Gå til innhold

Ønskebrønnen


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Gjest Marillia

Titter innom for å gi en klem. Jeg har ikke vært så mye på KG i det siste, men det er fordi jeg holder på med et "morsomt" prosjekt, og det tar himla mye tid... Grattis med ny dagbok foresten! Håper du får en flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lynkjapp tur innom for å ønske deg en riktig god helg :klemmer:

Regner med å være fraværende de neste par ukene, men er plutselig tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med så mange hilsner i den nye boka mi, tusen takk alle sammen! :klem:

Stemmer for et kurs til, det høres så koselig ut!

Inspirert av deg går jeg herved i gang med helgevasken. God fredag!

:)

Det som er så kjipt med helgevasken er at det ser nesten like ille ut på mandagen igjen.. :kjefte: Måtte til med en liten runde med støvsugeren i dag igjen, blir utrolig støvete når vi fyrer i ovnen hver dag. Og med en levende støvmopp som er både her og der rundt på gulvet er det ganske avslørende. :fnise:

Har ikke meldt oss på kurs, og nå er det sikkert for sent.. :sjenert:

Titter innom for å gi en klem. Jeg har ikke vært så mye på KG i det siste, men det er fordi jeg holder på med et "morsomt" prosjekt, og det tar himla mye tid... Grattis med ny dagbok foresten! Håper du får en flott helg! :klem:

Hmm, litt usikker på hvordan jeg skal tolke "morsomt" :fnise: Er det den "gamle" hobbyen din eller har du funnet på noe nytt igjen?

Lynkjapp tur innom for å ønske deg en riktig god helg :klemmer:

Regner med å være fraværende de neste par ukene, men er plutselig tilbake :)

Fint du gir beskjed, kommer til å savne deg! :klem: Men jeg bør også helst være litt fraværende framover, det er nok å ordne nå før julefreden skal senke seg. ;)

:vinke:

Hatt en fin helg så langt?

Har hatt en lat og fin helg. Har lest bok framfor å trene, det passet meg utmerket. :) Tok igjen treninga i dag da, så er fornøyd med meg selv. :tommelsmil:

Gratulerer med ny dagbok! Kjekt å starte på nytt innimellom.

Ha en fin uke!

Hyggelig du stikker innom smak. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig våknet Lillegull når jeg skulle kose meg med KG, så det blir derfor et kort innlegg herfra. Jeg har kraftige abstinenser etter den bærbare, men jeg må prøve å holde meg til over jul. :fnise:

Har rigget til "fotostudio" i stua så nå skal jeg straks hente lillemann på SFO og få tatt noen bilder før lyset blir for dårlig. Håper sola kommer fram litt igjen også, det blir ikke særlig gode bilder med blitzen vår.. Som dere sikkert skjønner så er jeg (som vanlig) litt sent ute med fotografering til julekort. ;)

Leste "Vindens skygge" i helga, og jeg ble såpass hekta av historien at jeg ikke kom meg på trening eller noen ting. Husker i farten ikke navnet på forfatteren, men jeg likte den godt selv om starten var litt treig. Tragisk, og på grensen til vanvittig historie, jeg skjønner ikke at det kan gå an å hate så sterkt.. Lesingen ga uansett mersmak så jeg har lånt Jane Eyre og Wonderboy i dag. :)

I morgen skal jeg være hjemme hele dagen, planen er å skrive lister over alt som skal gjøres før jul. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lest Vindens skygge. Måtte ta en titt i den for å se hva den handlet om, og ja, den var spennende og full av lidenskap og hat. Jeg må innrømme at jeg oppfattet den som litt søkt til tider. Og jeg kan ikke ha blitt så veldig grepet, når jeg måtte bla i den for å huske hva den handlet om..........

Lister er lurt, det må jeg også gjøre. En dag jeg orker å tenke så langt.

Lykke til med listeskriving. Lag den litt generell, så kan jeg bare kopiere din? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er en søkt historie :Nikke:, samtidig ble jeg etterhvert så hekta at jeg måtte lese for å se hvordan det gikk.

Har ikke blitt mye listeskriving så langt, Kira, brukte formiddagen til å sove. :sjenert:

Ryggen min er ikke helt god i dag :frustrert:, må ha vært kombinasjonen av kondisjonstreningen i går og hopping rundt juletre på kvelden ;). Var med eldstemann sin klasse til en åpen gård der det var hopping i høyet, grøtspising, masse ulike dyr å hilse på, julenissebesøk og altså gang rundt juletreet. Får håpe en styrkeøkt i morgen retter litt på helsa, det er ingen gunstig kombinasjon med vond rygg og løfting og bæring av snart 10 kg baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg alt for avslappet med tanke på jula. Det er i og for seg en veldig ok følelse, men jeg er redd at jeg skal bli rimelig stressa om noen uker hvis jeg ikke kommer litt igang snart.

Jeg har jo en rolig og fredelig førjulstid dette året, men typisk meg er da å legge lista alt for høyt og igjen klarer å skuffe meg selv... :sjenert:

Ønske for uka er derfor å bli mer realisitisk og innse egne begrensninger. :)

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag ble ikke helt som planlagt. Eldstemann er ikke i form og er hjemme fra skolen. Tror rett og slett det ble for mye basing i snøen i går. ;) Nå er den regnet vekk, og det er igjen mørkt og trist.. Formen min er heller ikke helt god, jeg er småkvalm. Så da gjorde det egentlig ikke så mye at jeg måtte droppe treningen og den planlagte handleturen. Vurderer om jeg skal bake noe småkaker for å komme litt igang, men energien er på bånn.. Satser på ny frisk i morgen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal hente fram strikkepinnene igjen i kveld, må begynne på ei ullbukse til. Har lyst å prøve meg på et eller annet "fancy" mønster i baken, får se hva jeg kan klare å få til. Og en annen av de hjemmestrikka trenger ben, det blir fort lekkasje ved låret fordi buksa er litt for romslig.

Tøybleieprosjektet mitt går veldig bra, men jeg må innrømme at jeg kan bli litt lei på dager med mye lekkasjer. Utrolig nok har vi ennå ikke hatt lekkasjer på natta, men så har jeg brukt saftig med innlegg også. :fnise: Litt lekkasje er ikke noe problem så lenge jeg bruker ullbody og -strømpebukse, men det er litt kjedelig å ikke få brukt alt det andre jeg har liggende. :sjenert: Pappaen er fremdels negativ og bruker papir når han skal skifte, så det spørs vel om ikke alt renner ut i sanden når han overtar permisjonen...

Hmmm, jeg skal liksom prøve å avvenne meg litt fra shoppe-dilla. Men nå har jeg bare mer og mer lyst på digitalt speilreflekskamera. Kjipt å betale over 200 kr for hver eneste film vi leverer inn fordi vi vil ha de på CD også...

Dessuten ønsker jeg meg ny kjellerdør. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitalt speilrefleks er fantastisk, anbefales! Dumt argument for å få bukt med shoppinglysten din, kanskje...........

Håper formen blir fort bedre!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som bruker tøybleier :klappe: Den tanken tror jeg aldri falt meg inn da mine var små. Dog var det vel ikke et sånt fokus på miljø heller, da.

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ha lyst på nytt kamera eller ny kjellerdør, for den saks skyld. Poenget er jo å kjøpe det man trenger, og ikke det man ikke trenger. Jeg prøver også å ha et bevisst forhold til dette, men av og til holder det hardt. Jeg tror de fleste kjøper ting de greier seg uten, men man bør jo også tenke nytteverdi oppi det hele. Tar dere mye bilder, er det en god investering å kjøpe et nytt kamera. Så det så.

Krysser fingrene for at formen fort blir bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er heldigvis bedre i dag, Kira og Miami, så det hjalp med litt oppmuntringer. :tommelsmil: Storebror er hjemme i dag også, han er slapp morgen og kveld og i ganske god form ellers. Så i morgen får han prøve seg på en skoledag igjen.

Jeg har ikke brukt tøybleier på de to eldste jeg heller, og det er ikke så lenge siden jeg begynte med Lillegull. Det er jo de første månedene bleieforbruket er størst, så sånn sett angrer jeg litt på at jeg ikke ble hekta noen måneder før. Nå blir det ikke flere å bruke de på heller. ;)

Og angående innkjøp så er jeg selvfølgelig for å kjøpe det man trenger. Så det gjelder jo bare å kunne forsvare at vi trenger nytt kamera. ;) Har et digitalt kompaktkamera som funker greit, men av en eller annen grunn så går det ikke å få tatt gode bilder av guttene når vi må bruke blits, da blunker de alltid...

Jeg har heller ikke dårlig miljø-samvittighet for at vi pusser opp, et hus fra 1969 som det er gjort minimalt med innvendig er moden for oppgradering både her og er. ;) Eneste vi kunne vært flinkere til er å velge mer miljøvennlige malinger og sånn kanskje, men det er et tema jeg ikke er særlig bevandret i.

