Gå til innhold

Hijab


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror både du og Tabris må lese Moseloven. Det er her ikke snakk om å være picky det er snakk om at de eneste verdige menneskene er omskjærte jøder og alle andre er vannhellige (la meg understreke at dette gjelder religiøse fanatikere innenfor jødedommen). Det er totalt misvisende å sammenligne det med å være veganer/vegatar fordi de ikke krever verken renselsesprosess eller at maten ikke skal være berørt av kjøttetere.

Dere sier jeg tror og antar - jeg har ERFART dette da jeg har arbeidet i hotellbransjen.

Jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor dere fortsetter å forsvare den forskjellsbehandlingen enkelte religiøse krever. Dere TROR dere forsvarer religionsfrihet, men i virkeligheten forsvarer dere det motsatte.

De får tilberede sin egen mat da veit du..

Rent praktisk har jeg vanskelig for å se at det er de samme praktiske problemene med å tillate et religiøst hodeplagg.

Jeg aksepterer at for enkelte religiøse er det viktig å bære dette hodeplagget. Derfor synes jeg det er uproblematisk så lenge det er praktisk gjennomførbart. Du kaller det forskjellsbehandling. Jeg kaller det toleranse. Vi får la det ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
De får tilberede sin egen mat da veit du..

De kan ikke det vettø ... sabbat og greier ...

Jeg tror du og flere bør tenke gjennom hva religiøs toleranse egentlig er. Dersom det tilstadighet flyttes grenser og lages spesialtilpasninger for mennesker med religiøse spesial synspunkt får vi problemer. Det er min mening. Uavhengig om det er hijab eller annet vi diskuterer.

Det er en tid og et sted for alt. Etter min mening har religion intet på arbeidsplassen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstandsmann
Mange norske bruder velger å overse denne symbolikken. I mine øyne er det sammenlignbart med at mange muslimske kvinner velger å overse det faktum at bruk av hijab også er et symbol på mannens eiendomsrett over kvinners seksualitet.

Her er det en meget viktig forskjell. Feministene, og de øvrige middelklassesosialistsullikene som er så glad i innvandring, angriper og kritiserer slike patriarkalske strukturer og prosesser når det er snakk om etniske nordmenn. Men når det er snakk om svartinger gjør de det stikk motsatte, og forsvarer det de hadde angrepet dersom det dreide seg om etniske nordmenn. Noe som mer enn noe annet understreker stupiditeten og absurditeten i disse menneskenes politiske virke. De er kort og godt patetiske politisk inkompetente skrullinger!

Et annen viktig moment er at disse fjottene setter likhetstegn mellom oss og dem. Slik at ufarliggjorte prosesser hos oss, slik som at far fører bruden opp kirkegangen, overføres til lignende prosesser som slett ikke er ufarliggjorte hos dem. Slik presenterer fjottene en virkelighet som slett ikke eksisterer. Og hvorfor tyr de til slikt bevisst stupiditet? Jo, for å forsvare sin egen multikulturalistiske ideologi, med masseinnvandring og globalisering og hele den pakka der, mot angrep fra meningsmotstandere. Og prisen? Den betales av stakkarene viss interesser som fjottene i utgangspunktet hevder å representere.

Det er til å spy av. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er særlig konsekvent. Enten er du for hijab og burka, eller så er du imot.

Min personlige oppfatning er at kvinnebevegelsen i dette landet grovt svikter sine muslimske søstre, ved å innbille seg at hijab er så "verdifullt". Hijab er noe forbannet tull, påtvunget disse damene av imamer og andre mørkemenn. Tar de av seg hijaben, får de bank.

For noe tull!!!

Jeg er en av disse eks-hijabi kvinner, som av sin egen fri vilje bestemte meg for å dekke håret mitt. Mine foreldre ble ikke akkurat glad for det, mine venner var sjokkerte. Samme dag jeg satte hijaben på begynte alle å behandle med som om jeg var en analfabet og undertrykt kvinne, enda jeg har univeersitetsutdanning. Etter tre år tok jeg den av uten at jeg ble banket for det av mennene i min familie eller imamene. Jeg tok den av under press fra samfunnet. Og jeg må si med hånd på hjertet at jeg ikke føler meg noe friere i dag enn jag var da jeg gikk med hijab. Tvert imot, nå føler jeg meg undertrykt og skammer meg fordi jeg ikke er sterk nok til å stå imot.

Og en ting til: Vi muslimske kvinner er sviktet av kvinnebevegelsen! Norske kvinner/ feminister kan være like dikriminerende og fordomsfulle - noe som er i seg selv er veldig rart, i og med at de har vært gjennom dette selv for 30-40 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...