Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. november 2008 #681 Del Skrevet 5. november 2008 Du er garantert brukendes til noe, men hvis jeg var deg så tror jeg jeg ville sett meg om etter jobb et annet sted likevel. Det stedet du jobber på høres grunnleggende usunt ut. Veldig enig med Cata. Pass på deg selv da Bettie. Høres forresten ut som det er folksomt hos deg nå. Du får passe på å ikke oppvarte for mye nå da, de kan jo ta i et tak de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 5. november 2008 #682 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg er enig med bella, de som er husgjester kan (og bør) bidra de også! Pass på så det ikke blir for mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 5. november 2008 #683 Del Skrevet 5. november 2008 Enig med Betta og Supramundane. De kan jo varte opp deg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 6. november 2008 #684 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg er veldig glad for å høre at du har sagt fra deg stillingen som stresset deg så mye. Håper du finner deg bedre til rette et annet sted -enten det blir på denne arbeidsplassen eller en annen. Stor klem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. november 2008 #685 Del Skrevet 6. november 2008 Håper også at du får en bedre arbeidsplass snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 6. november 2008 #686 Del Skrevet 6. november 2008 Får vel bare gratulere deg med å ha sagt opp jobben. Håper du finner deg en bedre jobb. Det kan i grunnen bare gå oppover, slik du har beskrevet det stedet du har vært på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 9. november 2008 #687 Del Skrevet 9. november 2008 Tøft gjort Bettie. Ønsker deg en fin farsdagssøndag og at neste uke blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. november 2008 #688 Del Skrevet 12. november 2008 How's life? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. november 2008 #689 Del Skrevet 12. november 2008 Hei Bettie! Har du klart å holde deg på overflaten? Håper det, og at du heller har det travelt med huset fullt av folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 15. november 2008 #690 Del Skrevet 15. november 2008 Lørdagsklem til deg, Bettie! ...eller rettere sagt; det ble visst en søndagsklem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. november 2008 #691 Del Skrevet 16. november 2008 Ha en strålende søndag, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 16. november 2008 #692 Del Skrevet 16. november 2008 Stadig innom her Bettie. Håper alt er bra, du har jo masse folk rundt deg hele tiden. Ønsker deg en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 17. november 2008 #693 Del Skrevet 17. november 2008 Håper du får en fin uke, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 17. november 2008 #694 Del Skrevet 17. november 2008 Hei Bettie! Håper du har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. november 2008 #695 Del Skrevet 17. november 2008 Håper det går bra med deg, Bettie, og at du får en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 17. november 2008 #696 Del Skrevet 17. november 2008 Hei Bettie, innom med en mandagshilsen. Det er vel ikke så lett å skrive med huset fullt av folk. Du får la deg oppvarte og ønsker deg en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 18. november 2008 #697 Del Skrevet 18. november 2008 Hei på deg, Bettie Håper du koser deg med huset fullt og ikke bare sliter deg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. november 2008 Forfatter #698 Del Skrevet 21. november 2008 Igjen - takk til dere som har holdt liv i boka mi, og som har kommet med oppmuntringer og gode ord. Her i huset er det fullt om dagen, men det går bedre enn jeg fryktet. Frøkna har tatt skikkelig tak og vasker og ordner så det er en fryd. Men jeg kjenner jo at jeg ikke har mine rolige minutter om morgenen eller om ettermiddagen etter jobb, for da er det en nydelig liten gutt som vil sitte på bestemors fang og bli lest for. Hadde jeg ikke hatt barnebarna nå, vet jeg ikke hvordan det hadde gått med meg, for jeg har det ganske så jævlig om dagen. Jeg har jo sagt fra meg jobben min og har bedt om en annen jobb. Og hadde et veldig ok møte med sjefen over min sjef, hvor jeg fikk mye støtte, og forståelse. Det var godt å oppleve den siden av organisasjonen. Tilbidet ejg har fått om en annen jobb virker også ok. Mindre ansvar - for eksempel ikke budsjettansvar - men mye planleggingsarbeid for å utvikle virksomheten videre, både i forhold til kursing og annet. Jeg kan jo sånt, så det skal gå greit. Men jeg ahr en sjef som tråkker ut i det med begge beina og virkelig stikker kjepper i hjulene for meg. Vi var nemlig enige om hvordan personalet mitt skulle få informasjon om at jeg har takket ja til en annen jobb - og det innebar at jeg skulle få lov til å legge det fram, slik at det ikke skulle bli hetene at sjefen har beordret meg til en annen jobb. Det har noe med min verdighet og selvfølelse å gjøre. To dager seinere bryter han avtalen og informerer noen i personalet om det vi har blitt enige om. Så da står jeg der med svarteper, da. Ryktene går temmelig fort rundt i organisasjonen, så ved å gjøre det på den måten, gjør han det vanskelig for meg å tre inn i den nye jobben. Kommer jo til å bli den som MÅTTE omplasseres. Jeg fikk ikke sove på grunn av dette, så jeg satt meg ned og skrev en mail til min sjef - og sjefen over hvor jeg uttrykte min skuffelse og frustrasjon - på en ryddig og ikke sytende måte. Og så teller jeg på knappene om jeg orker å gå "sjarmøretappen" fram til jeg bytter jobb. Han har i hvert fall gjort ting veldig vanskelig for meg. Jeg har jo vært fortvilet før dette siste også, for jeg ser jo på det som et nederlag at jeg føler jeg må gå fra jobben min. Jeg kan intellektuelt se at den jobben jeg har hatt, er utmattende, lite takknemlig osv osv. Men likevel - jeg føler jeg skulle ha taklet det. Intellektuelt ser jeg også at helsa mi ikke ahr godt av en slik jobb heller. Presset jeg ahr vært under har jo ikke akkurat bidratt til at jeg har blitt bedre, og den runden jeg hadde i høst, var nok et varsel om at jeg må begynne å ta hensyn til meg selv. Men - det oppleves som et nederlag - uansett. Jeg har sagt det før, og jeg gjentar meg selv - jeg ønsker meg noen dager som ikke er så bratte. Jeg ønsker meg noen dager hvor alt går på skinner, og hvor jeg føler at jeg ikke må gå på vakt. Jeg ønsker meg noen dager hvor jeg kan senke guarden og slippe panseret litt. Men det ser ikke ut til at det er min greie. Så jeg sitter her alene i halvmørket og småsipper. Resten av familien - inkludert tre katter sover, så det er ingen som ser at jeg gir etter. Og jeg tenker at kanskje et møte med en lyktestolpe ikke hadde vært så dumt. Orker snart ikke mer, jag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. november 2008 #699 Del Skrevet 21. november 2008 Orker snart ikke mer, jag. Men kjære vakre vene da. Det er da ingen mening at du skal stå på som en heltinne når du er så utslitt. Har du vurdert sykemelding til du kommer deg til hektene igjen? Og har du mulighet, så forsøk å fylle dagene dine med så mange positive opplevelser som mulig, sånn at de kan kjempe mot det negative. Hva med å sykmelde deg og hoppe på noen billige flyturer rundt omkring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. november 2008 #700 Del Skrevet 21. november 2008 Kjære deg Bettie! Jeg syns virkelig du bare skal gi blanke f i den gamle jobben din. Lade batteriene i mellomtiden og begynne med friskt mot i ny jobb. Din gamle sjef viser virkelig hvor udyktig, upålitelig og dum han er ved å gå bak din rygg, nok en gang. At et slik menneske innhar en lederstilling er for meg helt ufattelig. Hold hodet over vannet Bettie. Det kommer bedre dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå