Gå til innhold

Storken har kommet ;)


Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Moro :) Så fort tida egentlig går, syns ikke det er lenge siden du venta på IKM. Men er jo egentlig bare bra det. Bare å krysse fingrene for at spiren sitter nå. :klemmer:

Noe spennende som skjer hos deg i helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :juhu:

Stå på og lykke til! :humpe:

Oh yeah! :hoppe: Sambo mener vi bør ta en runde til i kveld siden vi :humpe: så tidlig i dag :fnise:

Spennende!! :duskedame:

Veldig! :gjeiper:

Moro :) Så fort tida egentlig går, syns ikke det er lenge siden du venta på IKM. Men er jo egentlig bare bra det. Bare å krysse fingrene for at spiren sitter nå. :klemmer:

Noe spennende som skjer hos deg i helga da?

Tida går egentlig ganske så fort, jeg har jo vært bortreist ei uke slik at det plutselig er tid for EL igjen :) Håper spiren sitter denne gangen ja, hos deg også! Hadde vært ordentlig koselig! :klemmer: Er egentlig mye roligere denne syklusen enn forrige, sexen er morsommere på en måte, ikke like mye pliktjag og jeg er litt mer, vel rolig... Går det ikke nå så har vi vel flere sjangser ;)

Ikke mye spennende som skjer her... Gårsdagen ble tilbragt foran TV-en med hjemmelaget pizza (så nam!) og en film, før vi fikk overraskende besøk, en kompis av sambo som egentlig skulle ut og reise, men flyet hans var kansellert, så han kom innom og lånte sofaen (enklere å dra hit enn hjem til han). I dag så var jeg og sambo innom ei antikk og samlemesse, sambo fikk handlet masse greier og jeg fikk meg noen nyyydelige øredobber i sølv&emalje, deretter bar det til Alnabru for å se på tapeter... Vi ble fort enig om tapeten til soverommet - en enkel brun (lik denne som vi har på kjøkkenet men i en annen farge) til veggen bak senga og en mønstret i brun/bronse til hodegjerdet, gjesterommet derimot?! Jeg har egentlig lyst på en grønntone, men det finnes ikke tapeter i rett farge, og maletapet er så mye styr (jeg er møkkelei oppussing allerede!). Så da blir det visst mest sannsynlig bare en enkel hvit (samme type som på kjøkken/soverom) samtidig som vi har detaljer i grønt (feks disse skapdørene)... Fant en ganske kul mønstret tapet, men den var litt for gul (dog grønnere enn det bilde)... Klarer ikke helt å bestemme meg gitt, er litt viktig at det kan funke på et barnerom og siden en evt spire skal bo der etterhvert... Vel, vi har ikke revet ned panelen som er på det rommet enda, så jeg har litt tid til å tenke på :fnise: Vi avrundet det hele med en matdate på Ultra, handlet masse unyttig, men oj så godt ;)

Resten av kvelden blir nok rolig, sambo holder på å ta bilder av ting han skal selge , jeg skal lage spansk oksegryte til middag snart, også blir det Fear & Loathing in Las Vegas på DVD senere. Vi har handlet inn ost og kjeks, sambo må drikke vin alene, men ost&kjeks er godt uansett ;) I morgen må vi rydde og vaske litt + bake cookies, vi får nemlig en journalist innom på mandag, så det må se litt greit ut når det skal taes bilder og greier - er i hovedsak av sambo og hans hobby, men skal det taes bilder i mitt hjem så må det se greit ut ;)

Håper dere alle får en flott helg i hvertfall :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Jeg krysser fingrene for at det sitter denne gangen, og at du kommer inn samme terminklubb som meg :)

Med ditt tempo og planer om både oppussing og bryllup så teller du vel ikke akkurat dager heller. Heldiggrisen! Det er DA dagene går tregt.

Så konklusjonen er vel; ja takk til travle dager ;)

IKM er ca 16 februar da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Jeg krysser fingrene for at det sitter denne gangen, og at du kommer inn samme terminklubb som meg :)

Med ditt tempo og planer om både oppussing og bryllup så teller du vel ikke akkurat dager heller. Heldiggrisen! Det er DA dagene går tregt.

Så konklusjonen er vel; ja takk til travle dager ;)

IKM er ca 16 februar da eller?

Vi krysser fingre her og ja! Hadde vært veldig kos å være i samme terminklubb som deg ja! :klemmer: Leste i dagboka di i stad om besøket hos den nyfødte og ble helt varm om hjertet! Vil så gjerne at det skal være oss om ikke så altfor lenge :rødme:

Må innrømme at jeg ikke har *så* mye annet å fylle dagene med for tiden slik at strengt tatt så går de vel ikke til så mye annet enn oppussingsdrømmer og bryllupsplanlegging - sånn er det å være sykemeldt! Vel, jeg trener jo litt og går til behandlinger så noe annet skjer jo, men :fnise: Har noen planer om å begynne å sy litt - blir det baby i magen snart så skal jeg prøve meg på en mei tai tenker jeg :-D

IKM er tidligst 15. februar tenker jeg, men kan vel strengt tatt være både en og tre dager senere, har ikke helt stabile lutealfaser... Blir noen lange dager dette - jeg får holde meg i aktivitet rett og slett, da går jo dagene fortere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klaske: Jeg klarte å glemme å tempe i morrest! Var nok så i ørska at jeg ikke kom på at jeg måtte stikke termometeret i munnen etter at klokka har ringt... Blæh!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med journalist på besøk da - skjønner godt at man da vil rydde litt ekstra ;) Ser ut som dere koser dere i alle fall, og jeg håper virkelig at det klaffer for dere denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting - tempen har sunket de to siste dagene og kjempelav! Jeg skjønner ingenting! Grafen ser bare helt merkelig ut... Ingenting som stemmer overens av verken sekret eller temperatur - bort sett fra en ting: sekretet er slik det er etter EL, så jeg har hatt EL. Er overbevist om at jeg hadde EL-slim på lørdag (har aldri kunnet dratt det ut før...), og jeg hadde også smerter slik jeg har noen ganger rundt EL... Men pga tempen så mener FF at jeg hadde EL på dag 11, den dagen jeg kom hjem fra Trondheim, så vi hadde jo forsåvidt sex den kvelden, men sannsynligheten for å bli gravid er jo atskillig mindre... Glemte å sjekke sekret de siste dagene i Trondheim og så jeg må vel bare vente og se... Frustrerende gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt meg på den tempinga jeg (ikke prøvd heller). Men kan vel bare være som du pratet om tidligere i forhold til at du var i Tr.heim, så du hadde EL på lørdag :jepp:

Godt å høre at det kanskje ordner seg med kirka da, skal krysse fingrene for både bryllup og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med journalist på besøk da - skjønner godt at man da vil rydde litt ekstra ;) Ser ut som dere koser dere i alle fall, og jeg håper virkelig at det klaffer for dere denne måneden!

Veldig spennende med journalist på besøk ja :) Gikk bra også, blir spennende å se det på trykk ;) Vi storkoser oss ja :rødme: Men jeg tviler på at det klaffet denne måneden, ser ut til at jeg har hatt veldig tidlig EL slik at sannsynligheten for at det har klaffet er yderst liten, men sånn er det nå bare.

Innom med et sleng :kyss: før jeg legger meg.

;)

Søta! :klem:

Aldri skjønt meg på den tempinga jeg (ikke prøvd heller). Men kan vel bare være som du pratet om tidligere i forhold til at du var i Tr.heim, så du hadde EL på lørdag :jepp:

Godt å høre at det kanskje ordner seg med kirka da, skal krysse fingrene for både bryllup og baby :)

Vet ikke helt om teorien min har hold lenger, det ser ikke slik ut ifra kurven så jeg er skeptisk... Jeg har tempet i noen måneder, men syklusen min har gått fra å være veldig stabil til å være ustabil, så ikke vet jeg... Tror nok absolutt at det blir en til pp, menmen. That's life! Og i det minste så ser det ut til at kirkestyret ordner seg så da har jeg vel ikke så mye å klage over, sånn strengt tatt :)

Tempen steg bittelitt i dag, men det ser fremdeles ut som om jeg har hatt EL på dag 11 - er i såfall 9DPO i dag og regner med at mensen dukker opp å onsdag/torsdag. Eneste plusset jeg kan se med dette er at vi kanskje rekker å prøve litt før jeg drar til Tyskland: dumme meg bestilte flybilletter uten å tenke på når EL er! Får jeg mensen når jeg tror så rekker vi i hvertfall å ha sex fram til dag 14(15), og da kan jeg jo allerede ha hatt EL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen steg bittelitt i dag, men det ser fremdeles ut som om jeg har hatt EL på dag 11 - er i såfall 9DPO i dag og regner med at mensen dukker opp å onsdag/torsdag. Eneste plusset jeg kan se med dette er at vi kanskje rekker å prøve litt før jeg drar til Tyskland: dumme meg bestilte flybilletter uten å tenke på når EL er! Får jeg mensen når jeg tror så rekker vi i hvertfall å ha sex fram til dag 14(15), og da kan jeg jo allerede ha hatt EL ;)

:ler: Er morsomt hvordan vi legger opp hele livet etter EL. Er ikke rart samboeren syns jeg tenker mye på dette. Hva skal du i Tyskland da? Forhåpentligvis skal du ikke ha eggløsning flere ganger får vi håpe :) man har vel ikke det dersom man er gravid?

Håper i hvertfall du får en flott helg. Og er jo helt herlig dersom dere får til kirka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt tåpelig å legge opp alt etter EL ja :fnise: Jeg skal på besøk til ei venninne, ei av mine aller beste venninner faktisk :) Har ikke sett henne på over et år, så jeg gleder meg masse! Blir der nesten ei uke, og til sommeren kommer hun og kjæresten (som også er en god venn av meg - fra før de ble sammen ;)) på besøk til oss, så heldigvis så blir det ikke så lang tid i mellom når vi ser hverandre denne gangen :)

Håper du og får en fin helg! Nå skal jeg spise en sen lunsj sammen med kjæresten, han er ferdig på jobb tidlig på fredager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare og venter på mensen nå jeg, hadde vært greit om den kom snart slik at vi kan få prøvd litt denne perioden også... Ikke at jeg har noen symptomer, men i følge tempingen så skal jeg jo ha hatt EL for 14 dager siden, og hvis jeg har hatt EL da så er sjangsene for at jeg er gravid svært små...

Det vi hvertfall har lært etter at jeg startet å tempe er at syklusene mine er så ustabile at vi ikke kan lite på "sikre perioder" før mens i stedenfor prevensjon... De begynte veldig stabile, EL på dag 13-15, men nå har jeg hatt EL på både dag 11 og dag 21 så... :sjenert:

Jaja, mensen kommer vel snart... Skulle mot allformodning min antakelse om EL på dag 14 være rett så har jeg IKM på fredag/lørdag, men det ser helt usannsynlig ut utifra grafen, greit at jeg hadde en grunn til høyere temp etter at jeg kom hjem, men den har liksom ikke økt noe særlig etter påstått EL. Tror uansett ikke jeg kommer til å gidde å kjøpe noen test denne måneden siden jeg er så sikker på at det ikke har skjedd noe. Få evt kjøpe en på mandag om mensen ikke har dukket opp enda.

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det høres så interessant ut med denne tempingen, men jeg ser for meg et evinnelig styr med tempmål,skjemaer osv. Jeg finnes ikke strukturert i det hele tatt så jeg tror ikke temping er noe for meg. Men det virker jo som en fin måte å holde styr på syklusen, og det ville jo vært en fordel for meg.

Hvordan er skuldra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres så interessant ut med denne tempingen, men jeg ser for meg et evinnelig styr med tempmål,skjemaer osv. Jeg finnes ikke strukturert i det hele tatt så jeg tror ikke temping er noe for meg. Men det virker jo som en fin måte å holde styr på syklusen, og det ville jo vært en fordel for meg.

Hvordan er skuldra?

hei vennen :) Skuldrene er litt bedre, ikke helt bra, men jeg satser sånn sakte men sikkert på at jeg er frisk innen sommeren... Krysser i hvertfall fingrene for det, har trappet ned behandlingene nå (fra 4 i uka til 1-2 i uka!), så jeg begynner å se at det fungerer :)

Det er egentlig ikke så mye styr med denne tempingen, man kjøper et stk basaltermometer, melder seg inn i FertilityFriend (gratis) og setter klokka litt tidligere enn normalt hver dag slik at man får tempet mens man er i halvsøvne... Hvis man ønsker ekstra kontroll så kan man sjekke sekret to ganger om dagen (men dersom man feks drikker slimløsende hostesaft og grapefruktjuice så er det ikke så lett å se forskjellene hele tiden... :sjenert: ). Det er faktisk overraskende mye mindre styr enn jeg trodde det skulle bli, man sjekker jo mail hver dag, så da kan man jo like gjerne legge inn tempen samtidig :)

Tempen steg i dag, så da kommer nok ikke mensen riktig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum... DPO16 eller DPO13?? Har i hvertfall verdens merkeligste tempeskjema, det har gått ned og opp og ned og opp og ned og... de siste 6 dagene, men samlet med en liten økning, ikke vet jeg hva det betyr. Uansett ingen mens i dag i hvertfall, så da kommer den vel i løpet av helga. Pessimist? jeg? Thja ;) Jeg har hatt opptil 18 dagers lutealfase før slik at det er fullt mulig at EL var på dag 11 og jeg ikke får mensen før på søndag, og dersom EL ikke var på dag 11 så er hvertfall tempinga ute og kjører :fnise: Den som lever får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den virker litt komplisert den der tempinga. I hvertfall hvis man er litt uregelmessig.

Det er den første måneden du prøver det, er det ikke? I så fall krever det kanskje et par måneder til.. Har du nettopp sluttet på noe annet prevensjon forresten? Det kan jo forklare at tempen er litt ustabil.

Det blir uansett spennende å se om TR kommer i helgen! Krysser fingre for at den ikke kommer.. Og da blir det vel novemberbaby da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...