mysan Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #361 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg kjøpte 3 x 50 liter plantejord, en gul busk som jeg ikke husker navnet på, men som blir et par meter høy, og litt bred og med masse gule blomster på. To Roseklokkeblomster.. de er hekkplanter såvidt jeg forstod, og de to har jeg satt nedenfor terassen, så de kan blir store og frodige, med sine dyprøde klokker. En margerit til bordet, en lavender for å holde veps unna eller hva det var, og sju stauder som skal i bed ved innkjørselen. Den ene er en hvitfloks, og de andre husker jeg ikke hva heter, men de blir bare 20cm høye og ca like brede, to lilla og to røde og to hvite. Jeg har klippet plene og plantet buskene, så får jeg lage bed i morgen. Jeg vil ha masse masse blomster, så jeg kommer til å kjøpe et par-tre verandakasser, flere krukker, og så vil jeg ha et lite mini drivhus til urter som også kan stå på terassen. Nå er det fruene på tv. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chakra Skrevet 27. mai 2008 #362 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei Mysan. Jeg har fulgt deg her inne i lang tid. Har hilst på deg en gang her inne for lenge siden, da under et annet nick. Må bare beundre ditt pågangsmot tross alt du har vært igjennom. Har ofte tenkt på deg. Jeg har ikke mistet noen av mine nærmeste, men hatt endel slit (litt fortsatt) når det gjelder 2 av mine barns rusmisbruk. Ting ser ut til å gå i riktig retning akkurat nå, men hvor pokker for slit. Er selv alene med de (17 og 22 år). Og selv har jeg lite penger, siden jeg går på attføring, å forørge dem med. Den andre parten som gjerne kunne bli med å bidra, er jo far gone! Som du sa, mysan trengs det to foreldre eller voksne til å dra lasset. Og det lasset kan være fyllt av så mangt. Begynte på Sipramil for et par år siden, men byttet etter liten stund til cipralex pga mindre bivirkninger. Jeg kjente tablettene hjalp meg, men jeg mistet litt følelsen ved å være helt tilstede som før. Klarte ikke gråte over hverken sorg eller glede, og jeg som egentlig sipper for ingenting. Litt never mind var jeg ogå under den tiden Etter et års bruk begynte jeg å trappe ned, og den fasen var litt slitsom for meg ogå. Mye svimmelhet, kjentes ut som jeg fikk små elestriske støt i hjernen, men det ga seg etter ca. 3 uker. I dag er livssituasjonen min litt mer stabil, og tror jeg har fått mer energi tilbake. Nå klarer jeg faktisk å gråte igjen. Skulle jeg trenge antidepp igjen, ville jeg vurdere det nøyere. Men det er klart at mennesker som sliter noe helt j...., er det ofte til god hjelp for Nå har jeg tatt en liten innsovnings, så da er det vel til for dyna. Gleder meg til sol og varme i morgen. Sol til deg også Mysan. Masse! Har du lyst tiå sende meg en pm, så gjør veldig gjerne det. En god natt til deg! Så kos med pusekatter da!!:-) Chakra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #363 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei Chakra Sendte deg en pm Pusebabyen har klart å die hos mamman sin flere ganger det siste døgnet faktisk, men jeg skal straks inn å gi ham litt tillegg nå allikevel. Jeg vet jo ikke hvor mye han får i seg når jeg ikke kan se det, og det er vanskelig å veie ham. Før mat ligger han stille, fordi han sover så tungt, og etter mat er han akkurat hyper nok til å krabbe ned fra vekta.. men han er like knoklete fremdeles, jeg kan kjenne ryggraden hans som en kam mot fingrene, og ribbena kjennes ut som et gammeldags vaskebrett... Han får i seg mye mat egentig nå, men han legger jo ikke på seg ??!! Jeg er bekymret for ham, jeg er redd det feiler ham noe alvorlig, men jeg klarer ikke å sitte og se på at han bare dør fordi han ikke er helt levedyktig og selvgående heller. Stakkars lille. Kompis har vært med Yme i butikken i dag, og lå pent utenfor og ventet mens Yme var inne og kjøpte melk, soyamelk og et frimerke. Flinke Schmoopisen Nå har jeg vært gjennom hele forumet, tror jeg, drukket kaffe, tatt en shake, og nå skal jeg lese masse informasjon om kroppens pH-balanse og viktigheten av akkurat det. Kanskje det blir en ny business for meg. Jeg skal i hvert fall lese til meg litt info om saken. Ha en super torsdag eller hva det er i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. mai 2008 #364 Del Skrevet 29. mai 2008 Men ryggraden på pusebarn kjennes da gjerne litt knoklete ut uansett? Er det forskjell på ham og søsknene eller virker det bare sånn for det er ham du oftest holder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 29. mai 2008 #365 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg vet jo ikke hvor mye han får i seg når jeg ikke kan se det, og det er vanskelig å veie ham. Før mat ligger han stille, fordi han sover så tungt, og etter mat er han akkurat hyper nok til å krabbe ned fra vekta.. Et tips: hvis du har en slik vekt som du kan nulle ut, så sett en liten bolle på vekta, null den ut og sett pusen oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #366 Del Skrevet 30. mai 2008 Men ryggraden på pusebarn kjennes da gjerne litt knoklete ut uansett? Er det forskjell på ham og søsknene eller virker det bare sånn for det er ham du oftest holder? Han er halvparten av de andre i størrelse, og ikke en brøkdel i aktivitet. Han er fremdeles slik de alle var for to-tre uker siden, og han legger ikke på seg. Antakelig er han ikke helt frisk, men jeg klarer ikke å bare la ham sulte ihjel fordi han ikke greier å ta til seg mat sjøl. Han klarte seg jo fint hele den første uka, og var den første som fikk øyne... Et tips: hvis du har en slik vekt som du kan nulle ut, så sett en liten bolle på vekta, null den ut og sett pusen oppi. Det skal jeg prøve I dag er det utrolig varmt her i Østfold - antakelig på hele østlandet. Jeg klager ikke, men det er litt i overkant av hva som er behagelig å være ute i, så jeg blir sittende inne. Burde vært i skogen med Kompis, men både han og jeg ville vel stupt før vi kom halvveis, så jeg får ta turen når det blir litt svalere. Han ligger her som et slakt, han også. Nå skal jeg straks kjøre Liten til forrige bosted, og fra neste uke får hun begynne å ta toget - jeg gidder ikke denne kjøringa lenger. Og gidder hun ikke, så får hun bli hjemme da. Det er ikke mitt problem. I morgen er det gullbryllup for foreldrene mine. Jeg gleder meg, men har samtidig så lavt energinivå om dagen at jeg egentlig aller helst bare vil pakke meg i seng og bli der. Jeg er verken sosial eller oppegående om dagen, men gullbryllup må man bare stille i, sånn er det, ellers vil de bli utrolig skuffet, og det kan jeg ikke. Neste lørdag jobber vi - stort 85-årslag med 3-retters. Gruer meg til den også. Jeg har rett og slett ikke lyst til noe som helst for tiden. Kostholdet er sunt, vanninntaket er optimalt, men jeg har det ikke bra. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Ha en koselig helg, alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 30. mai 2008 #367 Del Skrevet 30. mai 2008 Hva med å dra til dyrlegen med han kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #368 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har tenkt på dyrlegen, men jeg ser ikke helt for meg at en landsens dyrlege synes det er verdt å ofre verken tid eller penger på et lite kattekrek. Ikke at hun ofrer penger, det blir det jeg som gjør i såfall, men han er jo bare en liten bastardkatt av forholdsvis ukjent opprinnelse. Han spiser og sover og bæsjer på seg. Kryper litt rundt innimellom, men er bare tynn og bitteliten. Søsknene hans hopper og leker og sloss i kassa, mens han helst sover. Han må vekkes for å få mat, og da sover han gjerne mens han spiser også. Jeg tror nok ikke han er som han skal nei, han er nok funksjonshemmet, men jeg har bare ikke hjerte til å la ham sulte ihjel. Om han skal dø, skal han i hvert fall ikke dø sulten. I dag er det store gullbryllupet. Jeg må kjøre innover og hente Liten straks. Jeg har funnet frem mitt eget antrekk, en