Fru Fomle Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #121 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Noen bilder herfra :rødme: *poff* Hvorfor blir de så små og svarte egentlig???? Endret 9. januar 2008 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 4. januar 2008 #122 Del Skrevet 4. januar 2008 Så nydelig hun er, ikke rart du er stolt! Spa har du virkelig fortjent, det er den beste gaven man kan gi en småbarnsmor. Både spa og sammenhengende nattesøvn. Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 4. januar 2008 #123 Del Skrevet 4. januar 2008 Så skjønn hun er *smelte* Det er så koselig at du deler bildene av Lillegull med oss. Jeg setter stor pris på det Spa høres deilig ut, for en flott presang å få. Det er deg vel unt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #124 Del Skrevet 5. januar 2008 Takk for fine ord, Kira og Miami! Er litt stolt ja, og deler derfor litt bilder innimellom. Selv om en leser alt mulig rart om at en ikke bør gjøre slikt. Soving på eget rom gikk omtrent som forventet, men ikke verre heller. Lillegull våknet som de siste kveldene med hyl og skrik noe over 23. Hun fikk komme inn til oss i stua en stund, men ble lagt tilbake i senga etter en runde pupp. Da virket det som hun roet seg og jeg trodde hun sovnet, men 01.30 måtte jeg bare ta henne inn i vår seng. Det er jo der hun er vant til å være, så det er vel ikke annet å forvente. Nå har jeg også bestemt meg for å slutte å fokusere på dårlig søvn. Jeg har stort sett klart å gjøre det denne spebarnsperioden og det har gjort at jeg har hatt mye bedre overskudd denne gangen. Merkelig hvor mye som sitter mellom øra på mamma som jeg ofte har sett som "problemet" til babyen. I løpet av helgen håper jeg også at rommet til eldstemann skal ferdigstilles. Endelig! Det har tatt eeevigheter, men nå får jeg bare være fornøyd med at ting endelig begynner å komme på plass. Jeg er allerde godt i gang med å tenke ut neste prosjekt, får nå se hvor lenge det blir til det starter. Nå starter utgraving av garasjetomt neste uke, men det skal vi ikke gjøre selv så det regner jeg med går fort og ikke vil skape de store familiedisputtene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. januar 2008 #125 Del Skrevet 5. januar 2008 Kjempeskjønn jente! :rødme: Og så stor hun har blitt, utrolig hvor mye 4 måneder utgjør. Kos deg på spa når dagen kommer, det er vel fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #126 Del Skrevet 5. januar 2008 Kjempeskjønn jente! :rødme: Og så stor hun har blitt, utrolig hvor mye 4 måneder utgjør. Kos deg på spa når dagen kommer, det er vel fortjent! Tiden går alt for fort, de vokser alt for fort disse søte små. Hver alder, sin sjarm, men det er nå noe eget når de er bittesmå.. Gleder meg til SPA ja, det er kun en måneds tid til. Men det tragiske er at da er det kun dager igjen av permisjonstiden min. Hmmmm I dag ble noe i nærheten av drømmejobben utlyst.. Har egentlig bestemt meg for å gå tilbake til gamlejobben for å få en rolig oppstart når Lillegull er liten, gjerne med redusert stilling når hun begynner i barnehagen. Men så kommer selvfølgelig jobben som omtrent er skreddersydd for meg i et firma jeg har sett kunne vært spennende å jobbe for Er nok litt påvirket av at "alle" får seg ny jobb om dagen , så får tenke meg godt om fram mot søknadsfristen. Skal jo jobbe et par tiår til, så jeg antar det kommer flere sjanser siden også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 5. januar 2008 #127 Del Skrevet 5. januar 2008 Du må søke, Fru Fomle! Så kan du heller si nei hvis du ombestemmer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 7. januar 2008 #128 Del Skrevet 7. januar 2008 Godt nyttår, Fru Fomle - og for ei skjønn jente du har! Morsomt å se bildene! Så spennende det høres ut med ny jobb da, håper du sender inn en søknad, det er jo lov å takke nei også - om det ikke helt passer med arbeidstid osv. Spa høres deilig ut, kunne godt tenke meg det selv - nyt det og kos deg masse! Det er deg vel unt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #129 Del Skrevet 7. januar 2008 Du må søke, Fru Fomle! Så kan du heller si nei hvis du ombestemmer deg. Jeg som ikke kan si nei? Ulempen er at hvis jeg skulle få den så har jeg mest sannsynlig ikke råd til å si nei... Godt nyttår, Fru Fomle - og for ei skjønn jente du har! Morsomt å se bildene! Så spennende det høres ut med ny jobb da, håper du sender inn en søknad, det er jo lov å takke nei også - om det ikke helt passer med arbeidstid osv. Spa høres deilig ut, kunne godt tenke meg det selv - nyt det og kos deg masse! Det er deg vel unt! Takk, Marillia! Er veldig usikker angående jobben. Mest sannsynlig så vil det være mange søkere så sjansene er ikke så store uansett. Så da kan jeg liksågodt søke? Hvis jeg klarer å manne meg opp til å skrive engelsk.. Jeg kommer ihvertfall til å slite om det blir intervju og det er på engelsk, det er jo ikke mye fag-engelsk jeg praktiserer om dagen. ------------ Nytt tilbakefall av forkjølelsen! Begynner å lure på om det går mot bihulebetennelse. Har ikke feber, så får kanskje ikke overdramatisere. Eldstemann har også fått tilbakefall etter ei helg i fin form, man han klarte nå å gå på skolen ihvertfall. Nå ligger han og sover i senga mi, forhåpentligvis kommer han seg litt av litt søvn. Får krype under teppet igjen, her på loftet er det kaldt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. januar 2008 #130 Del Skrevet 7. januar 2008 Tror vi har samme virus, både jeg og mannen og tenåringen uten penicillin er verre igjen. Hersens forkjølelse! God bedring og hold varmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 7. januar 2008 #131 Del Skrevet 7. januar 2008 Nå synes jeg dere har fått deres del av sykdom på en stund. God bedring Når det gjelder jobbsøking, tror jeg jeg stemmer for søking Som de andre sier, det er lov å si nei. Samtidig skjønner jeg dilemmaet ditt, og det dukker i alle tilfeller sikkert opp flere jobber etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 7. januar 2008 #132 Del Skrevet 7. januar 2008 Stakkars dere som har vært syke. Håper virkelig at dere slipper mer sykdom nå. Samboeren og jeg har heldigvis sluppet unna. Ellers skal jeg også gi litt blaffen i husarbeide og gå tur oftere. Tur hver dag er et høyt mål, men det er mulig. Er ei nydelig lita jente du har, kjekt at du deler bilder med oss i blandt! Ønsker deg en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #133 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Tror vi har samme virus, både jeg og mannen og tenåringen uten penicillin er verre igjen. Hersens forkjølelse! God bedring og hold varmen Har fått penicillin, så forhåpentligvis kommer det seg nå... Nå synes jeg dere har fått deres del av sykdom på en stund. God bedring Når det gjelder jobbsøking, tror jeg jeg stemmer for søking Som de andre sier, det er lov å si nei. Samtidig skjønner jeg dilemmaet ditt, og det dukker i alle tilfeller sikkert opp flere jobber etterhvert. Jeg tror jeg har bestemt meg for å la familielivet veie tyngst denne gangen og velge den gode, trygge jobben jeg har. Vil aldri angre på at jeg brukte for mye tid med barna... Stakkars dere som har vært syke. Håper virkelig at dere slipper mer sykdom nå. Samboeren og jeg har heldigvis sluppet unna. Ellers skal jeg også gi litt blaffen i husarbeide og gå tur oftere. Tur hver dag er et høyt mål, men det er mulig. Er ei nydelig lita jente