Gå til innhold

Myrths dagbok


Hardangerbrud

Anbefalte innlegg

:vinke:

Er du den jeg tror du er? Du nevnte det tidligere nicket ditt i en annen tråd, og jeg var innom bryllupsdagboken din... Flaut hvis du er en helt annen, men vil jo selvsagt følge med deg likevel :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Hei hei!!

Måtte innom med en liten hilsen til deg i dagboka di :) Siden jeg nå vet hvem du er og greier må jeg jo følge med hvordan det står til her også :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er du den jeg tror du er? Du nevnte det tidligere nicket ditt i en annen tråd, og jeg var innom bryllupsdagboken din... Flaut hvis du er en helt annen, men vil jo selvsagt følge med deg likevel :rodme:

Hei Knøttet, vi har nok også diskutert noen bryllupsting tror jeg hvis jeg ikke husker feil ja, "gamle" pesto her. Jeg gav opp hele dagboken min til fordel for denne så her er jeg. Men bryllupsdagboken min er tatt bort så den er det ikke mulig å besøke lenger. Har bare denne nå.

Koselig at du er innom en tur, har ikke hatt så mye tid til å navigere rundt om kring her enda, men har registrert at det var noe kjent med nicket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Måtte innom med en liten hilsen til deg i dagboka di :) Siden jeg nå vet hvem du er og greier må jeg jo følge med hvordan det står til her også :)

:klemmer:

Heisann, bare hyggelig at dere fra bryllupsforumet stikker innom. Jeg er ikke så flink til å oppdatere meg inne hos dere. Har ikke vært der noe særlig etter at jeg slettet min egen dagbok, men har nå tittet litt. Ikke lenge før det braker løs hos deg med bryllup. Håper forberedelsene går bra.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg kunne vente litt med bryllup en stund til, men kjenner at jeg blir litt misunnelig om dagen når det har vært store brudemesser i Bergen osv. Men det går heldigvis fort over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Heisann, bare hyggelig at dere fra bryllupsforumet stikker innom. Jeg er ikke så flink til å oppdatere meg inne hos dere. Har ikke vært der noe særlig etter at jeg slettet min egen dagbok, men har nå tittet litt. Ikke lenge før det braker løs hos deg med bryllup. Håper forberedelsene går bra.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg kunne vente litt med bryllup en stund til, men kjenner at jeg blir litt misunnelig om dagen når det har vært store brudemesser i Bergen osv. Men det går heldigvis fort over :)

Det var bra de var hyggelig vi får stikke innom :juhu: Da kan jeg gjøre det flere ganger!!

Nærmer seg bryllup nå... men hadde jeg fått velge hadde jeg nok tatt ditt valg ;) Men kjære vil gjøre det riktig og vente litt, så da er bryllup en goood ting :-D Og nå får dere jo deres eget brudebarn, ikke dårlig det :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og det skjedde fort... Har begynt å jobbe oss gjennom uke 9 nå og kjenner at det er litt skummelt. Av en eller annen grunn har jeg plukket opp at veldig mange mister i uke 9 så nå kjenner jeg at jeg er litt mer nervøs enn vanlig, men vi satser på at det går bra.

Kvalmen er ikke så ille lenger synes jeg, og oppblåstheten er på vei tilbake den også. Buksene strammer ikke helt så ille som i forrige uke for da var det ille. Ellers så var det lite som skjedde i helgen, bortsett fra et utbrudd av betennelse i tannkjøttet. kom kastet på meg fra intet, hele munnen var helt hoven og ekkel. Har begynt å gå tilbake nå så vi får håpe at det roer seg av seg selv.

I neste uke skal jeg til legen, gleder meg litt til det egentlig. Få noen tall på dette helsekortet snart. Det hadde vært greit å kommet igang med legeting, vet ikke hvorfor, men det føles ut som om det skal bli greit.

Blir en laaang dag på jobb i dag, ser frem til å bli ferdig, men det er nok en del timer igjen ennå....

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Knøttet, vi har nok også diskutert noen bryllupsting tror jeg hvis jeg ikke husker feil ja, "gamle" pesto her. Jeg gav opp hele dagboken min til fordel for denne så her er jeg. Men bryllupsdagboken min er tatt bort så den er det ikke mulig å besøke lenger. Har bare denne nå.

Koselig at du er innom en tur, har ikke hatt så mye tid til å navigere rundt om kring her enda, men har registrert at det var noe kjent med nicket ditt.

:fnise: Bra jeg hadde rett nå da, ville vært flaut hvis ikke ;)

Tror ikke du skal bekymre deg for å miste i uke 9. Jeg skjønner bekymringene, jeg synes også det kan virke som en del mister i uke 9, men jeg tror uansett at de fleste mister mye, mye tidligere...

Betennelse i tannkjøttet hørtes grusomt ut! Det er iallfall normalt når man er gravid, har jeg lest, så du må ikke bekymre deg for det iallfall. Håper virkelig det går over :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Bra jeg hadde rett nå da, ville vært flaut hvis ikke ;)

Tror ikke du skal bekymre deg for å miste i uke 9. Jeg skjønner bekymringene, jeg synes også det kan virke som en del mister i uke 9, men jeg tror uansett at de fleste mister mye, mye tidligere...

Betennelse i tannkjøttet hørtes grusomt ut! Det er iallfall normalt når man er gravid, har jeg lest, så du må ikke bekymre deg for det iallfall. Håper virkelig det går over :troest:

Hei og takk for gode ord. Du bommet ikke nei. Det går litt opp og ned med tankene, men de fleste dager så tenker jeg ikke så mye på det. Men setter pris på hver nye dag som begynner og slutter uten noe merkbart krøll.

Betennelsen er på vei nei så vi satser på at den er på retur nå. Det var noe kjedelige greier, skal være flinkere å skylle med sånn bakterieting nå fremover for å hindre at det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på slutten av dagen og jeg er mektig lei på jobb. Skal hjem om bare noen minutter og ser frem til det.

Tannkjøttet er bedre og vi kan spise brødskiver igjen.

Det begynner å bli slitsomt å ikke kunne si noe til noen synes jeg, flere som får den følelsen der eller? Sikkert litt ekstra her fordi alle går å gnåler om det bryllupet hele tiden, både jobb og privat. jeg kan ikke si at det er flyttet fordi da blir det masing om hvorfor. Så jeg jatter med, blablabla. Kjole, neida, ikke enda. Selskapslokalet? Jada, det er klart. Ahhhh. Men det er bare noen uker igjen nå så hold ut!!

Lite kvalm om dagen, det er bra. Føler meg generelt piggere, men gruer meg til veing på fredag når vi har kommet til uke 9. Håper ikke at vekta har gått opp noe mer. Det er sikkert veldig forskjellig fra person til person, men jeg er litt hysterisk på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er lei av jobb, men nå kan du vel bare sitte og slappe av hjemme? Du må huske å høre på kroppen din, blir det for mye jobb må du ta det litt med ro :troest:

Bra det går bedre med tannkjøttet!

Har faktisk ikke hatt den følelsen av at det var vanskelig å holde graviditeten skjult og ikke si noe til folk, jeg. Uansett, nå er det ikke lenge igjen til du kan si det heller! :-D Skjønner jo at det blir spørsmål om du sier at bryllupet blir utsatt... Selv har jeg jattet med noen ganger, når det gjelder festing og drikking :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Det begynner å bli slitsomt å ikke kunne si noe til noen synes jeg, flere som får den følelsen der eller? Sikkert litt ekstra her fordi alle går å gnåler om det bryllupet hele tiden, både jobb og privat. jeg kan ikke si at det er flyttet fordi da blir det masing om hvorfor. Så jeg jatter med, blablabla. Kjole, neida, ikke enda. Selskapslokalet? Jada, det er klart. Ahhhh. Men det er bare noen uker igjen nå så hold ut!!

Å, jeg kan skjønne at det er vanskelig å holde hemmelig... noe så stort også kan du ikke rope det ut til hele verden ;) Kom til å tenke på da mamma fortalte meg at jeg skulle bli storesøster (jeg var vel 10 år). Var egentlig flink til å holde på hemmeligheter, men dette ble for stort. Fikk streng beskjed om å ikke si noe før etter jul (dette var vel i midten av desember, lillesøs er født i august) - dagen etter visste hele skolen at jeg skulle bli storesøster :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er lei av jobb, men nå kan du vel bare sitte og slappe av hjemme? Du må huske å høre på kroppen din, blir det for mye jobb må du ta det litt med ro :troest:

Bra det går bedre med tannkjøttet!

Har faktisk ikke hatt den følelsen av at det var vanskelig å holde graviditeten skjult og ikke si noe til folk, jeg. Uansett, nå er det ikke lenge igjen til du kan si det heller! :-D Skjønner jo at det blir spørsmål om du sier at bryllupet blir utsatt... Selv har jeg jattet med noen ganger, når det gjelder festing og drikking :fnise:

Hei, noen dager på jobb er bare så trege, snegler seg avgårde. I dag har det gått litt lettere her så det er bra. Koste oss med Grace i går og det er jo alltid stas på tirsdager.

Jeg gleder meg til å kunne si dette til folk jeg altså, kan ikke noe for det. Har alt for mange rundt meg både på jobb og hjemme som følger så godt med så det skal bli godt å slippe å jatte med dem om alt mulig. Vi var på tur i jula og mange der har spurt andre veninner av meg, ikke meg..., om jeg var syk på turen fordi jeg var så usosial og ikke drakk noe osv. Bare komme oss til februar nå så blir det fart på sakene får vi håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kan skjønne at det er vanskelig å holde hemmelig... noe så stort også kan du ikke rope det ut til hele verden ;) Kom til å tenke på da mamma fortalte meg at jeg skulle bli storesøster (jeg var vel 10 år). Var egentlig flink til å holde på hemmeligheter, men dette ble for stort. Fikk streng beskjed om å ikke si noe før etter jul (dette var vel i midten av desember, lillesøs er født i august) - dagen etter visste hele skolen at jeg skulle bli storesøster :ler:

Artig :ler: Det blir fort sånn med folk, de vil liksom fortelle hyggelige ting også og det skjønner jeg jo godt. Man får bare smøre seg inn med tonnevis av tålmodighet og vente noen uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag nye muligheter. når jeg leste gjennom innlegget mitt fra i går nå så innså jeg at det så ut som om det var verdens værste dag i går, og det var det jo ikke... Merkelig.. Men i dag er det uansett litt bedre.

Humørsvigninger er noe jeg merker når det blir bedre tror jeg, jeg merker ikke at jeg er sur og lei når jeg er det. Tenker ikke noe spesielt over det, men merker det gjerne dagen etter når jeg er i bedre form. Da tenker jeg på at "gårdsdagen var kjip" eller noe sånt.

I dag tidlig skjedde det noe rart på vei til bussen. Jeg gikk på vanlig måte i gå-tempo på en flat vei, ingenting uvanlig. Plutselig så kjente jeg liksom en varm bølge som skylte over øvre del av magen på venstre side. Veldig kort, varte kanskje i to sekunder også var det borte. Det var ikke vondt og jeg tror ikke det var noe farlig som skjedde, har ikke merket noe mer etter det. Merkelig følelse bare, rare ting skjer om dagen så dette er vel bare en av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fredag og da blir det en ny uke som er over. Kan skrive 9. uke i dag og begynner i morgen og jobbe oss gjennom uke 10. Bare tre uker igjen nå før vi klarer å bikke det magiske tallet 12. og det gleder vi oss veldig til.

Ellers så ble det en dag hjemme fra jobb i dag, det må bare bli sånn noen ganger. Håper at en helg skal hjelpe litt på formen.

Fikk pakke i poste i går med oppskrift og garn til "mor signes babyteppe" fra Nøstebarn. Fikk også med en katalog med masse forskjellige ting de har i butikken, der var det mye fint. Men oppdaget da at det finnes en butikk her i Bergen på Hop så jeg gleder meg til ting har kommet så langt at det er lov og dra i den butikken å sikle litt på det der har der. :sikle:

Formen er egentlig ganske grei, lite kvalm for tiden. Ganske sliten på kveldene, men ikke så dårlig form som jeg var rundt juletider. Har klart å holde på vekten og ikke gå opp så da setter vi et kryss i taket for det :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Det babyteppet du skal strikke har jeg sett link til, kjempefint teppe! Dessverre er jeg ikke noe flink til å strikke selv, jeg får hyre en venninne eller mamma til å gjøre det ;)

Jeg forstår ikke helt hva du mener når du sier du er i uke 9 i dag, og begynner på uke 10 i morgen. Er du 9+0 i dag, og dermed 9+1 i morgen? Sorry, jeg er litt tunglært når det gjelder tall :sjenert:

Du får kose deg med fridagen din! Ikke ha dårlig samvittighet for det, noen ganger trenger man jo det, spesielt nå :)

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det babyteppet du skal strikke har jeg sett link til, kjempefint teppe! Dessverre er jeg ikke noe flink til å strikke selv, jeg får hyre en venninne eller mamma til å gjøre det ;)

Jeg forstår ikke helt hva du mener når du sier du er i uke 9 i dag, og begynner på uke 10 i morgen. Er du 9+0 i dag, og dermed 9+1 i morgen? Sorry, jeg er litt tunglært når det gjelder tall :sjenert:

Du får kose deg med fridagen din! Ikke ha dårlig samvittighet for det, noen ganger trenger man jo det, spesielt nå :)

God helg! :-D

Heisann, når det gjelder det teppe så får alle til det tror jeg. Man legger opp et vist antall masker også strikker man frem og tilbake til det blir et teppe. Tror det tar litt tid, men det hadde du fikset veldig fint.

Litt klønete med uker og dager jeg altså, men hver fredag så er det liksom avslutning på uken så i dag har vi kommet oss gjennom hele uke 9. Det blir vel 9+0 det da siden jeg regner at i morgen er det 9+1 osv.

Jeg tar det nå med ro hjemme i dag, det er rolige dager på jobb på fredager så jeg ikke så bekymret heller. Det blir deilig med en en ekstra dag fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ble litt nyskjerrig på det teppet jeg, hvor finner jeg det??

Er heller ikke noe særlig flink av med mht. strikking, derfor er jeg glad jeg har Ballerina som KG-tante ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Om jeg kunne fått være så snill å fått oppskriften på det teppet? Og hvis det står noe om hvor mange masker det er for 10 cm. på tråden så hadde jeg blitt kjempeglad om jeg kunne fått vite det også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...