Gå til innhold

Ønskebrønnen


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sannsynligvis er du bare et menneske, Fru Fomle. Håper du har det bedre i dag :kose:

Jeg håper jeg er et menneske, Kira. :fnise: Takk for oppmuntring, det setter jeg stor pris på! :klemmer: Føler meg bedre i dag, selv om vond hals og tett nese begynner å gjøre sitt inntog. :sur: Lillegull plages med tenner og er ofte våken på natta. Jeg prøver da å roe med puppen, men den vil hun ofte ikke ha og biter og kaster seg vekk. Så resultatet er nå store sprekker og sår i brystvortene. :grine: Håper tanna snart bryter gjennom, for fortsetter det slik vet jeg ikke hvor lenge til jeg orker å amme...

Lillegull passerte 8 mnd i går. :kake: Skal skrive et litt lengre innlegg om hennes staus litt senere, må gjøre det for egen del så jeg har det til den dagen jeg skal begynne å lage bok til henne. ;) Men nå ligger hun og sover ute, så det må vente til hun våkner.

Vi har vært på 8-mnd kontroll i dag. Litt rart, siden vår vanlige helsesøster er sykemeldt og det var vikar. Jeg trodde at Lillegull var blitt tynnere (relativt sett) siden sist, men der tok jeg feil gitt. :fnise: Hun veier nå 10 230 g og er 72 cm lang. Jeg sammenligner jo gjerne med storebrødrene, og det er litt morsomt å se forskjellen på henne og nr. 2 som var (og er) veldig slank.

Nr.1 9 720 g, 74.5 cm

Nr.2 10 040 g, 77 cm

Neste ordinære kontroll er ikke før hun blir 1 år, men jeg kommer til å gå innom og veie og måle når hun er 10 mnd også. :)

Har hentet stor pakke fra H&M i dag, ble litt revet med på salg. :sjenert: Ble masse klær til Lillegull i str 86 + noe til storebrødrene. Så nå trenger hun ikke mer enn undertøy og pyjamaser hele våren tror jeg. ;) Blir egentlig litt sjokkert hvor billig det er med klær, nå fikk jeg 22 eller 23 plagg for 1400 kr... Blir fort at en handler mer enn en egentlig trenger, der må jeg skjerpe meg framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær blir jo bare billigere og billigere, jeg skjønner godt at du kan bli revet med. Det kan forsåvidt jeg også :sjenert: H&M har dessuten mye fint barnetøy, i hvertfall det jeg husker. Lenge siden det har vært aktuelt med barnetøy her i huset :fnise:

Håper du har en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær blir jo bare billigere og billigere, jeg skjønner godt at du kan bli revet med. Det kan forsåvidt jeg også :sjenert: H&M har dessuten mye fint barnetøy, i hvertfall det jeg husker. Lenge siden det har vært aktuelt med barnetøy her i huset :fnise:

Håper du har en fin dag :klemmer:

Det var veldig mye fint der ja. ;) Men ikke helt i tråd med mitt nye miljøvennlige jeg og gå helt amok. :sjenert:

Dette skulle liksom være en effektiv dag, men har hatt en litt trå start. ;)

Tror jeg må utsette treffet vårt litt... Vil ikke at Lillel@m skal smitte gullet ditt, sånn i alle tilfeller.... :klem:

Det går helt fint, du må konsentrere deg om å få Lillel@m frisk igjen før jul. :klem:

Jeg er blitt så forkjølet selv at det ikke frister noe særlig å gå utenfor døren de neste dagene heller. ;)

------------

Jeg skal liksom være effektiv å vaske stua i dag, men kommer ikke i gang.. Nesa er tett, halsen vond og det var blod i begge ammeinnleggene i morges. :grine: Var veldig frysen også, men en varm dusj og en god kopp te hjalp på det.

Nå er Lillegull våken også og ikke særlig klar for å ligge på gulvet mens mamma surfer. ;)

Planen er å pynte juletreet i kveld. :) Det er mye tidligere enn jeg er vant til, men siden vi reiser vekk store deler av jula så må vi jo ha noen dager å nyte det på. ;)

Rekker ikke den planlagte dagbokrunden nå, får prøve senere i dag...

:klemmer: til alle som er innom og gjør at jeg gleder meg til hver gang jeg er innom !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, dumt å bli syk før jul. Pass på så du ikke får brystbetennelse i tillegg!

Juletrepynting hørtes koselig ut, og nå kom jeg på at vi ikke har kjøpt tre ennå. Jeg får sende ut mannen.

God bedring :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg, dumt å bli syk før jul. Pass på så du ikke får brystbetennelse i tillegg!

Juletrepynting hørtes koselig ut, og nå kom jeg på at vi ikke har kjøpt tre ennå. Jeg får sende ut mannen.

God bedring :kose:

Takk for det, Kira. :klemmer:

Formen er fremdeles laber, og nå er Lillegull også blitt syk tror jeg... Hun var sutrete i hele ettermiddag, og plutselig ble hun glovarm og fikk feber. Målte den til 39.5, så da fikk hun en stikkpille. Heldigvis har hun sovnet for kvelden nå, men jeg er innom og sjekker henne av og til. Liker ikke helt sånn plutselig høy feber, mulig det er sånn det er med slike små?

