Gå til innhold

Storken har kommet ;)


Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk skal dere ha jenter! :klem:

Her har vi hatt en suuuper dag, sermonien gikk fint, maten var kjempegod, selskapet fantastisk og kakene var nammenam! :) Frøkna har vært i kjempehumør, men klart, hun blir jo sliten når det er så mye folk!

Og nå er vi alene igjen! Kjenner at frøkna er roligere nå som det kun er oss, så de siste timene har blitt brukt til litt kos rett og slett :)

Hun fikk forresten masse fint i gave, men selvsagt aaaaaltfor mange smykker, fikk bla. fire forskjellige hjertesmykker... Så vi må nok bytte endel, det er jo ingen vits med så mange, så like, smykker :)

Men nå skal vi legge oss, slitne alle tre! Ha en flott mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Så hyggelig med dåp. Vi skal ha dåp neste helg. Aner ikke hva vi skal ønske oss til lillebaby. Fått masse spørsmål om det men aner ikke. Siden vi har gutt får vi vel mest sannsynlig ikke smykker... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi hadde spesifisert litt ønsker, for det er jo ikke *så* mye å få tak i hos gullsmeden... Skal kjøpe kopp&fat for noen av pengene vi fikk i hvertfall, også vurderer vi en sekk eller turkniv :)

Vi har merket stor bedring på frøkna etter behandlingen - hun sover nå i vugga hver dag, i går var vi på en laaaang trilletur og kafèbesøk uten noe hyling, og på søndag var bilsetet helt ok både til og fra kirka, litt hyling når vi satt henne nedi, men hun aksepterte setet veldig fort! Vi har nærmest fått ei ny jente rett og slett! :biggrin: Riktignok så merker jeg at hun har vondt fremdeles innimellom, men det er absolutt bedre enn det var!

Ellers går nå dagene, jeg har blitt forkjøla og føler meg riiiimelig sliten for tiden, så dagen i dag blir tilbragt mest mulig avslappende!

Forresten, jeg er jo ikke gravid lenger, så det er vel på tide å flytte dagboka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

Så godt at frøkna har de bedre :) Gleder meg virkelig å høre!

Tror nok det kan være smart å spesifisere ønsker ja ;) Men håper dere finner noe hun får bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Takk for sist ja. Moro på babysvømming. Gleder meg til neste gang!! Jenta di har jo blitt så stor jente. Moro å se at barna våre ikke lenger er som nyfødte. Nå syns jeg min er helt enorm :fnise: Helt til han blir plassert ved siden av en på 6 mnd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var veldig innholdsrik, først babysvømming og deretter 3-månederskontroll med vaksine...

Ta det første først: Frøkna storkoste seg på babysvømminga! Hun pludret og skravla og gliste, det var storsuksess det! Tror det har hjulpet at vi har dusjet med henne noen ganger slik at hun er vant til å få vann i ansiktet :)

Etter babysvømminga var det rett opp på helsestasjonen. Man kan vel trygt si at frøkna ikke lenger er lita :fnise: 62 cm og 6825 gram! Altså vokst 13 cm og gått opp 3905 gram! Lille tjukkebolla vår :ler:

Vaksine var ikke særlig morsomt, gikk greit, men hun hadde en reaksjon i kveld/natt, ble litt varm og veldigveldig sutrete. Måtte bære henne i søvn, men da sov hun heldigvis ganske godt... Sånn med unntak av at hun ble veldig tett i nesen, så nesesugeren ble godt brukt i natt, pluss at jeg dryppet morsmelk i nesa hennes. Hun ble bedre, men ikke heeeelt bra nei. Jaja, da er det 2 måneder til neste gang, heldigvis!

I dag kommer bestemoren min innom, skal hente henne snart, blir koselig det :)

Takk for sist ja. Moro på babysvømming. Gleder meg til neste gang!! Jenta di har jo blitt så stor jente. Moro å se at barna våre ikke lenger er som nyfødte. Nå syns jeg min er helt enorm :fnise: Helt til han blir plassert ved siden av en på 6 mnd da.

Var koselig å hilse på deg :) Og gutten din har jo blitt stor han og! Det er utrolig hvor mye de vokser ja :) Sees på tirsdag tenker jeg ;)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rent imponert over at frøkna deres har tatt igjen gutten vår når det gjelder vekt, enda han var 1200 gram tyngre ved fødselen. :fnise: Her snakker vi nok fløte ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rent imponert over at frøkna deres har tatt igjen gutten vår når det gjelder vekt, enda han var 1200 gram tyngre ved fødselen. :fnise: Her snakker vi nok fløte ja. :)

:fnise: Det er nok fløte ja, må jo være noe som gjør at hun legger på seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig ikke så mye nytt ;)

Dagene går, L blir større og sterkere, og det er utrolig morsomt å se henne utvikle seg! Det skjer jo ting på daglig basis, her om dagen begynte hun å sette seg opp på fanget, det gjorde hun ikke forsøk på engang dagen før! Merkelig hvor fort det går! Hun beveger seg mye når hun ligger på rygg, legger man henne loddrett i forhold til babygymmen så tar det null&niks tid før hun er vannrett. Ser også ut som det ikke skal så mye før hun snur seg fra rygg til mage, hun er jo nesten på mage, det kommer bare an på hvor lang tid det tar før hun knekker denne "oj, ja, jeg må løfte hodet opp fra underlaget om jeg skal komme meg helt på magen"-koden.... og det kan jo ta evigheter :ler:

Vi var forresten på behandling nummer to hos manuellterapauten, hun har ikke lenger låsning i ene siden, men er fremdeles litt stram i nakken. Han behandlet henne litt til, så skal vi tilbake igjen for kontroll om 4 uker, det hørtes ut som om han mente at mest sannsynlig så trenger vi ikke mer behandling :)

Ellers så storkoser L seg på babysvømming, men jeg må innrømme at jeg er rimelig sliten etterpå jeg og! Det tar på, og det å dusje med snuppa, vaske oss begge, tørke oss begge, kle på oss begge... og det i den bittelille garderoben, vel, det er en utfordring! Blir svett av tanken ;)

På fredag kommer ei venninne til Oslo, så da skal jeg ut for første gang siden L ble født! Blir nok litt rart, men skal bli godt å få være meg litt og ikke bare mamma. Og blir kos å treffe venninna mi og en haug med andre venner, ta meg et glass rødvin og bare kose meg :) Sambo og frøkna klarer seg fint alene, og hun tar flaske så det er jo ikke noe problem.

I morgen kommer svigers på ettermiddagen, hvis det er fint vær så blir det nok en liten tur ut før den tid, hvis ikke så er det vel nok å finne på her hjemme :) Ha en fortsatt fin helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her skjer det ting! :hoppe:

I går lo L for første gang, trillende og hikstende om hverandre! Utrolig koselig, jeg har ventet på det en stund så det var superkos når hun endelig lo! :rødme:

Og i dag snudde hun seg fra rygg til mage! Og det flere ganger! Hun har virkelig knekt koden, for hver gang vi legger henne på rygg nå så snur hun seg over på magen. Morsomt :) Dog har hun ikke skjønt at det går an å snu seg tilbake igjen men det kommer vel, og når hun ligger på magen så går armer og ben, ligner mest på en liten fisk på land :fnise:

I morgen skal jeg og snuppa på lunsjtreff i Oslo, og senere på kvelden så skal jeg ut på byen... Litt skummelt, men det blir sikkert koselig og pappan klarer seg nok helt sikkert alene. Skal pumpe litt ekstra i dag, og endel i morgen, også tar vi opp litt fryst melk i tillegg, det bør gå greit, gleder meg i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det er å se de små krypene utvikle seg fra dag til dag! De blir så fort store, så her gjelder det å nyte hvert øyeblikk. Her i huset begynner synet å feste seg bra, men innimellom (når han er trøtt), går øya i kryss, hehe.. Men smilet er på plass og han eeelsker stellebordet.

Håper at alt er bra ellers :klemmer:

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...