du har, kjekt at du deler bilder med oss i blandt! Ønsker deg en fin uke. Blir ikke mye tur på meg ennå dessverre, men neste uke håper jeg å komme igang igjen med trimmen. ------------------ Natt til i går sov jeg minimalt, måtte snyte meg hvert kvarter omtrent... Lillegull våknet også omtrent hver time, var vel jeg som vekket henne. Mannen måtte være hjemme så jeg fikk sovet litt, og så fikk jeg gått til legen og sjekket hva det er. Da var jeg selvfølgelig i en god periode så jeg følte meg litt dum . Men han mente det var begynnelsen på en bihulebetennelse så jeg fikk penicillin heldigvis. I natt har jeg sovet bra, kun våken for å amme 00 og 05. Og så tok mannen morgenøkten med å få gutta ut av huset så jeg fikk sove litt ekstra. Merker enorm forskjell på formen i dag , langt fra så slapp og utafor som jeg har vært de siste dagene. I dag har jeg gravemaskin i hagen, de har begynt å grave ut garasjetomta. Litt trist fordi de har dratt avgårde med noen hundre blomsterløk i bedet som blir ødelagt... Prøvde å grave opp noen i helga, men siden det har vært ganske kaldt i det siste så var det utrolig nok litt frost i bakken. Siden graverne hadde sagt at de "kanskje" kom i dag, så regnet jeg med jeg hadde noen dager til på meg. Endret 9. januar 2008 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 9. januar 2008 #134 Del Skrevet 9. januar 2008 Det finnes altså håndverkere som er presise og kommer når de skal (gravemaskinførere er kanskje strengt tatt ikke håndverkere??) Fint å høre at du har fått penicillin. Da er du nok snart "fit for fight" igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 9. januar 2008 #135 Del Skrevet 9. januar 2008 Det var nok lurt å ta seg en tur til legen. Her hangler vi fortsatt! Jeg skjønner dessuten godt at du prioriterer familien nå, denne tiden kommer ikke tilbake, mens arbeidslivet og mulighetene finnes senere også! Fortsatt god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #136 Del Skrevet 10. januar 2008 Det finnes altså håndverkere som er presise og kommer når de skal (gravemaskinførere er kanskje strengt tatt ikke håndverkere??) Fint å høre at du har fått penicillin. Da er du nok snart "fit for fight" igjen Jeg tror jeg må definere gravemaskinkjørere som håndverkere. Ihvertfall etter i dag da de sa de skulle komme kl 08 og dukket opp 9.45.. Det var nok lurt å ta seg en tur til legen. Her hangler vi fortsatt! Jeg skjønner dessuten godt at du prioriterer familien nå, denne tiden kommer ikke tilbake, mens arbeidslivet og mulighetene finnes senere også! Fortsatt god bedring! Høres ut som du/dere bør komme dere til legen også, bedre det enn å gå og hangle alt for lenge. ---------------------- Ikke helt hæla i taket for formen ennå, men det kan også skyldes at jeg ikke fikk sove så godt i natt igjen. Amming kl 01, 03, 05 og 06 er litt i overkant.. Ikke tror jeg hun er spesielt sulten heller, så det er mulig jeg må slutte å brette fram godsakene med en gang hun ynker seg. I dag bankes det utenfor så hele huset rister... De fant selvfølgelig litt fjell under gravingen, og siden det gikk en kabel der må de meisle det bort istedet for å sprenge. Det bråker noe aldeles sinnsykt, og jeg kan ikke skjønne at Lillegull får sove... Har satt henne i kjelleren, men det er ikke så veldig mye bedre der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 10. januar 2008 #137 Del Skrevet 10. januar 2008 Ikke helt hæla i taket for formen ennå, men det kan også skyldes at jeg ikke fikk sove så godt i natt igjen. Amming kl 01, 03, 05 og 06 er litt i overkant.. Ikke tror jeg hun er spesielt sulten heller, så det er mulig jeg må slutte å brette fram godsakene med en gang hun ynker seg. Gjør det før du går tilbake til jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #138 Del Skrevet 10. januar 2008 Gjør det før du går tilbake til jobb! Må nok det ja . Om det ikke går over av seg selv da, er jo lov å håpe. Litt rart at det skulle bli sånn, hun sov jo hele natta omtrent hver natt fra hun var 2 1/2 - 4 mnd.. ---------------------- I kveld kan jeg surfe fra sofaen - herlig ! Sitter og ser på Krafttaket, dette er et program etter min smak, viser hvordan små grep kan spare energi og utslipp. Skulle gjerne hatt gjennomgang med varmekamaera i vårt hus, det tror jeg hadde vært nyttig i forhold til hvor vi bør etterisolere og sånn. Ellers var det jo godt og se at å fyre med ved er klimavennlig, bare så synd vi snart ser slutten på lageret vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 10. januar 2008 #139 Del Skrevet 10. januar 2008 Ellers var det jo godt og se at å fyre med ved er klimavennlig, bare så synd vi snart ser slutten på lageret vårt. Vårt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #140 Del Skrevet 10. januar 2008 Det skjer virkelig mye i Lillegulls utvikling for tiden, føler jeg ser noe nytt hver dag. Hun er utrolig glad i sang og musikk, elsker at vi synger for henne. Da sitter hun og rugger fram og tilbake på fanget vårt, eller hopper om hun klarer det. Og noen ganger "synger" hun med. Nå klapper hun også i hendene når vi synger klappe søte. :rødme: Hvis hun hører musikk på TV eller radio begynner hun også å rugge etter rytmen, om hun ligger på gulvet husker hun fram og tilbake på armene. De siste par dagene har hun også begynt å lage grimaser og sette opp masse rare ansiktsuttrykk . Yndlingen er å rynke nesa sammen og pruste fort ut og inn gjennom nesa. Samme teknikk bruker hun forøvrig når hun skal vise at hun er mett, da setter hun også en knyttet hånd mot nesa og puster i den. Enda har hun ikke knekt krabbe-koden, men hun blir flinkere og flinkere til å stå oppe på fire for hver dag som går. Dessuten så kommer hun seg rundt omkring og da er kanskje ikke hennes behov for krabbing stort nok ennå? Og så har hun storebrødre som er veldig flinke til å komme til unnsetning om hun gir fra seg et lite knyst Hun er forøvrig ikke akkurat noe smålåten heller, til tider så blir hun så høylytt at det skjærer i ørene! Har begynt å måtte si nei til henne når hun setter i de verste hylene, det ser ut til at hun har arvet mors stemmeprakt gitt.... Storebrødrene får også gjennomgå om de kommer for nær, da røsker hun tak i nese, kinn, hår eller det hun ellers får tak på. Må passe på at hun har helt korte negler, for hun er ikke akkurat varsom... Men de synes det er like kjekt, de er heldigvis så store at de skjønner at hun ikke mener noe vondt. Matinntaket er et kapittel for seg, og hadde hun ikke lagt på seg som hun gjør hadde jeg nok bekymret meg mer for det . Hun er utrolig sær i matveien! Nå får hun et halvt middagsglass + litt dessert midt på dagen og en porsjon grøt på kvelden, men det er sjelden eller aldri hun spiser alt opp.. I tillegg får hun små brødbiter eller smake på andre passende ting når vi spiser. Og hun er villig til å smake, det skal hun ha . Gaper alltid opp når vi kommer med første skjea, men som regel holder det med den første . Så derfor får hun ennå mye morsmelk, og det er jeg egentlig bare glad for . Ammet ikke så mye med guttene når de var så store, de sluttet også av seg selv da de var rundt 11 mnd. Mens denne gangen ser det ut til at hun vil ha lenge ennå, og jeg har tenkt å gi henne så lenge hun vil ha så lenge det ikke blir til konfirmasjonsalder . Jaja, det var litt jeg ville ha nedskrevet til senere. Av erfaring så glemmer jeg alt for fort hva som skjedde når og hvordan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå