Gå til innhold

Myrths dagbok

Hardangerbrud

Anbefalte innlegg

Skrevet
Om jeg kunne fått være så snill å fått oppskriften på det teppet? Og hvis det står noe om hvor mange masker det er for 10 cm. på tråden så hadde jeg blitt kjempeglad om jeg kunne fått vite det også :-D

Det er ordnet :)

Skrevet
:vinke:

Ble litt nyskjerrig på det teppet jeg, hvor finner jeg det??

Er heller ikke noe særlig flink av med mht. strikking, derfor er jeg glad jeg har Ballerina som KG-tante ;)

Du får se hva du synes, har sendt det til deg også, men dette er enkle saker altså så det skulle gå veldig greit å få til dette tror jeg. Jeg har kjøpt grønt garn, lys olivengrønn farge, det var en kjempefin farge å ha til teppe.

Skrevet (endret)
Du får se hva du synes, har sendt det til deg også, men dette er enkle saker altså så det skulle gå veldig greit å få til dette tror jeg. Jeg har kjøpt grønt garn, lys olivengrønn farge, det var en kjempefin farge å ha til teppe.

Takk-takk!

Tror nok jeg skal få til dette ja ;)

Hørtes ut som en fin farge, kanskje jeg også velger den. Er veldig glad i sånn grønnfarge :)

Endret av Susiepia
Gjest Ballerina
Skrevet
Det er ordnet :)

Tuuuusen takk! :-D Hvis jeg skulle ha kjøpt den så hadde jeg måttet betale 8 kr. + 78,- i porto ;) bare gi beskjed hvis du trenger noen oppskrifter tilbake, jeg har de fleste babymønstrene ;)

Skrevet
Heisann, når det gjelder det teppe så får alle til det tror jeg. Man legger opp et vist antall masker også strikker man frem og tilbake til det blir et teppe. Tror det tar litt tid, men det hadde du fikset veldig fint.

Litt klønete med uker og dager jeg altså, men hver fredag så er det liksom avslutning på uken så i dag har vi kommet oss gjennom hele uke 9. Det blir vel 9+0 det da siden jeg regner at i morgen er det 9+1 osv.

Jeg tar det nå med ro hjemme i dag, det er rolige dager på jobb på fredager så jeg ikke så bekymret heller. Det blir deilig med en en ekstra dag fri.

Ja, jo... Jeg hadde kanskje klart det om jeg gikk inn for det. For tiden orker jeg ikke, dessuten strikker både mamma og ei venninne til babyen allerede, pluss svigerinnen som strikker sokker :hjerte:

Uke 9, ja, da er det ikke så lenge til uke 12!

Herlig å ta det med ro hjemme, vil jeg tro :) Gleder meg til søndag jeg... :)

Skrevet

Takk-takk!

Tror nok jeg skal få til dette ja ;)

Hørtes ut som en fin farge, kanskje jeg også velger den. Er veldig glad i sånn grønnfarge :)

Det der får du til, helt sikkert. Fargen er nydelig. Jeg skulle egentlig ikke verken kjøpe inn eller lage noe som helst før det var gått 12. uker, men plutselig så ble det vist strikket 5 cm. her om dagen. "bare for å se hvordan det ble..." :fnise: Er det mulig.

Skrevet
Tuuuusen takk! :-D Hvis jeg skulle ha kjøpt den så hadde jeg måttet betale 8 kr. + 78,- i porto ;) bare gi beskjed hvis du trenger noen oppskrifter tilbake, jeg har de fleste babymønstrene ;)

Det er bare hyggelig, ikke så stor jobb det der. Jeg kan ikke strikke så mye enda jeg da, litt dårlig på mønstre. Skulle gjerne ha lært meg å strikke sånne søte baby sokker og litt enkle ting, men jeg sliter litt med oppskriftene bare på de så jeg tror ikke det blir noen store prosjekter på meg rett og slett.

Men jeg var innom en strikkebutikk for å kjøpe garn til noen sokker jeg strikkert til samboeren min, og hun sa jeg bare skulle komme innom med oppskriften så skulle hun finne garn som passet og vise meg det jeg ikke forstod.

Fant en fin oppskrift til babysokker her om dagen, skjønte sånn ca. halvparten, men så stod det "strikk opp maskene på hver side" Aldri hørt om å strikke opp før, men jeg har hentet opp masker i andre sokkeoppskrifter, det har jeg gjort. Det er ikke alt som er like logisk i sånne oppskrifter for meg.

Skrevet
Ja, jo... Jeg hadde kanskje klart det om jeg gikk inn for det. For tiden orker jeg ikke, dessuten strikker både mamma og ei venninne til babyen allerede, pluss svigerinnen som strikker sokker :hjerte:

Uke 9, ja, da er det ikke så lenge til uke 12!

Herlig å ta det med ro hjemme, vil jeg tro :) Gleder meg til søndag jeg... :)

Du er heldig som har noen som strikker for deg. Tror ikke jeg hadde tenkt så mye på det hvis det var mange rundt meg som kunne strikke, men det er det ikke. Har vel noen veninner som hiver seg rundt rett før, men de vet jo ingenting enda så jeg skal la være å mase på de :ler:

Det føles som en evighet til uke 12. synes jeg, men det nærmer seg, saaaakte men sikkert.

Gjest Ballerina
Skrevet
Det er bare hyggelig, ikke så stor jobb det der. Jeg kan ikke strikke så mye enda jeg da, litt dårlig på mønstre. Skulle gjerne ha lært meg å strikke sånne søte baby sokker og litt enkle ting, men jeg sliter litt med oppskriftene bare på de så jeg tror ikke det blir noen store prosjekter på meg rett og slett.

Men jeg var innom en strikkebutikk for å kjøpe garn til noen sokker jeg strikkert til samboeren min, og hun sa jeg bare skulle komme innom med oppskriften så skulle hun finne garn som passet og vise meg det jeg ikke forstod.

Fant en fin oppskrift til babysokker her om dagen, skjønte sånn ca. halvparten, men så stod det "strikk opp maskene på hver side" Aldri hørt om å strikke opp før, men jeg har hentet opp masker i andre sokkeoppskrifter, det har jeg gjort. Det er ikke alt som er like logisk i sånne oppskrifter for meg.

Det kan være litt vanskelig å forstå i begynnelsen :) Men bare spør! Jeg tror det er det samme det med sokkene, bare at det står på forskjellige måter ;) Hvis du vil, så kan jeg forenkle en sokke-oppskrift :) Lettere å strikke babysokker enn voksensokker synes jeg :)

Skrevet

Ja, da var helgen over. En lang helg pga. hjemmedag på fredag så det ble avslappende og rolige dager, trengte det.

Denne uken er det legetime for første gang, vet ikke helt hva som skal skje, men er fornøyd med alt som skjer for tiden.

Er 9+3 i dag så vi venter i spenning, men det virker som en hel evighet til 12. uke. Denne uken her skjer det noe, men neste uke er det bare helt dødt så da tror jeg kanskje at jeg river ned en vegg eller noe i frustrasjon :ler: Det er en ting man får testet i denne periode, tålmodigheten sin: foreløpig konklusjon på visa er at jeg ikke eier tålmodighet og at det til de grader slår ut nå om dagene.

Har bestilt oss konsertbiletter og skal på resturant den fredagen vi passerer 12. uke. Vi avlyser det sikkert hvis det er noe som skjer, men fant ut at vi måtte finne på noe gøy den kvelden for å feire.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Åh,når jeg kom inn her fikk jeg lyst til å begynne å strikke babyteppe!

Skrevet
Det der får du til, helt sikkert. Fargen er nydelig. Jeg skulle egentlig ikke verken kjøpe inn eller lage noe som helst før det var gått 12. uker, men plutselig så ble det vist strikket 5 cm. her om dagen. "bare for å se hvordan det ble..." :fnise: Er det mulig.

Det ble grønn på meg også ;)

Er gøy da, når man først kommer i gang :hoppe:

Skrevet
Det ble grønn på meg også ;)

Er gøy da, når man først kommer i gang :hoppe:

Ja, det er kjempegøy, også går det så fort når det er pinne nr. 6. Suser avgårde i en fei. Har litt lyst til å prøve den med sånn hullkant i sidene også etter hvert, det blir veldig stilig, har sett et på butikken jeg handler garn.

Jeg brukte litt tid på å nøste opp de garnbuntene jeg fikk da. Fra nøstebarn så får man bare store garnbunter også må man nøste selv, det tok sin tid.

Skrevet
Åh,når jeg kom inn her fikk jeg lyst til å begynne å strikke babyteppe!

Det er bare å hive seg rundt. Veldig enkelt også er det litt moro når man kan starte på noe som er så enkelt og blir så fort til noe. Hater sånne vanskelige prosjekter som gjør at man sitter med nesa i oppskriften mer enn i strikketøyet. Dette kan fint lages foran tven, passer meg veldig bra :)

Annonse
Gjest Tigerjente
Skrevet
Det er bare å hive seg rundt. Veldig enkelt også er det litt moro når man kan starte på noe som er så enkelt og blir så fort til noe. Hater sånne vanskelige prosjekter som gjør at man sitter med nesa i oppskriften mer enn i strikketøyet. Dette kan fint lages foran tven, passer meg veldig bra :)

Det er helt sant! Tror jeg skal stikke innom strikkebutikken i morgen jeg og se om de har noen fine farger på garnet sitt. Så får jeg begynne i morgen kveld når jeg ser Greys.

Skrevet
Ja, det er kjempegøy, også går det så fort når det er pinne nr. 6. Suser avgårde i en fei. Har litt lyst til å prøve den med sånn hullkant i sidene også etter hvert, det blir veldig stilig, har sett et på butikken jeg handler garn.

Jeg brukte litt tid på å nøste opp de garnbuntene jeg fikk da. Fra nøstebarn så får man bare store garnbunter også må man nøste selv, det tok sin tid.

Jeg kjøpte bare vanlig babyull og bruker pinne nr. 5 ;) Så går kanskje litt saktere med meg :sjenert:

:hoppe: til og med 8-åringen min har hevet seg med på strikkebølget, hun skal vel også strikke teppe til babyen!!

Hullkant ja - jeg er utrolig *grønn* på sånne opppskrifter :klø:

Skrevet (endret)
Jeg kjøpte bare vanlig babyull og bruker pinne nr. 5 ;) Så går kanskje litt saktere med meg :sjenert:

:hoppe: til og med 8-åringen min har hevet seg med på strikkebølget, hun skal vel også strikke teppe til babyen!!

Hullkant ja - jeg er utrolig *grønn* på sånne opppskrifter :klø:

Du gjorde det ja, det hørtes jo like greit ut. Jeg kjøpte garn gjennom Nøstebarn jeg da så her skal vi gjøre det dyrest mulig... Det var egentlig litt for gøy også for å se hvordan garn det var, folk skryter sånn av det. Mykt og godt var det.

Jeg er helt på tur med strikking jeg også, men sånn hullkant lærte jeg av moren til min samboer. Man tar et kast også neste gang man strikker over det kastet så blir det et hull der som ikke rakner. Men jeg tror man da må strikke på tvers sånn at det først blir en trekant også feller man inn igjen sånn at det tilslutt blir en firkantet form på det. Skal prøve senere, forløpig har jeg nok med det lille teppet jeg har begynt på.

Endret av myrth
Skrevet
Det er helt sant! Tror jeg skal stikke innom strikkebutikken i morgen jeg og se om de har noen fine farger på garnet sitt. Så får jeg begynne i morgen kveld når jeg ser Greys.

Pass deg for strikkebutikker, kan fort bli dyrt.. :fnise:

Gjest Ballerina
Skrevet
Pass deg for strikkebutikker, kan fort bli dyrt.. :fnise:

JAAAAAAAAAAAA! Iallfall hvis du blir helt avhengig... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...