Gå til innhold

Storken har kommet ;)


Concertina

Anbefalte innlegg

Ja, temping virker litt komplisert... Men hvis man får det til er det jo veldig kjekt da! Jeg vurderer å bruke det som "prevensjon" når lille baby er født. Er (var i alle fall!) ganske regelmessig, så det burde kunne gå an.

Vi krysser fingrene for at tanta dropper besøket til helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den virker litt komplisert den der tempinga. I hvertfall hvis man er litt uregelmessig.

Det er den første måneden du prøver det, er det ikke? I så fall krever det kanskje et par måneder til.. Har du nettopp sluttet på noe annet prevensjon forresten? Det kan jo forklare at tempen er litt ustabil.

Det blir uansett spennende å se om TR kommer i helgen! Krysser fingre for at den ikke kommer.. Og da blir det vel novemberbaby da!

PP2 nå :) Vi har tempet som "prevensjon" i nesten et halvt år, sluttet på p-pillen etter 10 år, i fjor i januar, brukte kondomer fram til for et halvt år siden (da var jeg lei ;)). De første 3 syklusene jeg tempet så var alt ganske så stabilt på 29 dager, men EL på dag 14-16, og før jeg begynte å tempe så tror jeg at jeg hadde rundt 29 dagers syklus (sikkert +- 1 dag), jeg noterte det bare sånn ca og tenkte ikke så mye på det... Men de siste syklusene har vært skikkelig rare: novembersyklusen fikk jeg EL på dag 13 og syklusen varte i 31 dager (altså en lutealfase på 18 dager!), forrige syklus fikk jeg ikke EL før dag 21 og syklusen var 34 dager, og denne måneden så påstår FF at jeg hadde EL på dag 11! Og alle de tidligere syklusene har vært enklere å lese enn denne... *sukk*

Fint at du krysser fingre, jeg har dårlig tro på det men takker for støtten ;) Blir en månedsskiftebaby i såfall tenker jeg, i følge diverse kalkulatoren så er det i visst termin 31. oktober (utifra EL på dag 14 som jeg tror/trodde jeg hadde), november er en fin måned det så den kan jo godt vente en dag :fnise:

Ja, temping virker litt komplisert... Men hvis man får det til er det jo veldig kjekt da! Jeg vurderer å bruke det som "prevensjon" når lille baby er født. Er (var i alle fall!) ganske regelmessig, så det burde kunne gå an.

Vi krysser fingrene for at tanta dropper besøket til helga ;)

Hadde også regelmessig syklus fram til de siste månedene... Men temping er ikke så komplisert og det er godt å slippe hormonprevensjon i hvertfall.

...det hadde vært koselig om denne tanta ikke gadd å komme på besøk på noen måneder ja... :sjenert:

Har tenkt mye mindre på det denne måned enn forrige og er ikke så stressa rett og slett, forrige måned testet jeg jo på DPO13, nå? Vel, jeg tror mensen dukker opp etterhvert og vi får heller ta det som det kommer rett og slett, vet ikke hvor lenge jeg klarer å ta det sånn med ro men... :fnise: Hvis ikke mensen er her innen søndag så er muligheten tilstede for at jeg har hatt EL på dag 14 og da er det faktisk mulig at jeg er gravid ;)

æsj...jeg tenker for mye! Tror jeg skal gå og bake litt grovbrød i stedenfor, det er mye sunnere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baking er en kjekk måte for å slutte å tenke sånn, og med så fine konsekvenser da ;)

Vi får håpe du tar feil, og at det ikke har skjedd noe i løpet av helga.. spent er jeg nå uansett!

Ha en super helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at det ikke var noe på vei, men kjipt lell... I dag sank tempen og mensen kom, så da er vi i gang med pp3 - og dummedumme meg har bestilt tur til Tyskland midt i neste EL :klaske: Drar på dag 12 og kommer hjem på dag 18 så den prøveperioden er det ikke mye å hente fra... Så jeg vet ikke jeg, dette er jo fra starten bare et kortidsforsøk og tiden begynner egentlig å renne fra oss dersom jeg skal få levert mastergraden når jeg må... :( Menmen, vi får ta det som det kommer de neste par månedene rett og slett...

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet akkurat hvordan du har det snuppa :klem: Forsøkt med en paracet, en ibux og varmeflaske på magen. Det pleier å funke på meg hvertfall :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Uff, så trist at dumme tanta kom. Bare å være flink å øve før du reiser og når du kommer tilbake. Så kan man jo håpe at det funker. Vi må jo være optimistiske :)

Har du hatt en fin helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter, fremdeles mensen, men smertene er borte så da er det ikke så ille rett og slett! :)

Ei venninne av meg har funnet meg her på KG, jeg er ikke så flink til å være anonym som jeg hadde tenkt til, men det gjør jo ingenting :) Hei vennen! :vinke:

Ellers så er det vel bare å vente på EL igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Godt at menssmertene er borte da hvertfall. Sliter med det selv. Skikkelig kjipt.

Når blir EL og sånn nå da? Sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at menssmertene er borte da hvertfall. Sliter med det selv. Skikkelig kjipt.

Når blir EL og sånn nå da? Sånn ca?

Hei vennen :vinke: Slike menssmerter er noe dritt ja, er desverre ikke så mye å gjøre med de, dvs de var nesten borte da jeg gikk på p-piller, men jeg skal ikke tilbake dit igjen ;)

EL er vel sånn ca neste fredag, den 29. februar. Det er i hvertfall dag 14, og jeg har vel sånn ca EL mellom dag 13 og 15... Men jeg drar jo til Tyskland på onsdag, så sannsynligheten for to blå denne måneden er heller liten. Vi skal i hvertfall gjøre vårt dagene før så kan det jo hende, jeg kan jo få EL allerede på dag 13 og det er jo dagen etter at jeg reiser...

Jaja, vi har nå enda en eller annen prøveperiode igjen så går det ikke denne måneden så går det kanskje neste måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Artig å lese om tempingen deres. Virker litt stress, men samtidig sikkert greit når man får det til og kjenner kroppen sin?? Kjedelig at det ikke gikk denn egangen, men jeg krysser fingrene for at EL blir litt forsinket denne gangen så det blir i boks etter Tuskland ;) Jeg heier på deg jeg Concertina!!! :klemmer::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det ikke gikk denne gangen, men fint du har flere sjanser :)

Den måneden det klaffet for meg hadde jeg regnet at jeg hadde EL mens jeg var bortreist, så var rimelig innstilt på at ingenting kom til å skje. Men det ordnet seg jo likevel, da EL spilte på lag med meg, og det gikk greit selv om vi ikke fikk prøvd på ELdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke klaffet... kan jo håpe som MellonCollie sier at EL ikke er helt når du tror og at det klaffer likevel neste PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!!

Artig å lese om tempingen deres. Virker litt stress, men samtidig sikkert greit når man får det til og kjenner kroppen sin?? Kjedelig at det ikke gikk denn egangen, men jeg krysser fingrene for at EL blir litt forsinket denne gangen så det blir i boks etter Tuskland ;) Jeg heier på deg jeg Concertina!!! :klemmer::jepp:

Evt så kan EL komme på dag 13 som er dagen etter at jeg reiser, det er størst sjangse for befruktning dagen før EL faktisk ;)

Vi får se, jeg tar ingenting på forskudd :) Men det hadde vært kos om det hadde funket! Håper det sitter ganske kjapt hos deg igjen nå, hadde vært fint å havne i samme termingruppe! :klemmer:

Synd at det ikke gikk denne gangen, men fint du har flere sjanser :)

Den måneden det klaffet for meg hadde jeg regnet at jeg hadde EL mens jeg var bortreist, så var rimelig innstilt på at ingenting kom til å skje. Men det ordnet seg jo likevel, da EL spilte på lag med meg, og det gikk greit selv om vi ikke fikk prøvd på ELdagen ;)

Jeg krysser fingre for at EL dukker opp tidlig jeg, jeg drar jo ikke før dag 12, og hvis jeg er heldig så har jeg EL på dag 13 elns ;) Vi får se, når det er vår tur så er det vår tur :) Koselig at du stikker innom dagboka mi i hvertfall :klem:

Synd det ikke klaffet... kan jo håpe som MellonCollie sier at EL ikke er helt når du tror og at det klaffer likevel neste PP :)

Det kan jo hende! Alle gode ting er jo tre osv ;):klemmer:

Ikke stort som skjer for tiden, mensen har pakket sammen så vi starter prøveperioden i dag allerede :fnise: Ikke minst så er sambo veldig glad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal være litt positive, kaaaan det jo hende at hvis dere :sengekos: og :humpe: masse før Tyskland, at det faktisk går bra. Svømmerne kan jo leve opptil 5 dager!

Og hopper dere rett i :sengekos: med :humpe: med en gang du er tilbake, kaaan det jo hende at EL var seinere enn du trodde og at du faktisk er superfruktbar på dag 18!

Dette ble et skikkelig kinky innlegg :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta med deg "medbrakt" :ler:

Nei, får håpe EL kommer sånn at det blir litt prøving likevel. Er det ikke dere som er litt "korttidsprøvere" også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble et skikkelig kinky innlegg :sjenert::ler:

:ler: til de grader også ;)

Du får ta med deg "medbrakt" :ler:

Nei, får håpe EL kommer sånn at det blir litt prøving likevel. Er det ikke dere som er litt "korttidsprøvere" også?

Medbrakt? :fnise: hadde tenkt å reise kun med håndbagasje, så må i såfall pakkes inn i de små plastposene :ler:

Vi er litt "korttidsprøvere" ja... Blir vel til at vi prøver en periode eller tre til tenker jeg... Håpet er jo at det skal bli noe før den tid så vi må jo prøve i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...