aimee Skrevet 6. mars 2008 #121 Del Skrevet 6. mars 2008 Si det... synes det er litt for tidlig å si noe egentlig, men da må jeg i såfall finne på en god unnskyldning for å ikke ta meg et glass vin eller to som jeg alltid gjør mens jeg er på besøk... Samtidig så hadde det vært koselig å kunne sagt det til mamma og pappa mens jeg var på besøk, tror ikke vi skal til Trondheim igjen på en stund... Får se hva som skjer, den må jo først være positiv, og dersom det føles greit å si noe mens jeg er der oppe så klarer jeg vel ikke å holde kjeft... Vi er invitert på fest i påska, og er den positiv så har jeg heldigvis ei venninne som vet vi prøver (hun fant meg her inne... ), så da blir det enklere å skjule det i hvertfall Jeg kan bare si deg en ting: Det er uuuutrolig vanskelig å holde det hemmelig! Jeg hadde lyst til å rope og hyle og fortelle hele verden det etter at jeg testa positivt. Og mamma var kanskje den jeg hadde mest lyst til å fortelle det til Og dersom det ikke går bra *bank-i-bordet* så vil du sikkert uansett snakke med en eller begge av foreldrene dine, så da gjør det jo ingenting om de får vite det tidlig. Ja, nå har jeg planlagt alt for deg, så det er bare å være gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #122 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg kan bare si deg en ting: Det er uuuutrolig vanskelig å holde det hemmelig! Jeg hadde lyst til å rope og hyle og fortelle hele verden det etter at jeg testa positivt. Og mamma var kanskje den jeg hadde mest lyst til å fortelle det til Og dersom det ikke går bra *bank-i-bordet* så vil du sikkert uansett snakke med en eller begge av foreldrene dine, så da gjør det jo ingenting om de får vite det tidlig. Ja, nå har jeg planlagt alt for deg, så det er bare å være gravid! Jeg vet med meg selv at jeg har veldig vanskelig for å holde gode nyheter inne, da vi forlovet oss så måtte jeg bare ringe mamma&pappa dagen derpå, og jeg måtte bare fortelle svigersøs først som sist Så det er vel en viss mulighet for at jeg ikke kommer til å klare å holde kjeft Og ja, det er et poeng i at jeg nok kommer til å ha lyst til å snakke med foreldrene mine om det går galt... så jeg innser vel at jeg ikke kommer til å klare å holde kjeft, så ja, jeg får satse på å være gravid nå ...heldigvis så er ikke mamma lik bestemoren min: bestemoren min klarer nemlig ikke å hode på en hemlighet, så når hun får vite noe så får hele slekta vite det på nullkåmmaniks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #123 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei. Var innom her en tur og oppdaget at her hadde jeg ikke vært før. (Det er visst lettere å følge med på M-Å der jeg holder til selv..)Men siden vi er i samme båt, legger jeg igjen et lite spor. Lykke til med prøvingen din! Hyggelig med nye (smile)fjes Lykke til med prøvingen hos deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 6. mars 2008 #124 Del Skrevet 6. mars 2008 ...heldigvis så er ikke mamma lik bestemoren min: bestemoren min klarer nemlig ikke å hode på en hemlighet, så når hun får vite noe så får hele slekta vite det på nullkåmmaniks Bestemødre assa! Sånn er min og! Ikke lenge igjen til lørdag nå, forresten! Herregud tida flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #125 Del Skrevet 9. mars 2008 Da er det 6 dager til ikm, og 5 dager til testing... Litt nervepirrende selv om jeg tror mest på en negativ test gitt, menmen! Vi får prøve igjen neste pp, det er ikke verre enn det! I går var jeg på fest, var nok litt lite taktisk i valg av anttrekk - man står jo omtrent "gravid" i panna på en når enn har på seg en tunika og drikker vann hele kvelden... Menmen, det får så være, er ikke så farlig uansett, var ikke så mange der som jeg kjenner noe særlig så... I dag kjennes det som om jeg har vært på fylla, jeg er sliten, kvalm og fryser, tåler visst ikke å snu døgnet gitt Min kjære derimot som storkoste seg med en hel flaske vin og noe øl og greier - helt fin form! Dette er urettferdig! Velvel, han er på vei til 7eleven for å kjøpe noe salt til meg nå slik at jeg forhåpentligvis blir i bedre form... Bestemødre assa! Sånn er min og! Ikke lenge igjen til lørdag nå, forresten! Herregud tida flyr! hum...vil det si at min mor blir likedan så fort hun bli bestemor? Håper du har hatt en fin hyttetur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 9. mars 2008 #126 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Da er det 6 dager til ikm, og 5 dager til testing... Litt nervepirrende selv om jeg tror mest på en negativ test gitt, menmen! Vi får prøve igjen neste pp, det er ikke verre enn det! I går var jeg på fest, var nok litt lite taktisk i valg av anttrekk - man står jo omtrent "gravid" i panna på en når enn har på seg en tunika og drikker vann hele kvelden... Menmen, det får så være, er ikke så farlig uansett, var ikke så mange der som jeg kjenner noe særlig så... I dag kjennes det som om jeg har vært på fylla, jeg er sliten, kvalm og fryser, tåler visst ikke å snu døgnet gitt Min kjære derimot som storkoste seg med en hel flaske vin og noe øl og greier - helt fin form! Dette er urettferdig! Velvel, han er på vei til 7eleven for å kjøpe noe salt til meg nå slik at jeg forhåpentligvis blir i bedre form... hum...vil det si at min mor blir likedan så fort hun bli bestemor? Håper du har hatt en fin hyttetur! Typisk at man blir dårlig når man har tatt det rolig en kveld. Håpe det går bedre med deg nå i hvertfall. Var det koselig i går da? Ikke lenge til IKM nei, krysse fingra for deg jeg Endret 9. mars 2008 av Tussi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #127 Del Skrevet 10. mars 2008 Tussi: hadde det veldig koselig ja Godt å se gamle venner og være litt ute, har ikke akkurat festa så vanvittig de siste månedene I dag er jeg fremdeles litt rar i magen og bittelitt småkvalm, men jeg antar at det har noe med at sist jeg så på klokka var den 02.30 og jeg stod opp under 5 timer senere så... (jada, tanken har slått meg, men jeg velger å ignorere den så lenge det fremdeles er tusen andre grunner til at jeg kan være småugg ) I dag skal jeg først til fysioterapauten, deretter dra inn til Oslo og stikke på skolen en tur, ei i klassen har bursdag så da passer det godt å dra innom Må innrømme at jeg gleder meg veldig til etter påske, da skal jeg begynne for fullt igjen, dvs jeg skal i hvertfall innom skolen hver dag og jobbe, tviler på at jeg blir der i 8 timer, men får jeg til 5-6 så skal jeg være fornøyd Operasjon "Pass kostholdet" har startet igjen, det sklei litt ut i Tyskland gitt Lite taktisk å starte på slikt bare noen dager før vi drar på påskeferie men, jeg skal forsøke å holde meg litt i skinnet i påska, og passe på å få gått litt på ski/stått brett de dagene jeg spiser mest usunt Har ingen planer om å slanke meg, hvertfall ikke så lenge jeg er gravid, men rett og slett passe på hva jeg hiver i meg, jeg har nok å tære på så jeg trenger ikke å legge på meg noe særlig gitt Uansett så bør jeg få sukkercravingen under kontroll, sjokolade er og blir farlig Vel, bare noen dager til før jeg kan teste... er fremdeles usikker på om jeg skal teste eller ikke, men vi får se hva jeg finner på på torsdag, må jo kjøpe en test også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #128 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvor lenge er det til IKM nå da? Tickeren din er borte? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #129 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvor lenge er det til IKM nå da? Tickeren din er borte? :klø: Har ikke hatt ticker IKM er på lørdag, men vi drar på påskeferie på fredag så jeg vurderer å teste da... På en måte greit, det er jo en viss mulighet, på en annen måte så tror jeg det er penger ut av vinduet og at jeg like gjerne kan vente til jeg får mensen i løpet av helga ...men hvis jeg ikke får mensen i løpet av helga OG jeg ikke tester på fredag så må jeg teste hjemme hos mamma og pappa (eller enda verre: hos bestemor&bestefar!), og det er ikke morsomt uansett hvilket svar jeg får Vanskelig dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #130 Del Skrevet 10. mars 2008 Trodde du hadde en ticker jeg. Må ha blanda deg med en annen. Testing hos mamma og pappa er vel ikke drømmen nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 10. mars 2008 #131 Del Skrevet 10. mars 2008 Det er rart hvor mye man føler nå i forhold til før man prøvde. Tenk så herlig den dagen alt stemmer. Skal virkelig krysse fingrene for at det faktisk stemmer for deg denne måneden. Det hadde vært så gøy. Er vel best å teste før dere reiser, slik at dere faktisk får litt tid alene til å tenke å prate. Tror i hvertfall det hadde vært best for meg, er ikke like lett å få en litt lang stund alene når man er på besøk hos andre. Begynne på onsdagskvelden jeg. Dette blir spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #132 Del Skrevet 10. mars 2008 Trodde du hadde en ticker jeg. Må ha blanda deg med en annen. Testing hos mamma og pappa er vel ikke drømmen nei.. Lett å mikse folk sammen da Nei, testing hos mor&far er liksom ikke helt greia... Jeg kan ikke akkurat hyle og hoie hvis den er positiv, og jeg kan ikke akkurat legge meg ned og grine om den er negativ... Blæh! Så jeg tror nok jeg tar en test på fredag, just in case... Jeg tror jo egentlig at den kommer ut negativ men, det skaper i det minste litt spenning i hverdagen Det er rart hvor mye man føler nå i forhold til før man prøvde. Tenk så herlig den dagen alt stemmer. Skal virkelig krysse fingrene for at det faktisk stemmer for deg denne måneden. Det hadde vært så gøy. Er vel best å teste før dere reiser, slik at dere faktisk får litt tid alene til å tenke å prate. Tror i hvertfall det hadde vært best for meg, er ikke like lett å få en litt lang stund alene når man er på besøk hos andre. Begynne på onsdagskvelden jeg. Dette blir spennende. Takk for lykkeønskninger! Hadde vært koselig, men jeg tror nok vi må prøve på et julaftenbarn i stedet, men hvem vet Og ja, man føler mye, som nå - kjennes litt rart ut i magen, litt mensmurring, men ikke helt Hadde vi ikke prøvd så hadde jeg vel ikke lagt merke til det engang Tror nok jeg tester på fredag ja, uansett resultat er det greit å ha litt tid alene, blir ikke det samme med mamma&pappa i hus (eller enda verre: besteforeldrene mine... vi skal nemlig dit til uka...), men man får se! fra onsdagskvelden?! Æh, jeg kjenner prestasjonsangsten kommer Masse til dere alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 10. mars 2008 #133 Del Skrevet 10. mars 2008 Ting skjer mens jeg er borte, skjønner jeg! Mensmurringer og kvalme?? Åssen kjennes puppa ut da baby?? Neida, jeg skal ikke hause opp noe. Jeg skjønner det er vanskelig å ikke ha forhåpninger, samtidig som man vil være realistisk og ta det med ro. En frustrerende periode! Det er mye verre å vente på TR eller testdagen enn å vente på EL, det er sikkert. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #134 Del Skrevet 11. mars 2008 Ting skjer mens jeg er borte, skjønner jeg! Mensmurringer og kvalme?? Åssen kjennes puppa ut da baby?? Neida, jeg skal ikke hause opp noe. Jeg skjønner det er vanskelig å ikke ha forhåpninger, samtidig som man vil være realistisk og ta det med ro. En frustrerende periode! Det er mye verre å vente på TR eller testdagen enn å vente på EL, det er sikkert. Ha en fin kveld! Puppene er faktisk helt som vanlig, ingen ømhet eller noe Jeg forsøker å holde meg rolig, men det er tredje dagen jeg er småkvalm, dog kom det ikke i dag før på ettermiddagen... Mest sannsynlig er det ingenting, eller bare etterdønninger etter at jeg var sjuk i forrige uke, men... det kan jo? Kjæresten ler av meg og ber meg om å få ned forhåpningene, og han har jo rett, for innerst inne så vet jeg jo at sansynligheten for at det har klaffet denne månedener minimal... Men, en gladnyhet har man da: vi har bestemt oss for å prøve lengere Vi har begge så lyst på barn at vi ikke kommer til å gi oss med det første! Har undersøkt litt, og det viser seg at dersom jeg gjennomfører det som er obligatorisk undervisning etc så kan jeg utsette levering av selve oppgaven til jul.... Ikke helt ideelt, men det er mulig! Og det å få barn nå er viktigere enn å bli ferdig 6 måneder tidligere! Nei, nå skal jeg kravle meg underullpleddet med en stor kanne med nypete og prøve å slappe litt av. Hadde egentlig tenkt meg på trening, men formen er ikke helt ut-på-trening så da blir det ullpledd og te i stedenfor! Ha en fin dag da jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 11. mars 2008 #135 Del Skrevet 11. mars 2008 Så utrolig bra da Da får du holdt meg med selskap lenger. Men forhåpentligvis slipper du jo det nå Tenks å herlig om det er en liten en i magen din allerede.. Bare to dager igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. mars 2008 #136 Del Skrevet 12. mars 2008 Oi, da kan man jo begynne med litt forsiktig - spising? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #137 Del Skrevet 12. mars 2008 Ok, dette er mer nervepirrende enn jeg hadde trodd det skulle være! Tempekurven min er litt rar, dvs den har et veldig hopp fra fredag (jeg tempet ikke pga feber onsdag og torsdag), men det kan jo være fordi jeg sover under samme dyne som min kjære etc... men det gjorde jeg jo tidlig i perioden også, og det er 0,5 grader forskjell fra høyeste temp før EL og høyeste temp etter EL! Det er mye, og den høyeste tempen kom i dag, og jeg har kun hatt _en_ så høy temp siden jeg startet å tempe, og den tempen var ikke engang gyldig (tatt 2 timer for sent!)... Så nå er jeg skremt! Og veldigveldig spent! Og ekstremt redd for å få opp forventningene mine for høye! Så utrolig bra da Da får du holdt meg med selskap lenger. Men forhåpentligvis slipper du jo det nå Tenks å herlig om det er en liten en i magen din allerede.. Bare to dager igjen. Synes nå vi begge kan holde hverandre med selskap mens vi er rugekasse i stedenfor Hadde vært mye morsommere, er du ikke enig? Oi, da kan man jo begynne med litt forsiktig - spising? Man kan visst det.... æææh! jeg er altfor spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. mars 2008 #138 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg setter meg definitivt ned med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #139 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) For å fyre litt ekstra oppunder denne spisinga så hadde jeg en skikkelig merkelig opplevelse i dag: Var hos akupunktøren min, da hun kom inn i rommet så spurte hun hvordan det står til, jeg måtte avlyse forrige uke siden jeg var sjuk, jeg nevnet at jeg har vært litt småugg de siste dagene - hun så opp, spurte om jeg hadde vært kvalm, og deretter om jeg var gravid? ...jeg måtte virkelig ta meg sammen mens jeg harket noe om at vi prøver, men jeg ikke hadde tatt noen test enda siden ikke ikm er før til helgen... For å si det sånn; vanligvis så ville hun sagt noe om at "det går mye slikt" (det har hun gjort før nemlig), men hun sa etterpå at jeg "ser gravid ut" (??) Pulsen min er visst gravidpuls, men som hun sa: menspuls og gravidpuls er visst ganske likt så det var vanskelig å si... Hun satte ikke de vanlige nålene siden det er en promillesjangse for at endel av de kan innvirke på om egget fester seg eller ikke, også inngikk vi en deal: om det ikke bor noen i magen nå så skal hun sette noen nåler framover slik at det ikke tar lang tid før det faktisk bor noen der Testen er i hvertfall innkjøpt og på fredag får vi se hva svaret er... j**lig vanskelig å ikke tenke positivt etter denne dagen! Endret 12. mars 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 12. mars 2008 #140 Del Skrevet 12. mars 2008 Ta testen nå! Ta testen NÅ! Ta testen nååååå!! Please...?! Du har vel en 2-pk, så du kan kan bruke en nå og ta en til i helgen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå