smilefjes Skrevet 30. desember 2007 #1 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Dette er jommen en merkelig ting. Skrive dagbok her, blant mange damer (og kanskje noen menn?) som jeg ikke kjenner. Men sjansen for å treffe på flere som er i samme situasjon, eller som kanskje har vært det, er større her enn i livet ellers. Og akkurat nå lengter jeg virkelig etter å ha noen å diskutere og dele oppturer og nedturer med, i tillegg til livets andre små og store begivenheter... Jeg er ikke blant de som har prøvd lengst. Går nå inn i min tiende prøveperiode. Men begynner likevel å bli ganske utålmodig. Samtidig er jeg redd for å stresse for mye med det, da det kanskje bare gjør oddsen dårligere for å lykkes. Heldigvis har jeg en skjønn liten jente som jeg elsker over alt, og det er en perfekt trøst når mensen kommer hver måned og jeg egentlig har mest lyst til å gråte og gi opp. Jeg har også en flott mann, som ønsker et barn til like mye som meg. Så mitt høyeste ønske når jeg nå starter denne dagboken, er at den snarest mulig går over til å bli en graviditetsdagbok!!! Klem til alle som forviller seg inn her Edit: Tittel + Dette er ikke lenger en prøvedagbok, resultatet av min prøving er ei nydelig lita jente som ble født i januar 2009! Endret 9. april 2009 av smilefjes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 30. desember 2007 Ja jeg vet jeg er kjempeheldig som har veslejenta mi. Både fordi livet med henne er fantastisk og fordi jeg jo vet at jeg og mannen kan bli gravide sammen. Raskt gikk det også, sistgang, kanskje derfor jeg har blitt så fort utålmodig nå? Men det kan jo ha vært usansynlig flaks at det klaffet sist, og at vi egentlig ikke er så fruktbare som jeg har trodd... Mange tanker som surrer her, som dere skjønner... Takk for koselig besøk i dagboken min, Glow, håper det lykkes for deg også veldig snart. Og hvis ikke, får vi forsøke å holde motet oppe og støtte hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 31. desember 2007 #3 Del Skrevet 31. desember 2007 Hei på deg! Koselig å se nye fjes her Blir spennende å følge deg fremover Jeg er ikke prøver selv, men er veldig babysyk Men vi venter til deg er ferdig med videreutdanningen om 1 1/2 år Godt nytt år og lykke til med prøvingen i 2008! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2007 #4 Del Skrevet 31. desember 2007 Lykke til med prøvingen og det nye året! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 31. desember 2007 #5 Del Skrevet 31. desember 2007 Velkommen hit og lykke til med prøvingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 31. desember 2007 #6 Del Skrevet 31. desember 2007 Lykke til med prøving - så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 1. januar 2008 Ja, ja, så var denne ferien og denne nyttårsfeiringen over. Det er vel ikke så uvanlig at man gjør opp litt status når man går inn i et nytt år. Er selvfølgelig ikke så fornøyd med å gå inn i det nye året uten kul på magen, etter å ha brukt det meste av 2007 på å prøve å bli gravid. Men vet samtidig at jeg er heldig i forhold til mange andre her, og det er jeg veldig takknemlig for. Hadde en deilig og avslappende feiring i går med mine to kjæreste, mannen og datteren på 2 og et halvt. Var deilig å ta det med ro på nyttårsaften siden resten av julen har vært ganske så hektisk med besøk og farting hit og dit. Har også jobb som jeg er kjempefornøyd med, skulle bare ønske jeg slapp å starte året litt bakpå. Var nemlig veldig mye å gjøre før jul, og ble aldri helt ajour. Tenkte egentlig å ta igjen litt i løpet av juleferien, men har rett og slett ikke orket. Hadde bare blitt altfor sene kvelder. Så håper i allefall at jeg har opparbeidet meg litt overskudd til å gjøre en kjempeinnsats når jeg nå er tilbake på jobb i morgen! Har ikke mange nyttårsforsetter, men en ting har jeg tenkt til å gjøre noe med. Har vært fryktelig usosial de siste månedene pga mye å gjøre på jobb. Tror ikke jeg kommer til å jobbe så mye mindre, men jeg SKAL bli flinkere til å prioritere å treffe mine gode venner! Har sjelden noe igjen for å sitte på sofaen en kveld, så nå skal jeg bli flinkere til å prioritere å gå ut eller be venner komme hit i stedet for å tenke at jeg må slappe av. Er jo egentlig avkobling jeg trenger, både fra jobb og all annen tankevirksomhet. Starter sprekt denne helgen med ut med en venninne på fredag og fest på lørdag. Jippiii, den sosiale smilefjes skal ut av skapet igjen!!! Lurer også litt på hva jeg skal gjøre med det faktum at vi prøver og prøver men ikke "får det til"... Begynner nemlig å bli passe sliten av spørsmål og kommentarer om vi ikke snart skal tenke på å skaffe datteren vår en liten bror eller søster. Lurer nesten på om folk tenker seg mindre om overfor oss som allerede har én? Da er det liksom opplest og vedtatt at vi kan få barn.. Men vi er vel ikke garantert å få noen fler for det? I allefall får vi mye mer spørsmål nå enn vi fikk før vi fikk jenta vår. Enda vi var sammen og gift i flere år før vi startet å prøve den gangen. Har egentlig lyst til å kringkaste til hele verden at "ja, vi prøver og prøver, men alle er ikke så heldige å få det til så raskt som de ønsker!!!" Så hadde vi i hvertfall sluppet flere spørsmål! Men kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å fortsette å svare litt svevende at, joda, vi skal nok prøve å skaffe jenta vår en søster eller bror, men alt til sin tid... Vel, dette ble vel nok tanker og usammenhengende rør fra meg en 1.nyttårsdags kveld. Ønsker alle dere andre (spesielt prøverne ) et riktig godt og produktivt nyttår!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. januar 2008 #8 Del Skrevet 2. januar 2008 Kanskje det er lurt å være åpen om at dere prøver? I hvertfall ovenfor nærmeste fam. og venner. Så slipper dere spørsmål... Skjønner godt at det er kjedelig og leit å bli mint på at det ikke går så lett som dere hadde håpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hardangerbrud Skrevet 4. januar 2008 #9 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Heisann smilefjes, måtte en tur innom deg for å lese litt her inne også. Det høres slitsomt ut å ha folk som "maser". Jeg ble skikkelig sinna på folk som maste på oss. Etter hvert så svarte jeg til alle som hadde barn og lurte på om ikke vi skulle ha: "nei, har du tenkt til å kvitte deg med dine...?" Stygg ting å si, vet det, Men som du selv sier, de aner ikke hva som gjør at folk ikke får barn. Tror ikke de vet hvor mye det sårer de det gjelder. Barn og bryllup er liksom noe som alle har lov til å mene noe om på andres vegne, veldig irriterende. Jeg håper dere får ting til å klaffe i 2008, skjønner frustrasjonen deres. Men som du sier så har du trøst i jenta di. Har du tenkt på å kontakte noen å få litt hjelp? Det er vel noe hormonting man kan ta for at kroppen skal få litt hjelp har jeg hørt, men husker ikke hva det heter. Endret 4. januar 2008 av myrth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSunshine Skrevet 4. januar 2008 #10 Del Skrevet 4. januar 2008 Innom her og sier hei, gøy med en ny dagbok å følge med på Kjenner veldig godt til masingen fra venner og kjente ja. Vi har jo ikke barn fra før, men har vært sammen såpass lenge at folk begynner å forvente det. Typiske kommentarer er gjerne "skal dere ikke etterhvert begynne å tenke på barn?" eller "nei, nå er det vel på tide å sette igang for dere også". De skulle bare visst hvor mye vi tenker på det og at vi "satte igang" for lenge siden!! Men, som andre her også sier, så får vi prøve å tenke på at de fleste snakker av uvitenhet og mener ikke noe vondt med det. Men det er irriterende ja!! Og grunnen til at de sikkert maser enda mer på dere som allerede har en, er vel fordi hun nå er på den alderen der mange får nummer to. Og siden dere har klart det før, går alle bare utfra at det skal gå like greit med nr to. Men det er jo ikke alltid en selvfølge, men det glemmer folk å tenke på desverre. Nei, det er godt vi har dagbøkene våre. Her kan vi få blåse ut litt innimellom, og det trengs! Jeg krysser fingrene for at i 2008 skal det klaffe Heia smilefjes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 8. januar 2008 Takk for koselige besøk i den ferske dagboken min, jenter! Glow: "bare å lage et barn," ja jeg kjenner til den... Håper virkelig det lykkes for oss begge snart. 10 måneder føles lenge nok, ikkesant? Men så akkurat programmet Foreldre for enhver pris på nrk2 nå, og det ene paret hadde forsøkt i 6 år(!!!) så da følte jeg plutselig ingen grunn til å klage... imli: Ja, jeg tror du har rett i at det er en god ide å fortelle det til de nærmeste. Har nå fortalt det til et par nære venninner. Familien er faktisk ikke så stort problem, for de tør ikke mase, tror jeg...hehe... Men så er det alle perifere venner og bekjente, da. Orker jo ikke fortelle det til alle heller. Var på fest i helgen sammen med en gjeng av den siste kategorien, og jeg overdriver ikke når jeg sier at halvparten av de som var der (vi var 17-18 stykker) spurte om ikke nr 2 kom snart... myrth: Hehe...bra svar. Jeg har lurt noen ganger på om jeg skulle stille et litt frekt eller intimt spørsmål tilbake, men slår meg hver gang til ro med at de som spør gjør det jo av velmenende interesse og ikke for å være slemme. Det blir bare så ALTFOR mye av det... Vi (eller jeg) har faktisk tenkt at hvis det ikke går denne eller neste PP, så drar jeg meg selv og gubben til legen. Vi har prøvd å slappe av og ta det som det kommer, siden vi jo har nr 1 () og sansynligheten for at det skal klaffe igjen er stor. Men nå går det jo mot et år, og lenger har jeg ikke tålmodighet til å prøve uten å finne ut om det er noe ekstra vi kan/bør gjøre for å "få det til". MissSunshine: Koselig med besøk fra deg også her!!! Håper virkelig det lykkes for dere også snart. Ser spennende og lovende ut! Prøvde dere lenge før dere startet utredning? Ved siden av å prøve "aktivt" (EL har vært/er en av dagene nå, får ikke helt tydelige svar fra EL-testene, men vi står uansett på.. ), har jeg nettopp hatt en fantastisk morsom helg, med både tur ut med god venninne ene dagen og fest andre dagen. Deilig med skikkelig utkobling (nesten) og ikke minst avveksling fra mitt vanlige liv. Og så digg å komme seg ut og merke at man fortsatt lever (og til og med har draget fortsatt... ) og ikke bare er kone, mor og businessdame. Ikke det at jeg er så utpreget noe av delene egentlig, men det er nå engang slik at det meste av min tid går med til mann, barn, hus og jobb.... Så livet er ikke så verst, egentlig, selv om det kanskje blir litt klaging her. Og dere som ikke har barn enda; gled dere!!! Det er så morsomt! Jeg koser meg glugg ihjel med jenta mi. Hun er så vittig og sier så mye morsomt. Og så har hun humor, og vi ler av mange av de samme tingene (mulig jeg har litt spesiell humor... ). Og så er hun blitt skikkelig mammadalt. Litt slitsomt selvfølgelig, men åååh, så koselig :rødme: Men nå må denne damen finne mannen og sengen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pugsley Skrevet 9. januar 2008 #12 Del Skrevet 9. januar 2008 Heiii Smilefjes!!!! Så kjekt med en ny dagbok og følge med på!!!!! Ønsker dere supermasse lykke til med prøvingen i det nye året!!! Måtte det klaffe fortest mulig for dere!!!!!!!!!!!!! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 10. januar 2008 Takk for koselig besøk, Pugsley! Ja vi håper og krysser fingrene denne måneden også. Du får jo snart vite, jeg må vente helt til 21. Men gubben og jeg har " stått på " ordentlig nå rundt EL, så da er det jo bare å håpe og veeeeente..... Godt jeg har mye å gjøre på jobb om dagen, så går i allefall tiden ganske fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 11. januar 2008 Da er det bare å gjøre seg klar for helg, da! Tror dette også blir en fin en! I kveld er det jentekveld med en gjeng venninner jeg ikke har sett på leeenge! Det blir knallkoselig! Og siden jeg bor litt dumt til og det er mest praktisk med bil, slipper jeg å finne på noen andre unnskyldninger for ikke å drikke vin. Tør nemlig ikke drikke mellom EL og IKM, dette KAN jo være måneden det klaffer for oss.. Resten av helgen blir det vel å kose seg med mann og barn. Håper resten av snøen her holder seg et par dager til så vi får vært ute og akt og prøvd de nye skiene til veslejenta. Hun storkoser seg i snøen og elsker å ake sammen med pappaen (han er litt tøffere med farten enn mammaen...) Håper jeg får tatt meg en skitur også. Var så flink til å trene tidligere i høst, stort sett løping, men etter at det ble vått og glatt har jeg ikke turt å løpe, så har egentlig ventet på skiføre i marka. Og det er det vel nå, om man kommer seg litt innover... Ha en god helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 11. januar 2008 #15 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei! Her har jeg ikke vært før tror jeg. Heldig du er som har snø da, her er jo så og si alt borte nå desverre. Men du får ha en fin helg du også da, er ikke så lenge til IKM, bare å håpe at tida går fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. januar 2008 #16 Del Skrevet 11. januar 2008 Håper det klaffer for dere denne mnd da! Kanskje det blir oktober-baby? God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 12. januar 2008 #17 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei Smilefjes. Takk for hyggelig besøk i babyboka mi! (o: Jeg har også en snuppe på 2,5 år, og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om folk som spør og graver.... Nå har jo vi rukket å bli gravide, men å miste, og nå blir jeg så provosert når noen som ikke har noe med det spør, at jeg svarer, "joda, vi har forsøkt, men vi mistet babyen"..... og da blir det stille skal jeg love deg!... er sikkert forferdelig stygt, men jeg bare klarer ikke å la være. Det jeg har lært av dette, er at jeg selv ALDRI skal spørre folk om slike ting... selv ikke gode venninner, med mindre de forteller selv... for dette er virkelig IKKE noe folk bør mase om! Sånn.. he he, da var det sagt. Du spurte ellers om vi hadde prøvd lenge da jeg ble gravid nå sist, og det hadde vi ikke. Vi var i PP1, så den "satt" veldig raskt. Føste gangen, brukte vi 6PP før vi fikk positiv test, så det har variert. Nå er vi jo på nytt i PP1, så får vi se om det blir noe resultat ut av det... Jeg ønsker deg lykke til, og lover å stikke innom og se hvordan det går med deg innimellom! Stor lørdagskveldkos fra shy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pugsley Skrevet 13. januar 2008 #18 Del Skrevet 13. januar 2008 Ønsker deg supermasse lykke til med prøvingen videre!!! Forhåpentligvis så sitter spiren om 8 dager (Les allerede nå ) klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei! Her har jeg ikke vært før tror jeg. Heldig du er som har snø da, her er jo så og si alt borte nå desverre. Men du får ha en fin helg du også da, er ikke så lenge til IKM, bare å håpe at tida går fort. Ja, heldigvis fikk vi litt vinter nå. Det er meldt mildvær i morgen allerede, så spørs hvor lenge det varer, men... Helgen har vært fin, den. Ble ikke noe skigåing på mor, men desto mer på vesla. Hun syntes det var kjempegøy, og det synes jeg var veldig stas. Er så glad i skigåing og skikjøring selv, så det er virkelig en aktivitet det hadde vært gøy om vi kan gjøre sammen hele familien! Jentekveld på fredag var også en suksess, det er så godt med venner som tonen er der med selv om det går mange måneder mellom hver gang. Litt mye graviditets- og fødselsprat ble det jo; hun ene var der med sin nyfødte og en av de andre kunne annonsere sin graviditet. Så kjenner man et lite stikk av missunnelse før fornuften slår til. Tross alt er det forhåpentlig min tur snart... Håper det klaffer for dere denne mnd da! Kanskje det blir oktober-baby? God helg! Satser på det... Håper din helg har vært minst like fin som min og at formen er god! Hei Smilefjes. Takk for hyggelig besøk i babyboka mi! (o: Jeg har også en snuppe på 2,5 år, og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om folk som spør og graver.... Nå har jo vi rukket å bli gravide, men å miste, og nå blir jeg så provosert når noen som ikke har noe med det spør, at jeg svarer, "joda, vi har forsøkt, men vi mistet babyen"..... og da blir det stille skal jeg love deg!... er sikkert forferdelig stygt, men jeg bare klarer ikke å la være. Det jeg har lært av dette, er at jeg selv ALDRI skal spørre folk om slike ting... selv ikke gode venninner, med mindre de forteller selv... for dette er virkelig IKKE noe folk bør mase om! Sånn.. he he, da var det sagt. Du spurte ellers om vi hadde prøvd lenge da jeg ble gravid nå sist, og det hadde vi ikke. Vi var i PP1, så den "satt" veldig raskt. Føste gangen, brukte vi 6PP før vi fikk positiv test, så det har variert. Nå er vi jo på nytt i PP1, så får vi se om det blir noe resultat ut av det... Jeg ønsker deg lykke til, og lover å stikke innom og se hvordan det går med deg innimellom! Stor lørdagskveldkos fra shy. Nå har jeg jo allerede gratulert deg i babyboken din, men takk for koselig hilsen. Kjenner meg absolutt igjen i det du skriver, selv om jeg heldigvis ikke har opplevd å miste (bortsett fra en gang, kjempetidlig, hvor jeg ikke engang skjønte at jeg hadde vært gravid før etterpå, det var helt i starten da vi begynte å prøve i fjor, så regner ikke det akkurat som å ha mistet...). Godt at du forhåpentlig slipper mer masing nå Ønsker deg supermasse lykke til med prøvingen videre!!! Forhåpentligvis så sitter spiren om 8 dager (Les allerede nå ) klem Jaaa.. Nå håper jeg så mye at det nesten gjør vondt. Tror det blir en vanvittig nedtur denne gangen om mensen dukker opp om en uke. Samtidig prøver jeg å ta meg sammen og tenke at det er mange som sliter mer enn meg. Og at jeg i tillegg allerede har en førstepremie å kose meg med. Denne uken kommer til å gå saaaakte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 15. januar 2008 Da har nedtellingen begynt... "Bare" 6 dager til IKM nå. Resten av uken er heldigvis kjempehektisk på jobb, så jeg regner egentlig med at det skal gå raskt. I helgen blir det hyttetur med ei venninne, så dette skal gå så fint så... Men merker at denne prøvingen gjør meg litt merkelig. Våknet tiiiidlig i dag (eller nesten natt) og var kjempekvalm. Det første jeg tenkte, var selvsagt: Kan det være graviditetskvalme?? *håpe, håpe* Men det hadde selvfølgelig vært aaaltfor tidlig! Så det var omgangssyken som kom til meg også. Kjenner veldig mange som har fått den, så var kanskje ikke så overraskende, men utrolig kjipt er det jo. Hatt en ganske kjedelig dag. Men nå kjennes det feldigvis ut som det er i ferd med å gå bedre. Ikke kastet opp på noen timer og greid å beholde et par kjeks og litt cola: Hurra! Så da betyr det kanskje at jeg har sluppet ganske billig unna... Så nå er det sløving på sofaen foran tven resten av kvelden. Og kanskje forberede meg til et møte i mørgen. Om jeg orker... Håper alle som måtte forville seg inn her har en strålende kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå