Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Krysser fingrene for at ting ordner seg for deg. Tragisk at det skal være sånn på jobb at du får problemer fordi du er syk. Godt at du fant et sykehus som kan ta deg inn litt tidligere. Mars 2009 er jo alt for lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mase altså, men....pass på den der elefanten på brystkassen du... Elefanter skal jo ikke sitte der. Ikke vær redd for å ile på legevakta hvis den setter seg tungt nedpå deg. (Men er enig i at legevakta ikke er det triveligste stedet å sitte altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Jeg er dritt lei av å være ute av form.

Det forstår jeg veldig godt. Håper du klarer å roe ned og tenke på deg selv litt oppi alt du gjør for andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over dyp lenestol, mykt, stort pledd, digert krus te og en kjempe av en spennende bok og beordrer damen til å sette seg ned og bli sittende til elefanten har flyttet seg. Etter at den har gått ned fra brystet ditt kan du stikke den med stavene dine, bare ta av beskyttelses-capen på piggene først.

Ta vare på deg selv, Bettie, det er bare én av deg vettu :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 1.oktober

Jeg er egentlig en tålmodig sjel, Inlove, men ikke når det gjelder å være ute av form. Er ingen "snill" pasient.

Jeg er ikke helt imponert over min sjef, Enigma. Men jeg får nå se hvordan det går med meg videre.

Hei Marienne. Det tusler og går med meg - ikke fort, men pent og forsiktig.

Elefanten har flyttet seg, Cata. Og godt er det.

Liker ikke ta det med ro, AnnaShirley. Eller - når jeg ikke må - da synes jeg det er greit.

Ingen dum ide, mysan. Skal ha stavene i beredskap og stikke elefanten hvis den prøver seg igjen.

Det er ikke så mye legen kan gjøre før jeg har vært hos spesialisten, Fakse. Men en liten formaning fikk jeg med på veien.

Søndag var en ille dag, og det var nesten slik at Halvdelen halte meg ut for å dra på legevakta. Da jeg hadde lagt meg for kvelden, fikk jeg et illebefinnende av typen nesten svime av. Jeg klarte å rope til Halvdelen slik at han kom opp til meg, for så uvel var jeg at jeg ikke ville være alene. Heldigvis gikk det over, så selv om Halvdelen insisterte, klarte jeg å overtale ham til å vente og se, siden jeg skulle til legen mandag.

Legen hadde ikke noe lurt å komme med, men hun ville ikke medisinere meg mer (og jeg er enig). Siden jeg skal til spesialist ville hun avvente videre opplegg til jeg hadde vært der. Jeg fikk med meg en ny sykemelding, og en løftet pekefinger. Jeg fikk vær så god å ta det mer med ro på jobben. Hun ville ikke friskmelde meg mer enn i 50%, for da regnet hun med at jeg bare ville jobbe 70%. Hun kjenner meg ganske godt. Og jeg kunne godt gå turer, men en time - det burde jeg nok ikke gi meg ut på nå.

Nå var jeg i mye bedre form mandag - antagelig fordi jeg hadde tatt det med ro søndag. Så jeg fikk tuslet meg av gårde på malekurset. Denne gangen ble jeg ferdig med kullstifttegningen min. Og om jeg skal si det selv - det ble et godt resultat. Faktisk så godt at jeg vurderer å ramme inn tegningen. Det er moro når man får til noe, og vi får veldig god veiledning under veis. Så neste mandag skal vi begynne å male motivet på lerretet. Det blir kjempespennende.

Gårsdagen var en våt og grå dag, og ikke gjorde jeg noe spesielt heller. Fyrte i ovnen og tittet på tv. Kjempespennende-not. Men jeg hadde ikke lyst til å gjøre noe i går. Fikk av gårde jobbsøknaden min, da, så nå er det bare å vente og se.

I dag har jeg hjulpet Halvdelen med å søke på en jobb. Det lille firmaet vårt gir ikke akkurat noe overskudd, så han har begynt å se etter noe han kan kombinere "hobbyen" med.

Men jeg har hatt tre ganske gode dager, antagelig fordi jeg ikke har anstrengt meg. Skal teste teorien i morgen og gå meg en tur - halvtimes tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har en lege som løfter pekefingeren litt til deg Bettie. Man trenger det en gang i blant. Hvil deg og ta vare på deg selv!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Hun ville ikke friskmelde meg mer enn i 50%, for da regnet hun med at jeg bare ville jobbe 70%. Hun kjenner meg ganske godt.

Høres ut som du har en fornuftig lege -betryggende å høre at hun er litt "streng" med deg.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 2. oktober

I dag var det is på bilruta :sjokk:

Og jeg som akkurat har funnet fram sokker og sko - og ikke sandaler. Is nå er for tidlig for meg.

Tuslet meg en tur på jobben i dag også, men mest for å forberede neste uke. Så nå er jeg helt ajour, og ingen bunker med oppgaver venter på meg. Det er deilig, det.

På ettermiddagen kom Frøkna er tur. Vi skulle gjøre noen avtaler om morgendagen, for da skal vi i operaen og se balletten Tornerose. Jeg gleder meg litt til det, for jeg har ikke somlet meg til å ta det nye bygget nærmere i øyensyn enda.

Det ble ingen tur på meg i dag. Hadde rett og slett ikke lyst, og lot meg styre av det. Ja-ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut at du hørte på den delen som ikke hadde lyst til å gå tur i dag. Viktig at du lytter til kroppen når den ønsker seg hvile.

Og jeg er en smule misunnelig på dere som skal i operaen ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for oppmuntrende ord i boka mi.

Setter pris på det.

Litt misunnelig på operaen jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...