Gå til innhold

Estrella's dagbok


estrella

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke trangsynte kristne holde kjeft?

Det er ikke en lidelse. Man våkner ikke opp tirsdagsmorgen og finner ut at "oi, shit, jeg er lesbisk", det fungerer ikke slik. Jeg er lei av å høre slikt.

Det er vel da det passer å reise seg opp midt i timen og si "..forresten, jeg er lesbisk".

:fnise: Det hadde vært morsomt å se ansiktene deres hvis du hadde gjort noe sånt. Uff, jeg blir så sint av sånne trangsynte kristne. :kjempesinna: Jeg har selv vokst opp i et rimelig liberalt, kristent miljø, med en sogneprest som er kjent for sine liberale holdninger. Han har vært en av Rosemarie Køhns største støttespillere, og han er en utrolig fin mann uten fordommer. Enkelte av konfirmasjonslærerne våre derimot var mer dømmende, og likte ikke at vi hadde andre meninger når vi liksom skulle diskutere.

Jeg håper du klarer å overse de som er trangsynte og dømmende. Jeg ville minnet dem på at Jesus var av den overbærende sorten og at han omga seg med syndere uten å dømme ;) Jeg er ikke selv noen del av et kristent miljø lenger, jeg går i kirken én gang i året, og det er på juleaften. Det er tradisjon, og jeg må ha med meg den gudstjenesten for å finne julefølelsen. Jeg vil ikke kalle meg selv kristen, men jeg har stor respekt for dem som tror på noe større enn seg selv så lenge de ikke blir fanatiske, og så lenge de har respekt for andres religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Det hadde vært morsomt å se ansiktene deres hvis du hadde gjort noe sånt. Uff, jeg blir så sint av sånne trangsynte kristne. :kjempesinna: Jeg har selv vokst opp i et rimelig liberalt, kristent miljø, med en sogneprest som er kjent for sine liberale holdninger. Han har vært en av Rosemarie Køhns største støttespillere, og han er en utrolig fin mann uten fordommer. Enkelte av konfirmasjonslærerne våre derimot var mer dømmende, og likte ikke at vi hadde andre meninger når vi liksom skulle diskutere.

Jeg håper du klarer å overse de som er trangsynte og dømmende. Jeg ville minnet dem på at Jesus var av den overbærende sorten og at han omga seg med syndere uten å dømme ;) Jeg er ikke selv noen del av et kristent miljø lenger, jeg går i kirken én gang i året, og det er på juleaften. Det er tradisjon, og jeg må ha med meg den gudstjenesten for å finne julefølelsen. Jeg vil ikke kalle meg selv kristen, men jeg har stor respekt for dem som tror på noe større enn seg selv så lenge de ikke blir fanatiske, og så lenge de har respekt for andres religioner.

"Mitt" miljø er vel egentlig ganske bestemte i sine meninger, men hvis man ser bort fra det er de helt supre personer(de fleste). Så jeg har ikke noe i mot kristendommen eller andre religioner, så lenge de vet å respektere meg for at jeg ikke er religiøs osv.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Denne bussen er skiltet ekspress og vi kommer derfor til å ikke stoppe mellom bryggen og åsane terminal".

Bussemannen sier dette. Hver gang er det samme mannen som kjører akkuratt denne ekspressbussen rundt 16.00. Han er visst den beste bussjåføren i Bergen sies det.

Jeg liker han. Solveig hater han. Ho sier at han gliser og bare kjører hvis det kommer noen løpendes. Jeg liker han som sagt.

Bussemannene og damene er hyggelige i Bergen. I Stavanger er de slemme. Hvis du spør om de kan stoppe der eller der, fordi du vet ikke helt hvor du skal av så sier de på gebrokkent norsk "hvis do ikke veta hvor do ska av, do ta taxi". Hvorfor er de så slemme? Det er jo et serviceyrke? I Bergen er de snille. De ville sagt "ja, det skal eg gjør, sett deg ned du og vent". Så kommer vi til stoppet, "det var ei som skulle av på xxxxx, det blir neste stopp".

Høfligheten er stor i Bergen blant sjåførene i tide busselskap, men i Stavanger, blant Kolumbus så kjører de kun ned busskurene og gamle damer. Helt seriøst. De kjørte ned ei og krasjet i busskuret. Det er ikke busskur der nå.

I dag har jeg kjøpt knallrosa leggings. Jeg skal ta meg en dusj senere så skal jeg ta bilde, så skal dere få være så heldige at dere får se et bilde. Gled dere! Dessuten har jeg fått bilde av Serine, hun har farget håret sitt i den fargen jeg skal ha striper. Det ble megakult. Det skal dere også få se.

_____________________________________________________

Bildene som hører til teksten under^^

Dette er delvis Serine. Kul hårfarge? Jeg er enig. Jeg har denne samme ståendes på badet. Jeg skal ha striper i den fargen. Det er ikke fullt så rosa i virkeligeten.

Jeg har kjøpt meg søt rosa leggings.

Og søte rosa øredobber.

Jeg fant også de kule høyhælte skona. Jeg skal lære meg å gå på høyhælte sko.

Det er visst slik jeg skal lære meg å gå på slike skumle sko:

Toyni sier:

En fot foran og en fot bak..repetisjon..og ikke skreve for mye.

Toyni sier:

Litt mindre skritt enn vanlig , IKKE lesbegangen med vernersko!!!

Jeg er veldig lett påvirkelig. Så nå har jeg sittet her og hørt på henne lenge..

Jeg fortalte til hun(Toyni) som "ga" meg henne at jeg liker Tarja best. Hun likte også henne, men hun likte Beth Hart mest,..kommentaren "sexy og lesbisk dame" kom like ved.

Men ja, utrolig flink?

____________________________________________________

Også har jeg en ting til å si. Det er muligens veldig teit, men det får nå bare la gå. Jeg har vært litt for ærlig når det kommer til mine meninger om kristne og deres syn på homofili, inne på bloggen min. Det jeg glemmer ut er at folk leser den. Noen riktignok. Ei parallellklassen min fant ut hun ville lese. Typisk.

Hun starter jo å prate med meg, ang det jeg hadde skrevet, siden hun er kristen. Hun elsker Jesus og hun respekterer alle menneskene, sier hun. Til slutt kom iallefall spørsmålet hvilken legning har du? til meg altså.

Jeg som egentlig ikke har sagt noe til noen ble litt stresset der ja. Jeg ble skremt, stresset og litt varm i hodet. Hva skulle jeg si?

Jeg sa iallefall til slutt sannheten. Hun lovet meg å ikke si noe til noen. Isåfall sa hun at jeg skulle få slå henne :ler: Jeg er imot vold, og om det så var, hvis hun er dum og frekk nok til å gjøre noe hun lovet meg å ikke gjøre så slår jeg henne uansett ikke. Det er hennes valg hvis hun gjør det, men jeg tror ikke hun gjør det. Jeg tror hun er såpass god at når hun sier en ting så lover hun meg det. Hvis hun i værste tilfellet sier noe så er det ikke til noen andre enn muligens ei som heter Kristina. Jeg vet at de to er ikke personer som er ute etter å såre noen, så tviler det går så mye lenger uansett.

Men hvis man ser på den andre siden, så hadde det vært lettere hvis noen andre fortalte det for meg :fnise::lur:

Nå skal jeg snart pakke litt ting. Siden jeg drar imorgen. Hjem til Stavanger.

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg eksamen! Den går faktisk foreløpig mye bedre enn forrige gang. Da fikk jeg jo og 3.. så håper på bedre enn det denne gangen! Gangen før der igjen, fikk jeg jo 5 liksom. :jepp:

Jeg har kjøpt meg ny cd, 37 days av Beth Hart :rødme:

Veldig bra.

Så har jeg fått de rosa skoene jeg siklet på :ler:

Wee! Er i godt humør, men kan ikke skrive for mye her, for må øve på eksamen^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig stolt av meg selv :jepp: Jeg klarte å fortelle ei venninne at jeg liker jenter. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å gjøre det uten å få panikk. Har grua meg utrolig lenge. Hva ville reaksjonen være? Ville den være slik jeg forventet eller ville det gå helt skeis? Men hun reagerte slik jeg trodde hun ville. Alt hun sa til meg var at hun vil alltid være her for meg og støtte meg uansett hva :rødme:

Kan ikke akkuratt bruke uttrykket "kommet ut av skapet" på meg, for jeg har nå bare tatt ut den ene foten :lur:

Men det hjelper på at to stykker vet det iallefall. Nå var det bare resten av folket! Jeg tror jeg venter med å si noe til familien min og slikt. Det er jeg bare ikke klar til å gjøre. Har ikke et veldig godt forhold til min mor, så det å si dette her til henne er for øyeblikket helt utenkelig.

Må bare si at du er utrolig tøff! :)

Stå på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at du er utrolig tøff! :)

Stå på :klem:

Takk :)

Nå sitter jeg og ser på et eller annet merkelig på FEM, det heter så mye som Kimora: Life in the Fab Lane. Ikke helt det jeg liker å se på, så skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt har det på.

Jeg sitter her og harker, akkuratt som en katt med en pelsdott i halsen. Fy søren så utrolig plagsomt. Blir helt tullete :tristbla:

Jeg hadde store planer om å dra i 18årsfeiring ikveld, til to bekjente. Men etterhvert som jeg tekstet rundt med sms-er så viste det seg at det er kun ei jeg kjenner som skal dit og hun skal kun to timer. Så da fant jeg ut at jeg ikke gidder jeg heller. Det er veldig mange som kommer, mange fra skolen, fra kristikirken og diverse bibeskoler. Så jeg fant ut at meg alene der, sammen med så mange ukjente, er ikke det beste. Jeg kjenner jo hun ene som fyller år(ok, hun ble 18 den 17 mai), men når det er 66 stk som kommer så må hun nesten mingle med de og jeg gidder ikke følge etter henne som en rævdilter. Hun forstod det veldig godt, hun sa iallefall så.. Jeg er, i tilfelle jeg ikke har nevnt det før, veldig redd for å gå på sosiale sammenkomster når jeg ikke kjenner folk. Litt preget av angst enda :sjenert:

Så jeg dropper henne i fordel for meg selv. Uff, for en fæl person jeg er noen ganger! Men vi avtalte iallefall å finne på noe sammen før sommerferien..

Så planene mine i dag er ikke så utrolig spennendes! Jeg har kjøpt hårfarge, så det skal jeg gjøre tenker jeg. Så har jeg kjøpt fotbadsalt, neglefiler og sånn "alt-i-en"-neglelakk. Så da skal jeg fikse beina mine litt før sommerferien :jepp: De må jo også se litt skikkelige ut nå i sommerværet!

Så blir det pizza med kun tomatsaus og ost. Elsker den!

Godteri og film :) Digg lørdag, egentlig!

Jeg fikk forresten 5 på den tverrfaglige eksamen! Jeg er så fornøyd, spesielt med tanke på hvor meganervøs jeg var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg dropper henne i fordel for meg selv. Uff, for en fæl person jeg er noen ganger! Men vi avtalte iallefall å finne på noe sammen før sommerferien..

Så planene mine i dag er ikke så utrolig spennendes! Jeg har kjøpt hårfarge, så det skal jeg gjøre tenker jeg. Så har jeg kjøpt fotbadsalt, neglefiler og sånn "alt-i-en"-neglelakk. Så da skal jeg fikse beina mine litt før sommerferien :jepp: De må jo også se litt skikkelige ut nå i sommerværet!

Så blir det pizza med kun tomatsaus og ost. Elsker den!

Godteri og film :) Digg lørdag, egentlig!

Jeg fikk forresten 5 på den tverrfaglige eksamen! Jeg er så fornøyd, spesielt med tanke på hvor meganervøs jeg var!

Høres ut som en deilig lørdag :) Gratulerer med bra resultat på eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig lørdag :) Gratulerer med bra resultat på eksamen!

Jeg har sett 6 episoder av Grey's Anatomy nå(sesong 4)! :sjenert:

Jeg må gi meg snart.. O_o Har ikke fått farget håret, tatt ansiktsmaske eller noen ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har fått halsbetennelse. Det gjør vondt :tristbla: Hadde vannkrig på fredag, med de to ungene jeg passer på, noe som tydeligvis ikke var det lureste, for nå har jeg feber og hatt den hosten i hele går og i natt.

Men lørdagen var egentlig ok fordi om. Fikk ikke gjort det jeg hadde tenkt til, endte som sagt opp med grey's anatomy :ler: , men det gjør ingenting. Digger den serien! Blir nok noen episoder idag og, med tanke på at jeg egentlig ikke har energi til å gjøre noe. Lat og full av tullete bakterier som jeg er :ler:

På tirsdag skal vi levere inn skolebøkene så jeg har ikke undervisning denne uken. Herlig, egentlig, men litt kjedelig at vi må gå på skolen når man ikke har undervisning. Denne uken er egentlig grei nok, med tanke på at jeg har 90% sjanse for å komme opp i eksamen. Neste uke etter der igjen blir så som så. Den 17 skal vi på byvandring. Da får vi velge aktiviteter selv og min gruppe har skrevet oss opp på Bergen Stadion. Så da skal vi dit og få omvisning og oppgaver. Det var nå jeg burde hatt viking-skjerftet og skjorten :lur:

Så blir det grilling med hele skolen etterpå. Eller lærerne griller mat til oss og premieutdeling :)

Så på fredagen kommer pappa, altså den 20, så skal vi ta alle tingene mine med oss ned til mamma(stavanger). Får ikke tid til å ta ting ut av, fordi vi reiser natt til den 21 til Portugal(jeg, mamma, to av brødrene mine og den ene søsteren min).

Så nå gleder jeg meg virkelig! Snart sommerferie og flytting :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk. Har vært det siden lørdag nå. Startet med en utrolig vond halsbetennelse, som jeg har enda, men det går bedre å svelge, til tross for at jeg hoster til omtrent spyr(æsj, ekle detaljer?). Så har jeg blitt forkjølt og nesen bare renner, om natten vel og merke, men på dagen er jeg helt tett! I tillegg har jeg vondt i hodet og blir svimmel bare ved å reise meg. Feberen derimot har ikke vist seg idag.

Jeg vil bli frisk. Siden jeg får vite hva jeg skal ha muntlig eksamen i, imorgen. I mellomtiden må jeg få i meg litt mat. I går spiste jeg kun boller. Eneste jeg klarte å svelge. Noen tips til hva jeg kan spise idag? Jeg har ikke lyst på en dritt og alt virker helt ekkelt. Hehe!

Og forresten, selger de nesespray på matbutikken? Jeg vet de pleier å selge c-vitaminer, men har ikke sett nesespray(og orker egentlig ikke å gå "helt" ned til senteret, som tar rundt 20 minutter med meg idag).

Og hva skjer hvis man tar c-vitamin overdose? Jeg fikk beskjed om å kjøpe c-vitaminer som var 500 mg og ta maks 1500 mg til dagen. Så sa jeg på tull, herregud, kan vi ta overdose av c-vitaminer. Og det kan man visst, men hva skjer da?

4 dager igjen av skolen

9 dager til jeg flytter

10 dager til jeg drar til Portugal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdose C-vitamin kan gi diaré, kvalme og økt risiko for nyrestein. Generelt er ikke for mye av noen vitaminer bra, så man skal ikke ta enorme mengder vitaminer.

Noen matbutikker selger milde nesesprayer og saltvannssprayer, men langt fra alle.

Hvis det er vondt å svelge er det kanskje best å spise sånne ting som suppe, grøt og potetmos o.l. Sånn at man slipper store biter som gjør vondt nedover halsen? Is kan jo også lindre litt hvis det gjør vondt ;) Også viktig at du får i deg masse væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nok tatt overdose på nesespray, men den fungerer iallefall!

Jeg var helt kaputt idag når jeg endelig klarte å komme meg på skolen. Dit måtte jeg jo, uansett om jeg var syk eller ei. Jeg så ikke ut når jeg kom på skolen, tror jeg. Følte meg iallefall ikke så deilig :ler:

Jeg var nå der, fikk levert bøkene mine, fikk standpunktkarakterne mine(de var så som så, endte opp med 4.66, ikke helt fornøyd, men men) og så fikk jeg vite at vi ikke hadde kommet opp i muntlig eksamen. Det var utrolig herlig! Tanken på at jeg måtte sitte og lese ett års pensum i ett fag på 48 timer var helt forferdelig. Jeg orker jo ingenting ..og iallefall ikke lese!

Jeg burde gjort noe fornuftig, som å finne esker. Siden jeg er nødt til å gjøre alt klart til pappa henter meg neste uke, men jeg orker ikke. Orker ingenting. Orker ikke å spise engang, kun mariekjeks :ler:

Planen var at to venner skulle være med meg og finne esker idag, men jeg fikk beskjed om å sove. Så det blir en annen dag, når det ikke regner og en dag hvor jeg er mer oppegående og litt mer omgjørlig. For fy søren så bitch jeg er når humøret er på bunn og energi er noe jeg ikke har. Jeg orker liksom ikke å høre på det alle prater om(jeg har fått ørebetennelse og, så det går uansett i "hæ?"). Så tilslutt blir det bare "åh, kan du være rolig, jeg gidder ikke å høre på deg". Stakkar! Folk ble helt forfjamset. Jeg pleier liksom ikke å være så direkte. Direkte er jeg nok, til tider kan jeg være litt for hard mot noen(noen er litt mer følsomme enn meg), men idag var jeg megabitch..eller megge som læreren kalte meg :ler:

Jeg prøvde å vise at jeg faktisk ikke er sur, egentlig, bare utslitt. Det fungerte ikke. Det endte opp med at jeg satt med hodet på pulten og så helt fortapt ut :sjenert:

Nå hadde jeg store planer om å se House, men jeg orker ikke å følge meg på hva de sier, så det blir bare tulling på nett..siden jeg ikke er trett, egentlig. Bare utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så må jeg si til meg selv, gratulerer, og til alle andre som har behov for å høre. Ny ekteskapslov :jepp::danse:

Endret av estrella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellige makaroni :dåne:

Jeg kan ikke skjønne det, men det er ei som liker meg. Det synst jeg er litt koselig, men veldig skummelt. Jeg suger på følelser og slike ting. Jeg er av den typen person som har null peiling på hvordan man håndterer slikt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tenke eller handle. Vanligvis løser jeg slike ting med å stenge følelsene ute, fordi det er det jeg er flinkest til.

Men hun liker meg. :sjokk:

What the heck to do? Første "problemet" er at hun bor ett ganske langt stykke borte fra meg, men sånn egentlig så er ikke det hovedproblemet. Det er vel egentlig ingen andre "problem". Jeg skal slutte å lage "problemer"...

:juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellige makaroni :dåne:

Jeg kan ikke skjønne det, men det er ei som liker meg. Det synst jeg er litt koselig, men veldig skummelt. Jeg suger på følelser og slike ting. Jeg er av den typen person som har null peiling på hvordan man håndterer slikt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tenke eller handle. Vanligvis løser jeg slike ting med å stenge følelsene ute, fordi det er det jeg er flinkest til.

Men hun liker meg. :sjokk:

What the heck to do? Første "problemet" er at hun bor ett ganske langt stykke borte fra meg, men sånn egentlig så er ikke det hovedproblemet. Det er vel egentlig ingen andre "problem". Jeg skal slutte å lage "problemer"...

:juhu:

Så gøy :mrgreen:

Hvordan fikk du vite at hun liker deg? :-D Er hun pen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy :mrgreen:

Hvordan fikk du vite at hun liker deg? :-D Er hun pen? ;-)

Vel, det er litt teit egentlig. Det er ei annen ei, som jeg er venn med(hun har det nydeligste navnet :fnise: ) som røpte det til meg(hun som liker meg har sagt det). Dessuten så er det litt lett å se det når jeg prater med hun andre da!

Jeg synst hun er det! Hun er veldig guttete når det kommer til klærne, men samtidig jentete. Hun har svart hår(jeg elsker svart hår på jenter :fnise: ). Så har hun utrolig pent og søtt ansikt! Så snakker hun søtt..

Blæh! Alt jeg skriver er jo søtt :sjenert:

:rødme:

Jeg bare håper det blir noe mer :lur: , det eneste som er litt drete med alt er at jeg flytter til Stavanger og hun skal bo i Oslo. Hjelpes for en avstand!? Ikke akkuratt det beste utgangspunktet? Men jeg vet jo at mange andre klarer det på slike avstander, så hvorfor ikke? Det skader ikke akkuratt å prøve. Dessuten har jeg planer om å studere i Oslo(av en eller annen spesiell grunn), så sånt sett er det egentlig kun snakk om det året jeg går ferdig på videregående.. Jeg vet ikke helt, men jeg håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er litt teit egentlig. Det er ei annen ei, som jeg er venn med(hun har det nydeligste navnet :fnise: ) som røpte det til meg(hun som liker meg har sagt det). Dessuten så er det litt lett å se det når jeg prater med hun andre da!

Jeg synst hun er det! Hun er veldig guttete når det kommer til klærne, men samtidig jentete. Hun har svart hår(jeg elsker svart hår på jenter :fnise: ). Så har hun utrolig pent og søtt ansikt! Så snakker hun søtt..

Blæh! Alt jeg skriver er jo søtt :sjenert:

:rødme:

Jeg bare håper det blir noe mer :lur: , det eneste som er litt drete med alt er at jeg flytter til Stavanger og hun skal bo i Oslo. Hjelpes for en avstand!? Ikke akkuratt det beste utgangspunktet? Men jeg vet jo at mange andre klarer det på slike avstander, så hvorfor ikke? Det skader ikke akkuratt å prøve. Dessuten har jeg planer om å studere i Oslo(av en eller annen spesiell grunn), så sånt sett er det egentlig kun snakk om det året jeg går ferdig på videregående.. Jeg vet ikke helt, men jeg håper!

Ikke tenk så mye på avstand ogsånt:) Går det så går det, og om det ikke går, så går det ikke.

Jeg ble skikkelig nyskjerrig nå:D Og samtidig veldig glad på dine vegne.

Da jeg fikk vite at han som nå er kjæresten min likte meg, så fikk jeg verdens største selvtillit. Er skikkelig godt å vite at noen liker en.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på avstand ogsånt:) Går det så går det, og om det ikke går, så går det ikke.

Jeg ble skikkelig nyskjerrig nå:D Og samtidig veldig glad på dine vegne.

Da jeg fikk vite at han som nå er kjæresten min likte meg, så fikk jeg verdens største selvtillit. Er skikkelig godt å vite at noen liker en.. :sjenert:

Nysgjerrig på hvordan hun ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...