Gjest Ulva35 Skrevet 9. januar 2008 #321 Del Skrevet 9. januar 2008 pøbelsara. Glemte å si at sommerhuset ditt så veldig koselig ut, og minte meg sterkt om barndomshjemmet til pappa der vi tilbragte alle ferier som små. Mimre, mimre Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. januar 2008 #322 Del Skrevet 9. januar 2008 Oppdaget Balholm rett før jul, det kom en flaske med eple/solbær i kassen med økologisk mat (min gastronomiske luksus -økomat levert på døra). Frisk og god, men en tanke sur. Simone de Beauvoir 100 år. Vi gratulerer! Tenkte dette var rett sted. *stemmer i med gratulasjoner* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #323 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Simone de Beauvoir 100 år. Vi gratulerer! Tenkte dette var rett sted. Så hyggelig....selv om jeg ikke er sikker på at dette er det rette stedet. Når det gjelder feminist-litteratur, så har jeg lest litt, også har jeg lest OM mye mer. Det sitatet jeg har i signaturen min, liknet alt for mye på noen erfaringer jeg har gjort meg selv - derfor valgte jeg det. Men jeg synes det er mange av pioner-feministene som har uttalt seg på ganske saftig vis. Simone de Beauvoir er en av de jeg har lest om, og sett referanser til, uten at jeg har lest noe av det hun faktisk skrev. Oppdaget Balholm rett før jul, det kom en flaske med eple/solbær i kassen med økologisk mat (min gastronomiske luksus -økomat levert på døra). Frisk og god, men en tanke sur. *stemmer i med gratulasjoner* Ang. gratulasjoner - se over NÅr det gjeldere leveranser av økologisk mat på døren,. så skjønner jeg at jeg har gått glipp av noe - det er jo flere her inne som har samme ordning, og er begeistret. Jeg bor så sentralt at jeg regner med at noe tilsvarende kan ordnes her vi bor også. *vil ha økologiske grønnsaker levert på døren* Ellers, Daria, så er pøbelprinsessen og jeg ofte på biblioteket - og vi skal dit i ettermiddag......vi må ha en bok om "hvordan alle ting virker". Også leser vi Doktor Protors prompepulver fortiden, og vi er begeistret. Historien er morsom, karakterene er herlige, og jeg liker språket til Jo Nesbø - det har en rytme som gjør at boken er gøy og morsom å lese høyt! Endret 9. januar 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #324 Del Skrevet 9. januar 2008 pøbelsara. Glemte å si at sommerhuset ditt så veldig koselig ut, og minte meg sterkt om barndomshjemmet til pappa der vi tilbragte alle ferier som små. Mimre, mimre Ha en fin dag Hei Ulva - takk og takk og tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #325 Del Skrevet 9. januar 2008 God morgen, folkens/jenter (stryk det som ikke passer...) Takk for alle hyggelige ord om sommerhuset vårt. For meg er det akkurat slik som Audrey beskrev det på forrige side - skikkelig idyllisk. Jeg synes tilogmed at det er deilig å vaske klær med stamp og vaskebrett når jeg er der - men jeg vasker ikke akkurat sengetøy og håndklær på den måten, da. Men vi har lang klessnor mellom epletreet og morelltreet, og det gjør idyllen fullkommen når det flagrer hvite, nyvaskede klær på den snoren. I dag er jeg trøtt og sur. Jeg var opp alt for lenge i går, og så fikk jeg ikke sove når jeg omsider kom i seng. Tror ikke jeg har sovet mer enn tre timer - så i dag ser jeg sur og grå og gammel og trøtt ut. Dessuten er det møkkavær - dessuten er jeg sint på meg selv fordi jeg har så dårlig selvdisiplin i forhold til studiene mine. Jeg burde egentlig bare skrive i vei - det er jeg faktisk flink til - men istedet så finner jeg på tusen unnskyldninger for å gjøre noe annet. Og så har jeg ikke noe god kjemi med veilederen min - og det gjør det enda tyngre...... *synes litt synd på meg selv* .....ser ut som om klagesara er det navnet som passer best på meg i dag. Nå skal jeg arbeide en times tid med oppgaven min, også skal jeg unne meg en time eller to på sofaen før noen må hentes i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frulou Skrevet 9. januar 2008 #326 Del Skrevet 9. januar 2008 Snikleser står fram og vinker i stedet for å snike.Hallais! Fin bok du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #327 Del Skrevet 9. januar 2008 Snikleser står fram og vinker i stedet for å snike.Hallais! Fin bok du har! Halla til deg også!! Hyggelig med besøk - jeg liker boken min jeg også - det er så mange hyggelige folk her inne og skriver i den!! (jippi!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2008 #328 Del Skrevet 9. januar 2008 Simone de Beauvoir 100 år. Vi gratulerer! Tenkte dette var rett sted. Og hun skal feires. Ellers er jeg også trøtt, sur og full av dårlig selvdisiplin i dag. Så du har min fulle sympati, pøbelsara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #329 Del Skrevet 9. januar 2008 Og hun skal feires. Nok en ting jeg kan furte og ergre meg over...... Hvorfor i hule heite har jeg ikke lært meg fransk!!!! Jeg hadde tysk som annet fremmedspråk på videregående. Men jeg vil kunne fransk !!!! (hvor er den "fransk for nybegynnere" boken jeg har arvet av svigerfar....??