Gå til innhold

Engelsk-Norsk flauser


Gjest lissi32

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er virkelig ikke stødig i engelsk. Vi skulle kjøre over fjellet fra Bergen til Oslo og kom i prat med en engelsktalende familie på en bensistasjon vi stoppet på. Så sier kjæresten min: "Do you have pigs in your decks? Because if you have, in Oslo you are getting a ticket if you have pigs in your decks".

Kan trygt si at meg og vennegjengen lo GODT. Det engelsktalende paret forstod ikke et kvekk av hva han sa. Barna deres bare lo for de trodde nok han tullet.

edit: kan jo nevne at han aldri har hatt engelsk og kommer ikke fra Norge. Hehe

Endret av HenLu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Ingen er mine, kjenner derimot de som har sagt dette...

"Here in Norway we have pigs in our decks in the winter!" Piggdekk!

"This is the big thing..." Ang. stortinget.

"I have it here in my toiletmap" Toalettmappen, ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Here in Norway we have pigs in our decks in the winter!" Piggdekk!

Godt at det ikke bare er min kjære som sier/har sagt det. Hihi :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel mer i den kreative gata :)

Tante liker å følge med på 'Days of our lives' ('I gode og onde dager') på tv. Så onkel sa i telefonen, "nei ho sett no å ser på det derre.. øh.. 'Sånn går no dagan'"

Ubevisst spiker'n på hodet :ler:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Ingen er mine, kjenner derimot de som har sagt dette...

"Here in Norway we have pigs in our decks in the winter!" Piggdekk!

"This is the big thing..." Ang. stortinget.

"I have it here in my toiletmap" Toalettmappen, ja.

kjenner du Odd Grythes du da?

jeg må klaske meg selv i panna en del her, det er sååå mange som kommer med historier som de påstår er fra dem eller fra en venninne eller kompis... men dette med pigs in the decks, kommer jo fra denne nrk-mannen ;) på en side lengre bak her, forteller en om kompissen som var i england hvor taximannen var neger. så sier han; i have not cash- Im black! så tar han seg selv i feilen, og sier: sorry, in norway we call poor peolpe black ( blakk på norsk)

hva er greia med å gjøre om se og hør vitser til "sine" egne historier????

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Kjæresten min er virkelig ikke stødig i engelsk. Vi skulle kjøre over fjellet fra Bergen til Oslo og kom i prat med en engelsktalende familie på en bensistasjon vi stoppet på. Så sier kjæresten min: "Do you have pigs in your decks? Because if you have, in Oslo you are getting a ticket if you have pigs in your decks".

Kan trygt si at meg og vennegjengen lo GODT. Det engelsktalende paret forstod ikke et kvekk av hva han sa. Barna deres bare lo for de trodde nok han tullet.

edit: kan jo nevne at han aldri har hatt engelsk og kommer ikke fra Norge. Hehe

... svært så mange som kjenner Odd Grythes her da........

...bullshithistorie!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner du Odd Grythes du da?

jeg må klaske meg selv i panna en del her, det er sååå mange som kommer med historier som de påstår er fra dem eller fra en venninne eller kompis... men dette med pigs in the decks, kommer jo fra denne nrk-mannen ;) på en side lengre bak her, forteller en om kompissen som var i england hvor taximannen var neger. så sier han; i have not cash- Im black! så tar han seg selv i feilen, og sier: sorry, in norway we call poor peolpe black ( blakk på norsk)

hva er greia med å gjøre om se og hør vitser til "sine" egne historier????

Lo godt av å lese at de liksom skulle være selvopplevde eller av noen de kjenner, ja. Særlig den "I'm black", det er jo en SÅ gammel og velkjent vits.

Flause i flause-tråd :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

kjenner du Odd Grythes du da?

jeg må klaske meg selv i panna en del her, det er sååå mange som kommer med historier som de påstår er fra dem eller fra en venninne eller kompis... men dette med pigs in the decks, kommer jo fra denne nrk-mannen ;) på en side lengre bak her, forteller en om kompissen som var i england hvor taximannen var neger. så sier han; i have not cash- Im black! så tar han seg selv i feilen, og sier: sorry, in norway we call poor peolpe black ( blakk på norsk)

hva er greia med å gjøre om se og hør vitser til "sine" egne historier????

Nei jeg kjenner ikke han, men før du kritiserer så les lenger opp, er flere som sier de feilene fordi de ikke aner hvilket ord det er på engelsk. Faktisk så er det nære venner av meg og IKKE "kjendiser" fra NRK eller hva som helst annet random TV-show, og de har ikke gjentatt en "morsom" (egentlig ganske dårlig) spøk for å være "morsomme" selv.

Og hvis du ikke vil lese at andre gjentar samme feil fordi det rett og slett faller ut av dem, så la være å lese tråden. Det er ikke alle som dikter opp "teite" historier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... svært så mange som kjenner Odd Grythes her da........

...bullshithistorie!...

Det er helt sant, det skjedde forrige uke da vi kjørte fra Bergen til Oslo! Odd Grythes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Det er helt sant, det skjedde forrige uke da vi kjørte fra Bergen til Oslo! Odd Grythes?

Ja, jeg tenkte det samme. Jeg har aldri hørt om fyren engang, og det har ikke disse "råtten-i-engelsk" vennene mine heller :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Nei jeg kjenner ikke han, men før du kritiserer så les lenger opp, er flere som sier de feilene fordi de ikke aner hvilket ord det er på engelsk. Faktisk så er det nære venner av meg og IKKE "kjendiser" fra NRK eller hva som helst annet random TV-show, og de har ikke gjentatt en "morsom" (egentlig ganske dårlig) spøk for å være "morsomme" selv.

Og hvis du ikke vil lese at andre gjentar samme feil fordi det rett og slett faller ut av dem, så la være å lese tråden. Det er ikke alle som dikter opp "teite" historier.

at mange kan si de samme feile tingene er så abolutt ikke umulig.. men akkuratt det med pigs in the decks synes jeg er ganske kreativt og vittig..og lite sannsynlig at flere 10 talls normenn skal si det på akkuratt den samme måten...

jeg må nesten få tro hva jeg vil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi var utvekslingsstudent i USA, og i mattetimen der slett hun litt med en oppgave og trengte viskelær. Og ropte da naturlig nok ut "can i borrow a RUBBER? eeeeh, I mean eraser!!!" :skratte: Gjett om hun aldri skal få glemme det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten til bestevenninnen min er ikke stødig i engelsk, og han har også sagt "Pigg/piggs in dekk/dekks" det er jo fordi at det er det HAN assosierer med pigger og dekk, så da må man vel skjønne at resten av verden gjør det også? :)

Seriøst, det er enkelt å gjøre sånne feil, faktisk. Trenger ikke å lyve på seg en historie heller.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

at mange kan si de samme feile tingene er så abolutt ikke umulig.. men akkuratt det med pigs in the decks synes jeg er ganske kreativt og vittig..og lite sannsynlig at flere 10 talls normenn skal si det på akkuratt den samme måten...

jeg må nesten få tro hva jeg vil

Absolutt skal du få tro det du vil, men nå er ikke kjæresten min nordmann heller. Han er bare veldig ustødig i engelsk og det med "pigs in the decks" var det morsomste jeg kom på. Han har utrolig mange andre morsomme engelsktalende ting han har sagt, men ser nå at det er feil å nevne noe her for alle er så kritisk. Og hvem er denne Odd Grythes?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte det samme. Jeg har aldri hørt om fyren engang, og det har ikke disse "råtten-i-engelsk" vennene mine heller :filer:

Vet du opphavsmannen til alle berømte vandrehistorier, da?

Nei, for det var ikke poenget.. men at "en jeg kjenner" blir brukt når folk forteller dem. Pinlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg tenkte det samme. Jeg har aldri hørt om fyren engang, og det har ikke disse "råtten-i-engelsk" vennene mine heller :filer:

Nei, haha, kjæresten min har i hvert fall ikke hørt om han. Synes det blir for dumt å si at det er oppdiktet eller eventuelt tatt fra andre. Da hadde jeg aldri skrevet det her inne, i hvert fall ikke under mitt nick for jeg VET hvor kritisk KG-brukere er til ting.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er virkelig ikke stødig i engelsk. Vi skulle kjøre over fjellet fra Bergen til Oslo og kom i prat med en engelsktalende familie på en bensistasjon vi stoppet på. Så sier kjæresten min: "Do you have pigs in your decks? Because if you have, in Oslo you are getting a ticket if you have pigs in your decks".

Kan trygt si at meg og vennegjengen lo GODT. Det engelsktalende paret forstod ikke et kvekk av hva han sa. Barna deres bare lo for de trodde nok han tullet.

edit: kan jo nevne at han aldri har hatt engelsk og kommer ikke fra Norge. Hehe

Han er ikke norsk. Hvor kommer da "pigs" og "decks" fra?

Og han er så dårlig i engelsk at han likevel fikser "Because if you have, in Oslo you are getting a ticket"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du opphavsmannen til alle berømte vandrehistorier, da?

Nei, for det var ikke poenget.. men at "en jeg kjenner" blir brukt når folk forteller dem. Pinlig ;)

Jeg tar ting med en klype salt selv når folk ser: "en jeg kjenner" og har selv hørt de fleste vandrehistorier. Husker jeg har hørt den "I'm black" i taxien. Men det er lett å si/fortelle feil :)

Og det med at kjæresten min sa det med pigs in the decks er ingen vandrehistorie. Er da ikke så dum at jeg skriver det her inne da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Nei, haha, kjæresten min har i hvert fall ikke hørt om han. Synes det blir for dumt å si at det er oppdiktet eller eventuelt tatt fra andre. Da hadde jeg aldri skrevet det her inne, i hvert fall ikke under mitt nick for jeg VET hvor kritisk KG-brukere er til ting.

Samme her, men det skal mye til for de å innse at deres egen ignoranse er deres problem, ikke vårt. Hva vinner man med falske historier uansett.

Trekker meg ut av denne tråden, det blir sikkert bare mer "pryl" og påståelser :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...