Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...


smilefjes

Anbefalte innlegg

Hørtes jo ikke så ille ut dette da, hørtes ut som du var heldig med gynekologen :)

Hva var det de sjekker på den innvendige ultralyden da? Vansekelig med sædprøven da, men man får vel til det meste :ler: Hvor lenge er det dere har prøvd nå egentlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at alt så foreløpig bra ut!

Den sædprøvetakinga hørtes kinkig ut ja... Levere varene på et offentlig toalett med mulig kø utenfor er vel ikke det morsomste man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo ikke så ille ut dette da, hørtes ut som du var heldig med gynekologen :)

Hva var det de sjekker på den innvendige ultralyden da? Vansekelig med sædprøven da, men man får vel til det meste :ler: Hvor lenge er det dere har prøvd nå egentlig da?

På den innvendige ultralyden tror jeg hun bare får sett at livmoren er ok og at det ikke masse cyster på eggstokker eller i livmoren(?). Vi går inn i PP12 nå, så vi har jo prøvd omtrent et år. Satser på at du slipper så lenge!!!! :klemmer:

Godt at alt så foreløpig bra ut!

Den sædprøvetakinga hørtes kinkig ut ja... Levere varene på et offentlig toalett med mulig kø utenfor er vel ikke det morsomste man gjør.

Hehehe...nei det er nettop det! Så nå driver vi og prøver å kalkulere, hvis han tar tog forbi det stykket hvor det er mest biltrafikk og jeg kjører tidligere i bilen og plukker ham opp på et passende sted for så å kjøre de edle dråpene til gynekologen....så kan det akkurat gå, i hvertfall denne uken hvor det er vinterferie og litt mindre trafikk... Puh... :fnise: Litt av et prosjekt, men vi skal prøve på det... Mannen var ikke så begeistret for tanken på å gjøre det der på noe annet sted enn hjemme, og det skjønner jeg virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. gratulerer med gode resultater på GU da!! blir spennende å følge deg videre!!!!! Bra du føler dere blir tatt på alvor!!!! Lykke tiL!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen var veldig hyggelig og tok meg helt seriøst. Jeg måtte selvsagt gi endel informasjon om hvor lenge vi har prøvd, hvordan syklusene mine er, hvordan det gikk sistgang vi prøvde etc. Da hun så alderen min, sa hun (ble ganske lettet da, for føler meg jo egentlig litt for gammel...) "Men da er du jo ung ennu!" :fnise: (Jeg er 33.)

Hun forklarte kort hvordan fremdriften ville bli. Mannen må registrere seg der og levere sædprøve, noe som viste seg kan bli litt av et prosjekt. De tar bare imot sædprøver en morgen i uken, fra 8.15 til9.00. Prøven må ikke være mer en 45 minutter gammel, og han kan ikke ha hatt sædavgang i 3-5 dager før testen. Vel, vi bor ganske langt unna legekontoret og har ingen sjans til å "ordne" det hjemme. Og der var det i såfall bare et toalett man kunne låst seg inne på for å gjøre sine "forretninger". Kan kanskje bli vanskelig å få til noe der med tanke på at det sikkert kan komme andre som vil inn etc... :sjenert: Hvordan vi skal løse dette har vi ikke kommet frem til enda, men vi har også knapt rukket å snakke sammen etter jobb i dag...

Jeg ble undersøkt med innvendig ultralyd i dag for å sjekke at alt tilsynelatende er som det skal være. Og det er det. Var jo skeptisk til undersøkelse i og med at jeg hadde mensen, men det var visst ikke noe problem. Hun foretok til og med ultralyden mens jeg hadde tampong! Ikke visste jeg at det var så god plass der...vel, det visste jeg jo egentlig, har jo presset ut noe som var stooooort... :ler: Jeg tok også blodprøver for å sjekke endel generelle ting i tillegg til noen hormoner, tror jeg(?).

