Gå til innhold

Hadde du blitt skuffet


Gjest Ballerina

Anbefalte innlegg

Gjest Pia 30.08.08

Sier som flere andre her; Hvis noen heller vil gi til veldedighet enn å gi gave til meg (noe folk er hjertelig velkommen til uten at jeg skal bli sur for det altså!), så kan de heller si ifra på forhånd. Da kan de gi til den organisasjonen de vil, så kan jeg gi til den jeg vil. Hvis noen vil gi ei dyne eller en geit eller hva det nå måtte være, så er det helt supert, men ikke tving meg til å gi til dette formålet, og kall det en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis noen vil gi ei dyne eller en geit eller hva det nå måtte være, så er det helt supert, men ikke tving meg til å gi til dette formålet, og kall det en gave.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spør jeg igjen: Er dere like påpasselige om at giveren skal være bevisst hvor en fysisk gave kommer fra? Hvis f.eks dere får en genser som er laget av fattige mennesker under dårlige forhold, så tvinger jo de dere til å få noe som er laget under slike forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris: Siden vi i min familie gjerne vil gi gaver tilpasset mottaker opererer vi med ønskelister. Selv oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i veien med ønskelister. Jeg bare lurer på om de som er såpass bevisste på at giver ikke skal gi fra en organisasjon mottaker ikke støtter også er like bevisst på hvilke butikker og produkter de ønsker å støtte, med tanke på produksjonsforhold og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk en sånn gave i fjor. Synes det var kjempegreit jeg:) Pengene var gitt til en minehund og det er nok veldig nyttig. Glad for gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...