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. januar 2008 #330 Del Skrevet 9. januar 2008 NÅr det gjeldere leveranser av økologisk mat på døren,. så skjønner jeg at jeg har gått glipp av noe - det er jo flere her inne som har samme ordning, og er begeistret. Jeg bor så sentralt at jeg regner med at noe tilsvarende kan ordnes her vi bor også. *vil ha økologiske grønnsaker levert på døren* www.kolonihagen.no Jeg abonnerer på mix-kasse -frukt, grønnsaker, egg og brød, og innimellom altså saft eller annet morsomt. Ellers, Daria, så er pøbelprinsessen og jeg ofte på biblioteket - og vi skal dit i ettermiddag......vi må ha en bok om "hvordan alle ting virker". Også leser vi Doktor Protors prompepulver fortiden, og vi er begeistret. Historien er morsom, karakterene er herlige, og jeg liker språket til Jo Nesbø - det har en rytme som gjør at boken er gøy og morsom å lese høyt! Denne må da være noe for pøbelprinsessen? Har ikke fått sett noe på Doktor Proktor (en av ulempene ved å ikke jobbe i folkebibliotek lenger -jeg får ikke nærkontakt med alle de nye, morsomme bøkene), men Jo Nesbø er jo generelt sett genial både språklig og ellers Nok en ting jeg kan furte og ergre meg over...... Hvorfor i hule heite har jeg ikke lært meg fransk!!!! Jeg hadde tysk som annet fremmedspråk på videregående. Men jeg vil kunne fransk !!!! (hvor er den "fransk for nybegynnere" boken jeg har arvet av svigerfar....??) Jeg hadde fransk i 4 år, men vil ikke påberope meg å kunne så mye likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 9. januar 2008 #331 Del Skrevet 9. januar 2008 Også leser vi Doktor Protors prompepulver fortiden, og vi er begeistret. Historien er morsom, karakterene er herlige, og jeg liker språket til Jo Nesbø - det har en rytme som gjør at boken er gøy og morsom å lese høyt! Den fikk datteren (snart elleve) til jul. Jeg stusset litt, for jeg har tenkt at den egentlig er beregnet på mindre barn. Hun er en boksluker, og har lest Harry Potter siden hun var 9. Hva tror du? Hun har ikke åpnet den ennå, og vi vurderer å bytte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2008 #332 Del Skrevet 9. januar 2008 Nok en ting jeg kan furte og ergre meg over...... Hvorfor i hule heite har jeg ikke lært meg fransk!!!! Jeg hadde tysk som annet fremmedspråk på videregående. Men jeg vil kunne fransk !!!! (hvor er den "fransk for nybegynnere" boken jeg har arvet av svigerfar....??) Upps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 9. januar 2008 #333 Del Skrevet 9. januar 2008 Upps. Her skal man trå varsomt i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 9. januar 2008 #334 Del Skrevet 9. januar 2008 *klapper trøstende på hodet* Jeg er også dyrisk trøtt i dag, på grunn av mindre enn fire timers søvn. Da jeg omsider hadde sovnet i to-tiden, kom minsten tuslende inn til meg. Siden jeg var alene fikk han lov til å komme opp i sengen, til sin store gledelige overraskelse. Så ble jeg liggende å se på det lille fredfulle fjeset hans, og kjente at jeg var ganske forelsket. Det er utrolig at han som kan være så sint, også kan utstråle slik ro. Herlige gutten. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #335 Del Skrevet 9. januar 2008 Hihi.....nå har jeg vært sur så lenge i dag, at jeg begynner å bli fnisete. Jeg driver å lærer meg fransk i smug, jeg....har et nett-kurs som jeg logger meg på. Strever noe vanvittig med uttalen.....og ler høyt av meg selv underveis. Jeg har noen veldig gode fransk-norske-ordbøker, som jeg bruker når jeg er i Frankrike. Dessuten er mange franskmenn mye bedre til å snakke engelsk, enn man kan få inntrykk av, også.....hvis de forstår at du VIRKELIG ikke kan fransk, så er det mange vi har møtt på vår vei, som virkelig prøver å snakke engelsk. Men jeg vil forstå fransk, så jeg må nok fortsette å logge meg på nett-kurset mitt. Og så er det italiensk, da......vakkert....også inbiller jeg meg at uttalen er lettere for oss nordboere, enn den franske er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 9. januar 2008 #336 Del Skrevet 9. januar 2008 Franskkunnskaper eller ei, burde man ikke vært i Paris NÅ? Jeg har vært gretten i dag, jeg også, men det gikk over straks jeg fant noen å la det gå utover (i brevs form, faktisk ). Nå vil jeg til Paris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. januar 2008 #337 Del Skrevet 9. januar 2008 Tips til folk som skal lære fransk: Kjøp dameblader. Da kan du lese om ting du vet hva er, og komme inn i språkflyten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2008 #338 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har vært gretten i dag, jeg også, men det gikk over straks jeg fant noen å la det gå utover (i brevs form, faktisk ). Jeg har skrevet en mail i samme hensikt, og tør ikke sjekke om jeg har fått svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #339 Del Skrevet 9. januar 2008 Upps. upps i lige måte.....!! Mente ikke å skremme deg med all den .... jeg har forresten en liten bok som heter "Bon Apetitt" en norsk - fransk matordbok. Det hjelper veldig for en matglad, ikke-fransktalende turist som meg. (Og så planlegger vi en tur til ALsace igjen - der snakker jo folk tysk!! Og det kan jeg jo - iallfall nok til at folk ikke tror jeg er en stum idiot..... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 9. januar 2008 #340 Del Skrevet 9. januar 2008 Sadisten i meg synes det er morsomt å lese om folk som strever med å lære språk. Selv sitter jeg og finner fram vriene tekster som jeg skal plage studentene mine gjennom, og forhåpentligvis lærer de seg å skrive mer idiomatisk korrekt av det, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå