt. Tror det kan bli en veldig fin middag. Inviterer dere alle på middag, eller?

By the way: legger du meg inn på lista 25. juli?

Det skal vi gjøre :) Vi blir omtrent 40 til middag så kommer det ca 40-50stykker til til kaker og fest :)

Jeg syns det er en veldig grei løsning for det koster tross alt veldig mye å spandere middag på så mange.. Også har man jo ikke så god kontakt med alle sammen heller, så for meg føles det ikke naturlig å invitere så mange til hele sulamitten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også gifte meg den 8 august 2009.

Har bestilt:

-kirke

-lokale

-fotograf

-kjøpt kjole(agape,brukt på finn)

-mat (mest trolig koldtbord som mamma lager det meste som:

eggerøre og laks,karbonader m/løk,kylling,kabare,spekemat,ørret,stek,

båtpoteter,grønn salat,potetsalat og loff... mulig reker også.

-bil (min bror har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter!

Jeg ble fridd til i helgen, og vi har lyst å gifte oss neste sommer.

Jeg tror jo vi skal rekke det, men vi har jo ikke funnet datoen enda!

Mannen jobber på sjøen, så han kommer ikke hjem før tre uker... Men da må vi finne en dato ihvertfall!

Ser dere andre har kommet kjemeplangt, og jeg blir litt stressa om jeg rekker det her.

Det første man må tenke på er vel kirke? Og jeg som ikke har vært inne i en eneste en i denne byen, enda jeg har bodd her i 8 år...

Jeg tror jeg må på kirkeglaning i helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er klart du rekker det du skal, LillePastill! Bryllupet blir det dere gjør det til, og du har ingen andre krav å leve opp til enn dine egne (og lommebokens, såklart). Kos dere med planleggingen!

De eneste fristene du overholde, dreier seg om:

Prøvingsattestene. Disse må være i orden før vielsen, men ikke være eldre enn 4 måneder.

Vielse: Må bestilles på forhånd, hvor sent/tidlig varierer.

I tillegg kommer evt lokaler og andre ting, men det er opp til dere. De to overnevnte er det som skal til for å bli gift, hva dere vil ha til bryllupet er noe annet! :bryllup:

----

Jeg blir også 2009-brud, 13.06.09 er vår dato. Får jeg bli med på listen? Jeg lover å leke pent med de andre... :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh!

Det var et betryggende svar:)

Dette skal gå så fint!

Vi har sagt ca 100.000 kr og etter en grovtelling blir det ca 75 gjester.

Tenker bare familie til middag, og resten på kaffe og fest!!

Jeg er litt heldig da, en venninne av meg eier egen brudebutikk, og jeg har en dekoratørkompis som sikkert fikser den biffen.

I tillegg jobber mannen i marinen, og de har jo endel lokaler vi sikkert kan benytte oss av.

Vi har to kokkekompiser også, som mer en gjerne ville fikse mat.

Jeg har ikke det helt store engasjementet enda, men det kommer vel:)

Jeg tror jeg mangler litt av det "jente-prinsesse-genet" :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

GI MEG EN PUSTEPAUSE!

Jeg har ikke fått tid til å ringe kirke eller noe enda. Ting er totalt på hodet. Jeg er møkkastressa nå. Overbevist om at vi ikke får "vår" kirke til "vår" dag"! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust rolig Grafica!

De fleste kirker tar flere vielser per dag dersom det er behov for det. Dersom du er skikkelig uheldig er det allerede fullt, eller kirken har vielsefri helg akkurat den dager dere har i tankene.

Men hvor viktig er nå egentlig en dato eller en kirke? Husk at dette er en dag, det er mannen du gifter deg med som er viktig. Han skal du dele alle dine dager med. Så.. har du fått den mannen du vil ha, kan du si deg fornøyd. :-D Skulle alt skjære seg fullstendig og festen blir en sammenhengende katastrofe, så har dere en historie å fortelle resten av livet - og en unnskyldning for å ta en durabelig fest på f.eks 10årsjubileumet.

Ring kirken når du får muligheten, og ta ting som de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...