Bomull Skrevet 3. desember 2008 #42 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Er det noen som har oppskrifter på "negerboller"? (tror de het det) små sjokoladeboller rullet i kokos på en måte.. Disse? Sjokoladeboller 6 dl havregryn 200 gram margarin 2 kopper sukker 2 ss vaniljesukker 2 ss sterk kaffe 2 ss kakao Kokosmasse Rør smør og sukker hvitt, og bland inn de andre ingrediensene (havregryn til slutt). Form til små kuler og rull i kokosmasse. Det hender jeg dropper kaffen, litt avhengig av hva jeg har Endret 3. desember 2008 av Sunshine
Gjest Gjest_mocca_* Skrevet 4. desember 2008 #44 Skrevet 4. desember 2008 cuba pyramider 400g marsipan 3 cuba 2pl lys kokesjokolade skjær cuban i skiver og trill kuler med marsipan og trykk dem litt flate,legg cuba oppå og trill det sammen til en pyramide med cuban inni. dyppes i smeltet sjokolade og sttes kjølig. Kan bekrefte att de er veldig gode for jeg må gjemme de for min mann
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #45 Skrevet 8. desember 2008 Er det noen som har oppskrift på konfekt for diabetikere? Tenkte på å lage til bestemor, hadde blitt kjempeglad for tips
Gjest Ansie Skrevet 13. desember 2008 #46 Skrevet 13. desember 2008 Kjempe gode kjeks og lett å lage!! 200 g smør 200 g sukker 300 g mel 1 egg 1 ts bakepulver 1-2 hakket sjokoladeplater (eller bruk nonstopp) Egg og sukker røres hvit. Så blander du inn resten. Bruk en ss å legg dem som små topper på ett bakepapir. Stekes på 180 grader på øverste rille. mmmmm Hvor lenge ?
charley Skrevet 14. desember 2008 #47 Skrevet 14. desember 2008 Hvor lenge ? ca 5-10 min varierer litt på ovnen. De er myke når de taes ut i fra ovnen.
Bomull Skrevet 20. desember 2008 #48 Skrevet 20. desember 2008 After eight 2 dl vann 500 gram sukker varmes i panne til det stivner, rør hele tiden og pensle litt kaldt vann rundt kantene slik at det ikke brenner seg fast. Ha i noen dråper peppermynteolje. Smak til. Legg blandingen på matpapir, og skyv det att og fram til det stivner og du kan rulle det sammen som en pølse. Skjær opp i passende biter og trekk de med mørk smeltet sjokolade. Nam! Blir konsistensen på disse som vanlige after eight, eller stivner de helt?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #49 Skrevet 21. november 2009 cellofan har de i alle blomsterbutikker etc. plantagen, oasen, mestergrønn
Gjest Marlo Skrevet 21. november 2009 #50 Skrevet 21. november 2009 Kjempe gode kjeks og lett å lage!! Egg og sukker røres hvit. Så blander du inn resten. Bruk en ss å legg dem som små topper på ett bakepapir. Stekes på 180 grader på øverste rille. Trenger man å flate dem ut for å få typisk cookies form på dem, eller synker dem litt ned og jevner seg ut selv?
Gjest mosi Skrevet 21. november 2009 #51 Skrevet 21. november 2009 Her er det veldig mange gode oppskrifter: http://www.marthastewart.com/photogallery/...e-holiday-candy
Gjest Gjest_Stella_* Skrevet 21. november 2009 #52 Skrevet 21. november 2009 Denne oppskriften ser knallgod ut: http://kryddburken.se/2009/11/20/maraboufudge/ Nam nam nam! Man kan bruke Freia melkesjokolade istedet for svensk Marabou sjokolade. Skal definitivt prøve denne!
Tante Dora Skrevet 21. november 2009 #53 Skrevet 21. november 2009 skriver for å finne denne tråden igjen
Heritære Skrevet 22. november 2009 #54 Skrevet 22. november 2009 Hekter meg også på tråden og lover å legge inn noen favoritter som jeg har senere
skrue Skrevet 22. november 2009 #55 Skrevet 22. november 2009 Trenger man å flate dem ut for å få typisk cookies form på dem, eller synker dem litt ned og jevner seg ut selv? Så og si alle cookies-typer jeg har prøvet meg på som inneholder mye smør vil jevne seg ut og bli rimelig flate. Prøv uansett med en testkake på brettet først.
Gjest Gjest_Mubba_* Skrevet 22. november 2009 #56 Skrevet 22. november 2009 Dette er en lavkarbo og GI-oppskrift til spesielt intresserte: Lav GI marsipan: 250g mandler 125g fruktose 2eggehviter Ellers, min familie er vill etter min hjemmelaga marsipan. Ikke at det er noe spesielt i oppskriften, men smaker bedre enn den tørre butikkmarsipanen... 600g mandler 400g melis 2-3eggehviter (evt. rom/whiskey/essens/farge) Rulles til kuler, dyppes i mørk sjokolade, pyntes med hvit/lys sjokolade ''streker''. I tillegg legger jeg med fiken, dadler, tørket bringebœr/jordbœr, valnøtter dyppet i sjokolade;p
Gjest stillness Skrevet 22. november 2009 #58 Skrevet 22. november 2009 Anbefaler denne boken Julgodis Svensk bok med mye som ser godt ut Mye jeg skal prøve der i år!
leirbål Skrevet 23. november 2009 #59 Skrevet 23. november 2009 Her er det mange gode oppskrifter. Jeg må teste ut en del av disse på mannen min.
Gjest Sancha Skrevet 23. november 2009 #60 Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg bare mååå ha dette i min innleggsboks. Får saft i munnen, sjokolade og slikt er evt min svakhet. Vurderer faktisk å prøve alt sammen med det samme :rødme: *Ut og smake julegaver* Endret 23. november 2009 av Sancha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå