Gå til innhold

Myrths dagbok


Hardangerbrud

Anbefalte innlegg

Åh, så du er blitt kvalm? Uff, det er ikke noe særlig. Og så allerede da..

Ellers er det de samme her hos meg; er veldig veldig trøtt, og i tillegg er jeg ekstremt sulten. Hele tiden! Kjenner også litt murringer, som du også har.

Men er så lite, at jeg klarer liksom ikke helt forstå at dette er sant enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så du er blitt kvalm? Uff, det er ikke noe særlig. Og så allerede da..

Ellers er det de samme her hos meg; er veldig veldig trøtt, og i tillegg er jeg ekstremt sulten. Hele tiden! Kjenner også litt murringer, som du også har.

Men er så lite, at jeg klarer liksom ikke helt forstå at dette er sant enda :)

Jada, kvalmen kom kjapt kan man si. Det var det som var grunnlaget for at jeg tok testen forrige uke. Jeg hadde bare bestemt meg for at løpet var kjørt fordi det virket som om mensen kom. Begynte med å være sikkelig dårlig mandag kveld. Trodde jeg måtte :spy: hele kvelden. Fortsatte på tirsdag på jobben (heldigvis ble det bare med den ene dagen på jobb) så da var det bare å kjøpe en test når jeg kom hjem på kvelden.

Men det er ikke så ille, bare etter kl. 5/6 eller noe sånt og utover. Heller det enn på jobb, da hadde jeg blitt fortvilet hvis jeg skulle gått med det på jobb.

Jeg holder på med hjernevasking av meg selv om at jeg ikke er sulten og ikke har lyst på noe rart, men det er litt vanskelig. Men rare ting skjer, jeg har alltid likt salte ting, kunne spise salt som godteri og dynget på maten. På lørdag kjøpte vi små salte kjeks til ost, jeg fikset ikke å spise de. Måtte ta kapteinkjeksen i stedet, det var for mye salt, trodde ikke at det var mulig.. :ler:

Det er vanskelig å skjønne at det er sant, helt enig. Blir en påminnelse i ny og ne når jeg ser i skuffen på badet. Der ligger det to tester med blå kryss og lyser mot meg fortsatt, lurer på når de skal tørke inn. Klarer ikke helt å kaste det ennå.

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...høres ikke bra ut med kvalmen din. Det er fint at du er kvalm for en god ting, da iallefall. Håper det gir seg raskt, så du klarer å slappe av og kose deg med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...høres ikke bra ut med kvalmen din. Det er fint at du er kvalm for en god ting, da iallefall. Håper det gir seg raskt, så du klarer å slappe av og kose deg med graviditeten :)

Jeg tenker ikke på det som noe negativt, det er jo greit å bli påmint hva man holder på med om dagen så man ikke glemmer det.. :ler: Det er greit så lenge jeg slipper å spy på jobb og sånne ting, hører om det her inne også så jeg bare er lykkelig over at det kommer på kvelden når den eneste aktivitetet hjemme hos oss stort sett er å sitte rolig i en sofa... Men det kan jo endre seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det gått litt fremover med det lille prosjektet vårt. Var hos legen og tok en tidlig ultralyd, men siden det bare er snakk om 6 ker så kunne de ikke si så mye. Jeg ville vite om det lå innenfor eller utenfor livmoren. Har hørt en del om det så jeg fikk hetta som jeg pleier med sånne ting og løp til legen. Han mente det så ut som om det lå innenfor, men vi måtte tilbake i begynnelsen av januar for å få vite det sikkert.

Resultatet fra blodprøven med HCG var 361 som betydde rundt 5 uker på torsdag i forrige uke så da er vi vel på rundt 6 uker nå kan jeg tenke meg.

Ringte helstasjonen jeg hører til i går og fikk time hos Jordmor den 4 februar, da skal vi være rundt 12 uker så da ville hun treffe oss.

Når vi var hos legen i dag snakket min samboer masse om statistikk og sansynlighet. Det er noe han skjønner og er veldig opptatt av. Så legen sa at det var 80% sjanse for at dette skulle gå bra og noen prosent sjansen for at det kunne ligge utenfor livmoren, men han tvilte på det. Han sjekket om det lå noe i eggstokkene, og det gjorde det ikke så han mente at det mest sannsynlig hadde kommet seg ned dit det skulle være.

Det blir mye tvil og sansynlighetsberegninger om dagen synes jeg. Blir litt sliten av det, men vi får nå bare håpe at dette går vår vei. Og selv om det er 80% sjanse for at dette skal gå bra så kjenner jeg at jeg tviler litt på det å fortelle til så mange. Tenkt om de gleder seg skikkelig også går det dårlig...? :sukk: Vi får ta et familieråd i kveld og bli enige om hva vi sier til hvem. Noen som har synspunkter på saken?

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til noen sist. Jeg mistet når jeg var 9+3, det som var litt kjedelig da var at mamma hadde sagt til tante som igjen hadde sagt det til kusinene mine.. Og så kommer de til meg å spørr om jeg har det bra, og da kjente jeg at jeg orket ikke snakker mer om det. Så der og da skulle jeg ønske vi hadde holdt det litt mer hemmelig.

Tror vi ikke skal si det til noen (utenom 2 venninner) før de 12 ukene har gått.. Det er ikke så stort neste gang som det var første gang, for nå har jeg opplevd å miste, og tanken for at det kan skje meg er jo der igjen. Første gangen så tenker man gjerne mest på at det går bra og at det skjer ikke en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal fortelle det til foreldre og søsken på lille julaften, men med "streng" beskjed om at det ikke skal fortelles videre. Og vi har fortalt det til 2 gode venner av oss. Resten får vente til det er gått 12 uker :)

I dag reiser jeg på ferie - du får ha en riktig god jul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til noen sist. Jeg mistet når jeg var 9+3, det som var litt kjedelig da var at mamma hadde sagt til tante som igjen hadde sagt det til kusinene mine.. Og så kommer de til meg å spørr om jeg har det bra, og da kjente jeg at jeg orket ikke snakker mer om det. Så der og da skulle jeg ønske vi hadde holdt det litt mer hemmelig.

Tror vi ikke skal si det til noen (utenom 2 venninner) før de 12 ukene har gått.. Det er ikke så stort neste gang som det var første gang, for nå har jeg opplevd å miste, og tanken for at det kan skje meg er jo der igjen. Første gangen så tenker man gjerne mest på at det går bra og at det skjer ikke en selv.

Hei Mocca og takk for gode tips. Jeg tenker bare på at det kan gå galt jeg selv om det er første gangen. Kanskje jeg er rar, men kjenner at jeg ikke klarer å ta det helt innover meg på en måte. Jo mer jeg tenker på det jo mer har jeg lyst til å vente med å si det, tror vi må gå for det. Er ikke noe grunn for at det skulle gå galt egentlig, men så lenge det er en sjanse så klarer ikke jeg å få den tanken ut av hodet.

Og som du forteller her, folk klarer ikke alltid å holde kjeft om sånne ting. Folk blir glade og mange forteller ikke for å være fulle av f... , men det bare ramler ut av de tror jeg. Har noe potensielle "glemte meg og sa det likevel" i familien så jeg lurer på om vi bare må vente med alt sammen til vi er mer sikre. Gjør jo ingenting å ha hemmeligheten sammen bare vi to en stund til :)

Drar bort i morgen og blir borte i to uker så god jul til deg Mocca.

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det til foreldre og søsken på lille julaften, men med "streng" beskjed om at det ikke skal fortelles videre. Og vi har fortalt det til 2 gode venner av oss. Resten får vente til det er gått 12 uker :)

I dag reiser jeg på ferie - du får ha en riktig god jul :klem:

Ok, skjønner. Jeg tror vi venter. Som jeg nevnte for Mocca her så er det litt for mange av den pratsomme typen blandt våre så jeg tviler på at det bare blir hos den nærmeste familien selv om vi sier det aldri så mye. I tillegg så føler ikke jeg meg helt klar for å fortelle det heller på en måte. Det er som med bryllup dette her. Med en gang man forteller slike ting så har mange veldig mange meninger om hva du føler og hva som er bra. Nå vil jeg egentligbare vært litt for meg selv med tankene mine også får de "gode" rådene om alt mulig komme etter hvert tror jeg.

Jeg rakk deg vel ikke, men God jul til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Ønsker deg en god jul Myrth! Håper dere koser dere med deres lille hemmelighet.

PS: Vi klarte det også på 2PP!!! :hopper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Myrth

Har smuglest i noen av de andre prøvedagbøkene her siden jeg akkurat har startet min egen. Så heldig du er som har lykkes så kjapt!!! Håper og krysser fingrene for deg at du skal få et flott svangerskap og at alt skal gå bra. :)

Når det gjelder å fortelle, tenkte vi som så (forrige gang altså) at vi ville at de nærmeste skulle vite selv om det skulle gå galt, for da hadde vi noen å prate med om det også. Men vi gav streng beskjed om at ingen utenfor nærmeste familie (pluss et par venninner) skulle vite om det. Tror de greidde å holde tett... Men skjønner at det er et problem om man har familie og venner som er av den litt pratsomme typen... :fnise:

Lykke til med å takle kvalmen og håper du vil kose deg veldig med dette!

:)smilefjes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en god jul Myrth! Håper dere koser dere med deres lille hemmelighet.

PS: Vi klarte det også på 2PP!!! :hopper:

Heisann, da var jeg tilbake for å titte litt her. Får vel si Godt nytt år jeg da.

Vi har kost oss i julen, ble en litt annerledes jul når vi kom på at det kanskje blir den siste med bare oss to.

Vi var ganske sjokkert da det bare var to måneder som skulle til før det satt. Ingen av oss skjønte noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er innom for å ønske deg GOD JUL!

Vi er nå inne i PP4. Det ble desverre ingen spire i julegave for oss :gråte:

Hei Mymio, godt nyttår til deg. Det var trist å høre at det ikke ble den presangen dere håpet på til jul. Dere får fortsette å prøve, det blir deres tur også, :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Myrth

Har smuglest i noen av de andre prøvedagbøkene her siden jeg akkurat har startet min egen. Så heldig du er som har lykkes så kjapt!!! Håper og krysser fingrene for deg at du skal få et flott svangerskap og at alt skal gå bra. :)

Når det gjelder å fortelle, tenkte vi som så (forrige gang altså) at vi ville at de nærmeste skulle vite selv om det skulle gå galt, for da hadde vi noen å prate med om det også. Men vi gav streng beskjed om at ingen utenfor nærmeste familie (pluss et par venninner) skulle vite om det. Tror de greidde å holde tett... Men skjønner at det er et problem om man har familie og venner som er av den litt pratsomme typen... :fnise:

Lykke til med å takle kvalmen og håper du vil kose deg veldig med dette!

:)smilefjes

Hei Smilefjes, hyggelig med nye her, skal innom å titte litt hos deg også snart. Vi føler oss veldig heldige som fikk det til så tidlig. Det var helt sjokkerende for våres del, men det ble en gledelig overraskelse.

Vi ente opp med å fortelle de vordende besteforeldre det i julen. De fikk beskjed, med mange utropstegn, at de ikke måtte si det til noen. De bør holde det, hvis ikke blir det månelys :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det et nytt år, Godt nyttår alle sammen :hallo:

Hvis ting stemmer med det som vi har regnet ut så er vi på uke 8 i løpet av denne uken, onsdag eller torsdag tror jeg.. Det er en liten fest hver dag som går omtrent, tenker mye på det, men prøver jo å glede oss mest mulig. Gleder oss til 12 uke, kanskje vi klarer å slappe av litt mer da.

Kvalmen er fortsatt på kveldene så den må jeg nok bare leve med en stund. Så lenge det ikke er på jobb på dagen så er det greit. Vet ikke helt om det er julen eller naturlige ting som har gjort det, men genserne sitter ikke like pent lenger :fnise: Har nesten ikke spist noe i julen så jeg kan ikke helt skjønne dette heller. Kan da ikke være normalt å legge på seg allerede nå... Lover ikke helt godt for resten kanskje :overrasket:

Skal til legen i dag etter jobb for å ta en ny tidlig ultralyd, sist gang så de ingenting fordi det var for tidlig. Får håpe at de ser litt mer nå og at man kan få en endelig bekreftelse på at ting er som det skal være.

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen og godt nyttår til deg! :)

Kjenner igjen det med at klærne ganske raskt ikke passer som før fra jeg var gravid. Man legger vel egentlig ikke på seg så tidlig, men jeg ble i allefall skikkelig oppblåst, så alt av bukser og trange topper ble raskt litt trange. Det gikk riktignok over etter noen uker, men så begynte jo magen og vokse i stedet(og det er jo bare morsomt!). Og brystene husker jeg var et kapittel for seg hele svangerskapet...de ble raskt stooore... :fnise:

Tror uansett ikke du trenger å bekymre deg for å bli altfor stor! :)

Lykke til på ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og godt nyttår til deg! :)

Kjenner igjen det med at klærne ganske raskt ikke passer som før fra jeg var gravid. Man legger vel egentlig ikke på seg så tidlig, men jeg ble i allefall skikkelig oppblåst, så alt av bukser og trange topper ble raskt litt trange. Det gikk riktignok over etter noen uker, men så begynte jo magen og vokse i stedet(og det er jo bare morsomt!). Og brystene husker jeg var et kapittel for seg hele svangerskapet...de ble raskt stooore... :fnise:

Tror uansett ikke du trenger å bekymre deg for å bli altfor stor! :)

Lykke til på ultralyd!

Man får prøve å passe seg litt så går det vel bra. Kjenner at jeg er litt hysteriske for å legge på meg for mye så vekta i gangen vil nok få kjørt seg litt etter hvert :ler: Merker at det ikke er noe godt med stramme bukser osv. Men det er nok en del innbilning, også er det nok litt på grunn av julen og lite bevegelse. Pleier alltid å gå opp to kilo rundt juletider som forsvinner i løpet av februar/mars, men det spørs vel om de blir borte denne gangen...

Må nok kjøpe en ny BH snart ja, det er ikke noe godt med spiler.

Ultralyd gikk bra, hjertet slo som bare det. Morsomt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da kom vi oss gjennom en tidlig ultralyd i går og det var gøy. Man ser jo ikke så mye på nurket som var 9,67 mm stort, men vi så at hjertet slo og det var bra. Da økes sjansene en del for at det forblir der inne og det var vi glade for å høre.

Skal til legen for første sjekk i løpet av noen uker så det blir liksom starten. Hun lurte litt når jeg bestilte time for første kontroll, var innom henne i midten av oktober og fortalte at vi hadde begynt på prosjektet vårt. Hun mente det gikk fort i svingene når jeg kom tilbake allerede i begynnelsen av desember for blodprøve som viste positivt :fnise:

Samboeren min fikk et bilde av legen etter ultralyden i går, det var vel ikke noe å vise besteforeldre for å si det sånn, en hvit klump. Men han satt å tviholdt på det hele veien hjem. Måtte lirke det fra han for å få lime det inn i en bok med forsikring om at det på denne måten ikke forsvant noe sted. Søt da.. :rødme:

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...