Gå til innhold

Estrella's dagbok


estrella

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Nå har jeg lest alle innleggene i dagboka di :) artig å lese om folk på min egen alder.. Jeg bor i Stavanger, og er veldig enig med deg om at Gina butikken er dritbra :) Synes det nye madlatorget ble kjempebra!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg Tarja Turunen sin cd, I walk alone. Den kom ut den 19, og gjett hvem som var i butikken da :sjenert:

Hei hei!

Nå har jeg lest alle innleggene i dagboka di :) artig å lese om folk på min egen alder.. Jeg bor i Stavanger, og er veldig enig med deg om at Gina butikken er dritbra :) Synes det nye madlatorget ble kjempebra!

Klem

Heisann! Jepp, jeg likte madlatorget nå :jepp: Bare synd det tar så himla lang tid med buss fra sandnes(synst jeg:-P)! Men kommer nok til å ta turen innom der, hver gang jeg er hjemme en tur!

Takk forresten, for at du besøkte meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke gleder jeg meg ikke til. Egentlig har jeg dansing på mandagen, men det må jeg desverre skippe. Jeg har ikke lyst, men for å få tid til alt jeg må gjøre så er jeg nødt.

På mandag har jeg 1 innlevering.

På tirsdag skal jeg lese et kapittel i norsken og lage et muntlig foredrag om det jeg har lest, pluss fortelle muntlig, uten notater til å hjelpe meg, om hva sakprosa omhandler. Til samme norsktime skal jeg også skrive et kåseri som jeg skal lese høyt på en inspirerende måte :fnise:

Samme dag har jeg også en engelsk-prøve.

Onsdag har jeg tentamen.

Torsdag blir koselig, heldigvis! Da har vi blokkdag. Dvs at vi har 8 timer med et og samme fag.

På fredag har jeg matteprøve. Har 7 timer med matte hver fredag, så prøven skal ikke være før etter lunsj.

Så denne kvelden og morgendagen skal brukes på lekser. Derfor skal jeg straks ta meg en tur til butikken og handle inn noe lettvint å spise til ikveld, og litt snop :fnise: Må jo holde lørdagen til lørdagsgodt slik som jeg har blitt lært opp til!

..så går det i CSI:MIAMI. Ei i parallellklassen min låner Grey's Anatomy sesong 1,2 og 3 av meg. Jeg låner CSI:MIAMI sesong 1, 2 og 3 av henne :-P

Nå er det opphold, derfor må jeg løpe på butikken, før det regner katter igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart jul :nisse:

Gleder med kjempemasse til jul, det blir så koselig. Har alltid likt julen!

En liten huskelapp til meg selv ang gaver:

Kjøpt:

Mamma: ei bok og "kyllinger"

Venninne 1: bok, stor kopp, to gode poser med te, sånn ting til å ha te-en i(oppi vannet:P)

Venninne 2: japansk animert film(elsker japan!), perler og hamp-tråd til smykkene som hun lager

Venninne 3:sjokolade filmen med johnny depp:P

Søster 1,11 år: High school musical bok og tre mary-kate og ashley olsen filmer(samleboks)

Søster 2, 3 år: Mange kakeformer

Bror 1, 5 år: Valiant dvd

Pappa og stemor: Popcorn eske(plastikk, litt sånn gammel stil)

Må kjøpe:

Venninne 3: sjokolade i alle slags varianter

Søster 2, 3 år: barnekjevle, forkle

Bror 1, 5 år: En genser

Bror 2, 16 år: Gavekort på kvadrat

Bror 3, 15 år: Gavekort på kvadrat

Bror 4, 6 år: Ei leke..

Bror 5, 3 år: Nysgjerrige Nils(eller er den helt teit til han?)

Pappa og stemor: Gavekort på kino, smågodt, sjokolade og upoppa popcorn

Venninne 4: Skal lage noe, men vet ikke hva

Venninne 5: ..er ikke sikker

Så var det bare å finne en lur måte å få råd til resten av gavene :fnise: Har litt dårlig råd for øyeblikket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du har mange søsken Estrella :)

..ja, har en hel barnehage;-)

5 brødre og 2 søstre. 2 av brødrene er riktignok stebrødre, men de bor der og regnes som søsken :jepp:

Skulle ønske jeg hadde flere søstre da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Nå nærmer det seg juleferie, og jeg gleder meg så utrolig masse. Da skal jeg reise hjem til verdens beste by, og feire jul sammen med familien min. Nyttår skal jeg egentlig feire sammen med pappa og co, men tviler litt på det :lur:

Neste uke starter vi med muntlig tverrfaglig praktisk tentamen. Jeg gruer meg noe så sinnsykt. Jeg misliker virkelig å bli dømt av lærer og sensor. Det er grusomt!! Æsj.. men må man så må man!

