Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke flere ord om den derre bøttegjengen du har vært sjef for, Bettie. Men de har ikke klart å knekke deg, gudskjelov. Nå :hoppe: jeg for de fire punktene i Catas Actionplan. Ta dem alle fire, du! :jepp:

Håper feberen gir seg snart! En stor og varm :kose: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤bella¤

Veldig enig i punktene til Cata ja. De kloke rådene syns jeg du absolutt bør vurdere å følge.

Også makan til personale da. En gjeng med sutreunger. Og er enig i at om de ikke kan komme med noe positivt når alle er samlet, men kun klarer det på tomanshånd, kan det bare være..

Ble det juelgrantenning på dere da?

Det var det her i borettslaget i går, med kanefart og det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du klarer det, Bettie! Jeg er stum av beundring! Må være deilig å tenke på at du snart er kvitt den gjengen der, selv om det ikke er bare-bare å forlate en arbeidsplass etter 11 år...også på en slik måte! Takk for ingenting, liksom. Men tross alt. La oss håpe du har mye å se frem til på nyåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 1.desember

Har nok dukket litt under nå, EnigmaSpa hadde ikke vært dumt - må bare bli ferdig med den hersens forkjølelsen som har satt seg fast, Inlove.Skal ta dine råd med i vurderingen, Cata. Jeg skal kjenne på kroppen min i dag og i morgen, og hvis den sier nei - skal jeg ringe legen og få utvidet sykemeldingen, selv om det bare er 7 arbeidsdager igjen. Julefeiringen blir moderat, for vi skal ikke ha juleaften her. Derfor har jeg bestemt meg for at det blir null kakebaking. Her i huset blir det kjøpekaker. Juleverkstedene må jeg nok avholde, men jeg har funnet noen enkle greier vi kan lage. Ingen dum ide å gi slipp på ansvaret for Halvdelens greier i forhold til Frøkna, Poden og Svigerdatter. Skal si i fra at de kan henvende seg til Halvdelen selv, og ikke bruke meg som mellommann. Så langt har jeg ikke klart å tenke selv.

Tusen takk for klemmer, mymlen.Feberen vil liksom ikke helt slippe taket, mummi, så det er vel en influensalignende greie som har satt seg litt fast.

Ble ikke julegrantenning på oss, bella. Hadde en vekselvarm dag i går, med lite energi og tett i hodet og brystet, så det ble en innedag på meg.

Jeg ser virkelig fram til å begynne med noe nytt, caskr. Og det nye året kan ikke bli verre enn slutten på dette - uansett.

Lørdag kveld hentet Poden og Svigerdatter madrassene sine og noen sekker med klær og satte bo i det nye huset. Poden skulle jobbe på natta, og da er det kortere vei fra byen og opp til der de nå skal bo, enn hit. Og så regnet de med å kunne starte flyttingen tidligere enn hvis de skulle sove hos oss.

Ungene var igjen her, for det er ikke greit å ha små barn rundt beina når man skal flytte på seg.

LillePoden sov til halv sju, men lot seg gladelig overtale til å ligge litt i senga mellom Halvdelen og meg en god stund før vi sto opp. Formen var temmelig laber, så jeg er glad for at LillePoden er et rolig og fornøyd lite vesen. Han lekte med biler og klosser på gulvet, og satt på fanget innimellom. Til og med formiddagsluren ble avviklet uten protester.

LilleFrøkna er også veldig grei å ha med å gjøre. Hun er fornøyd når hun har: Tegnesaker, bøker, PC og tilgang til TV. Jeg lærte henne å lage "gammeldagse" kremmerhuskurver med blonder. Det var dagens utskeielse.

Så turen til julegrana - den ble avlyst.

Poden og Svigerdatter kom og hentet ungene når det nærmet seg sengetid for dem, samtidig som de tok med litt mer herfra.

I dag har formen heller ikke akkurat vært topp. Har så vondt i hodet, og er så tett at jeg har på følelsen av at hodet befinner seg inne i en bomullstønne. Jeg fikk jo ikke pakket inn adventspakkene søndag, for ungene var jo her, så jeg fikk pakket dem inn i dag. Fikk fikset kalenderne også slik at de henger pent selv med mange pakker på.

Jeg satt meg ned og malte litt mer på bildet til LilleFrøkna. Har malt en alvejente som sitter på en halvmåne og leser en bok. Er nesten ferdig med det bildet nå - mangler bare siste finishen på håret, den ene armen, litt på hånda og litt på boka hun leser i. Men jeg må vente med disse detaljene til det jeg har malt er blitt litt tørrere - om et par dager.

I morgen skal jeg begynne på et bilde til LillePoden. Han skal få et bilde av en liten alvegutt som plukker prestgekrager. Jeg ahr enda et alvebilde å male - til helgedatter. Hun skal også få et alvebilde - ei alvejente i en rose.

Og så skal jeg forsøke meg på noen andre uttrykk. Har sett et fotografi av en rognekvist på et gammelt, blåmalt bord. Tror jeg skal forsøke å male noe lignende. Og så har jeg også et foto av et fargerikt lønneblad på brostein. Tror også det kan være noe å male. Må i alle fall prøve. Blir det ikke bra nok, er det jo mulig å male over.

I kveld var jeg på et møte i forbindelse med jobben. Puttet i meg et par paracet og tuslet av gårde. Jeg deltok der bare for å informere om at etter nyttår ville de måtte forholde seg til en annen enn meg. Ville si i fra selv, slik at det ikke svirrer en masse rykter rundt omkring. Det var et kapittel til som jeg lukket. Jeg kjenner at det gjør godt å avslutte saker.

I løpet av uka må jeg også få satt ting litt på plass etter at Poden med familie har flyttet ut. Jeg skal demontere køyesengene igjen til to enkeltsenger, og sette dem inn på det største rommet, og så skal jeg flytte senga til LillePoden inn på hobbyrommet mitt. Men først må forkjølelsen slippe taket. Jeg tror jeg er en av de minst tålmodige når det gjelder forkjølese og influensa. Jeg kan rett og slett ikke fordra å være tett og ha feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Godt å se at du legger opp til avslappet julefeiring.. Kos deg videre med malingen.. :)

Ønsker deg en fin uke! (langt vekk fra "kollegaer"?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si i fra at de kan henvende seg til Halvdelen selv, og ikke bruke meg som mellommann. Så langt har jeg ikke klart å tenke selv.

Det ligger nok mye i dette utsagnet her, Bettie. Du er altfor snill og flink, og tar på deg alt for mye av ansvaret for alle rundt deg, og du blir syk av det. Du MÅ ikke fortsette sånn. Du KAN ikke!!

Nå håper jeg du sykmelder deg og kan starte med forholdsvis blanke ark i ny jobb over nyttår, og ikke ta med deg flink-pike-syndromet ditt over. Legg det i en dyp eske, sett lokk på og stu den vekk på loftet. Vekk me'n!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty, Mysan hadde jo bursdag i går...

Hmm, bedre sent enn aldri men jeg lagde en tråd til Mysan på personlige meldinger vedr. bursdagen hennes som var I GÅR!!! :sjenert:

Bli med å si hipp, hipp, HURRA da vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 6.desember

Har faktisk malt litt denne uka, AnneShirley.

Formen kommer seg, om ikke så fort, Fakse.

Jeg er veldig fornøyd med det ene bildet jeg har malt ferdig, marihan, og så har jeg to-tre prosjekter på gang.

Hei Simarill - takk for påminningen.

Takk for hilsen, Truslelinemor.

Formen er bedre, og jeg er feberfri, men jeg er fortsatt ganske tett. Det tar sin tid å bli kvitt denne hersens forkjølelsen. Og så er jeg jo verdens mest tålmodige menneske når det gjelder slik sykdom.

Tirsdag - hva gjorde jeg egentlig da? Begynte på tre nye bilder, gjorde jeg, og så sov jeg mesteparten av dagen for formen var skral. Onsdag skulle jeg egentlig ha vært på jobb, men det ga jeg opp fordi formen var for dårlig. Gjorde et godt dagsverk hjemme, da, så jeg fikk nå gjort det jeg skulle ha gjort på jobben. Og så malte jeg ferdig bildet til LilleFrøkna. Det ble ikke så verst, synes jeg. Prøvde å fortsette på bildet til LillePoden, men jeg må kjøpe meg en grønnfarge, for jeg klarer ikke blande riktig farge, og da blir alle skygger etc. håpløst å få til. Ser at jeg skal får slite mer med det bildet, men - jeg kan ikke gi opp ved første forsøk heller.

Torsdag var jeg hos astmalegen. Skulle sjekke hvordan det sto til med den. Er visst litt atypisk, for det tok sin tid før han klarte å framkalle et anfall. Neste gang skal jeg si til ham at jeg kan ta en liten løpetur rundt kvartalet, så skal han få høre premiehvesing. Og på ettermiddagen malte jeg litt videre på de andre bildene jeg hadde begynt på. Jeg maler et lite bilde av en rognekvist som ligger på et malingsslitt, blått bord. Bordet og løvverket har jeg fått til, men bærene må jeg jobbe mer med. Er også nesten ferdig med et bilde av et knallrødt lønneblad på en grå kvist. Der må jeg jobbe litt mer med bakgrunnen. Og så har jeg et "nattbilde", men jeg må jobbe litt mer med himmelen der. Den er for turkis. Og så begynte jeg på et lite alvebilde til helgedatter. En liten alvejente som sitter under en rose. Tror det kan bli bra, men jeg blir jo litt irritert fordi jeg velger motiver med små detaljer, og det er vanskelig å få til. På ettermiddagen hentet jeg LillePoden i barnehagen og kjørte han hjem, så nå har jeg sett hvordan Poden med familie bor.

Jeg synes de betaler mye for stedet. Leiligheten er helt ny, og ikke helt ferdig - mangler bl.a lister. Soverommene er på loftet, og det er egentlig bare et soverom, og en åpen hems. Men der kan de dele av litt slik at Lillefrøkna kan få litt privatliv. Men det er jo lekkert der, da, og et kjempestort bad. Så jeg håper bare de vil trives der.

Fredag var jeg på jobb. Det var ingen andre fra adm som var der, så jeg måtte stille. Det er rart hvordan en del ikke makter å face meg. Men det bryr meg mindre. Jeg bare registrerer det, men det gjør ikke vondt lenger.

Det som provoserer meg mer er de som kommer innom kontoret mitt og bekymret spør meg hvordan jeg har det samtidig som de sier at de ikke er enige i det som har skjedd. De behøver ikke rettferdiggjøre seg overfor meg, for hadde de stått for det de sier til meg, hadde de sagt fra i plenum også - og det har de ikke. Det er det bare en som har gjort, og han blir nå nesten frosset ut av sekserbanden.

Jeg fikk nå gjort unna litt arbeid, men når man er alene i adm, og heller ikke sekretæren er der, da avbrytes man av mange telefoner.

Jeg hadde tilbudt meg å ha ungene her i helgen, slik at Poden og Svigerdatter skulle få tid til å pakke ut uten at de måtte ta hensyn til små barn. Så Poden kom med dem i går. Siden vi skulle ha helgedatter her, hadde jeg bestemt meg for at vi skulle ha juleverksted denne helgen.

Så i dag halte jeg fram en masse greier og fyllte hele bordet med maling, lim. piperensere, lys, kuler av ulik størrelse, limpistol osv. Så jentene har produsert en masse fine ting. De har laget terrakottapotteengler, serviettringnisser, vinterdekorasjoner med små, runde plater som de ahr malt hvite, og har limt på glassgrantreær og glass-snømenn. De har dekorert lys, malt glass, malt telysglass og malt små terrakottapotter med gullmaling og brukt dem som klokker. De runde skivene har de også dekorert med små kakeservietter, limt på engleglans og pyntet med glitterlim - så med en snor i kan de henge på treet eller i vinduet.

Og så fikk de låne min akrylmaling og fikk en skikkelig maleplate til å male et bilde på.

LillePoden ville også male - helt til han fikk maling på fingerne. Da fikk han nesten panikk, og visste ikke hva han slulle gjøre, så jeg måtte bare vaske hendene hans for å roe ham ned. Han fikk fargestiftene i steden og var veldig fornøyd med det.

Jentene har vel laget en 12-15 ting hver, og mye av det er skikkelig bra. Så det har sett ut hos meg i dag.

Jeg hadde lovet jentene risgrøt når vi skulle ha juleverksted, så den sto og godgjorde seg mens vi holdt på. Den falt i smak hos alle tre barna, så kjelen ble tom.

Det går så mye bedre med Helgedatter nå. Vi får klem av henne, hun prater litt mer, og hun smiler. Bare det at hun frivillig gir oss en natta-klem, er jo et kjempeframskritt. Vi har tatt det veldig pent og latt henne få bestemme farten på kontakten med oss. Selv om vi til tider har vært frustrerte, ser det ut til at det har vært riktig taktikk.

I morgen - eller rettere i dag, har Halvdelen bursdag. Da kommer alle hjem til oss. Jeg har lovet jentene at vi skal bake boller på morgenen i morgen, siden Halvdelen ikke er noe glad i kaker. Og de skal få lov til å dekorere dem med melisklin. Tipper Lillepoden vil være med også.

Så i morgen kveld, når jeg har fått tilbake huset, skal jeg ta en runde her og se hvordan det står til med alle dere som er innnom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være flink til å male som kan gi bort malerier til jul!

En annen vet knapt at en pensel kan brukes til annet enn å legge øyenskygge....

Godt du er på litt bedringens vei, her og står sykdommen høyt i kurs om dagen, men da hos Veslejenta.

Liker ikke være syk selv, men når ungen er det.... Det er det værste i hele verden!

Kos deg med søndagen- ukas lateste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Godt å høre at du er på bedringens vei :) Her henger også tettheten igjen. Kjedelige greier.

Det høres så hyggelig ut med juleverksted hos deg. Tenker hvert år når jeg lese det at slik skal det bli her også :ler:

Du er så snill å tar vare på alle andre du Bettie. Men lov meg at du passer på deg selv oppe i julerushet også.

Så hyggelig at helgedatter begynner å finne seg til rette. Dere har nok gjort det riktige når dere bestemte dere for å ta ting i deres tempo. Det er godt å se når man har gjort noe riktig og får svar på det i form av en klem o.l. :)

Håper bollebaking og melisklin går bra i dag, om dere ikke alt har baket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så glad av å lese alt som skjer rundt deg Bettie (Med unntak av jobbsituasjonen).

Måtte le litt av malings episoden med lillepoden, maling kan være ekkelt å få på hendene ja :ler:

Høres ut som du har hatt en fin helg, blir rent imponert av alt du maler!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le jeg også da jeg leste om Lillepoden. På avdelingen jeg jobber er det ingen som får panikk hvis de får maling på fingrene, der spiser de heller malingen og maler både ansikt og hår i stedet for på papiret :ler:

Så de er ganske så vakre når foreldrene kommer og henter dem :ler:

Håper du får en god uke Bettie!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag 7. desember

Nei - jeg er egentlig nybegynner når det gjelder maling, Marianne E, for jeg begynte på kurs i høst. Jeg er ganske god til å kopiere, så det er en kombinasjon jeg holder på med nå - kopierer litt, og legger til litt for egen regning.

Vi er veldig glade for at det ser ut til at Helgedatter ser ut til å ha funnet seg til rette hos oss. Hun sa selv at hun hadde hatt en fin helg, denne helgen, og det er godt å høre, bella.

Det har vært en hektisk, men hyggelig helg, reka. Juleverksted er tradisjon her, og jeg liker jo å holde på med forskjellige formingsaktiviteter.

Jeg har vel fått min lille det av kreativitet, Inlove. Det er mange i familien som har kunstneriske årer, men helt der er nok ikke jeg. Men jeg koser meg med det jeg får til, og prøver å utvikle det videre.

LillePoden får panikk nesten uansett hva han får på hendene - han liker ikke å være klinete der, Frigg. Ellers kan han godt være møkkete fra topp til tå - men hendene-nei takk.

LillePoden sov til halv åtte i dag. Så jeg hentet han inn i senga til meg og Halvdelen og der underholdt han Halvdelen en times tid mens jeg dormet litt til. Så da jentene hadde våknet - og våknet videre - de trenger litt tid på morgenen begge to, fikk de frokost før jeg ryddet bordet og fant fram bolleingredienser. Alle tre var med og helte opp i bakebollen. En målte opp mel, en sukker osv. LillePoden fikk helle oppi sukkeret, og så fikk han holde fast i sleiva mens jeg rørte.

Mens deigen hevet, fant jeg fram silkepapir, og så fikk jentene pakke inn alt de hadde laget i går så de kunne frakte det mest mulig helt hjem.

Alle tre var med på bolleuttrillinga. LillePoden var temmelig skeptisk, men han klemte godt på et par ferdigtrillede boller og var fornøyd med det. Litt deigsvinn ble det jo.

Ut på ettermiddagen kom først Poden og Svigerdatter, og så Frøkna. Vi skulle jo feire Halvdelens bursdag i dag. Jeg hadde kjøpt to skjorter og en genser til ham, og ungene hadde kjøpt hele JamesBond serien som kombinert bursdags- og julepresang. Jentene hadde pyntet bollene med melis, som bursdagskake, for Halvdelen er ikke glad i kake, men en bolle eller to kan han spise.

Og når Poden med familie dro hjem, fant Halvdelen fram håndballkampene, så nå går kveldens tredje.

I morgen skal jeg en tur på min nye jobb for å snakke litt om oppgaver, forventninger og andre saker. Det skal bli ganske spennende. Jeg gjetter at jeg skal få litt å sette meg inn i, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du har hatt en helg med påfyll av litt positiv energi, selv om det kan være fysisk slitsomt når det skjer noe hele tida. Håper møtet med nyjobben går fint i dag, og at du får oppgaver som du synes det er spennende å ta fatt i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...