Jammen du er jo ennå ung! Og er ikke det fint å tenke på?! Du trenger ikke bekymre deg før om mange år. Tenk på de som er 40 og ikke har fått barn enda - DE skjønner jeg er stressa.

Det var godt å lese at du har fått en gynekolog du ble fornøyd med. Jeg ble ganske overrasket over at du faktisk fikk undersøkelse med tampong! :overrasket: Men, haha, det er jo nok av plass der oppe ;)

Også må jeg si at jeg synes litt synd på kjæresten din det han må gjennom også. Det kan ikke være lett å få det til på en usjarmerende toalett. Og tenk for en prestasjonsangst disse mannfolka må ha der inne! Nei, det misunner jeg dem ikke..

Det er koselig å følge med deg og se hva som skjer videre. Jeg håper at jeg, og alle andre som er her inne, får oppleve at lillejenta di blir storesøster om ikke så lenge. Dessuten er du også en god støtte for alle oss som prøver, de som får det til, og de som mister :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut at du har fått en hyggelig gynekolg :)

Ikke moro med sædprøve, det må sikkert mannen min også levere etterhvert. Stakkars mennene våre :rødme:

Men det føles bra å være i gang for å finne ut hva som er galt og kanksje få hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. gratulerer med gode resultater på GU da!! blir spennende å følge deg videre!!!!! Bra du føler dere blir tatt på alvor!!!! Lykke tiL!! :klemmer:

Takk, søte du! Skal holde dere oppdatert, ja;) Så håper jeg virkelig det klaffer for deg snart!

Det er koselig å følge med deg og se hva som skjer videre. Jeg håper at jeg, og alle andre som er her inne, får oppleve at lillejenta di blir storesøster om ikke så lenge. Dessuten er du også en god støtte for alle oss som prøver, de som får det til, og de som mister :klem:

Tusen takk, det var fine ord! Det er så godt å være her og få litt trøst og støtte og oppbakking, så jeg håper jo jeg bidrar til det her også! Håper så veldig for din skyld også! Hadde vært koselig om vi kunne vært gravide her inne samtidig! :jepp:

Hørtes ut at du har fått en hyggelig gynekolg :)

Ikke moro med sædprøve, det må sikkert mannen min også levere etterhvert. Stakkars mennene våre :rødme:

Men det føles bra å være i gang for å finne ut hva som er galt og kanksje få hjelp :)

Ja, håper dette går veien for deg også!!! Skal følge med!

(Og tross alt synes jeg disse gutta slipper billig unna da, i forhold til det vi kanskje må gjennom, men jeg skjønner at akkurat den sædprøven ikke er så stas :fnise: )

For en skjønn avatar du har fått deg :)

:babysmokk:

Takk:) Er føttene til min lille frøken da hun var 4 mnd :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jaaa, det hadde vært kjempekoselig å være gravide sammen! Det er jo egentlig veldig spennende å følge med på hvem det klaffer for samtidig. Selv om jeg har fått god kontakt med flere på KG som er gravide nå, er det jo litt ekstra stas å følge noen som er like langt som deg.

Så jeg håper det blir DEG!

For noen nuttetuttenudelige små føtter da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jaaa, det hadde vært kjempekoselig å være gravide sammen! Det er jo egentlig veldig spennende å følge med på hvem det klaffer for samtidig. Selv om jeg har fått god kontakt med flere på KG som er gravide nå, er det jo litt ekstra stas å følge noen som er like langt som deg.

Så jeg håper det blir DEG!

For noen nuttetuttenudelige små føtter da! :)

Krysser fingrene og håper for oss begge! :jepp: Men tror at du kommer til å bli gravid før meg, gitt. Du ble det jo ganske kjapt sist, ble du ikke? Og du vet at du kan bli det. Jeg begynner nesten å innstille meg på at dette blir en lang prosess. (Selv om jeg selvfølgelig hååååper... :sukk: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er lett å bli pessimistisk når man har prøvd så lenge som du har... Men det allikvel viktig å ha rett innstilling også :) Så du må ikke tenke på at jeg kommer til å bli gravid før deg, tenk heller motsatt! (Eller, helst kan du tenke at vi blir det samtidig ;))

Ja, vi fikk det til på første forsøk sist gang. Nå aner jeg ikke når jeg har el, kroppen min er fremdeles litt ute. Så det spørs om vi får det til før første mens. Frustrerende å ikke vite når den kommer.