Jeg skulket psykologtimen sist uke :nei:

..men det gjorde meg ingenting, for jeg liker ikke å gå der!

Neste uke skal jeg visst nok prate med helsesøster, igjen.. (hehe, er rutinegjest på hennes kontor gitt). Men denne gangen er det ikke meg hun skal snakke med, men hun vil jeg skal møte ei annen jente på skolen som har gått igjennom noe lignendes som meg. Det blir litt morsomt tror jeg. At jeg skal få lov å treffe noen som sliter med noe lignende som meg. Det høres sikkert litt rart ut, men jeg har alltid trodd jeg var alene når det gjaldt dette her!

Ellers skjer det ikke så masse. Skal starte et nytt og bedre liv, hvis det er mulig :jepp: Skal bli flinkere til å spise frokost hver morgen, ta med meg en sunn lunsj på skolen, heller lage middagen selv(nå får jeg bruke all den gode kyllingen og wok-en min :fnise: ) og være mer fysisk aktiv. Jeg går jo de annbefalte skrittene til dagen nå, men jeg må bli like flink til å trene slik som jeg var før! Da trente jeg på Elixia 3 ganger i uken og jogget 2 ganger i uken(lysløype). Forstår ikke hvorfor jeg stoppet med det. Er jo kjempevanskelig å starte igjen :gråte:

.. så var det bare den dustete pepsi max-en som skal bort :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finally finito med innleveringen!

Har innlevering i bibelundervisning eller kristendom, kall det hva du vil.

Utrolig kjedelig er det uansett(jeg går på kristen skole, dermed må jeg dette, uansett om jeg vil eller ikke) :)

Spennendes lørdag! Holdt på med Bibelen i hele dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble mangen "postinger" på meg :lur:

All I know

Is everything is not as it's sold

but the more I grow the less I know

And I have lived so many lives

Link

Endret av Glow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! Herligt!

Har fått tilbake flere prøver denne uken, hvor den ene er total skuffelse :gråte:

Bibelundervisning/Kristendom: 5

Yrkesutøvelse: 6

mtpt: 5

matte:4/3<---elendig prøve :gråte:

Forstår ikke hvordan jeg fikk til å gjøre så elendig??

Sist gang fikk jeg 6..men denne gangen, selv om jeg får det til med en gang i lekser og i timene så gikk prøven rett i dass! Jaja.. livet går videre, det var kun 1 prøve!

På mandag har jeg prøve i bibelen, men jeg får ikke ha med bibelen.. What the fuck? Æsj.. Kommer til å gå bad den prøven der iallefall :fnise: ..kan ikke Lukas evangeliet utenatt, og gidder ikke lære meg det heller :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært å handlet inn klær til julaften og dagene etter julaften:P

Kjøpte en svart tunika/kjole og leggings, som jeg skal ha på meg den 24. Må kjøpe sko og, men er ikke helt sikker på hvilke. Kjolen er som sagt svart, og har pittelitt gull på seg, i sømmene, og leggingsene er også svarte, og har gullrems helt nederst..tips til sko?

Kjøpte også ei svart bukse, sånn dressbukse. Fra H&M. Kjøpte til den også en grålemert, litt sølvaktig topp. Helt enkelt. Har ganske mange fine topper fra før, så med den buksen så har jeg nytt antrekk hver dag :jepp: ...må bare legger den opp!

Så har jeg vært flink, og tatt oppvasken, den var ikke akkurat liten! Så har jeg vasket klær..resten av ryddinga tar jeg imorgen, nå skal jeg lage meg middag, og se shrek den tredje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er julen over, samme med nyttår, og jeg gleder meg masse til dette året. Hvordan det vil bli, det vet jeg ikke, men jeg håper det vil bedre enn 2007?

Nå er det 30 dager til jeg drar to uker på studietur til London, for så å komme hjem, og dra en dag etterpå til Ohio.

Jeg gleder meg så utrolig mye til å dra til Ohio. Jeg skal besøke Melody. Ei venninne av meg som jeg faktisk har truffet på nettet for 4 år siden. Hun er faktisk en av de beste vennene jeg noensinne har hatt. Folk kan tro jeg er litt gal som har truffet folk gjennom nettet, men jeg synst ikke det. Farmor lurte på om jeg kjenner Melody godt, og ja, det vil jeg trygt si. Har pratet med henne i mange år på msn, gjennom brev og telefon. Den siste er litt dyr, men det får nå bare være. Hehe, hun sa at når hun spurte foreldrene om jeg kunne komme, så sa faren: Oh, I know her. I saw her at webcam once..when you were talking with her.

Høhø! Hun har herlige foreldre. Heldigen altså.. Hun er faktisk ikke født i Ohio, men i Mexico. Så hun lærer meg spansk. Mamman er amerikansk, og har sånn typisk amerikansk utseende(altså, ikke den overvektige delen av USA, men den andre..Blond, vakker osv). Faren er også morsom! Han har de beste kommentarene..

Han skulle fortelle meg noe, og da kom denne kommentaren:

Sin dientes, sin ojos, no le que da nada.

Som betyr, uten tenner, uten øyne, så har han ingenting igjen. Haha..

Og Melody lurte på hvorfor Niko ikke ville like henne.. Hun sa:

Why wouldn't he like me? I'm cute and fluffy

Haha.. Stilig familie;-)

Det blir så kult å dra helt alene til USA :-D

Så skal jeg feire 18årsdagen min der. Haha! Jeg vet ikke hvordan, for det var hemmelig:P

Dagen etter jeg kommer hjem så fyller jeg 18 år. Det blir nok morsomt det:-)

Endret av estrella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært innom min egen dagbok. På tide å kanskje lære seg å oppdatere litt? Men det var ikke så morsomt, fordi det var så få folk som stakk innom.. (får snike meg inn på deres dagbøker og si at de må komme inn til meg:)).

Vel, nå har jeg endelig blitt 18 år. Det var morsomt! Har kun feiret den med vennene mine:) Da var det superdupergod pizza laget av meg og ei venninne. Med tre forskjellige smaker! Haha! Det ble en morsom kveld med jenteprat og sing star(jeg er jo så dreven i å synge..tonedøv som jeg er!). Kvelden før var jeg i bursdag hos to venninner. Der var vi litt flere mennesker, 20-30 stk. Det var også veldig morsomt!

I og med at jeg ble 18, så måtte jeg jo på polet samme dagen :ler:

Har jo også vært i USA og England nå. Begge plassene var utrolig koselige. USA var helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg, ble faktisk litt skuffet, men så er ikke akkurat der hvor jeg skulle den mest spennendes plassen heller..

Amerikanere er et stygt folkeslag. Eller iallefall 50% av dem. De skal jo være så opptatt av å se perfekt ut, men de fleste jeg så de eier ikke klesstil, de levde fortsatt in the 80's, de var tykke osv.. Selvfølgelig er det jo som samfunn flest at det er fine mennesker også, men jeg la mest merke til de ikke fullt så perfekte.. (Jeg er veldig slem nå!)

Ellers skjer det ikke så mye. Jeg gleder meg masse til jeg flytter hjem til sommeren, fordi jeg er så lei av å føle meg til overs og alene her i Bergen. Det er en grusom følelse! Hater virkelig det. Aldri følt meg så forlatt som her. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vet alle andre hva som er best for meg? Det klarer jeg bare ikke å forstå. Det burde vel være jeg som vet hva som er best for meg, eller er det ikke slik ting fungerer?

Jeg er megalei av alt som har med bedrevitere og mitt liv å gjøre.. -_-''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått med meg at folk kun leser dagbøkene til de med litt "triste" liv. Jaja, da får jeg trøste meg med at det er derfor ingen leser dagboka mi :fnise:

Plutselig er livet herlig!

Før var alt skikkelig drit, mildt sagt. Spesielt mellom meg og min mor. Etter at jeg flyttet fem timer vekk for å gå på skole så ble hun skikkelig kald mot meg. Jeg trodde jo at det var jeg som hadde gjort noe galt, men det var det altså ikke. Jeg fant ut at grunnen til at hun gjorde det var fordi når hun flyttet ut, da var hun 17 år, så var mormor slik mot henne(mormor var aldri en god mor for mamma, men det visste jeg ikke noe om, har alltid trodd at mormor var god og snill, siden hun er det mot oss barnebarna).

Hos meg hadde jo alt bygget seg opp. Alt som jeg hadde ønsket å fortelle mamma som jeg ikke tørde før. Dere skjønner, mine foreldre gikk fra hverandre når jeg var nesten 2 år gammel. Mamma fikk da seg en ny mann(de var i et forhold før pappa og mamma gikk fra hverandre riktignok..det skulle jo egentlig ikke jeg vite!). Han var skikkelig drittsekk, mot meg. Når jeg var 11 gikk de fra hverandre, heldigvis. Inntil da hadde jeg ALDRI turt å si noe om hvordan han var mot meg og hvordan jeg følte jeg ble behandlet. Jeg sa ikke noe når jeg var 11 år heller. Fordi jeg hadde lært å holde kjeft.

Mamma prøvde jo så godt hun kunne, men hun tok ganske mangen dårlige valg, som gikk ut over meg for det meste. I tillegg til tinga som skjedde hjemme så ble jeg mobbet gjennom hele grunnskolen. Noe som ikke akkurat medførte at jeg var så veldig høy i hatten. Jeg spurte om hjelp et par ganger, men lærte at det var bedre å takle det selv, trodde jeg. Sa jeg ifra til lærerne ble bare ting verre på skoleveien, så da var valget: Mobbet på skolen(ikke fysisk) eller bli sparket, slått og spyttet på vei hjem fra skolen? Jeg tok det første. Det var ikke før i 10 klasse at en lærer så hva som skjedde med meg. Det var da litt for sent kan du si. Jeg var visst allerede ganske ødelagt. Hadde null selvtillit og jeg trodde på det folk kalte meg. Jeg var stygg, feit, ekkel, grusom, dum, uverdig til å leve. Jeg var grunnen til at foreldrene mine gikk ifra hverandre osv.. Jeg trodde på dem. Det gikk ikke en dag uten at jeg skulle ønske jeg var dø, men jeg hadde ikke styrken til å gjennomføre det. Noe jeg er veldig glad for idag.

Jeg begynte jo på videregående, for jeg er faktisk veldig smart, til tross for hva de fortalte meg på ungdomskolen. Jeg har høyere karaktersnitt enn de fleste i klassen jeg gikk i på ungdomskolen(samt klassen jeg går i på videregående). Ikke at jeg egentlig bryr jeg så mye om det nå lenger, fordi jeg har lært at Rebecca er ikke kun den personen som er flink på skolen, men jeg er morsom, flink til å gjennomføre ting jeg starter på, hyggelig, hjelpsom og alt det der. Jeg sliter fortsatt med å ta i mot komplimenter, når de kommer..jeg bare avfeier dem og ler! Ting tar tid..

Men uansett, det jeg skulle si, som er grunnen til at jeg liker mitt liv så mye mer nå, er fordi jeg fikk sagt alt jeg hadde gått rundt og bært på til mamma. Jeg fortalte hvor mye jeg følte meg tilsidesatt, hvor urettferdig jeg ble behandlet, hvor jævlig det var å gå på skolen hver eneste dag for å bare bli sett ned på. Hun hørte på meg! Det hadde jeg aldri trodd. Jeg har aldri turt å fortelle henne ting, noe som har medført til at vi har ikke det typiske "mamma-datter-båndet" som de fleste venninnene mine har. Men etter at jeg fikk snakket ut, så har det vært mye lettere å være i samme rom som mamma. Mye lettere å ha en vanlig samtale. Jeg skriker eller kjefter aldri mer til henne(før var jeg så sint på henne at sinnet kom ut gjennom måten jeg snakket og oppførte meg mot henne). Derfor er livet herlig:-D

Det kunne ha vært bedre riktignok, men foreløpig er ting greit. Skal flytte tilbake til hjembyen min til sommeren, noe jeg gleder meg voldsomt mye til, fordi akkurat nå bor i jeg i Bergen, som er en hyggelig plass, ikke det som er problemet, men jeg har ingen venner å være med etter skoletid som regel, eller fritidsaktivteter å gå til. Jeg har ikke så lett for å bare være med på ting, som f.eks håndball, fordi jeg er fortsatt veldig redd for andre mennesker, om de skal finne ut hvem jeg egentlig var før.. Og skolen jeg går på dekker et ganske stort område, av ikke bare bergen kommune, men også utenfor(er privatskole), dermed er det ofte ganske langt til vennene mine som jeg har fått gjennom skolen. De hadde jo også sitt liv før jeg kom til Bergen, og det har de enda(selv om de drar meg med noen ganger), så føler jeg ikke at jeg kan presse meg på. Derfor gleder jeg meg masse til jeg skal flytte hjem til der jeg egentlig er i fra. Der har jeg mine kjente venner(jeg klarte faktisk å få meg noen utrolig gode venner, til tross for alt som skjedde), og jeg har mine ting å gå til..

Ja, det var vel egentlig alt, at livet faktisk er herlig å leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...