Gå til innhold

Myrths dagbok


Hardangerbrud

Anbefalte innlegg

Gøy med UL, da :)

Hvor langt er du kommet nå?

Ja, det var litt gøy selv om man ikke så noe særlig. Det var litt annerledes enn det han sa sist gang så i går var det 6+6 så da blir det vel 7 uker i dag. Det går tregt fremover synes vi, men det er vel kanskje like greit at tiden ikke bare raser avgårde. Det vil den sikkert gjøre fort nok om en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det en ny uke på jobb, og det går ikke fort i dag. En av de få dagene hvor kvalmen har tatt over på jobb. Føler meg skikkelig guffen så jeg holder meg mye for meg selv i dag. Tror nok det er noen som har lagt merke til det, noen har nevnt at jeg er litt blek og ser trøtt ut. Får bare lyst til å svare at det er det en veldig god grunn for, men vi får vente med det tror jeg.

Mye negative tanker for tiden som preger hele meg. Har lest litt rundt på de ulike forumer og dagbøkene her i dag og oppdaget at det er en del som mister i 9 uke. Det er guffent å lese om det synes jeg.

I tillegg så har vi begynt å tenke litt på kromosomfeil. Når vi var på tidlig ultralyd så ville min samboer høre med legen om kromosonfeil og missdannelser. Legen sa at man kunne ta en nakkefolkskanning i 11-14 uke for å finne ut om det kunne være Downs syndrom. Etter diskusjonen i avisene i dag så tenker man jo litt på det, men samtidig så er sjansen 1-1100 når man er 28 så jeg vet ikke om man skal plage seg noe med det. Jeg for min del blir litt deppa av å tenke på det. Merker at gleden jeg fikk ved ultralyden hvor vi så hjertet slo forsvinner helt i en slik undersøkelse. Er det noen andre som har tenkt på en slik skanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt det steget å bedt om flytting av dagboken min til "gravidedagbøkene". Får satse på at det ikke er å forgripe begivenhetene, får heller flytte tilbake hvis det ikke går bra. Treffer sikkert igjen flere av dere andre der også snart kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk jo fort. Da var vi her.. Sier :hallo: til alle her inne. Må vel bruke litt tid på å navigere rundt å lese litt. Vi jobber oss gjennom uke 8 nå og tar en sjanse på å flytte dagboken før ukene slår 12. Får bare flytte tilbake hvis knotten bestemmer seg for noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

:velkommen: inn hit :)

Blir spennende og følge med deg. Jeg var ca like langt på vei som du er, da jeg fant ut at jeg var gravid.

Syntes også tiden gikk sakte og syns egentlig det enda, men nå er jeg snart 5mnd på vei og havlveis i svangerskapet. Så på en måte har tiden fløyet av sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: inn hit :)

Blir spennende og følge med deg. Jeg var ca like langt på vei som du er, da jeg fant ut at jeg var gravid.

Syntes også tiden gikk sakte og syns egentlig det enda, men nå er jeg snart 5mnd på vei og havlveis i svangerskapet. Så på en måte har tiden fløyet av sted :)

Heisann, og takk for velkomsten. Det tok bare noen uker før vi fant ut av graviditeten. Min samboer slo alarm når jeg kom hjem med joghurtnøtter og tørket mango. Har aldri likt sånne ting, han dro avgårde til apoteket og kjøpte en test og den slo ut så det sang.

Jeg føler at tiden frem til 12 uke er så lang som et vondt år. Lurer på om klokka begynte å gå saktere etter at jeg ble gravid :ler: Men etter at vi var på ultralyd og så at hjertet slo har det roet seg litt. men tankene om at ting fort kan ta slutt er til de grader tilstedet. Har en veninne som vet det og skjønner ikke hva jeg snakker om, jeg tror bare noen av oss er litt mer redde enn andre. hun tenkte aldri tanken når hun var gravid, godt gjort sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, nå har du flyttet på deg ja :) Jeg tenkte å følge etter deg, nå som vi også har sett et bankende hjerte :hjerte: Så håper vi alt går bra for oss begge, selv om tiden går saaaakte :)

Angående nakkefoldskanning, så har jeg og samboer pratet om det. Men vi har bestemt oss for å la være. Som du sier, er risikoen svært liten. Dessuten tror jeg uansett ikke at jeg hadde vært i stand til å fjerne noe foster av den grunn, ikke nå som det er planlagt og så ønsket. Men alle får jo gjøre som de selv vil, men det var altså mine personlige tanker på området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, nå har du flyttet på deg ja :) Jeg tenkte å følge etter deg, nå som vi også har sett et bankende hjerte :hjerte: Så håper vi alt går bra for oss begge, selv om tiden går saaaakte :)

Angående nakkefoldskanning, så har jeg og samboer pratet om det. Men vi har bestemt oss for å la være. Som du sier, er risikoen svært liten. Dessuten tror jeg uansett ikke at jeg hadde vært i stand til å fjerne noe foster av den grunn, ikke nå som det er planlagt og så ønsket. Men alle får jo gjøre som de selv vil, men det var altså mine personlige tanker på området :)

Heisann, flyttet den for noen dager siden jeg, tok sjansen. Vi må bare satse på at alt har gått bra, utrloig bra å høre at det har roet seg for deg. Uggen følelse det der altså, man blir så bekymret for noe man ikke vet er omtrent, godt gjort.

Tiden sniker seg avgårde, definitivt. Det virker som om 12 uke er i neste år eller noe sånt, men det kommer vel til å gå fortere etter hvert og da vil man kanskje bremse opp litt. Vanskelig tid som er nå synes jeg. Man skal liksom ikke si noe til noen, også skal man late som om alt er som vanlig på jobb osv. og det er ikke så lett.

Vi har bestemt oss for å droppe skanning vi også, det blir for stor belastning. Det må gjøres i uke 12-14 for å se godt nok så jeg ville ikke at uke 12 som skal være uten feiring fordi vi venter på en slik skanning. Det får gå som det går, vi satser på at det går bra. :jepp:

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flytting! Håper jeg kan komme flyttende etter snart! I mellomtiden får jeg snike meg inn her og oppdatere meg iblant. Håper du får noen fine uker mens du venter på nr 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er vi blitt naboer altså, fint :)

Lettere stikke innom hverandres bøker da og skrive, synes nå jeg.

Synes alle ukene her har gått kjempefort, før uke 12 også...men jeg kan love deg, etter uke 12 flyr de avgårde ;) Det blir herlig skal du se!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flytting! Håper jeg kan komme flyttende etter snart! I mellomtiden får jeg snike meg inn her og oppdatere meg iblant. Håper du får noen fine uker mens du venter på nr 12!

Hei du, håper du kommer etter snart. Hyggelig å ha besøk her inne, får oppdatere meg hos deg innimellom også for å se hvordan det går.

I dag ble det kapitualsjon på jobbfronten, måtte bare bli hjemme. Vet ikke om det er gravide ting eller bare vanlig "sliten", men det jkentes ut som om hodet kokte og alt gjorde vondt i dag så jeg lot være å stå opp rett og slett. Sov til 12 så nå bare diller jeg rundt, kommer ikke igang når man starter dagen så sent. Det er bra det er helg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nå er vi blitt naboer altså, fint :)

Lettere stikke innom hverandres bøker da og skrive, synes nå jeg.

Synes alle ukene her har gått kjempefort, før uke 12 også...men jeg kan love deg, etter uke 12 flyr de avgårde ;) Det blir herlig skal du se!

:klemmer:

Jada, da var vi samlet på samme sted, koselig det. Det er vanskelig å navigere mellom flere typer forum for å holde seg oppdatert, enig i det. Greit når alle er samlet på et sted.

Du er heldig som synes at ukene har gått fort, mine snagler seg avgårde som sagt, men hvis det er som du sier at de snart begynner å flagre avgårde etter 12 så gleder jeg meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når formen ikke er helt bra, så er det vel godt og bare sove i stedet for å dra på jobb :klemmer:

Det var helt fantastisk å bare sove å slappe av. Vært på jobb i hele dag og det gikk litt bedre i dag. Nå er det snart helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg :duskedame: Jeg har fredager som dag for å regne uker så i dag har vi klart oss gjennom hele 8 uke og fra i morgen begynner vi å jobbe oss gjennom uke 9. Kjære og tregt det går :roll: Tror faktisk at alle klokkene fant ut at de skulle gå tregere for 8 uker siden og det har de gjort siden..

Denne helgen skal vi bare forholde oss helt rolig å gjøre koselige ting. Kanskje rydde litt, har en del greier som skulle vært på søppelfyllingen. Lurer meg på om ikke det hadde vært en fin anledning å gjort det i helgen. Det er kjedelig å rydde, men så fantastisk når det gjort og alt ser bra ut.

God helg til de som er innom i løpet av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...