Gå til innhold

Estrella's dagbok


estrella

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Dette er mitt første innlegg i denne dagboken. Jeg har også en blogg, hvor bokstavlig talt hele livet mitt befinner seg inni(skriver om alt). Skal prøve å ikke skrive så mye av det her(siden det er veldig, hmm..kanskje vanskelig for noen å forstå?)..

Jeg kan jo fortelle litt om meg?

Jeg er 17 år gammel, blir 18 den 28 februar. Noe som jeg gleder meg kjempemasse til, da er jeg voksen, eller "voksen".

Jeg går på en kristen skole i Bergen, på barn og ungdom. Jeg elsker den skolen! Folk er utrolig snille, lærerne hører på deg, selv når du har det vondt og sier alt slags ting. Klassen jeg går i er veldig koselig, alle er så forskjellige. Vi er kun jenter i klassen, kanskje ikke så rart, siden jeg går barn og ungdom, som ikke er ei linje hvor mange gutter tar veien..

Jeg er veldig nørd av meg egentlig. Har alltid søkt tilflukt i skolearbeid.. Planen er å bli lærer! Fagene som jeg alltid har likt best, og som jeg vil bli lærer i er KRL, norsk og engelsk. Har alltid foretrukket språkfag.

Som sagt så går jeg på skole i Bergen, men jeg er egentlig ikke her ifra. Hele familien min bor fortsatt i Stavanger. Jeg har veldig mangen søsken, som kanskje har påvirket meg litt i valg av yrke. Det ble ganske naturlig for meg. Det vil altså så at jeg har en bror på 16, en til bror som er 15, så kommer det ei søster på 11, en lillebror på 5 og ei lillesøster på 3. Så har samboeren til mamma også to barn, to gutter på 6 og 3. Så når jeg er hjemme er jeg som regel barnevakt :ler:

Jeg har alltid likt og passe barn da. De er helt fantastiske, barna altså! Derfor blir jeg veldig påvirket når jeg hører om mishandling, mobbing(det har jeg selv gått gjennom så jeg vet hvordan det er !!), og andre ting som skader et barn. Det vil dere kanskje legge merke til..

Jeg er også en person som er utrolig sta. Det er helt sykt. Har jeg en mening har jeg en mening, men samtidig er jeg utrolig lett å bli påvirket :ler: Typisk tenåring tenker vel dere :ler:

Andre ting jeg liker å drive på med er musikk(foreløpig har jeg fått meg en ny favoritt, en cd, wow worship heter den, og sangen jeg har på repeat hele dagen er El Shaddai av Amy Grant), være med venner, passe barn, shopping må også til.. Ellers bruker jeg en del tid på skolen :fnise:

Oisann, nå skrev jeg masse om meg selv.. Får slutte av med akkuratt det, å fortelle om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, tenkte jeg skulle skrive mitt første skikkelige dagbokinnlegg, men jeg vet ikke helt hva.

Jeg har masse å fortelle om, men kan ikke skrive det her, det passer ikke. Det skriver jeg på bloggen min :sjenert:

Jeg skal sitte barnevakt i kveld, bortsett fra det skjer det absolutt ingenting spennendes. Jeg holder på med lekser.

Har to lekser som er viktigst denne uken;

-skrive øvelseark til prøven i helsefremmende arbeid

-skrive ned noe til helsesøster. Hun som tvinger meg, hehe, men det er litt herlig at noen tvinger meg til det. Hele historien er inne på bloggen, så jeg gidder ikke å legge den ut her, siden det passer ikke :sjenert:

Får se om det ikke skjer noe mer spennendes en annen dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig..

Seriøst det er kjedelig!

Jaja..har iallefall ingen unnskyldninger for å ikke skrive notater til matteprøven som vi har imorgen, og til helsefremmende prøven som vi har en av neste uke, og deretter en til uken etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Tenkte å ta en titt. :vinke:

Jeg bor ikke så veldig langt fra Stavanger selv. :) Som du vel vet, så tar jeg KRL-utdannelsen på universitetet i Stavanger nå. Men tror ikke jeg skal bli lærer på grunnskole eller videregående. Idealisten i meg sier ja, og realisten i meg setter på alle bremsene. ;)

El Shaddai? Er ikke det jødisk? Husker ikke hva det betyr i farten, men trodde det var brukt innenfor jødisk religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stikke innom og si "hei". :hallo:

Så koselig, endelig noen som sa hei til meg :-D

Heisan. Tenkte å ta en titt. :vinke:

Jeg bor ikke så veldig langt fra Stavanger selv. Som du vel vet, så tar jeg KRL-utdannelsen på universitetet i Stavanger nå. Men tror ikke jeg skal bli lærer på grunnskole eller videregående. Idealisten i meg sier ja, og realisten i meg setter på alle bremsene. ;)

El Shaddai? Er ikke det jødisk? Husker ikke hva det betyr i farten, men trodde det var brukt innenfor jødisk religion.

Koselig at du og kom innom :jepp:

Er det bra, universitetet i Stavanger(hehe) ?

Har ikke bestemt for hvor jeg vil gå..men det tar jeg når begynner og bli ferdig med videregående, har fortsatt ei stund til før jeg kan skrøyte på meg at jeg er ferdig der(for en merkelig setning..) :ler:

El Shaddai, den er dødsfin. Jeg vet egentlig ikke om det er brukt innenfor jødisk religion, men forbauser meg ikke, det høres litt sånt ut. Når hun synger El Shaddai høres det ut som elskjar dei(hehe..)

Nå er det en liten stund siden jeg sist skrev her inne, og det er fordi jeg har ikke gidda å gjort det, retten og sletten..

Jeg er syk :gråte:

Syns så synd på meg selv(egentlig ikke, bare later som)

Den ene kvelden tenkte jeg at jeg skulle lage noe godt til meg selv, siden jeg hadde det så trist heelt alene..Så jeg laget brownies, men det hjalp ikke :hakeslepp: Jeg fikk kjempemasse vondt i magen :ler:

Egentlig skulle jeg ha matteprøve idag :sjenert:

Satser på at jeg får ta den neste fredag, vi har jo tross alt 7 timer med matte hver fredag(så nå har jeg gigafravær i matte..siden jeg var vekke idag)..

Jeg er litt sjokkert av meg selv :hakeslepp: Før elsket jeg å gå på skole, men nå har jeg en tendens til å ikke gidde.. Så nå skal jeg skjerpe meg! Hvis det skal bli noe ut av meg kan jeg ikke oppføre meg som en drittunge, som ikke gidder :sjenert:

Ellers er det ikke så masse som skjer.. eller Mamma kommer på besøk på mandag :hoppe: Så det blir første gang hun kommer opp å sier hei til meg..(derfor må jeg bruke søndagen til å rydde :sjenert: )

Imorgen tenkte jeg at jeg skulle få tak i en printer.. Tenkte jeg skulle prøve å bruke pengene mine litt mer fornuftig fremover, og ikke bare handle klær, pynteting osv..

Så skal jeg snakke med huseieren, om jeg får lov å ha katt, fra dyrebeskyttelsen(hvis det er noe i området?), bare sånn midlertidig hjem for katten da.. Huseieren har katt, så jeg håper han sier ja :jepp:

Det befinner seg allerede et hamster her, som heter Madelen.

Hun er helt syk i hodet :ler:

Hun jeg bor med, som eier hamsteret da, hun sa at hun pleide å drømme at hun mister Madelen oppi toalette :ler:

Så har jeg fått helt dilla på Terja Turunen. Ei venninne spurte meg om jeg hadde kommet inn i en ny fase.. Vanlgivis er det Shakira det går i :ler: Men jeg ble litt sint på Shakira, fordi når jeg reiste heeeelt til Oslo bare for å gå på konserten hennes, så var hun for det 1. dødstreig inn på scenen, vi måtte se på, etter min mening, et skikkelig crappy band og for det 2. så stod det kjempemangen utforbi hotellet og bare ventet på at hun skulle komme ut, så tar hun bakveien. Til og med mamma ble sint. Hun hater Shakira. Hun bare ble med meg siden hun ikke ville la meg og søstera mi på 11 dra dit på konsert alene(men det er null problemo å sende meg alene til italia :ler: )

Nå babler jeg.. forresten en ting til, jeg, etter at noen av dere skrev om det, har lest om paganisme, og det må jeg si er KJEMPESPENNENDES!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Bergen tapte mot Ålesund! Jeg er så GLAD for at jeg ikke gadd å være med til festplassen(jeg heier ikke på brann+jeg hater når det er så masse folk på en plass..blir helt stressa :sjenert: )

Men måtte le rått når Brann tapte, omtrent alle jeg kjenner er der, på festplassen :hoho:

Gleder meg til mandag..da skal jeg gni det inn hos alle brann-fans på skolen... :sjenert:

edit: hadde leif på besøk..

Endret av estrella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Once , you dreamed of me , twice

you wished that i'd pull you out

you chose your life , and put me down

still you don't understand

Tired of being alone

what you have dreamed

is not what i am

so far

let me be the one

please understand me

how i am

but i don't want , to walk alone

i need your hands to warm my soul

Tired of being alone

Tired of being alone

i will do my best

to become your love

i'll try

to fill the emptyness

in our hearts

oh so tired of being alone

Tired of being alone

i want to feel , i need to fall in love with you

Tired of being alone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på sangen El Shaddai, den kjenner jeg ikke til. Jeg tenkte på selve ordene. :)

Jeg synes foreleserne og opplegget på UiS er veldig bra (det finnes selvsagt alltid unntak ;)), men må innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over holdningen til mange av studentene.

Håper du føler deg bedre i form nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på sangen El Shaddai, den kjenner jeg ikke til. Jeg tenkte på selve ordene. :)

Jeg synes foreleserne og opplegget på UiS er veldig bra (det finnes selvsagt alltid unntak ;)), men må innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over holdningen til mange av studentene.

Håper du føler deg bedre i form nå. :)

:vinke:

Jeg er frisk som en fisk jeg :jepp:

Jeg har ikke hørt noe om ordene, før sangen, så skal ikke skrøyte på meg så masse der :filer:

Hvordan er holdningene da til studentene om jeg tør å spørre?

Jeg har jobbet som en gris idag(nydelig sammenligning, jeg vet). 6 timer har jeg sittet med skolearbeid!

Og imorgen kommer mamma på besøk :jepp:

Hun kjører 5 timer for å si hei(jeg har mast sånn :sjenert: )

:rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med masse jobbing! :tommelsmil:

Jeg synes mange av studentene er så sløve - de er veldig bevisst på sine rettigheter, men blir fornærmet og fortørnet hvis noen av foreleserne skulle komme på å faktisk kreve noe av dem. Det verste er at foreleserne ofte gir etter, noe som til syvende og sist går utover nivået på universitetet. Det er ganske sjokkerende med tanke på at dette skal være den høyeste form for utdannelse du kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var skikkelig stolt av meg selv, haha :ler:

(læreren ble sjokkert..heh, lurer litt på hva de egentlig tenker om oss elever, siden hun ble så sjokkert når hun så "øvingsarkene" mine til prøven)

Petter Ijeh scorer bra for Viking ikveld ja :hjerte:

Jeg liker ikke slike elever, du finner eksempler på de på vg skole også.. Jeg får vel se litt rundt på de forskjellige skolene rundt forbi!

Men nå vurderer jeg å ta eg år fri etter vg2, så da har jeg litt bedre tid på meg til å finne ut hvilken skole jeg vil gå på når den tid kommer. Skal kanskje være au pair et år sånn ca, før jeg tar påbygg.. Kjenner på meg at jeg trenger litt variasjon før jeg fortsetter på skolen, har tross alt 5 år igjen med hele utdannelsen(det er ikke så gale da..men allikevel, har jo vært på skole nå siden jeg var pitteliten :ler: )

Noen som har erfaringer med å være au pair? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger by (Stavanger by)

så stolt og kry (Stolt og kry),

me banke bønder

kver en dag i vår by (i vår by),

å drakta vår (drakta vår),

e kvid og blå (kvid og blå),

syng nå for me e lage

i fra byn (I fra byn)

VIKING!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jenna88

Han jeg dater er opprinnelig fra Stavanger. Veldig fin by, altså. :)

Morsomt å lese trådene du starter her inne, og godt å se noen som er litt på "min egen" alder.

Vil gjerne følge med her inne, hvis det er ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg dater er opprinnelig fra Stavanger. Veldig fin by, altså. :)

Morsomt å lese trådene du starter her inne, og godt å se noen som er litt på "min egen" alder.

Vil gjerne følge med her inne, hvis det er ok. :)

Hei hei^^)

Jada, det får du lov til:P

Bare koselig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. det regner og blåser! What a shock, det regner i Bergen :hakeslepp:

Jeg hadde egentlig tenkt meg ut, men det blir tydeligvis en isolert lørdagskveld for meg. Ei er dratt hjem til Stord, ei anna har korøvelser, siden de skal ha "show" i kirka..De andre bor så langt vekke, og ei annen ei er syk(innlagt på haukeland, men har permisjon i helga da).. Stakkar! De finner ikke ut hva som skjer.. Hun våknet og kunne ikke se fargene, kun svart-hvitt. Etter ei stund fungerte det venstre øyet greit, men hun ser fortsatt ikke med det andre. Så de skulle ta MR undersøkelse! Stakkars.. Håper alt vil gå fint med henne!

Det er litt skummelt, fordi det kan jo være en svulst som er grunnen til det(blant andre årsaker,men jeg har en tendens til å tenke de mest negative tinga).. Hvis det er en svulst, da er det vel farlig uansett om den er ondartet eller godartet?

Jeg mener, den ligger jo i hjernen i så tilfelle, og det er jo ikke bare bare å fjerne en svulst fra hjernen, enda verre er det hvis den er ondartet osv.. :gråte:

Ellers må jeg øve på prøver- har nok av prøver neste uke! Wææ.. liker dem ikke:-(

Så må jeg rydde. Vaske og rydde. Kjedelige ting, men det er en del av det "å bli voksen" sier mamma, spesielt siden jeg bor alene :husarbeid:

Ellers så er det så utrolig kult at lilla er en del av julefargene i år. Jeg elsker lilla :hjerte: Kjøpte meg en lilla duk, en lilla, litt avlang skål, hvor jeg har tre lilla kubbelys oppi. Var litt dyrt det.. Kjøpte dem på kremmerhuset! Ikke billigste butikken!

Så har jeg fått hentet H&M pakken :jepp:

Alt bortsett fra en ting beholder jeg. Kjolen var dritstygg på, pluss den var ødelagt.. Så den går i retur ja!

Hva annet er nytt? Jooo.. Nightwish sin nye cd er så fiiiin! Elsker alle sangene..Amaranth, Bye Bye Beautiful, For The Heart I Once Had, Master Passion Greed osv.. Alle er kjempefine!

Metal-musikk er best :hjerter_rundt:

Gleder meg voldsomt til 19 november, da kommer Tarja Turunen ut med sin cd. Hun er dritflink! Kombinerer opera med metal. Hun har en helt nydelig stemme! Annbefaler henne virkelig til de grader! Hun er fra Finland, er eks-vokalisten i Nightwish.. Hva annet, hm.. Jo, hun heter Susanna også! Jeg skulle egentlig hete Susanna..årh, hvorfor kunne ikke mamma og de kalt meg for Susanna istedenfor rebecca(da hadde jeg blitt kalt sms og...haha, etternavnene mine starter på m og s)!

Hva annet? Kommer ikke på så mye mer egentlig:P

:-)

Skal finne en sang til dere, som dere MÅ HØRE!

Eh.. jeg fant ut at dere bør høre mer enn kun 1 sang;-)

Alle er fra den nye cd-en til Nightwish!

Master Passion Greed : DØDSBRA!

Sahara: Denne er enda bedre enn Master Passion Greed:-D:-D

Så seff.. Tarja Turunen! <3

The Reign.. Også fra den nye cd-en hennes! Absolutt verd å høre;-)

The Ciaran's Well: også fra den nye cd-en hennes!

Oi! Det ble masse linker! Dere trenger absolutt ikke å høre dem alle, men anbefaler de fordi om :jepp:

Tarja har mangen fine sanger, også på finsk, hvis dere lurte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er megalei meg.

4-0 til det idiotiske laget Brann!

Og jeg sa til alle at viking knuser dem.

Føler meg litt slik: :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med ei venninne i hele dag. Vi skulle egentlig treffe noen fra ei nettside(forum:libbe), men vi fant dem ikke så vi fant på noe annet.. Det hele endte opp med at vi brukte mangen timer i barneselskapet til nevøen hennes!

10 barn i alderen bebis til ca. 5 år i en liten leilighet+mødre.. Men det var utrolig kjekt! De var helt perfekte de ungene! Så søte og koselige, selv om det var mye hyling og bråking, men det gjorde absolutt ingenting! Vi lekte med dem uti gangene..haha! De som bor i de andre leilighetene må jo ha blitt helt galne(men de hadde fått beskjed, så det ble jo: å gratulerer Theo, istedenfor å få kjeft).. Vi stod og lekte med bebisen som var der! Snakk om en perfekt skapning, masse hår, nydelig ansikt, liten kropp, helt perfekte fingrer ! åååå! Snakk om å være babysyk her da eller!

Jeg skulle ønske jeg var gammel nok til å få barn :kjefte:

De voksne spurte om vi var helt sikre på om vi ville ha barn, etter all hylinga, og begge sa ja.. men vi fikk beskjed om at 16 og 17 er alt for ungt til å få barn(jeg er jo snart 18 da :sjenert: )

..

Gleder meg superduper masse til jeg er ferdig med skole og kan få barn! De er så utrolig herlige, selv når de hyler og skriker osv..

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When nobody saw me!

Why did people look across me?

Why did people look right through me?

Why did people do that to me?

Why didn't people love me?

Where did everyone go?

I need you to see me, I'm right here.

Stop looking across me, look at me.

Don't look through me, notice my feelings.

Does anyone love me? Show me?!

Stop forgetting that I'm here.

Jeg som har skrevet det.. hehe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk tilbake gymprøven på mandag, fikk 6. Halloo?! Jeg har alltid fått bajs i gym :ler:

Fikk også kommunikasjon og samhandlingsprøven tilbake. Fikk beskjed om at det var som musikk(svarene mine). Haha! Læreren er skikkelig musikkgal, så det er utrolig positivt.. Fikk 5 på prøven da:P Men da fordi jeg husket ikke hva morfologi var x) Jeg visste det egentlig, men trodde det var feil, derfor skrev jeg det ikke.. etterpå fant jeg ut at jeg tenkte riktig :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...