Gå til innhold

Betties krok

Bettie

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig, veldig imponert over at du setter alle kluter til for å få ordnet dette, selvom det høres ut som en helt jævlig jobb situasjon!

:tommelsmil: Men det ordner seg for flotte damer Bettie! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott! Virker som om du har vært i "ringen" så lenge at du vet hvilke teknikker som virker i arbeidslivet. Klart du kan benytte deg av skittent spill og hersketeknikker - det var de som startet! Og sier som Mymlen: Se fremover! Det venter lysere tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, akkurat i dette tilfellet så er litt småskittent spill akseptabelt ja. Liker det normalt ikke, men når man får med folk å gjøre som ikke prøver å følge spillereglene en gang, så mener jeg man kan ta igjen med samme mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg oppdatert meg her inne, og alt jeg kan si er .. du Bettie, du er helt utrolig tøff, sterk og imponerer meg utensidestykke! Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang jeg er innom her og leser tenker jeg at nå kan det vel ikke bli stort verre på jobben din, men jaggu kan det visst det. Hva slags småbarn er det egentlig du jobber med, Bettie? Har ikke disse folka vært ansatt i noen annen bedrift før? Kjør på med spillet ditt du, i dette tilfellet her ser det ut til at det er det eneste som kan funke.

Håper du får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboka di kunne vært filmet og laget tv-serie av, Bettie. Stå på. intriger i vei, og legg så ut med seilet til topps når den dagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er snart så du må sende oss PM alle mann og advare oss så vi ikke søker jobb der!

Håper det går bra med det du strir med! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner innleggene dine Bettie, håper alt står bra til med deg.

Synes det er en stund siden du har vært her nå.

Ønsker deg en fin "førsteukeinovember".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en oppmuntrings :kose: ! Håper du har det bra etter forholdene, og at ting går seg til.... Har tenkt masse på deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 4.november

Hei alle dere som har lagt igjen spor her. Tusen takk skal dere ha.

Her i min krok har det vært hektisk en ukes tid nå.

Onsdag tok jeg meg fri for å begynne å rydde klart til at Poden med familie skulle komme. Halvdelen hadde begynt å rydde på "lekerommet" sitt torsdag, men det er forskjell på når han rydder og jeg rydder. Så jeg overtok ryddinga onsdag. Og så skulle møblene fra det rommet spres på diverse andre rom. Egentlig er møblene for tunge for meg å flytte på egenhånd, men jeg er sta, så ved å hale, dytte, utgyte diverse gloser som ikke egner seg for barneører, fikk jeg flyttet et skrivebord med hylle fra "lekerommet" til soverommet vårt. Det andre store skrivebordet klarte jeg å buksere ned trappa fra 2. til 1.etg og inn i "bibliotekskroken" i stua. Og ei bokhylle fikk jeg flyttet ut i gangen utenfor soverommet vårt. Jeg fikk også flyttet barnesenga til LillePoden inn.

Siden Halvdelen også har brukt rommet som røykerom, måtte jeg vaske både tak, vegger og gulv før jeg kunne si at det var greit som soverom for Poden, Svigerdatter og LillePoden. Jeg måtte tømme trådkurvene mine, for vi har litt lite skapplass til så mange personers klær, så nå har jeg klærne mine i bunker oppå et skap.

Jeg var dyktig sliten da jeg var ferdig, for når man tømmer et rom eller to, må man jo gjøre noe med det som er der, så det ble mange turer opp og ned trappa fra kjeller til 2.etg.

Og så måtte jeg koble opp PC-n og TV-n til Halvdelen så han får sitte litt for seg selv og ha et lite "lekerom" i stuekroken. Røykerom har han, Poden og Frøkna fått i den ene kjellerboden vår. Der har vi lirket inn et lite bord, tre stoler, en radio og en varmeovn. Det er nå bedre enn å stå ute, da.

Torsdag hentet jeg LilleFrøkna og LillePoden, slik at Poden og Svigerdatter skulle få fred til å pakke sine saker, og så var det å kjøre dem til skole og barnehage fredag, og hente dem etter jobben. Og fredag kom det de skulle ha med hit.

Fredag skulle jeg også ta med kattene deres hit. Det ble en spennende kjøretur, for kattene kom seg greit ut av pappesken de skulle befunnet seg i. Den ene katta satt seg til slutt på nakkestøtten på pasasjersiden, og den andre vandret fram og tilbake mellom baksetet og forsetet. Men ingen av dem havnet under noen pedaler så jeg kom helskinnet hjem.

Neste moro var å få dem inn i hus. Jeg klarte etter en del om og men å få tak i begge kattene, men de var verken glade i meg eller hverandre da, så med to fresende og fektende katter under armene, klarte jeg låse opp døra og lukke dem inn på et rom.

Ellers i helgen måtte jeg bruke tid til å skrive en oppgave som egentlig skulle vært levert i dag. Jeg skrev den for så vidt ferdig søndag, men jeg måtte trekke meg opp på soverommet for å få fred nok til å konsentrere meg om det jeg skulle gjøre.

Det er litt logistikk om morgenen her med fem voksne, to barn og ett bad. Så jeg står opp rimelig tidlig om morgenen nå, for å få litt egentid. Fordelen er jo at jeg rekker å lese avisa om morgenen, da.

Jeg har også brukt helgen til å tenke. Og jeg bestemte meg for hva jeg ville gjøre framover, sånn jobbmessig. Så i dag har jeg hatt et møte med sjefen min, sammen med min tillitsvalgte. Og der ga jeg beskjed om at jeg ikke ønsket å fortsette i jobben min, for slik det er nå, kommer situasjonen til å gjøre meg syk.

Det ble akseptert, så nå skal jeg skrive en ønskeliste over hva slags jobber jeg kan tenke meg, for å se om det er mulig å skape en ny jobb til meg i systemet. Jeg regner jo med at jeg er brukendes til noe.

Og seinere i dag informerte jeg personalet om at jeg har sagt fra meg stillingen som leder for dem, og at min jobb ville bli lyst ut, men at jeg vil fungere til ny person blir ansatt. For å si det sånn, det ble en god del lange fjes. Og det ble så stille at man kunne høre den berømte knappenåla falle. Jeg ventet ikke på noen reaksjoner, men gikk inn på kontoret mitt.

Det er godt å ha tatt den beslutningen, for det er er sant at jobbsituasjonen kommer til å gjøre meg syk hvis jeg fortsetter. Det koster så mye å bite tenna sammen, og jeg tror at samme hva jeg gjør, så blir det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si at jeg lo godt da jeg leste innlegget ditt om hvordan du har tenkt å ta rotta på dine medarbeidere. De har jo virkelig lagt egget når de tror at de kan oppføre seg slik de har gjort!

Tipper at det er godt for deg å endelig ha tatt en angjørelse angående jobben :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt helgen til å tenke. Og jeg bestemte meg for hva jeg ville gjøre framover, sånn jobbmessig. Så i dag har jeg hatt et møte med sjefen min, sammen med min tillitsvalgte. Og der ga jeg beskjed om at jeg ikke ønsket å fortsette i jobben min, for slik det er nå, kommer situasjonen til å gjøre meg syk.

Det ble akseptert, så nå skal jeg skrive en ønskeliste over hva slags jobber jeg kan tenke meg, for å se om det er mulig å skape en ny jobb til meg i systemet. Jeg regner jo med at jeg er brukendes til noe.

Og seinere i dag informerte jeg personalet om at jeg har sagt fra meg stillingen som leder for dem, og at min jobb ville bli lyst ut, men at jeg vil fungere til ny person blir ansatt. For å si det sånn, det ble en god del lange fjes. Og det ble så stille at man kunne høre den berømte knappenåla falle. Jeg ventet ikke på noen reaksjoner, men gikk inn på kontoret mitt.

Det er godt å ha tatt den beslutningen, for det er er sant at jobbsituasjonen kommer til å gjøre meg syk hvis jeg fortsetter. Det koster så mye å bite tenna sammen, og jeg tror at samme hva jeg gjør, så blir det feil.

Dette ble jeg glad for å lese, for det høres ut som en klok beslutning for både den mentale og en fysiske helsa sin del! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen er du snill, Bettie. Her i huset ville det aldri blitt laget noe røykerom. Her er det bare datteren som røyker, og kjæresten når han er på besøk, men de får værsågod komme seg ut ja, uansett vær- og føreforhold. Røyking er frivillig, så velbekomme ;)

Ellers er det flott at du har fått sagt fra på jobben din, men jeg håper virkelig du får noe annet et helt annet sted. Jeg for min del ville ikke følt meg vel i det huset i det hele tatt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er garantert brukendes til noe, men hvis jeg var deg så tror jeg jeg ville sett meg om etter jobb et annet sted likevel. Det stedet du jobber på høres grunnleggende usunt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...