Gå til innhold

Ønskebrønnen


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Jeg baker mens jeg sitter her, multitasking :ler:

Så flink storebror, karate er morsomt. Får foreldre lov å se på?

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink storebror, ja. Storebror her i huset sluttet med karaten i år. Han tok to graderinger i fjor, men disse kataene er visst litt i vanskeligste laget når man ikke er 100% interessert. ;)

Julekortene dine er helt sikkert kjempefine! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker mens jeg sitter her, multitasking :ler:

Så flink storebror, karate er morsomt. Får foreldre lov å se på?

Jeg også kunne sittet på nett mens jeg bakte om jeg ikke hadde parkert den bærbare på jobb. Angrer ganske mye på det til tider, men samtidig så får jeg nok gjort litt mer fornuftig. :fnise:

Foreldrene fikk se på ja, og det gikk veldig bra. :tommelsmil: Tror jeg, det var ganske kaotisk på gulvet når 4 om gangen skulle gjøre kata og alle gjorde forskjellig. :fnise:

Flink storebror, ja. Storebror her i huset sluttet med karaten i år. Han tok to graderinger i fjor, men disse kataene er visst litt i vanskeligste laget når man ikke er 100% interessert. ;)

Julekortene dine er helt sikkert kjempefine! :klemmer:

Det var mye rart og se på kataen ja, tror ingen av de 40 som graderte seg gjorde det likt. :fnise:

Joda, jeg har innfunnet meg med at julekortene blir som de blir i år. Når jeg fikk på plass bilde og alt så ble det ikke så ille likevel. Og det ligger litt arbeid bak selv om det ikke ser sånn ut. :ler:

------------

I går kveld kom vi endelig igang med julebaksten, det ble bakt kakemenn til langt på kveld. I dag skal de pyntes, og jeg tenkte jeg skulle koke karameller. Gjorde det i fjor også, det ble ikke vellykket. Men jeg gir meg ikke så lett, hvis jeg begynner å kome nå burde de være ferdig før sengetid. ;)

Eldstemann har mistet endel hår oppå hodet, så i dag har han blitt ertet for at han har måne. Ikke kjekt for mammahjertet. :( Har fått legetime på torsdag, men mest sannsynlig så må vi bar vente til det vokser ut igjen... Nå skal han til frisør i morgen så jeg håper hun har noen forslag til frisyrer som kan hjelpe litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten :skratte:.

Huset stinker av karamell og lakksegl, mellomste spydde i senga vår og nå dunker hodet mitt som besatt. På toppen av alt er jeg hjemme alene det neste døgnet...

O du søte førjulstid! :ler:

Tror jeg gir blaffen i julekort og flater ut på sofaen resten av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, du må ikke slite deg helt ut på juleforberedelsene :nei:

Skal vel kanskje ikke si det høyt, jeg regner med det blir turbofart her også i de nærmeste dagene. Men nå har jeg i hvertfall ferie :smoke::skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til vixen, Kira og Miami. Jeg var så trøtt i går at jeg ikke orket å bidra med mer. ;)

Lillemanns form kom seg heldigivs raskt. Han var hjemme fra skolen en dag, men var frisk og fin og kunne sikkert vært på skolen uten problemer...

Denne uka ble plutselig fryktelig fullstappet med flere frisørbesøk, tannlege-time og legetime. Jeg fikk en SMS om at jeg hadde time hos tannlegen i går, da jeg kom dit viste det seg at de ikke hadde adressen min. Litt rart, siden jeg mente de hadde oppdatert min nye adresse i fjor. Uansett, jeg fikk da tatt en sjekk og må tilbake over nyttår for å fikse et hull. :forvirret: Det kom ikke som noen bombe, har hatt begynnelse til hull der i flere år. Jeg har alltid hatt hull etter graviditetene og jeg slapp altså ikke unna denne gangen heller.. Lillegull var med meg på tannlegebesøk, og det var ikke særlig populært med mennensker med munnbind og bråkete tannsteinsfjerningsduppedingser. :fnise:

I dag skal jeg til legen med eldtegutten og få sjekket ut det mystiske håravfallet. Mest sannsynlig er det ingenting å gjøre med. Må bare vente til det gror ut igjen, og det kan ta laaang tid dessverre.. :overrasket: Nå synes det ikke fullt så godt etter at han fikk klippet seg, men likevel er det ganske framtredende. Heldigvis har han ikke fått mer ekle kommetarer på skolen, hvis det skjer kommer jeg til å ta det opp med læreren.

Nå har jeg faktisk tenkt å legge meg litt nedpå å slappe av. :) Begynte såvidt på Jane Eyre i går og det var en bok som fenget fra første side. Sjelden at jeg opplever det så dette lover bra. :tommelsmil: Blir nok ikke allverdens tid til å lese nå rett før jul, men litt innimellom må jo være lov. ;) Nå har mannen avlyst helgeplanene sine også så jeg føler at vi fikk mye bedre tid til å komme i havn med forberedelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager, Fru Fomle? Eller er du hensatt i Jane Eyres verden? Jeg har vært på bytur i dag og bl.a kjøpt to nye bøker. Håper jeg greier å vente til jeg er i rute med juleforberedelsene før jeg hengir meg til bøkenes verden.

Stakkars lillemannen, håravfall er ikke særlig hyggelig. Håper det ikke tar så lang tid før det er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :hoppe::danser::klemmer:

Travle dager, Fru Fomle? Eller er du hensatt i Jane Eyres verden? Jeg har vært på bytur i dag og bl.a kjøpt to nye bøker. Håper jeg greier å vente til jeg er i rute med juleforberedelsene før jeg hengir meg til bøkenes verden.

Stakkars lillemannen, håravfall er ikke særlig hyggelig. Håper det ikke tar så lang tid før det er tilbake.

Ja, det er litt travelt. Og alle ledige stunder blir brukt til boka. ;)

God helg, Fru Fomle. :)

God helg til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt hektisk for tiden, men samtidig veldig koselig. :) Vi holder på å gjøre ferdig de siste gavene som skal sendes med svigers på søndag. Vi er også så og si i boks med resten av gavene, mangler bare en saks. ;) Og så må jeg ordne med gaven til Fomlemannen, den blir noget spesiell (og delvis hjemmelaget) i år. :fnise:

Skulle egentlig vært jakt-enke i helgen, veldig glad nå for at jeg slapp det. :)

Har blitt litt baking også denne uken, i dag var det den store bøygen - pepperkakene. Det gikk mye bedre enn forventet, og jeg er glad for at jeg dette året laget deigen selv. De ble veldig gode, muligens bittelitt for mye pepper bare... Men ryggen min likte ikke timesvis bøyd over kjøkkenbordet, skulle hatt kjøkkenøy! :sjenert: I går kokte jeg en ny ladning med karameller og ENDELIG ble det også vellykket. :tommelsmil: Har begynt å pakke de inn i cellofan i dag, men det ble mer cellofa(e)n så jeg gå opp. :ler:

I tillegg har jeg vært på julefrokost på skolen, på treningssenteret med skikkelig kondisjonsøkt og kamikaze-shopping med Lillegull sovende i bilen... Med etterfølgende kamikaze-innpakking av gaver før eldstemann kom fra skolen. OG jeg har tilogmed fått lest en times tid i boka mi.

Så nå er jeg litt zliten. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Det ble en urolig natt, Lillegull var våken kl 00, 01.30 og 03.00. Ikke var hun spesielt sulten heller, lå bare og gnafset og bet på puppen. :sprettoy: Så det er vel tann nr. 2 som plager henne, synes det er litt rart at det tar så lang tid før den kommer. Mener å huske at tennene kommer to og to med ca 14 dagers mellomrom :klø:, men nå er det en måned siden den første tanna kikket fram.

Burde få tatt noen bilder av henne med den ene tanna, hun ser så morsom ut når hun gjør grimaser. :fnise: :rødme:

Jeg hadde tenkt å sove litt utover morgenen, men fikk selvfølgelig ikke sove da resten av gjengen stod opp.. Får heller slappe litt av senere i dag om det røyner på, men energinivået er temmelig greit akkurat nå. :)

Plan for dagen er å vaske ferdig veggene i gangen. Jada, det høres ambisiøst ut, men hadde dere sett veggene hadde dere skjønt hvorfor. :fnise: Lyse vegger har sine ulemper, alt vises jo på de... For ikke å snakke om hvor skitne dørene er, holdt på å få sjokk da jeg vasket dem! :spy:

Håper også det skal bli tid til å lage noe konfekt, så på Frokost-TV her en dag og ble sinnsykt fristet! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zliten i dag og? :fnise:

Du er jo relativt effektiv da, men jeg har en tro på at mangebarnsmødre automatisk blir effektive, vi har ikke noe valg! Du skulle sett meg med to babyer hvor jeg tapet flaskene fast i dyna for at jeg skulle rekke å bake til jul! Ikke helt etter boka, men veldig lurt..........

Ha en produktiv dag i dag og, men unn deg en time på sofaen. Det fortjener du! Gjerne med en karamell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreløpig mer trøtt enn zliten, Kira, men jeg er da oppegående. ;)

Gjør ikke ting etter boka jeg heller, bla så vet jeg at veldig mange vil reagere på at jeg lot Lillegull sitte alene i bilen mens jeg løp inn på butikker. :sjenert: Og for tiden så sitter hun nok mer i barnestolen enn hun burde, men da får jeg ihvertfall gjort litt når hun ikke vil ligge på gulvet...

Gangen er ferdigvasket :tommelsmil: og dagen er ennå relativt ung! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke ting etter boka jeg heller, bla så vet jeg at veldig mange vil reagere på at jeg lot Lillegull sitte alene i bilen mens jeg løp inn på butikker. :sjenert:

Du får legge inn et spørsmål på Barn og Familie og høre hva andre KG-mødre mener om saken :fnise: Innrømmer at jeg gjorde det samme selv, og det som verre var. Men det ble folk av dem også, så rart det enn høres ut :filer:

Imponert over effektiviteten din, vasking av vegger *phu*

Ha en riktig god helg, og husk at det er lov å late seg litt også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får legge inn et spørsmål på Barn og Familie og høre hva andre KG-mødre mener om saken :fnise: Innrømmer at jeg gjorde det samme selv, og det som verre var. Men det ble folk av dem også, så rart det enn høres ut :filer:

Imponert over effektiviteten din, vasking av vegger *phu*

Ha en riktig god helg, og husk at det er lov å late seg litt også :klemmer:

Tror ikke jeg skal beskjenne mine synder noen steder utenom her. ;) Ihvertfall ikke nå... :sjenert:

Har ikke gjort mye fornuftig i dag, er litt satt ut.

Det ble en usedvanlig kort pause, og kortere enn jeg hadde tenkt, men snakket med Toro på msn, og ombestemte meg :fnise:

Det er jeg veldig, veldig glad for! :tommelsmil:

----------------------

Jeg føler meg som verdens verste mor. :tristbla: Har gjort noe fullstendig utilgivelig... Heldigvis endte det bra, men det kunne gått så mye, mye verre. Blir helt tom innvendig når jeg tenker på det. :redd:

Episoden har gjort at jeg ikke har orket å gjøre noe særlig i dag. Kommer sterkere tilbake senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...