Sauen Shaun Skrevet 21. oktober 2008 #641 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg synes absolutt du skal gå på jobb med hevet hode ja. Du har ingen grunn til noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 22. oktober 2008 #642 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Jeg synes absolutt du skal gå på jobb med hevet hode ja. Du har ingen grunn til noe annet. Absolutt.. Og så håper jeg du finner deg en annen jobb etter hvert. Dette høres uholdbart ut. *edit skrivefeil -bedre sent enn aldri * Endret 23. oktober 2008 av AnneShirley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 22. oktober 2008 #643 Del Skrevet 22. oktober 2008 Helt enig, jeg også. Håper du har hatt en fin dag i dag Bettie, og ønsker deg en fin onsdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. oktober 2008 #644 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg håper også at du finner deg en ny jobb snart. Makan til arbeidsforhold! Fatter ikke at voksne folk kan oppføre seg slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #645 Del Skrevet 23. oktober 2008 Torsdag Jeg har vært "mor" for denne gjengen i mange år, og har sikkert skjemt dem bort, Cata. De sutrer bare jeg er på møte utenfor "huset" - for da er det ingen som har ansvar..... Og det hjelper ikke at jeg bare er to minutter unna og har med telefonen. Jo - barnehage er et dekkende uttrykk. Tusen takk Fakse. Det hadde sikkert vært godt å være sjefen din. Jo - jeg skal komme meg vekk etterhvert, for det er ikke et blivende sted slik det er nå. Har fått tabletter også, Liv, men det ser ut til at det holder det jeg har til vanlig, så får ta mer når jeg er forkjølet eller noe sånt. Jeg har hodet løftet og smiler så blidt at krampa tar meg Inlove. Det er min lille "hevn". Har stadig skriveleif, jeg, AnneShirley. Takk for hilsen. Onsdagen var temmelig tøff, Sjandark, men jeg lever nå fortsatt og har ikke gitt meg. Skal sende av gårde en søknad på en annen jobb i morgen, Sjandark. Før eller seinere dukker det opp noe som passer for meg, eller som jeg passer inn i. Tirsdag var jeg så utafor at jeg satt her hjemme og tuta. Og onsdag var ikke stort bedre. Men jeg fikk røyka ut noen "rever" fra hiet i hvert fall. Jeg hadde bestemt meg for å kjøre i gang medarbeidersamtaler (late som), og la ut agnet om at jeg ville gjerne få en og en i tale for å høre hvordan den enkelte ville beskrive stemningen på jobben, og utfordre den enkelte til å komme med forslag til hva som kan gjøres for å bedre situasjonen på jobben. Men da ble de huskestue, da. Å møte meg alene, det ble for skummelt, så det ble sendt mailer og telefoner til hovedtillitsvalgt med spørsmål om jeg kunne tvinge dem til å møte. Og hovedtillitsvalgte tok kontakt med min sjef for å spørre om jeg kunne gjøre noe sånt. (men å kontakte meg, det turte heller ikke han) Så min sjef ringte så meg for å informere meg om at hovedtillitsvalgt hadde ringt ham. Milde himmel. Jeg må være et skikkelig monster, et psykisk ustabilt monster. Det er nesten sånn at jeg lurer på om jeg er smittefarlig, at jeg bare ved å være til kan smitte andre så de også blir "gale". Bare for å være litt ekkel, holdt jeg på farsen til ut på dagen i dag, og jeg så at snatra gikk temmelig heftig rundt om kring, for de visste ikke hvordan de skulle unngå å måtte snakke med meg. Herlig.... Men jeg er nå i hvert fall helt sikker på hvem som er hovedmennene er, selv om de er av begge kjønn. Det er tre menn og fire damer. Men jammen klarer de å lage masse kvalm, og det er for mange dotter ellers. Et par av dottene har vært innom meg og sagt at de ikke er enige i det som skjer - samtidig som de er med på å undertegne et brev til min sjef der de legger ut om hvor usikre de er på meg pga min helse. Kan ikke si jeg har noe til overs til det heller, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 23. oktober 2008 #646 Del Skrevet 23. oktober 2008 Meld deg hos Adecco og Manpower også Bettie. De fungerer som formidlere av faste oppdrag også, og mange arbeidsgivere vil gjerne finne sine ansatte gjennom dem. Tror det er lettere enn å søke på egen hånd ute i det fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 24. oktober 2008 #647 Del Skrevet 24. oktober 2008 Et par av dottene har vært innom meg og sagt at de ikke er enige i det som skjer - samtidig som de er med på å undertegne et brev til min sjef der de legger ut om hvor usikre de er på meg pga min helse. Kan ikke si jeg har noe til overs til det heller, jeg. Uff. Folk som vingler/ikke står for det de sier er de vanskeligste å forholde seg til. Men det er sikkert godt å høre at en del begynner å reagere på det som foregår (skulle bare mangle). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 24. oktober 2008 #648 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeez, for en arbeidsplass! Høres jo ut som den verste syklubben, da. Nei, finn deg en annen jobb så fort som mulig, Bettie. Høres ut som du er en dame med bein i nesa, du fortjener så mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. oktober 2008 #649 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ha en fin fredag og en god og avslappende helg, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 24. oktober 2008 #650 Del Skrevet 24. oktober 2008 Innom for å ønske deg en god helg Håper i likhet med de andre, at du raskt finner deg en annen jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. oktober 2008 #651 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Men da ble de huskestue, da. Å møte meg alene, det ble for skummelt, så det ble sendt mailer og telefoner til hovedtillitsvalgt med spørsmål om jeg kunne tvinge dem til å møte. Og hovedtillitsvalgte tok kontakt med min sjef for å spørre om jeg kunne gjøre noe sånt. (men å kontakte meg, det turte heller ikke han) Så min sjef ringte så meg for å informere meg om at hovedtillitsvalgt hadde ringt ham. Dine kolleger er herved (av meg) nedgradert fra å være barnehagebarn til å være mentalt tilbakestående barnehagebarn. Har ingen av disse antatt voksne menneskene fått med seg at en medarbeidersamtale er en en-til-en samtale??? Og hva er så farlig med å ta ansvar for egne handlinger og meninger? Grautnisser og bøtteknotter er det du har i avdelinga di. (Plutselig ble jeg enda mer glad for kranglefantene jeg har på jobb. De krangler i allfall på realt vis når de er uenige i noe. ) Endret 24. oktober 2008 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 24. oktober 2008 #652 Del Skrevet 24. oktober 2008 Du burde skrive bok om denne farsen. Mangler bare et mord, så har du en flott krimroman. Ingrediensene er en gjeng dotter, noen intrigemakere, en mellomsjef som blir den store stygge ulven, en sjef som er handlingslammet og en hovedtillitsvalgt som ikke vet hvem han skal kontakte i hvilke saker. Som sagt du trenger bare å fantasere fram et lik, en kjekk krimetterforsker og en morder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 25. oktober 2008 #653 Del Skrevet 25. oktober 2008 Den arbeidsplassen din går jo fra fæl til verre for hver gang jeg leser i dagboka di! At det går an! Håper inderlig du finner deg ny jobb raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mymlen Skrevet 26. oktober 2008 #654 Del Skrevet 26. oktober 2008 Skjønner godt du har lyst på ny jobb, for det arbeidsmiljøet der hørtes virkelig ille ut!!! Sender over en god søndagsklem jeg (Har forresten bare ny drakt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 26. oktober 2008 #655 Del Skrevet 26. oktober 2008 At det går an, sier jeg bare. Men det gjør det tydeligvis! Jeg føler meg alltid utrygg på folk som baksnakker og heller snakker OM enn MED. Vi har noen på jobben hos meg også. Utrolig at den som setter fingeren på problemer og tar opp ting på en rett-fram måte ender opp som monsteret som baksnakkes! Du har min fulle støtte, Bettie. Det er håpløst å samarbeide med sånne folk. Håper du kommer deg unna. Ikke tenk at du må dra "med halen mellom beina". Det er de kujonene som sitter igjen som har tapt. Stor til deg. Bare stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. oktober 2008 #656 Del Skrevet 27. oktober 2008 Håper du har hatt en fin helg, og at du har fått koblet av fra jobb og intriger sammen med familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 28. oktober 2008 #657 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ønsker deg en fin uke Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 28. oktober 2008 #658 Del Skrevet 28. oktober 2008 Håper det går greit med deg Bettie. Må si at jeg er overasket over oppførselen til dine kollegaer. Skulle virkelig ikke tro at du jobbet sammen med voksne mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #659 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Tirsdag 28.oktober God ide å legge inn en cv hos Manpower etc. mysan. Det skal jeg gjøre. Jeg synes det er veldig vanskelig å forholde meg til folk som skifter mening etter hvem de snakker med, AnnaShirley. Det er mer et vepsebol enn en syklubb, Klematis. Jeg håper også at det blir en ledig jobb som passer meg, marihan, for da skal jeg riste støvet av føttene og forlate skipet med noen velvalgte ord. Grautnisser og bøtteknotter - det skal jeg si inni meg når jeg står overfor femmerbanden, Cata. Kanskje jeg burde omskrive litt og lage en skrekkroman ut av dette, Inlove. Da kunne jeg kanskje tjene penger på dette her. Det er ganske ille på jobben nå, ja, caskr. Takk for klem, mymlen. Det er dessverre sjelden at de som sier i fra blir satt pris på, mummi. Har vært mye sammen med familien i helgen, Fakse Takk for hilsen, Sjandark. Jeg er på overlevelsesstadiet, bella, men ikke særlig mer. Ja, ja - så var helgen over og vel så det. Fredag bevilget jeg meg en kort dag. Vi skulle ha Helgedatter på besøk i helgen, så jeg fikk unna husarbeidet før hun kom. Jeg skulle også ha LillePoden her fra fredag til lørdag for Poden og Svigerdatter ville gjerne en tur på byen sammen. Lørdag laget vi trolldeigfigurer. Lillepoden var veldig fornøyd med at han fikk sitte ved bordet sammen med oss og kna og knø på en trolldeigklump. Han spiste den faktisk ikke. Etterpå laget vi vaffelrøre, og Helgedatter fikk lov til å steke vaflene alene. Så hadde vi vafler til kaffen da Poden og Svigerdatter kom for å hente LillePoden. Søndag var Helgedatter og jeg med Poden med familie på tur i skogen med ved og pølser i sekken. Det er etablert noen bålplasser rundt et vann, så der slo vi oss ned. LilleFrøkna og Helgedatter hadde det kjempefint sammen. De laget barkbåter, demninger, klatret i fjellet, fant rare pinner, fikk spikke egne pølsepinner. LillePoden ble kjempefasinert av en edderkopp, og koste seg med boller. Lillefrøkna og Helgedatter lekte så fint sammen at de ville fortsette å være sammen, så jeg tok med alle tre ungene hjem for et par timer. Jeg fant fram litt malesaker, og alle tre - også LillePoden fikk male. Han malte med liv og lyst - både på arket og utenfor - inkludert panneluggen. I går var jeg på et dagsseminar, og det var en god foreleser der. Alltid ok når foreleseren er god. Og i dag begynte moroa igjen. Noen i personaalet har sendt en ny melding til min sjef. Denne gangen var det medarbeidersamtalene som var temaet. De meldte at de ble så utrygge av at jeg ville ha dem inn til en samtale og lurte på om jeg kunne tvinge dem, så de hadde kontaktet arbeidstilsynet for å spørre om det. Og de ble enda mere utrygge ved at jeg hadde utsatt samtalene til etter jul. Og det var jeg som gjorde dem så utrygge at det gikk på det psykososiale arbeidsmiljøet løs. Men denne gangen tok jeg til motmæle overfor min sjef. Og pekte på at det dreier seg om fem personer som er så utrygge, og at ingen av dem bruker de kanalene de har for å si ifra. Og at ingen av de fem var utrygge i september hvor tidspunktet for medarbeidersamtalene ble avtalt. Men - nå er det f*** meg krig. Jeg skal nå sørge for at de får så mye tau at de henger seg selv. Så i dag sendte jeg en purremail bl.a til femmerbanden på et dokument som skulle ha vært levert for en god stund siden. Og siden disse fem ikke hadde levert i tide, har ejg innkalt dem til et møte for å få informasjon om hva som har vært årsaken til at dokumentet ikke ble levert innen tidsfristen. Det er et møte de ikke kan nekte å møte på. Men gjett om det var noen sure fjes - og type hvisking - har du sett hva jeg har fått - har du også fått- hva er meningen med dette -fjes. Og blidere ble de heller ikke da jeg informerte hele personalet om at jeg manglet et dokument fra flere - uten å nevne navn - og at de det gjalt var blitt innkalt til et møte med meg - en og en. Fem eddikskrukker var det. Så har jeg planlagt flere rent jobbrelaterte møter hvor de også vil måtte møte meg en og en. Pluss at jeg kommer til å følge godt med og dokumentere unnasluntring. Noen av dem tar nemlig veldig drøye pauser, og det skal det bli slutt på - ellers blir det en advarsel. Og jeg kommer til å gå mye rundt og se på hvordan arbeidet utføres, spesielt hos femmerbanden. De bør ikke sitte over mange frister nå. Og et par av dem er veldig svake for smigger, så jeg skal klare å skape litt splid mellom dem ved å gi noen av dem litt fordeler. Men jeg kommer fortsatt til å være blid og hilse på alle - også de som ikke hilser. Så vil de ha krig, skal de få det. Jeg skal bygge relasjoner der jeg vet at det er noe å hente også, slik at jeg i stor grad for isolert dem, og jeg kommer til å holde en del informasjon unna dem. Ikke informasjon de trenger for å gjøre jobben, men en del annen informasjon som kan være nyttig når beslutninger skal tas. Skittent spill og hersketeknikker - jepp. I går og i dag har jeg hjulpet Frøkna med å gjøre klart rommene sine, så nå er hun vel etablert. Og det blir trangt i Bettieheimen framover, for fra fredagen kommer Poden med familie flyttende inn til oss. De står uten leilighet en i november, for den leiligheten de skal flytte inn i er ikke klar før desember, og de må være ute der de bor 31.oktober. Så i morgen har jeg tatt meg fri for å klargjøre for innrykk av en hel familie. De får to soverom. Lillefrøkna får et lite soverom, og Poden, Svigerdatter og LillePoden får dele et soverom. Jeg må jo tømme det store rommet og vaske det ned, for det er Halvdelens "lekerom", og han røyker mye der. Og så må jeg gjøre klart plass på badet, omorganisere i gangen osv. Vi blir nok utfordret alle sammen ved å skulle bo så tett på hverandre, fem voksne og to barn med hver vår livsstil, men når alle legger godviljen til, så går det for en mnd. De største utfordringene blir morgenene med ett bad, og klesvasken. VI finner sikkert fram til løsninger. Endret 28. oktober 2008 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 28. oktober 2008 #660 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det er ganske ille på jobben nå, ja, caskr. - - - - - - - - - - - Det er dessverre sjelden at de som sier i fra blir satt pris på, mummi. Det skal bli festlig for en eller annen å ta over den gjengen der! Heldigvis behøver ikke du bekymre deg over at de skal sette pris på deg lenger. Se framover, du!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå