Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2009


Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Her har forberedelsene blitt lagt på is for en liten stund. Vi er ikke så nøye på hvilken kirke det blir, siden ingen av oss har spesiell tilknyttning til noen (eller, jeg har 3 forskjellige, men har egentlig ikke lyst til å velge noen av dem...) Lokale ordner seg alltids på et vis.

Men jeg lurer, er det noen som har ergaring med skreddere? Antrekket til sambo må vi få spesialsydd til ham, fordi han er så liten og tynn, og ser ut som en tiåring i pappas dress med vanlig dress på :P Planen er bukse, skjorte, vest og slips, spesialsydd til han så det sitter best mulig. Noen som vil tippe sånn ca pris? Eller kan anbefale skreddere i oslo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Hva med hmm... nja... skal vi se..., 1.august?? Det er jo en veldig fin dato! :fnise:

hihi...noen spesiell grunn til at du liker den datoen eller? hihihi

Et godt forslag for øvrig - det skal jeg lufte for sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

august er jo kjempelenge til... jeg skulle gjerne giftet meg kjempefort!! akkurat nå :rulle: meeeen... vi må vel bare vente :sjenert:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gifter oss 22.08.2009 :love:

Gratulerer, og velkommen i augustgjengen! :) Kommet langt i planlegginga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter oss litt opp jeg :lur:

Det blir mange som skal gifte seg i august her etterhvert :jepp: populær mååned ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange augustbruder ja :)

Her går det sakte, men vi har bestemt oss for å få tak i en kokk og handle inn varer selv... Er bare litt usikker på hvor jeg får tak i en slik :fnise: Må høre litt med svigers når de kommer hjem fra ferie, de kjenner sikkert til en kokk. Har regnet litt på det, og det blir ikke så veldig mye dyrere enn buffet (maten blir omtrent det samme, men vi må ha flere servitører), og med det lokalet og antall mennesker så blir det lettere med 3-retters (lokalet er ikke så stort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på visning på festlokale vi har reservert - og jeg gelder meg så masse!! Og sola skinner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! :goodbye:

Jeg er helt ny & rykende fersk her inne på KG, men synes det var på tide å joine dere i denne tråden med andre ivrige bruder. Det er jo så moro å dele erfaringer og planlegging/tips med andre i samme situasjon!!

Vi forlovet oss 23.2.08, og har ikke kommet så veeeldig langt i planleggingen, men har noe på plass.

Vi gifter oss 15. august 2009!

Det vi grubler og regner på nå er hvilket lokale vi skal ha. Vi står pr i dag mellom 2 alternativer. (Regner med å bli ca 60 gjester. )

1: Et gammelt historisk bad, der vi må fikse alt selv. Jeg husket egentlig at interiør & alt var mye finere enn det det var, og ble litt skuffet over hvor slitent det så ut, da vi var der på befaring..

2: Et nyoppusset lokale i en låve, på en gård på landet. Lokalene er helt NYDELIGE interiørmessig. Her må vi kjøpe "full pakke", noe som i og for seg er veldig deilig også - men som da fører med seg tilhørende stive alkoholpriser..

What to do, what to do??? I lokale nr 2, kan vi fraktes i hest & vogn fra kirken, og der er vi i helt andre omgivelser enn lokale nr 1, som ligger midt i byen. Hm. Min o'store drøm var et lokale ved havet, men det viste seg å ikke være så lett å finne.

Ellers skal jeg på bryllupskjoleprøving med min kjære forlover nå til lørdag! Jeg gleder meg helt vilt!! Har surfa litt på nett, og funnet ut at jeg liker veldig godt kjolene fra Lilly.dk og Lucca Scandinavian Bride. Derfor skal vi til 2 brudesalonger i Lillestrøm, som fører disse merkene. Har sett for meg en halterneck, siden jeg er overbevist om at tubekjole ikke er noe for meg.. Men vi får sjå!! Spennende!!

Gleder meg til å dele erfaringer & tips med alle andre her inne!!

Lykkelig, lykkelig.. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :goodbye:

Jeg er helt ny & rykende fersk her inne på KG, men synes det var på tide å joine dere i denne tråden med andre ivrige bruder. Det er jo så moro å dele erfaringer og planlegging/tips med andre i samme situasjon!!

Vi forlovet oss 23.2.08, og har ikke kommet så veeeldig langt i planleggingen, men har noe på plass.

Vi gifter oss 15. august 2009!

Det vi grubler og regner på nå er hvilket lokale vi skal ha. Vi står pr i dag mellom 2 alternativer. (Regner med å bli ca 60 gjester. )

1: Et gammelt historisk bad, der vi må fikse alt selv. Jeg husket egentlig at interiør & alt var mye finere enn det det var, og ble litt skuffet over hvor slitent det så ut, da vi var der på befaring..

2: Et nyoppusset lokale i en låve, på en gård på landet. Lokalene er helt NYDELIGE interiørmessig. Her må vi kjøpe "full pakke", noe som i og for seg er veldig deilig også - men som da fører med seg tilhørende stive alkoholpriser..

What to do, what to do??? I lokale nr 2, kan vi fraktes i hest & vogn fra kirken, og der er vi i helt andre omgivelser enn lokale nr 1, som ligger midt i byen. Hm. Min o'store drøm var et lokale ved havet, men det viste seg å ikke være så lett å finne.

Ellers skal jeg på bryllupskjoleprøving med min kjære forlover nå til lørdag! Jeg gleder meg helt vilt!! Har surfa litt på nett, og funnet ut at jeg liker veldig godt kjolene fra Lilly.dk og Lucca Scandinavian Bride. Derfor skal vi til 2 brudesalonger i Lillestrøm, som fører disse merkene. Har sett for meg en halterneck, siden jeg er overbevist om at tubekjole ikke er noe for meg.. Men vi får sjå!! Spennende!!

Gleder meg til å dele erfaringer & tips med alle andre her inne!!

Lykkelig, lykkelig.. :love:

Heihei..

:velkommen: Så gøy med flere 15 augustbruder. :)

Blir gøy å følge deg framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er endelig Kirka blitt i orden, så nå er det klart. ( HAr ikke fått bestille kirke før i dag, så gjett om jeg satt i tlf kl 10 i morges da ;) )

Jeg skrider opp kirkegulvet i Havstein kirke lørdag 15 August 2009.

Ble så ivrig når dette ble i orden, så jeg ringte på en av byens brudesalonger, hvor jeg fikk time, og så dro jeg med meg mamma på kjoleprøving. Skikkelig gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen jeanett :) Fått planlagt noe mer enn kirke?

Jeg skal prøve kjoler om en tre ukers tid, gleder meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk booket lokalet, fikset forlovere, kirken, barnepike, hun som skal synge i kirken.. hmm ja jeg tror det er det..

Så spennende med prøving av kjoler!

Jeg skal også det snart trur jeg

Endret av jeanett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange augustbruder ja :)

Her går det sakte, men vi har bestemt oss for å få tak i en kokk og handle inn varer selv... Er bare litt usikker på hvor jeg får tak i en slik :fnise: Må høre litt med svigers når de kommer hjem fra ferie, de kjenner sikkert til en kokk. Har regnet litt på det, og det blir ikke så veldig mye dyrere enn buffet (maten blir omtrent det samme, men vi må ha flere servitører), og med det lokalet og antall mennesker så blir det lettere med 3-retters (lokalet er ikke så stort).

Man trenger jo ikke nødvendigvis noen som er utdannet kokk? Kjenner du ingen som kanskje er kjempe flink å lage mat eller tilfeldigvis jobber på et kjøkken uten å være utdannet? :lur:

:velkommen: pertina og Jeanett!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Huskeliste til meg selv, må gjennomføres i løpet av to uker:

-Fortelle mamma (...)

-Ringe Skien Kirke

-Om ikke Skien er ledig, sette opp liste over de andre kirkene i prioritert rekkefølge

-Finne ut mer om lokaler (dette blir enklere når jeg har fått fortalt mamma *himle* herre, at det skal være så skummelt!)

-Ta kontakt med DivaX

-Sette opp helt ferdig gjesteliste

-Bestemme forlovere, og spørre

Hepp!

Edit: Dinedama, så pen du er!!!! Snoka litt på siden din :D

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...