Frigg Skrevet 25. februar 2008 #101 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Lykke til hos legen! det kommer nok til å gå så bra Ha en fin uke Endret 25. februar 2008 av Bare meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. februar 2008 #102 Del Skrevet 25. februar 2008 Lykke til med legebesøket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 25. februar 2008 #103 Del Skrevet 25. februar 2008 Så bra at du hadde en fin helg på fjellet Det hadde vi også Masse lykke til hos legen i morgen, venter på raport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 25. februar 2008 #104 Del Skrevet 25. februar 2008 Oj, så spennende med legebesøk! Når er det du skal dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #105 Del Skrevet 25. februar 2008 Var faktisk i dag jeg var hos gynekologen igjen. Er ganske imponert over hvor raskt og (nesten) smertefritt alt dette har gått etter at jeg bestemte meg for å starte utredningen. I dag sto altså egglederne for tur. De kalte undersøkelsen for noe spesielt, men jeg husker ikke hva det var. Ikke spesielt behagelig, så jeg orket ikke spørre så mye om hva de egentlig "drev" med der nede. Men de førte inn en slags ledning og foretok innvendig ultralyd samtidig. Som sagt ikke spesielt behagelig, men hadde fått smertestillende på forhånd, så var ikke så ille. Resultat: Alt ser helt fint ut! Eggstokker, eggledere og livmor. I tillegg fikk jeg resultat fra mannens sædprøve-den var også helt fin! Så hvorfor vi ikke blir gravide er en liten gåte. Det er nesten så jeg skulle ønske de fant noe (som kan fikses), så var det litt mer forståelig at dette har tatt tid. Og det ville også vært lettere å vite hva vi skal fokusere på videre. Samtidig er jeg jo glad. Vi er i orden (høyst sansynlig) begge to, og det er ingen grunn til at vi ikke skal få det til til slutt. For å være på den sikre siden (for å få fart på eggstokkene mine, som gynekologen sa) har jeg fått resept på pergo. Så det skal jeg prøve i neste prøveperiode. Det blir jo spennende. Det er visstnok slik at endel som ikke har konkrete problemer også kan ha god effekt av det. Håper selvfølgelig at det skal være tilfelle for meg!!! Men først er det denne prøveperioden, den 12. i rekken, og i den anledning har jeg blakket meg på digitale eggløsningstester. Her skal ingen ting være overlatt til tilfeldighetene, nei Sitter med en følelse av å være ganske heldig nå. Har jo fått så god hjelp så fort. Og vet også at jeg høyst sansynlig vil kunne bli gravid igjen. Legger meg med en god følelse og gleder meg til fortsettelsen. God natt jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 26. februar 2008 #106 Del Skrevet 26. februar 2008 Så utrolig bra da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. februar 2008 #107 Del Skrevet 26. februar 2008 Godt at alt er som det skulle, selv om det sikkert er litt frustrerende at det ikke skjer noe selv om alt er i orden med dere begge. Dere har klart det før, dere klarer det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 26. februar 2008 #108 Del Skrevet 26. februar 2008 Å, det var godt å høre at alt er i orden! Selv om dere nå går inn i PP 12, må det være litt skuldersenkende å tenke på at det tross alt ikke er noe galt med dere. Okey, det har tatt lang tid dette her, men det ser jo lyst ut nå! Blir spennende med pergo, håper det får fart i sakene Selv venter jeg på EL, og håper at jeg merker den før mensen dukker opp. Kjæresten er like klar som meg for å få barn nå, så jeg håper vi slipper å vente like lenge som dere. Vi har jo ingen barn fra før av heller. Og din historie motiverer meg til å prøve å få to tette, siden det plutselig kan vise seg at nr to tar lang tid. Man lærer så lenge man lever, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #109 Del Skrevet 26. februar 2008 Så utrolig bra da Takk takk. Ja jeg er litt forsiktig optimistisk nå. Skal i allefall stå på som bare det til helgen og frem mot eggløsning (som jeg tror er på mandag). Og går det ikke nå, blir det pergo neste... Godt at alt er som det skulle, selv om det sikkert er litt frustrerende at det ikke skjer noe selv om alt er i orden med dere begge. Dere har klart det før, dere klarer det igjen Takk til deg også. Ja det MÅ jo gå til slutt... Håper alt står fint til med deg også. Tipper du begynner å føle deg klar for baby i stedet for stor mage... Å, det var godt å høre at alt er i orden! Selv om dere nå går inn i PP 12, må det være litt skuldersenkende å tenke på at det tross alt ikke er noe galt med dere. Okey, det har tatt lang tid dette her, men det ser jo lyst ut nå! Blir spennende med pergo, håper det får fart i sakene Selv venter jeg på EL, og håper at jeg merker den før mensen dukker opp. Kjæresten er like klar som meg for å få barn nå, så jeg håper vi slipper å vente like lenge som dere. Vi har jo ingen barn fra før av heller. Og din historie motiverer meg til å prøve å få to tette, siden det plutselig kan vise seg at nr to tar lang tid. Man lærer så lenge man lever, heldigvis Jepp, hvis vi bestemmer oss for en nr 3 (om vi er så heldige å få nr 2 først), kommer vi nok til å begynne å prøve rimelig kjapt, ja. Så får vi heller risikere to tette. Orker ikke være sååå klar såååå lenge en gang til tror jeg... Håper du finner eggløsningen din! Hadde vært så utrolig kult om det klaffet kjapt igjen for deg! (Så går det jo ann å kose seg uansett så kan dere jo være heldige at det klaffer selv om dere ikke vet nøyaktig når el er... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 26. februar 2008 #110 Del Skrevet 26. februar 2008 Så bra at dere er ett skritt videre!! Det er jo postivt på en måte at de ikke finner tette eggledere eller dårlig sæd da! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 27. februar 2008 #111 Del Skrevet 27. februar 2008 Så bra at det gikk bra hos legen. Nå er det bare å stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #112 Del Skrevet 28. februar 2008 Så bra at dere er ett skritt videre!! Det er jo postivt på en måte at de ikke finner tette eggledere eller dårlig sæd da! Lykke til! Ja, det er godt å vite at alt (i allefall alt vi vet noe om) er i orden! Da bør det lykkes for oss etterhvert. Bare så rart at det skal ta så lang tid, så "flinke" som vi har vært... Så bra at det gikk bra hos legen. Nå er det bare å stå på Klarer ikke helt å fri meg fra tanken på at det kan være noe galt som ikke blir oppdaget kun ved hjelp av innvendig UL, siden det har tatt så lang tid. Men vi er jo ikke de eneste, og det eneste vi kan gjøre er å stå på. Så kan jeg jo håpe på at hvis det ikke går denne prøveperioden, vil Pergoen gjøre susen neste PP... Nå går tiden mot EL kjapt. Skal ta første test i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. februar 2008 #113 Del Skrevet 28. februar 2008 Vi heier på deg fram mot EL! Da må dere få i gang skikkelige saker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 28. februar 2008 #114 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Jepp, hvis vi bestemmer oss for en nr 3 (om vi er så heldige å få nr 2 først), kommer vi nok til å begynne å prøve rimelig kjapt, ja. Så får vi heller risikere to tette. Orker ikke være sååå klar såååå lenge en gang til tror jeg... Men hvordan blir det egentlig... Mine venninner som nettopp har fått nr 1 nå, de vil ikke ha to tette allikevel. Det virker som om de er såpass slitne at en bleieunge til ikke er noe særlig fristende. Sånn var det kanskje med deg og? For jeg føler meg kjempeklar for to tette nå, men er redd for at jeg ombestemmer meg etter at nr 1 er ute. Men så tenker jeg på deg, og hvor lenge du har måttet vente - ikke så gunstig det heller. Noen innspill? PS: Blir 29 i år, hvis det skal ha noe å si for hvordan du tenker Endret 28. februar 2008 av aimee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #115 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Hehehe...det første man tenker på når ungen er ute, er nok ikke: Å nå har jeg kjempelyst på en til... Men uansett tar det litt tid før kroppen er i gjenge igjen, og jeg tror ikke at det er lurt å bli gravid før den er det. For de fleste tar det også tid å få tilbake mensen, så naturen regulerer dette litt selv også. Jeg fikk faktisk mensen etter bare 2 1/2 måned, men det var sikkert fordi jenta mi sluttet med nattmat da hun var 8 uker (jada, jeg var ganske bortskjemt...). Så min grunn til å ikke ønske å bli gravid igjen raskt, var ikke at jeg syntes det var slitsomt med baby, for hun var utrolig lett å ha med å gjøre på alle måter. Men jeg hadde en tøff og lang fødsel og en slitsom barselstid pga bekkenløsning (som for meg kom ETTER fødselen, og ikke før, som den gjør med de fleste som får det). Det var derfor ikke så fristende å starte på'n igjen. I tillegg trodde jeg jo at vi var over middels fruktbare , siden det gikk så kjapt forrige gang. Derfor tenkte jeg at jeg måtte være ordentlig klar når vi begynte å prøve igjen. Så feil kunne jeg ta.... Endret 28. februar 2008 av smilefjes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 28. februar 2008 #116 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja man vet aldri! Det er uansett veldig greit å ha hørt din historie, for jeg kommer til å ha det i bakhodet når det er min tur. Er du på jobb nå eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. februar 2008 #117 Del Skrevet 28. februar 2008 Tror jeg skal ha denne historien i bakhodet ja. Vi også ble lett gravide. Men det er jo ingen selvfølge å få det til like lett neste gang. Men vi har lyst på to tette da. Ikke altfor tette, men sånn 1,5 år i mellom. Hadde nok blitt rimelig utålmodig jeg, og nr.2 tok så lang tid. Enda jeg er ti år yngre enn deg tror jeg... Synes du er flink jeg, som tar dette såpass med ro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 28. februar 2008 #118 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei smilefjes, takk for innlegg i min prøvedagbokdagbok Så spennende å lese litt i din dagbok også! Jeg har alltid tenkt at jeg skal ha 2-3 år mellom nr 1 og nr 2, men hvis alt skulle nå gått fin er det vel bare å stå på Kanskje. Er nok ikke så lett å si før en står der. Uansett - lykke til. Føler på meg at det ordner seg for deg snart med en liten spire. Får håpe du slipper bekkenløsningen denne gangen Rubie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 28. februar 2008 #119 Del Skrevet 28. februar 2008 Heeeeei Så bra du fikk vite alt stod bra te der nede da!!! Godt å høre.. Skal selv te gyn neste uke.. Og gjennom innvendig ultralyd og noe sånt. Ser ikke frem te det, men ser frem te å høre, alt er ok.. Hehe... Lykke te videre og god helg nå som den faktisk nærmer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #120 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja man vet aldri! Det er uansett veldig greit å ha hørt din historie, for jeg kommer til å ha det i bakhodet når det er min tur. Er du på jobb nå eller? Ja, måtte en sniktur innom her tidligere i dag, selv om jeg egentlig var på jobb... Hyggelig å kunne være til hjelp og komme med innspill da, men jeg tror vel egentlig at de færreste som lett får et barn må vente så lenge på nr 2 som vi har gjort. Uansett er jeg glad for at barn ikke "bare" er bestillingsvare, men at de kommer når de selv vil. Det gjør det hele litt mer spesielt og magisk på et vis. Det er nesten så jeg setter enda mer pris på den ene nydelige jenta som vi har, nå som jeg kjenner på kroppen at det ikke er noen selvfølge å få barn... Tror jeg skal ha denne historien i bakhodet ja. Vi også ble lett gravide. Men det er jo ingen selvfølge å få det til like lett neste gang. Men vi har lyst på to tette da. Ikke altfor tette, men sånn 1,5 år i mellom. Hadde nok blitt rimelig utålmodig jeg, og nr.2 tok så lang tid. Enda jeg er ti år yngre enn deg tror jeg... Synes du er flink jeg, som tar dette såpass med ro! Jeg er 33, så om du er omkring 23 så stemmer jo det. Klart jeg begynner å føle meg litt gammel i denne sammenhengen, det er jo ingen hemmelighet at fruktbarheten er på vei nedover etter fylte 30, og at jeg sikkert er noen prosent mindre fruktbar enn jeg var for 3 år siden da jeg ble gravid sist. Men det får jeg ikke gjort så mye med. Vi har valgt som vi har valgt, og jeg har hatt noen fantastiske år med mannen min hvor vi har reist og lekt og vært kjærester og bare tenkt på hverandre. Om vi ikke hadde gjort det, er det ikke sikkert at vi hadde hatt det forholdet vi har i dag. Så jeg kan nesten ikke ønske det annerledes heller, selv om en del av meg skulle ønske jeg hadde bedre tid til å få de barna jeg har lyst på... Hei smilefjes, takk for innlegg i min prøvedagbokdagbok Så spennende å lese litt i din dagbok også! Jeg har alltid tenkt at jeg skal ha 2-3 år mellom nr 1 og nr 2, men hvis alt skulle nå gått fin er det vel bare å stå på Kanskje. Er nok ikke så lett å si før en står der. Uansett - lykke til. Føler på meg at det ordner seg for deg snart med en liten spire. Får håpe du slipper bekkenløsningen denne gangen Rubie Takk for koselig besøk Rubie. Er enig med deg i at 2-3 år er den ideelle aldersforskjell, stor nok til at det går å forklare den eldste litt hva som skjer og liten nok til at barna relativt raskt vil ha glede av å leke med hverandre. Jeg har venner som har fått ny etter bare halvannet, og de opplevde det som ganske slitsomt. Et barn på 1 1/2 er jo nesten bare en baby selv. Men det kommer vel ann på så mye, så vanskelig å si før man står der. Lykke til videre med prøvingen til deg også. Skal nok følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå