Gå til innhold

Ønskebrønnen


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Var filmen bra?

Hvordan går det med vaskingen, har du blitt transformert til en hvit tornado? Det er bare å si fra, det er ikke veldig rent hos meg. Ikke tror jeg det blir det før jul heller. Etter, derimot :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ubehagelig sannhet har jeg sett, den står faktisk i DVD-hylla mi. Jeg synes filmen var bra, lettfattelig, informativ og pedagogisk god. Og tankevekkende selvfølgelig. Selv om det kanskje kan stilles spørsmålstegn ved noen av Gores fremstillinger, er det ikke tvil om at han vet hva han driver med. I tillegg tror jeg mange som i utgangspunktet er litt skeptisk, kan få en aha-opplevelse. Jeg opplevde at både mann og barn, som i utgangspunktet var litt mer skeptiske enn det jeg var, fikk nettopp det.

I tillegg har den jo en funksjon mht å skape debatt om disse spørsmålene, og det er etter min mening, minst like viktig.

Veldig enig i alt du skriver om filmen :Nikke:. Lite nytt sånn sett, men jeg ble overrasket over den undersøkelsen de hadde gjort av vitenskapelige artikler kontra "public press", at all seriøs forskning viser at klimaendringene er menneskeskapte. Jeg fikk erfare selv når jeg kom hjem og ymtet frampå om at mannen også burde se den at det var jo så mange som mente at dette var overdrevet osv. Så det er nesten så jeg vurderer å kjøpe filmen til hele slekta hans til jul, spesielt faren er skeptisk. ;)

Var filmen bra?

Hvordan går det med vaskingen, har du blitt transformert til en hvit tornado? Det er bare å si fra, det er ikke veldig rent hos meg. Ikke tror jeg det blir det før jul heller. Etter, derimot :sjenert:

Det var en veldig bra film, anbefaler alle å se den :)

Det har vært litt stillstand på vaskefronten de siste dagene, i går var en travel dag med trening, juleverksted og kjøring til karatetrening. Og i dag har jeg vært på shopping. Fikk endelig fatt i brun stempelpute, og når bildene kommer i morgen har jeg alt i hus for å få ferdig julekortene. :tommelsmil: Fikk handlet litt julegaver også, blant annet syutstyr til meg selv :fnise:. Fra min mor altså, jeg må ta hånd om deler av hennes innkjøp også ;).

Noen hvit tornado blir jeg nok aldri Kira, men når jeg gjør det sånn som nå så blir jeg ikke stressa og da får jeg faktisk litt julestemning av vaskingen også. Har bestemt meg for at jeg gjør det jeg rekker, og skal ikke ha et fnugg av dårlig samvittighet for alt jeg ikke kommer over. Og det synes jeg ikke du skal ha heller, det er ikke rene kjøkkenskap som er meningen med jula! :klemmer:

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du satte meg på nok en gaveidè nå. Skal tro hva som skjer dersom enkelte familemedlemmer får den filmen :fnise:

Det virker som om du har nok å henge fingrene i om dagen, men at du samtidig evner å se hva som er viktig å prioritere. Bra :tommelsmil:

Jeg må nok også ut og kjøpe julegaver for min mor dette året, men jeg har sagt klart fra at det ikke kommer til å skje før etter siste eksamen. Regner med at det blir travle dager, men da skal jeg prøve å huske det du har skrevet her.

Ha en fortsatt fin dag, Fru Fomle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst gått glipp av både åpning av ønskebrønn og bilde av Lillegull... :sjenert:

Koselig og ha deg i blant oss igjen i alle fall! :klemmer:

Og nå skal jeg følge med her! :sur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Fru Fomle, det er ikke rene kjøkkenskap som er meningen med julen. Man får ta det man har tid til og være fornøyd med det.

Ha en fin torsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant i det med vaskingen. Men det er koselig med rent hus til jul. Jeg får sette ut noen boller med grønnsåpevann, det er så mørkt at man ser ikke skitten uansett. Og når det lukter rent, så virker det rent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du satte meg på nok en gaveidè nå. Skal tro hva som skjer dersom enkelte familemedlemmer får den filmen :fnise:

Det virker som om du har nok å henge fingrene i om dagen, men at du samtidig evner å se hva som er viktig å prioritere. Bra :tommelsmil:

Jeg må nok også ut og kjøpe julegaver for min mor dette året, men jeg har sagt klart fra at det ikke kommer til å skje før etter siste eksamen. Regner med at det blir travle dager, men da skal jeg prøve å huske det du har skrevet her.

Ha en fortsatt fin dag, Fru Fomle :klemmer:

Hyggelig å være til hjelp med utspekulerte gaveidèer. ;)

Har visst gått glipp av både åpning av ønskebrønn og bilde av Lillegull... :sjenert:

Koselig og ha deg i blant oss igjen i alle fall! :klemmer:

Og nå skal jeg følge med her! :sur::fnise:

Ikke så lett å få med se alt, men det er veldig kjekt at du fant meg. :klemmer:

Sender deg en PM jeg. ;)

Enig med deg Fru Fomle, det er ikke rene kjøkkenskap som er meningen med julen. Man får ta det man har tid til og være fornøyd med det.

Ha en fin torsdag. :)

Takk *smak*, jeg kjenner i dag at jeg er i ferd med å glemme det jeg skrev i går....

Veldig sant i det med vaskingen. Men det er koselig med rent hus til jul. Jeg får sette ut noen boller med grønnsåpevann, det er så mørkt at man ser ikke skitten uansett. Og når det lukter rent, så virker det rent :)

Det er nettopp det at det blir så koselig. Og allerede i dag begynner jeg å bli litt mer småstressa over denne vaskingen. Åssen er det mulig?? :klaske: Men jeg kjenner jeg fort kan komme til å tenke på alle stedene som ikke blir vasket framfor å glede meg over det jeg faktisk rekker... Jeg er tydeligvis på god vei til å gli inn i den nye trenden med mødre som skal være like gode husmødre som på 50-tallet. Og det vil jeg ikke, så nå må jeg omprogrammere hjernen her litt og komme meg tilbake til holdningen fra i går. :fnise:

Oj, dere er jo julepynta allerede.. Julevixen hadde jeg helt glemt...

Julevixen vil vi ha ja. :) Men jeg er ikke julepynta jeg heller da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, kan 10.30 defineres som "morgen"??? Tror rørleggeren skal få en ordbok til jul.... Med gule streker over ordene "ringe", "avtale" og "beskjed". :kjefte:

Jeg må svare på et tilbud om jobb i dag, men jeg orker ikke å formulere et avslag akkurat nå... Samtidig hadde det vært veldig greit å få det ut av verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 10.30 kan defineres som morgen? Tvilsomt, selv om vi har forskjellige definisjoner på morgen-begrepet. Skulle tro håndverkere definerte dette som formiddag, antar de starter arbeidsdagen tidlig. Men utrolig frustrerende å sitte og vente sånn, da. :kjefte: litt sammen med deg.

Lykke til med jobbtilbudavslag. Jeg håper jeg kommer dit en gang også :fnise:

Ha en fin dag, og ikke stress med vaskinga. Boller med grønnsåpevann er et godt triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, 10.50 er tydeligvis "morgen" ;)

Lillegull våknet selvfølgelig av dørklokka og sitter nå på fanget mitt og prøver febrilsk og komme bort til tastaturet. Så jeg fåe heller gi meg, tar hintet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt en produktiv dag?

Håndverkere har en egen tidsregning. Håpløst å forholde seg til, kjedelig å stå opp i otta når morgenen ikke begynner før 10.30!

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt en produktiv dag?

Håndverkere har en egen tidsregning. Håpløst å forholde seg til, kjedelig å stå opp i otta når morgenen ikke begynner før 10.30!

Ha en fin kveld :)

Oppe i otta er jeg uansett når det er skoledag. Verre var det at sola skinte på formiddagen, men det regnet når håndverkerne gikk.. Det gode var at jeg fikk unna litt husarbeid da, så aldri så galt osv. :fnise: Dessuten har jeg vært på treningssenteret for en kondisjonsøkt i ettermiddag så jeg sier meg fornøyd med dagen. :tommelsmil:

På veien hjem fra trening ringte en venninne og ville ha meg med ut på shopping. Hun er den typen som kun prater om seg selv og hvor travelt/stress hun har det, og så sa hun at vi burde treffes så hun kunne "øse ut av seg litt" :roll:. Jeg hadde mest lyst å si at det har ikke jeg særlig lyst til, angrer egentlig litt på at jeg bet det i meg. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått sendt avgårde avslag på jobbtilbudet. Deilig å ha det ute av verden :). Er ikke flink til sånt, spesielt ikke når det i dette tilfellet var min første sjef som jeg hadde verdens beste arbeidsforhold med. Senere ble jeg i en periode hobbypsykologen hans, men det er en annen historie :fnise:. Uansett kunne jeg ikke finne en eneste god grunn til å ta denne jobben, så da er det jo et enkelt valg. :)

Problemet er at jeg er så feig i sånne sammenhenger at jeg alltid sier at det kan jo bli aktuelt senere og at de gjerne må kontakte meg igjen. Kanskje jeg burde si rett ut at dette aldri blir aktuelt?? Eller er det fornuftig å holde døren på gløtt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må lære å si nei, jeg ;)

Og jeg vet at det ikke er lett, men det er veldig befriende!

Jeg tror det blir nyttårsønsket i år. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vet jeg ikke. Er det noe galt med julekortene dine?

Egentlig ikke, ble bare litt oppgitt over hvor mye arbeid jeg legger i stusselige julekort. ;) Fant nemlig så utrolig mange fine kort folk har laget i PS i går kveld... Føles bedre nå, jeg hadde sikkert brukt ukevis på å lære meg fotoprogrammet likevel. :ler: Får bli et 2008-prosjekt..

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle liksom finne oppskrift på kakemenn og sette igang med bakingen, men så rotet jeg meg inn her istedet. :ler:

I dag er den store dagen for storebror, han skal opp til første gradering i karate. :) De var på trening 3 timer i går, og i dag blir det også 3 timers trening før graderingen. Regner med at det går greit, han var ved godt mot selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...