Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Artig å se bildene fra sommerhuset, pøbelsara. Jeg har ikke på langt nær den stilen selv, men som sagt liker jeg flere forskjellige stiler, bare de er gjennomført, og det ser det ut til å være hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et lite gullkorn fra min fornuftige eldstemann, dengang ca seks år. Vi hadde hatt en lite koselig stund med litt masing og kjefting, da han sier:

- Mamma, kanskje det va litt møye å få tri gutter?

Svaret var enkelt og greit nei.

:rødme:

Så søøøt :)

Ellers slutter jeg meg til lovprisningene av sommerhuset. Superromantisk :)

Jeg liker også flere ulike stiler, og synes ofte folk kan ha det kjempefint selv om det er helt annerledes enn "meg". Det er som regel når det er gjennomført, sjarmerende eller på et eller annet vis fremstår som ko-oselig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun blir fornøyd svarene... Det verste synes jeg er når det ene hvorfor og hvordan blir etterfulgt det andre... Kan bli litt mye av det gode noen ganger...

Hun er heldigvis over det stadiet hvor hun spør om "Hvorfor?" bare for å spørre - nå spør hun fordi hun faktisk vil vite, og det er er ganske morsomt, synes jeg.....og Google er fint når jeg selv kommer til kort.

Innom for å ønske deg en fin dag pøbelsara, før jeg logger meg av for i dag :)

:goodbye:

En fin dag til deg også, Ulva!! :)

Et lite gullkorn fra min fornuftige eldstemann, dengang ca seks år. Vi hadde hatt en lite koselig stund med litt masing og kjefting, da han sier:

- Mamma, kanskje det va litt møye å få tri gutter?

Svaret var enkelt og greit nei.

Så herlig :rødme: :fnise: !! Det blir litt ekstra sjarmerende med den dialekten de små Parr-herrene har også......

God formiddag, Pøbelsara!

Hei på deg, Junia! :goodbye:

Artig å se bildene fra sommerhuset, pøbelsara. Jeg har ikke på langt nær den stilen selv, men som sagt liker jeg flere forskjellige stiler, bare de er gjennomført, og det ser det ut til å være hos deg.

Helt enig, Bodillen! Jeg liker mye forskjellig - men har altså en slags grunnleggende tanke bak hvordan det ser ut både hjemme og i sommerhuset. Jeg synes at både Helen og Badiane har det kjempefint - selv om begge har valgt andre løsninger enn jeg kanskje ville gjort. Og jeg synes at de røde skyvedørene du har i gangen høres helt fantastisk kule ut!

Ellers slutter jeg meg til lovprisningene av sommerhuset. Superromantisk :)

Jeg liker også flere ulike stiler, og synes ofte folk kan ha det kjempefint selv om det er helt annerledes enn "meg". Det er som regel når det er gjennomført, sjarmerende eller på et eller annet vis fremstår som ko-oselig :ler:

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding om sommerhuset.....

Og til det siste kan jeg bare nok en gang si meg enig.

--------------

Har vært ute på shopping med den eldste datteren i dag, og nå skal jeg på juletrefest med den yngste. I kveld er jeg hjemme alene - mannen er i London og jeg tenkte jeg skulle spandere på meg et glass Chablis og henge litt rundt her inne - i håp om en ny tirsdagsfest. :lur:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er heldigvis over det stadiet hvor hun spør om "Hvorfor?" bare for å spørre - nå spør hun fordi hun faktisk vil vite, og det er er ganske morsomt, synes jeg.....og Google er fint når jeg selv kommer til kort.

Godt hun er over den. Husker min kusine hadde den perioden i en evighet... Forferdelig slitsomt...

Kan lære mye av spørsmålene hennes ja :-D

Høres ut som du har hatt en fin dag. Kanskje jeg stikker innom på tirsdagsfest. Har noen flasker alkoholfri juleøl igjen...

Ellers kjøpte jeg alkoholfri vin på polet i går. Veldig spent på den, men tenkte kanskje å spare den til helga da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kjøpte jeg alkoholfri vin på polet i går. Veldig spent på den, men tenkte kanskje å spare den til helga da... :sjenert:

Er det hvit, så kjøl den veldig godt ned. Da kan den være god. Rød alkoholfri vin smaker som regel mer saft enn vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Ugh... jeg prøvde meg også på alkoholfri vin da jeg var gravid, men det var så søtt og vondt at jeg slet med å få det ned. Mitt alkoholfrie alternativ ble eplemost fra Ringi gård. Fantastisk god og finnes i 8(?) forskjellige epletyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en alkoholfri hvitvin (godt nedkjølt ja, som junia sier er det viktig!) på nyttårsaften som faktisk var meget god. Men er ikke sikker på hva den het, men utvalget er sikkert ikke så stort :ler:

Sitter og leser alle spørsmålene fra barna her med blandede føelser av skrekk og latter; hvordan i alle dager skal alt dette besvares?? Jeg er enig med deg, godt man har Google, og en samboer med litt kunnskap om det meste :-D

Man lærer mye av å være nysgjerrig, det mottoet lever jeg fortsatt etter ;)

Ha en fortreffelig tirsdagsfest dere, jeg kommer til å holde meg foran TVen for å se på Greys Anatomy, og spise en god mørk sjokolade. Det er jo slik at mørk sjokolade er sunt, er det ikke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringi er super. Balholm likeså! Jeg pleier å ha en av disse som alkoholfritt alternativ når jeg har gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Ringi er super. Balholm likeså! Jeg pleier å ha en av disse som alkoholfritt alternativ når jeg har gjester.

Jeg også. Hadde gravid gjest nyttårsaften, og hadde vanlig Balholm til forretten og rød til hovedretten. Mye bedre enn søt, uggen "vin". Mitt forhold til alkoholfri vin er nok preget av at jeg liker skikkelig tørre hvitviner. Mulig en synes de er bedre hvis en liker de halvtørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Hadde gravid gjest nyttårsaften, og hadde vanlig Balholm til forretten og rød til hovedretten. Mye bedre enn søt, uggen "vin". Mitt forhold til alkoholfri vin er nok preget av at jeg liker skikkelig tørre hvitviner. Mulig en synes de er bedre hvis en liker de halvtørre?

Helt sikkert! Liker en Liebfraumilch (hvorfor tenker jeg russetid nå, tro?) er det nok lettere å like alkoholfri hvitvin.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med meg disse tipsene, da jeg har en liten ting for eplejuice for tiden. Ringi har jeg ikke sett før tror jeg, men Balholm er det på Ultra her, og den har jeg skjemt meg bort med et par ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes Ringi er supergod - og den lokal her, så jeg får tak i den flere steder i nabolaget - men jeg vet ikke hvor mye den er distribuert utover i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Audrey Horne

Må bare si at det sommerhuset ditt var fint. Det er nesten så jeg kjenner duften av soltørket sengetøy når jeg ser bildene.

Jeg er utrolig glad i skikkelig eplejuice og både Balholm og en ølologisk type som produseres lokalt her er fantastisk godt. I blant så er slik eplejuice det eneste jeg ønsker meg, og til tørstedrikk på sommeren synes jeg det er godt å blande 50/50 med Farris. Tips til gravide eller avholds som ønsker noe musserende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Forrige jul var tre venninner gravide samtidig og jeg drakk så mye eplejuice fra Ringi at jeg fortsatt kan kjenne smaken når som helst :ler:

Men god er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Forrige jul var tre venninner gravide samtidig og jeg drakk så mye eplejuice fra Ringi at jeg fortsatt kan kjenne smaken når som helst :ler:

En sann solidarisk søster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nydelige bilder og fantastiske gullkorn fra barnemunn :ler:

Jeg får si motsatt av de andre her; det er skikkelig min stil i sommerhuset ditt! :)

Ha en fin ondag.

Nå skal jeg visitere toalettet som det så fint heter (i min egen dagbok heter det "nå skal jeg ta en halvtime på ramma") og legge meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sann solidarisk søster!

Jepp. Men jeg husker at jeg også bælmet i meg ganske mye vin alene. Det ble jo lett litt mye vin til overs :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips... Jeg sovnet fra hele tirsdagsfesten i går, så vinflaska forble urørt.

Er nok rødvin jeg har kjøpt da. Er veldig glad i rødvin, så det er det jeg savner mest. Hvitvin er ikke så stort problem for meg...

Eplejuice har jeg også fått litt dilla på. Spesielt Eplemost eller lignende... Kjempegodt. Så de gangene jeg har vært på pub mens jeg har vært gravid har jeg drukekt eplemost og de andre øl :ler: Ser jo nesten likt ut også ;)

Men å blande den med farris er sikkert ikke så dumt. Må prøves.

Har aldri hørt om Ringi eller Baholm... :sjenert: Kanskje jeg må ta meg en tur nedom Meny snart. Mye bedre utvalg der enn på den lokale Rimi'n...

Høres i hvert fall fristende ut. Greit med litt alternativer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...