Gå til innhold

Storken har kommet ;)


Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er sivilingeniør og har likevel hatt mye styr med ammingen! ;)

Jøss, er det virkelig mulig?! :ler: Man må kanskje være rakettforsker da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en absolutt bedårende liten jente du har fått, Concertina!!! Synes det er sjelden at så nyfødte er så (objektivt) pene! :rødme:

Ellers er det jo helt nydelig å lese alt du skriver. Selv om fødselen var lang og tøff... (uff, fikk litt flashback, min var også altfor lang...) Men som du sier, det var verdt det og det er helt fantastisk at du nå bare kan kose deg med å være mamma! Godt å høre at amming går bra og at hun sover fint og at alt ligger til rette for en super barselstid!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...pia mi har så vondt i magen! :tristbla: Masse luft som verken kommer opp eller ned...

Sambo var på julebord i går og jeg var alene med henne, det var tøft! Jeg er utrolig glad jeg ikke er alenemor... Endte med at hun har sov på mage på brystet mitt i "hele" natt, dvs de periodene jeg ikke var ute og gikk rundt med henne.

Menmen, virker som det går litt bedre nå, har fått tips om å drikke rooiboste og gi henne litt før hver amming, og det virker som om det har en liten effekt. Hun ble roligere av det da jeg testa første gangen i går kveld, såpass rolig at hun fikk rapa godt etter amming og sovna godt etterpå. Og nå har jeg drukket etpar kopper, og frøkna fikk en liten ml eller to før forrige amming og hun har vært ganske rolig etterpå, fått opp litt luft og bæsja tre ganger (har nesten bare vært tissbleier siden i går på dagen...veldig uvanlig til å være henne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg... :( Håper dere får kontroll på magen hennes. En ulykkelig og frustrert baby som man skjønner har det vondt er ikke noe morsomt!

Vi var heldige med veslejenta vår, veldig lite mageproblemer, men husker en kveld hvor mannen var på trening og jenta vår gråt og gråt og gråt i timer i strekk uten at jeg skjønte hvorfor. Jeg hadde veldige bekkenløsningssmerter etter fødselen og var generelt sliten og med lite overskudd, og da mannen kom hjem etter 3 timer borte, satt jeg i sofaen og gråt med en skrikende baby på fanget... :fnise: Kan selvfølgelig smile av det nå, men var ikke noe morsomt da. Og mannen fikk selvfølgelig kjempedårlig samvittighet, helt ufortjent selvsagt. Han kunne jo ikke vite at akkurat den kvelden skulle bli så tøff...

Ellers var eneste jeg merket at jenta vår reagerte negativt på at jeg spiste, surkål. Og så var jeg kjempeforsiktig med løk, så det vet jeg egentlig ikke om hun ville reagert på eller ikke. Men en dag jeg hadde spist surkål, bælja hun i et sett i 5 timer etterpå. Og testet litt forsiktig en annen gang; samme reaksjon. Noen mener jo det er en myte at det er ting man ikke kan spise som ammende, men tror man etterhvert merker hva som går og ikke! :jepp:

Bra at teen ser ut til å hjelpe!!! Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

Håper alt står bra til med deg og den lille :) Håper dere koser dere masse med den nye jenta! :)

Kos dere masse med første julen sammen :)

God helg, og GOD JUL :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, tusen takk for hilsner jenter! :klem:

Dagene bare flyr avgårde! Tenk, det er 20. desember allerede! På mandag er det 3 uker siden frøkna ble født, de har gått vanvittig fort, samtidig som det virker som en evighet siden fødselen...

L har ikke hatt så vanvittige magesmerter siden forrige lørdag, men fremdeles så er det mye pressing og mye luft som skal ut både oppe og nede. Jeg overproduserer melk så det er nok hovedårsaken til at frøkna har hatt det så vondt. Så her pumpes puppene tomme hver morgen og man ammer samme pupp over lengere tid - etter råd fra ammehjelpen (og helsesøster), det fungerer ganske bra i hvertfall. Hun trenger ikke å være så glupsk for å få i seg mat, det hun får i seg er hovedsaklig den fete ettermelka, hun sluker mindre luft under ammingen - og produserer ikke skummende avføring lenger (det er mye luft i den lille kroppen når det som kommer er skum!). Men i natt og i dag har hun vært verre enn hun har vært de siste par dagene (vi har hatt 4-5 timer med sammenhengende søvn, så litt pupp og rap og bleieskift før man sover 3-4 timer til!), og det eneste jeg spiste/fikk i meg i går som jeg ikke har fått i meg før var pepsi max - så da kan det enten være koffein (som helsesøstra mente var en av de tingene som oftest hadde noe å si, sammen med sjokolade og løk/bønner/kål) eller kullsyre. Det siste får jeg ikke til å skjønne hvordan skal være mulig å reagere på... Men i dag drikker jeg farris - reagerer hun i natt så er det muligens kullsyra?

Ellers så går ting bra, frøkna spiser godt, sover mye og vi koser masse. Hun trives veldig godt i sjalet og det passer meg godt - da har jeg nemlig to armer ledig og kan få gjort endel her hjemme :) Har vært hjemme alene med henne på dagen denne uka, har gått helt greit, men innen jeg er ferdig med stell av henne og meg og morgenpupp og frokost og det hele så er det jo ikke mange timene igjen til sambo kommer hjem - ting tar tid! :ler:

Hadde helsesøster innom på torsdag, var en hyggelig stund det og hun virket veldig oppegående og oppdatert, heldigvis! Jeg har hørt mange skrekkhistorier, men jeg tror ikke hun er en av de ;)

Er glad vi skal bort i romjula, det betyr nemlig at vi slipper å planlegge så mye for jula, har ikke handlet inn *noe* enda... Fikk gjort unna endel konfektmekking i dag, frøkna sov lykkelig i sjalet mens jeg laget sjokoladetrøfler og mozartkuler - namnam! Tenker jeg skal gjøre unna bringebærkonfekten og baileyskulene i morgen... Og muligens sette en brødddeig. Men det tror jeg kanskje er å være litt vel optimistisk :ler:

Men nå skal jeg gå og rydde litt mens frøkna ligger til "lading" :) Håper dere alle har en flott helg! :klem:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter bare innom for å ønske dere en god jul. Tenk at dere er tre i år ;)

Virker som dere koser dere veldig i alle fall, til tross forn noen startproblemer. Tre uker ja, tiden flyr jammen meg fort ja.

Godt å høre at dere får det til å fungere bra med sjalet, lurer virkelig på å prøve det selv når vi kommer så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærkonfekt? Lyst til å dele oppskrift? ;)

Godt at magen ikke har vært like ekstrem, men kjedelig at ikke det gir seg helt. Her i huset reageres det på kullsyre, men det er jo slett ikke sikkert det er sånn hos dere. Ellers høres det jo ut som dere koser dere veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var deg helsesøster skulle innom på torsdag. Vi var nemlig akkurat på vei ut døren da en hyggelig eldre dame stod i oppkjørselen. Hun visste hun hadde avtale med noen som hadde født 1. desember, men hadde blandet litt sammen akkurat hvem det var. :fnise:

Så fint at alt går bra ellers. Jeg synes tiden går så fort, fødselen virker også som en evighet siden, men samtidig kjenner jeg jo ettervirkningene fremdeles så jeg blir glad når det forsvinner. Synes også det er godt å ha energi og lyst til alle juleforberedelsene. Har prøvd å fordele de godt utover dagene, så blir det meste gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Godt helsesøstra var allright. Vet jo at du var litt bekymret for det :ler:

Var forresten utrolig hyggelig å se dere igjen. Vi må treffes på nytt over nyttår.

Har hørt mange små som reagerer på kullsyren, så det kan jo være det ja. Kjedelig..

God jul til dere alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul Concertina!

Det er så hyggelig å lese at dere koser dere og har det bra. Tenk at hun er tre uker allerede! Jeg er utrolig glad for at jeg er ferdig med babyshopping og var tidlig ute med julegaver i år, for tiden flyr. Og med denne magen min, hadde jeg ikke orket å gå mye i butikkene..

Kos dere i jula og med familie og god mat - gleder meg til å følge dere videre i det nye året :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul! Merker selv at julaften i år er veldig annerledes, her skjer alt på hans primisser! Han ville jo ha mat når jeg skulle åpne julesokken... ;)

Håper du koser deg med familien din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...