Uansett så fikk jeg tørket støv i stua og juletreet er kommet på plass og pyntet av mannen og Lillemann. :) Nå i kveld har jeg også laget en Delfia-kake som foreldrene mine skal få til jul.

I morgen hadde jeg planer om å få unna litt shopping, men nå får jeg holde meg hjemme på dagtid og heller dra ut etter mannen kommer fra jobb. Sikkert kaos i butikkene da, men det skal nok gå når jeg er alene og kun har meg selv og tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn kan vel få både brå og høy feber, i hvertfall var det sånn med mine to. Får håpe det går fort over igjen, for begge to :troest:

Kaos i butikkene er det nok uansett tidspunkt på dagen, i alle fall er det sånn her. Fra tidlig morgen til sent på kveld, men som du sier, går det enda an når man får gå alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Håper dere begge er bedre i dag, og at resten ikke blir smittet. Det er alltid leit og kjedelig når sykdom rammer familien, men det passer liksom svært dårlig nå rett opp i jula. På våre kanter har det gått en forkjølelsesepidemi som rammer ganske hardt, men som heldigvis går raskt over. Så jeg håper dere har fått hurtigvarianten, slik alle får kose seg skikkelig i jula :)

Jeg er nå ferdig til jul, og har bare en ting å bekymre meg over; nemlig at jeg ikke får plass til kalkunen i fryseren. Lurer på om jeg må låne litt plass i Mammas fryser. I fjor ble vi enige om at pinnekjøttet utgår på nyttårsaften, så i år er det kalkun på menyen - til barnas og min egens store glede...

Vi blir hjemme denne julen, og det skal bli godt. I år har vi ikke så mange planer, vi har i grunnen bare planlagt at vi skal kose oss masse, og slappe mest mulig av - slett ikke noen dum plan det :ler:

God bedring til deg og Lillegull! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn kan vel få både brå og høy feber, i hvertfall var det sånn med mine to. Får håpe det går fort over igjen, for begge to :troest:

Kaos i butikkene er det nok uansett tidspunkt på dagen, i alle fall er det sånn her. Fra tidlig morgen til sent på kveld, men som du sier, går det enda an når man får gå alene.

Ser ut som feberen gikk fort over heldigvis, i dag var den nede i 37,9.

Tror jeg dropper shoppingen, skal nok ordne det på et vis likevel.. ;)

Håper dere begge er bedre i dag, og at resten ikke blir smittet. Det er alltid leit og kjedelig når sykdom rammer familien, men det passer liksom svært dårlig nå rett opp i jula. På våre kanter har det gått en forkjølelsesepidemi som rammer ganske hardt, men som heldigvis går raskt over. Så jeg håper dere har fått hurtigvarianten, slik alle får kose seg skikkelig i jula :)

Jeg er nå ferdig til jul, og har bare en ting å bekymre meg over; nemlig at jeg ikke får plass til kalkunen i fryseren. Lurer på om jeg må låne litt plass i Mammas fryser. I fjor ble vi enige om at pinnekjøttet utgår på nyttårsaften, så i år er det kalkun på menyen - til barnas og min egens store glede...

Vi blir hjemme denne julen, og det skal bli godt. I år har vi ikke så mange planer, vi har i grunnen bare planlagt at vi skal kose oss masse, og slappe mest mulig av - slett ikke noen dum plan det :ler:

God bedring til deg og Lillegull! :klem:

Mellomste har også være forkjølet, og det gikk relativt fort over med han. Så satser på at det blir slik for oss også. :)

Hjemmejul høres koselig ut, og enda koseligere når en ikke har 1000 planer og kan nyte fridagene skikkelig. :)

----------------

Ble en noget urolig natt, heldigvis så fikk vi oss litt søvn på morgenen etter at de andre var ute av huset. Det var deilig det. :) Lillegull virker i mye bedre form i dag, satser på at det ikke tar seg opp til kvelden igjen... Jeg er ganske bomull i hodet og det meste er tett, så noen store sprell på shoppingfronten orker jeg rett og slett ikke. Må innom en tur til en venninne og levere diverse ting, prioriterer det framfor butikk-kaos.

Plan for dagen er vindusvask, det er vel bare å skride til verket nå når Lillegull har sovnet.. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koseligere med venninne-besøk enn shopping. Neste år skal jeg gjøre unna innkjøpene i november, og bruke desember på å drikke gløgg!

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kira, det er sikkert mye mer fornuftig med venninnebesøk. Shopping med laber form er ikke hyggelig.

Så flink du er med husarbeidet, jeg har ikke vasket vinduer til denne julen. Ikke utvendig i hvertfall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koseligere med venninne-besøk enn shopping. Neste år skal jeg gjøre unna innkjøpene i november, og bruke desember på å drikke gløgg!

:nisse:

Jepp, det var det. :Nikke: Ble ikke så lange besøket, men vi skal treffes i romjula også. :)

Enig med Kira, det er sikkert mye mer fornuftig med venninnebesøk. Shopping med laber form er ikke hyggelig.

Så flink du er med husarbeidet, jeg har ikke vasket vinduer til denne julen. Ikke utvendig i hvertfall :sjenert:

Vel, mine vinduer ble heller ikke vasket utvendig i dag. ;) Får se om jeg rekker det i morgen, men da er diverse annet på programmet også.... Dine vinduer er sikkert ikke like skitne som mine heller, det merkes at vi bor rett ved Nordsjøen. Halve Nordsjøen ser ut til å ha festet seg på dem egentlig. :fnise:

------------------

Husk til neste jul: Det er veldig greit å ha noen små pakker på lur til venner som kommer innom med gaver til deg og som du ikke har tenkt skulle det... :fnise: Så i morgen må jeg ordne et par småting til, gitt. Husk også å lage minst 5 julekort mer enn du tror, det kommer alltid noe dalende fra noen du ikke hadde på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det -12, så jeg slipper å vaske vinduer. (Dessverre) har vi heller ikke Nordsjøen i nærheten, men noe (forurensing? asfaltstøv?)har allikevel festet seg på vinduene.

Og julekort har jeg heller ikke skrevet :sjenert:

Går det bra med Lillegull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med Lillegull?

Ja, heldigvis ser det ut som sykdommen var fort overstått. Tør ikke puste helt ut ennå, må se hvordan natta blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekort er jeg usedvanlig dårlig på, men i år har jeg planer om å sende ett. Hvis jeg husker det, det er helt sikkert glemt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig ikke, ble bare litt oppgitt over hvor mye arbeid jeg legger i stusselige julekort. ;) Fant nemlig så utrolig mange fine kort folk har laget i PS i går kveld... Føles bedre nå, jeg hadde sikkert brukt ukevis på å lære meg fotoprogrammet likevel. :ler: Får bli et 2008-prosjekt..

Jeg også kunne tenkt meg å lage julekortene i Photo Shop, men samboeren sier PS koster et sted mellom 5000 og 8000 og det har jeg ikke råd til.

Men de har noe som heter Photo shop elements til en 1000 lapp som har de viktigste funksjonene, er ment for hjemmebruk. Kanskje man kan lage noen fine julekort der? Tror jeg skal investere i PS elements i 2008.

Ønsker deg en fin førjulstid! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekort er jeg usedvanlig dårlig på, men i år har jeg planer om å sende ett. Hvis jeg husker det, det er helt sikkert glemt i morgen.

Julekort er noe som hører småbarnstiden til føler jeg. ;) Men det er veldig hyggelig å få, spesielt om det står litt mer enn standard-hilsenen på. :)

Jeg også kunne tenkt meg å lage julekortene i Photo Shop, men samboeren sier PS koster et sted mellom 5000 og 8000 og det har jeg ikke råd til.

Men de har noe som heter Photo shop elements til en 1000 lapp som har de viktigste funksjonene, er ment for hjemmebruk. Kanskje man kan lage noen fine julekort der? Tror jeg skal investere i PS elements i 2008.

Ønsker deg en fin førjulstid! :nisse:

Blir nok Elements her også om det blir noe i det hele tatt. Går visstnok an å laste ned en gratis 30-dagers prøve, tenkte jeg skulle teste det før jeg eventuelt kjøper. Men gjør det ikke før jeg har tid til å sette meg ned med det, antar det tar litt tid å sette seg inn i.

God førjulstid til deg også, jammen ikke mange dagene igjen nå. :)

--------------------

Jeg har funnet ut at jeg må slutte å tilby Lillegull puppen med en gang hun våkner om natta. I natt ble hun rett og slett illsint, men sovnet pent og pyntelig da hun fikk komme opp i vår seng og ligge mellom oss. ;)

Har kjøpt inn litt sånn siste-liten-gaver... Fant noen fine gammeldagse krukker som skal fylles med snop og godsaker. Så får jeg la kreativiteten blomstre og feste på noen fine klistermerker og bånd. Og gjerne noen hjemmelagede til-fra-lapper, da kommer jeg i gang med mannens julegave samtidig. ;)

Må vaske og rydde litt i dag, får besøk både i kveld og i morgen. :) Vindusvasken får vente til en annen dag, det er (u)heldigvis minusgrader som ikke vil slippe taket selv om sola skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis nok å henge fingrene i i Fomleheimen i dag også. Men det virker som det er relativt koselige sysler, og besøk er jo alltid hyggelig :) Jeg får også besøk i kveld. Yngstebarnet kommer hjem på juleferie, og gjett om mor gleder seg. Hun har nemlig ikke vært hjemme på seks uker

Det var virkelig synd med de minusgradene :fnise: Her er det pluss, men jeg har ikke til hensikt å vaske av den grunn. Later som det er kaldt :fryser:

Endret av Miami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasket vinduene til dåpen så her får de være som de er. Like greit at det er minusgrader. :fnise:

Dessuten blir det bare oss 4 i julehelgen. Svigers@uen (den som er mest opptatt av hvor god sikt det er gjennom vinduene) skal feire hos ene svogerfamilien.

Skal dere være hjemme i jula? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...