Det jeg heller vil prøve å fokusere på er alt unødvendig dill vi kjøper. Nå er ikke akkurat det så lett å gjennomføre når man har to gutter midt i verste duppedings-alderen :fnise:, så jeg får heller begynne med meg selv og mitt forbruk av klær og alle remediene jeg fyller skapene med og som bare står der...

Dessverre er jeg ikke flink i det hele tatt ennå, har nettopp handlet inn endel Tupperware som sikkert blir skapfyll det også. Og jeg leter stadig etter unnskyldninger for å kjøpe meg nye, fancy klær. Må jo ha noe nytt når jeg skal begynne å jobbe igjen å være presentabel. :sjenert:

På tide å komme seg avgårde på den siste babysvømmingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har riktig fokus, jeg. Bare det at man er bevisst på det, hjelper. Det er slett ikke alle som er det, for å si det sånn.

Er det forresten lenge til du starter på jobb igjen? Tiden går så fort, synes jeg. Er jo ikke lenge siden Lillegull ble født...

For øvrig fint å høre at formen din er bedre, håper dere koste dere på babysvømmingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har riktig fokus, jeg. Bare det at man er bevisst på det, hjelper. Det er slett ikke alle som er det, for å si det sånn.

Er det forresten lenge til du starter på jobb igjen? Tiden går så fort, synes jeg. Er jo ikke lenge siden Lillegull ble født...

For øvrig fint å høre at formen din er bedre, håper dere koste dere på babysvømmingen :)

Jeg er flink til å tenke fornuftige tanker, men dessverre ikke like god til å sette de ut i praksis. :sjenert: I helgen har vi blåst av vanvittig mye penger på Humorgalla og etterfølgende god middag og drikke. Det var en veldig fin opplevelse for oss som ikke er ute så ofte, men jeg kunne klart meg uten dagens litt labre form. :fnise:

Det er bare 3 måneder til jeg begynner å jobbe igjen. :gråte:

Og sykdom har visst slått rot her i huset nå, i dag er det lillemann som er dårlig. Veldig synd om han må være hjemme fra skolen i morgen, da går han glipp av tur til Kongeparken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror alle er syke for tiden. Vi har vært nede for telling alle her i huset også, men er nå for oppadgående.

Humorgalla hørtes morsomt ut, og det er jo en miljøvennlig måte å bruke penger på. At formen blir redusert går jo over igjen :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dårlige form var fullstendig selvforskyldt, merker godt at jeg ikke er 20 år lenger. :fnise: Lillemann ble heller aldri skikkelig syk, så det ble tur til Kongeparken på han. Der han forøvrig tok Nordavinden 5 ganger og endte opp med hodeverk nok en gang..

Jeg er endelig kommet igang med julerengjøringen. :tommelsmil: Det er kjøkkenet jeg holder på med først, og jeg fikk litt sjokk av hvor skittent det er. Pluss at vi har mus!! :eeeh: Håper bare det er en liten søt en og ikke en stor stygg kloakkrotte... Uansett så får vi sette opp felle så det organiske avfallet får stå i fred. Og plastposeskuffen, der har den virkelig kost seg. :fnise:

Hadde håpet og bli ferdig med kjøkkenet i dag, men det spørs vel.. Skal på kino i kveld og se Al Gores miljø-film. Det er fagforeningens miljøgruppe som setter den opp, og siden jeg sitter i den gruppa er jeg nærmest programforpliktet til å stille. Men jeg har lyst altså, har ikke sett filmen før ;). Blir utrolig bra oppmøte, vi fyller en kinosal med 160 seter. Vanligvis er det rundt 30 på arrangementene så dette har tydeligvis truffet godt.

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ubehagelig sannhet har jeg sett, den står faktisk i DVD-hylla mi. Jeg synes filmen var bra, lettfattelig, informativ og pedagogisk god. Og tankevekkende selvfølgelig. Selv om det kanskje kan stilles spørsmålstegn ved noen av Gores fremstillinger, er det ikke tvil om at han vet hva han driver med. I tillegg tror jeg mange som i utgangspunktet er litt skeptisk, kan få en aha-opplevelse. Jeg opplevde at både mann og barn, som i utgangspunktet var litt mer skeptiske enn det jeg var, fikk nettopp det.

I tillegg har den jo en funksjon mht å skape debatt om disse spørsmålene, og det er etter min mening, minst like viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...