Du sa forresten hos Tussi at du bodde i bygård, er det i Oslo eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i Oslo da, ja. Er Oslojente. Men har flyttet utenfor nå. Fint med bedre plass, hage og nærme friluftsmuligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-ha... Du er en av "dem"... :ler: neida, jeg bare tuller..

Vi snakker litt om det vi og, men jeg har bare ikke peiling på hvilken vei vi evt vil. Lillestrømområdet er fristende pga E6 og nærme Oslo, men jeg vet ikke. Bærum er kjempedyrt, og det er vel Asker også.

Innerst inne håper jeg at vi en gang kan ha råd til en bolig i Oslo. Det er jo masse fine plasser, drømmer om Nordberg, Grefsen, Kjelsås, kanskje Ekeberg. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Drømmer om hus på akkurat de samme stedene som deg! Men synes bare det er så latterlig dyrt! Vi måtte betalt MINST dobbelt så mye for vårt hus, hadde det ligget i de områdene vi helst ville bodd. Men tross alt bruker vi bare en halvtime inn til sentrum med bil (utenom rushtid) eller med tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt (nå skal jeg bruke et ord jeg hater:) sinnsykt dyrt for et hus i Oslo. Det er litt billigere i Groruddalen, Ellingsrudåsen og borti der, men er litt skeptisk til de stedene. Er ikke vokst opp der, og har derfor (dessverre) fordommer mot den kanten av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, jeg kjenner igjen de tankene. Men har faktisk selv endt opp med å flytte til et sted som jeg har hatt fordommer mot. :fnise: Jeg trives kjempegodt, altså...

Vi kikket endel på skøyenåsen, godlia og opsal også når vi skulle kjøpe. Det er litt billigere enn nordberg-priser, men begynte å bli ganske så heftige priser der også. Men fine områder, det er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da tar denne jenta helgen ganske snart. Gleder meg veldig til å få stått og gått på ski og til å ake og leke i snøen med datteren (og mannen, da, selvsagt!). Sove (litt) lenge om morgenen og spise deilig mat! Håper været blir finfint. Blir bra med litt avveksling nå...

Håper dere alle får en fin helg når dere kommer så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei søte deg!!

håper du får en fabelaktig helg!!nærmer seg nå!!! Og masse lykke til videre med prøvingen!utrolig søtt bilde du har!!!! klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige besøk aimee og Pugsley

Har hatt en deiiilig og lang helg! (Tok fri på fredag.) Deilig med vinter og hyttekos når det er grått og trist her nede i lavlandet. Og vær og føre var vi kjempeheldige med!!! Det regnet da vi kom :( men i løpet av natten ble det til snø, og både fredag og lørdag var det helt topp vær å være ute og kose seg i snøen på ski og akebrett (var på tur med to to og et halvt-åringer ;) )

Nå føler jeg meg sånn passe utvilt og klar til en ny arbeidsuke og til ny dyst (etterhvert) med prøving... Regner med at EL er neste mandag, så en innsats i helgen er vel på sin plass :fnise: Men først er det ny legetime i morgen. Det er jeg veldig spent på, skal sjekke eggledere. Er også veeeldig spent på om jeg får noe svar på prøvene som mannen leverte forrige uke! Det er sikkert sånt som må undersøkes med en gang, er jo ferskvare (!!!), så jeg vil egentlig tro at det burde foreligge resultater, men hva vet vel jeg...

Uff, kjenner jeg ikke akkurat gleder meg til dette legebesøket, men det må jo til... :sukk:

Ønsker alle en fin uke! :klemmer:

Endret av smilefjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...