lys lys rosa buksedress med capribukser og jakke i lin, som jeg skal ha en marineblå singlet inni med en gjennomsiktig silketopp utenpå med mønster i forskjellige blåtoner og et par gyldne toner. ' Sorte eller mørkeblå sko. Burde ta de mørkeblå men det er så skrekkelig tynne hæler på dem, så jeg vet ikke om jeg orker. De sorte har bedre hæl og er ikke fullt så høye og fullt så spisse heller, så jeg tror føttene mine har det bedre i dem. De blå ble kjøpt i London for maaange år siden, og føttene mine har liksom forandret seg en smule siden den gang. Jeg lider litt med tanke på Kompis.... skal jeg ta sjansen på å bare la ham gå løs her hjemme i huset (stue og kjøkken), sammen med kattene (minus kattemor og ungene), eller skal jeg ta ham med og la ham ligge i bur i bilen? Han er vant til å ligge i bur i bilen når vi kjører hit og dit og når vi handler, og det kan fort bli 2-3 timer til sammen når vi er ute sånn, men i dag blir det straks et par timer lenger. I bur hjemme tror jeg ikke jeg har hjerte til... uff... hvorfor har jeg ikke brukt mer tid på å hjemme-alene-trene ham? Tror nesten jeg bare må ta sjansen og la ham være her, så får jeg heller tørke opp det han eventuelt tisser på gulvet i vårt fravær. Han kan være alene når vi drar korte butikkturer, når vi går i dusjen, så han vet at vi ikke har forlatt ham, så det burde egentlig gå greit, men.... rart med det sånn første gang. Jeg skal be Yme holde seg på rommet sitt mens jeg henter Liten, og la ham være her nede når jeg drar, så kan Yme høre om han begynner å pipe og bjeffe etter en stund. Det tar to timer å hente og komme tilbake med Liten så det kan jo gi en pekepinn. Lurer på om jeg kanskje skal la terassedøren stå åpen til ham også, sånn at han kan gå ut og inn, bare forsikre meg om at stengselet holder uansett. Er dog litt redd for at det kan bli for skummelt for ham med åpen dør når han er alene hjemme. Han liker jo å si fra og passe på når han ser folk eller hører lyder ute. Kanskje bedre med lukket dør... mindre for ham å passe på. Jeg gjør i hvert fall et forsøk nå når jeg henter Liten, så får vi se om det blir bur eller hjemme alene på ham. Stakkars stumpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 31. mai 2008 #369 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har tenkt på dyrlegen, men jeg ser ikke helt for meg at en landsens dyrlege synes det er verdt å ofre verken tid eller penger på et lite kattekrek. Men herre, det er jo det som er jobben til en dyrlege! Skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke har gjort det for lenge siden Få undersøkt den stakkars pusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahimsa Skrevet 1. juni 2008 #370 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei Har snoket i dagboken din fra tid til annen, og har begynt å bli bekymret for lillepus her. Jeg skal ikke skryte på meg mer kompetanse enn google og en mengde mer eller mindre skranglete katter i min vel, men kan mini ha innvollsorm? Så sant moren ikke har fått kur under drektigheten kan ungene bli smittet via melken. Om mini da er mindre motstandsdyktig i utgangspunktet så kan det være de har bedre levevilkår der, og h'n i tillegg tåler det dårligere. Så når Panacur visstnok kan gis fra 3 ukers alder, så kanskje verdt et forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #371 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Lillepus sluttet delvis å spise for et par dager siden, og døde i hendene mine i går, så i dag blir han begravet sammen med broren sin som døde rett etter fødsel (antakelig fordi moren hans satt seg på han mens hun fødte de andre). Nå har vi tre kvikke, fine pusunger her, og venter et lass til om ikke mange ukene, og så skal pusejentene kastreres ja. Sånn kan vi ikke ha det. Når det gjelder lilleste pusungen, så er det ikke helt uvanlig at en blir mindre enn de andre, skubbes vekk fra matfatet og dør sultedøden. Vi har hatt det før også, og det kan rett og slett skje at vi oppdager det for sent. De vokser kjempefort, og hvis vi ikke er med nesa ned i kattesenga sent og tidlig og sjekker, så ser vi det ikke før den lille er veldig forbivokst av de andre. Det var noe galt med ham, han mjauet ikke heller, - han knirket. Nå får han en fin grav inntil en av de store knattene jeg har bak mot skogen, hvor altså broren/søsteren hans ligger, og jeg skal så blomster på. Kompis og jeg skal fylle i oss en god mengde vann, og så skal vi til skogs. Det er ille varmt i dag, så jeg vurderer å vente til tidlig kveld, men en tur i butikken kan han i hvert fall være med på. Han var med Yme for noen dager siden, og lå pent i båndet sitt utenfor og ventet. Lørdagen var han hjemme i buret sitt, men Liten var også hjemme for hun ble dårlig da vi skulle dra, og vi kom ikke mange hundre meterne før hun måtte kaste opp, så jeg snudde og kjørte henne hjem igjen. Kompis hadde vært i buret sitt hele kvelden, mens hun lå i sengen, og han hadde vært helt stille - ikke noe hyling, bjeffing eller gråting. Antakelig sov han, det er han bruker buret til. Tynn kaffe i dag - det var slumpen og akkurat en halv skje for lite, men det er greit. Nå skal jeg lage meg en shake og ta noen vitaminer, så skal jeg på bade og kle meg ut som folk, og ta en tur på Kiwi. Ha en strålende dag! Endret 2. juni 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #372 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Dobbelt Endret 2. juni 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #373 Del Skrevet 2. juni 2008 Bilringer kommer av for mye insulin, og skyldes for høyt blodsukker over tid. Nå kutter jeg ut alle former for hvete, og trapper ned på alle andre kornsorter også, til et strengt minimum. Fortsetter å spise masse grønnsaker, og noe frukt, og vil ellers spise det jeg har lyst på av kjøtt, fisk, egg osv... og jeg skal gå over fra soyamargarin (ikke en bra fettkilde) til skikkelig meierismør. Det blir litt Fedonaktig, litt Atkinsaktig, men ikke helt - jeg baserer på min egen kunnskap om tingene og sunn fornuft. Fanatisk blir jeg ikke, men "insulinpølsa" skal vekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #374 Del Skrevet 2. juni 2008 Sliter kanskje litt med å unngå alle former for hvete... det er jo sammalt hvete i Ingers rugbrød, og brød metter godt.. Jeg får heller gjøre en ekstra innsats på aktivitetsnivået kanskje da - og ta et par tusen skritt på stepperen i tillegg til skogturene med Kompis. I dag har han forresten ikke fått noe tur, stakkars. Det har vært så himla varmt at jeg har ikke orket, og det har neppe han heller. Nå er det svalt og fint, men nå skal jeg straks hente kjæresten til Liten på stasjonen, så da blir det vel bare en bitte liten kort tur på Kompis etter det igjen. Og det er ikke nok for verken ham eller meg... Ellers har jeg spadd bedd i dag, midt på den varmeste tiden. Skildpadden har spist opp nesten hele den ene blomsten min, så der ble det bare en bitteliten kvast som stikker opp av jorda, men det er en staude så jeg håper den kommer igjen. Satt en hvit floks i midten, og så noen andre som bare blir tjue cm høye rundt den. Håper det blir bra når det vokser seg til. Jeg må ha mer der ute.. det mangler ett eller annet, selv om jeg ikke klarer å forestille meg akkurat hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #375 Del Skrevet 3. juni 2008 Jamen kræsjer man fort og uten forvarsel. Jeg skulle dratt på hundekurs og var helt innstilt på det, men så ble jeg sittende her på nett og lete etter forsikringer til hus og bil, og tiden tikket altfor fort av gårde, slik at jeg ville kommet forsent. Jeg måtte jo fylle bensin og kjøpe godbiter til vovsen på veien, og det ville resultert i 15-20 minutters forsentkomming, så da ble jeg stresset, irritert og gikk rett i kjelleren. Og her sitter jeg nå, istedet for å være på veien. Sært eller? Jeg har fått kjøpt hageslange og spreder i dag, så nå har jeg vannet forsiden, og holder på med baksiden, der hvor jeg hadde min berømmelige jordhaug inntil for kort tid siden. Der er det sådd gress og gjødslet, så nå trengte det vann og vannet renner... Da blir det nok gress om ikke så altfor lenge. Nå skal jeg ut og flytte litt på den, og så skal jeg straks kjøre kjæresten til Liten til toget. Han skal på jobbintervju i morgen. Det skal jeg også Jeg ringte omsider til mannen som trenger personlig assistent, så han skal jeg snakke med i morgen. Jeg har sendt mail til Tina Seltzer også, som driver Ny Image i Oslo, for å høre litt mer om mulighetene til en imagekonsulent. Jeg har vært hos dem tidligere, for seksten år siden, så skal jeg gjøre det, må jeg starte på nytt. Jeg tenker at dette bør kunne kombineres med Herbalife som jeg også er i startgropen med. Ny fra innsiden og ut, ikke sant? Og jeg liker farge og stil og sånne ting. Og jeg liker helse og den slags også. Jeg fikk ideen til å maile Tina da jeg så at Ski Storsenter har ansatt en egen personlig shopper... jeg har lenge lekt med tanken på å bli en sånn (selv om jeg vanligvis ikke ser sånn ut , her jeg tutler rundt i store t-skjorter og håret rett opp) Jeg må bare begynne å tjene penger. Og jeg må ha mer enn en gjennomsnittlig inntekt, da alt er lagt opp til at man skal være to for å ha et greit liv. Det nytter ikke med sekretærlønn hvis man er aleine, for ikke å snakke om butikklønn... Men så kommer dilemmaet; jeg må bruke penger før jeg kan begynne å tjene dem... Ja, ja... jeg tror jeg skal hive meg i bilen, få guttungen av gårde, og komme meg i en dyreforretning så jeg får kjøpt vom til valpen. I går fikk han butikkmat, og i dag er han løs i magen og stinker som et lite svovelbruk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 3. juni 2008 #376 Del Skrevet 3. juni 2008 Innom og vinker litt, jeg. Om det er noen trøst, så er ikke du den eneste som blir tiltaksløs i denne varmen... eller er det sånn forøvrig. Sukk. Hvordan ser kattene dine ut? Kattungene altså. Er noen av dem langhåret? Farger? Skal du beholde alle, eller er det noen som skal gies bort? (På kattejakt, men har fått litt spesifike instrukser på hvordan katten skal se ut. Hehe.) Når får jeg komme på besøk egentlig? Hæ? Hø? Jeg kommer uansett, så bare vent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juni 2008 #377 Del Skrevet 3. juni 2008 Når får jeg komme på besøk egentlig? Hæ? Hø? Jeg kommer uansett, så bare vent! Du får passe på å komme når jeg er innom . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 3. juni 2008 #378 Del Skrevet 3. juni 2008 Du får passe på å komme når jeg er innom . JA! :-D (Her inviterer man seg selv. Men jeg kan ta med.... mat! Og rødvin! Og... masse sunne, ikke-fetende ting om ønskelig. Haha.) Sommerfest med tante-Cata hos mamma-Mysan! til tante-Cata også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juni 2008 #379 Del Skrevet 3. juni 2008 mysan - du er visst i fare for å bli invadert fra både herfra og derfra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #380 Del Skrevet 4. juni 2008 Det blir koselig med invasjon! Gleder meg!! Lille Navnløs, så koselig å se deg i overflaten igjen. Hvordan har du det? Cata kommer i slutten av denne måneden, så du kan jo bare gjøre det samme Cata, hvilken dato var det igjen? Kattungene er helt svarte, Navnløs, og de er ganske langhåret som sin mor. Jeg tror det er en gutt og to jenter. Vi venter forøvrig et kull til, som et resultat av min elendige depresjon og dertil hørende tiltaksløshet... jepp... Moren til det kullet er selv sort, mørkebrun og gul, i ujevnt fordelte partier, så de ungene kan se hur som helst ut, og jeg gleder meg. Det er det første (og siste!) kullet hennes. Jeg må jo gi bort alle kattungene, jeg har jo fire voksne selv og kan ikke ha flere. Jeg er bundet så det holder allerede liksom... Dette første kullet er leveringsklare i august, så da antar jeg at de som kommer snart er leveringsklare i september. Nå MÅÅÅÅ jeg på do.... ha en fin dag, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå