Gå til innhold

Estrella's dagbok


estrella

Anbefalte innlegg

Tada! Jeg prøver meg på ny her inne :fnise:

Nå er det evig lenge siden sist jeg var innom og skrev, rett og slett fordi det blir så kjedelig når ingen skriver til meg :gråte:

Men jeg tenkte jeg skulle drite i det og prøve på ny. Fordi det er en del ting jeg ikke tør å skrive på bloggen, på grunn av venner o.l leser den.

I dag er jeg skikkelig stolt av meg selv :jepp: Jeg klarte å fortelle ei venninne at jeg liker jenter. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å gjøre det uten å få panikk. Har grua meg utrolig lenge. Hva ville reaksjonen være? Ville den være slik jeg forventet eller ville det gå helt skeis? Men hun reagerte slik jeg trodde hun ville. Alt hun sa til meg var at hun vil alltid være her for meg og støtte meg uansett hva :rødme:

Kan ikke akkuratt bruke uttrykket "kommet ut av skapet" på meg, for jeg har nå bare tatt ut den ene foten :lur:

Men det hjelper på at to stykker vet det iallefall. Nå var det bare resten av folket! Jeg tror jeg venter med å si noe til familien min og slikt. Det er jeg bare ikke klar til å gjøre. Har ikke et veldig godt forhold til min mor, så det å si dette her til henne er for øyeblikket helt utenkelig.

Ellers nærmer det seg eksamenstid. På tirsdag får jeg vite om jeg kommer opp skriftlig. Håper jeg kommer opp skriftlig egentlig, istedenfor muntlig. Jeg er elendig muntlig! Og om 2 uker sånn ca skal jeg ha praktisk tverrfaglig muntlig eksamen. Død over den! :tristbla:

Nå burde jeg virkelig ta meg en tur inn på rommet. Rydde og finne frem "ny agenda" og lese kapittel 12 og 13. Vi har lekseprøve imorgen(hehe). Og jeg har ikke lest pensum i samfunn på evig lenge. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en merkelig følelse, når man sitter og hører på venners kommentarer om det å være homo eller lesbe, når de ikke vet noen ting. Var på helsestasjonen i dag, sammen med ei venninne(hun var med meg som "støtte"). Vi satt utrolig lenge og ventet. Etter nesten 2 timer ble det min tur og i mellomtiden satt hun og bladde i noen blader som lå på bordet. Et hadde diverse artikler hvor det var en gutt som fortalte om hvordan det var å være ung og ha guttekjæreste og det samme med ei jente på 20, som fortalte hvordan det var å ha jentekjæreste.

Hun bare lo og sa haha, se her til meg. Jeg følte meg skikkelig teit og alt jeg hadde å si var hehe. Slik er det andre ganger også. Bare da pleier det å være mer merkeligt. Da er det ofte folk på skolen som kommer med uttalelser som "hvis jeg ser ei jente kysse ei jente spyr jeg" eller "det er noe galt i hodet dems". Koselig? Ja, det er noe galt i hodet mitt, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er modig, selv om du "bare" har fortalt det til 2 stykker. Ikke bry deg om om de som kommer med negative kommentarer, de aner ikke hva de snakker om og er som regel bare umodne og/eller usikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er modig, selv om du "bare" har fortalt det til 2 stykker. Ikke bry deg om om de som kommer med negative kommentarer, de aner ikke hva de snakker om og er som regel bare umodne og/eller usikre.

Noen som leser :danse:

Tusen takk for fin kommentar forresten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og surfer etter tips til hvordan jeg skal kle meg :jepp:

Disse klærna er visst flatterendes for meg:

-shoulder enchancing shrugs and gilets

-strapless dress with full skirt

-delicate blouses with puff sleves

-wide leg trousers with flat front

-straight leg boots

Jeg er ikke så flink til å finne klær, så kanskje jeg skulle prøve meg på å se etter slike klær i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom ikke opp i skriftlig eksamen. Helt greit det skulle man tro? Men slik føler ikke jeg det. For i år er det slik at vi kommer opp enten eller. Så kommer man ikke opp i skriftlig er det muntlig.

Jeg har ikke problemer med å ha foredrag eller "lære noen noe" muntlig, men å bli bedømt? Følelsen av å stå foran lærer og sensor for å vite at de dømmer meg utifra hva jeg sier, den er fæl. Ikke bare fæl, men grusom og jævlig. Og den følelsen kombinert med min utrolig lave selvtillig og angst er ikke noe som burde vært lov.

Selvtilliten min er egentlig helt grei, bortsett fra når det kommer til dette og være en plass hvor det er maaasse mennesker(sosial angst). Jeg får helt angstanfall når man blir bedømt. Panikken herjer. Jeg er redd, svetter av nervøsitet og er hakket før et sammenbrudd.

Skulle ønske jeg ikke var slik. Jeg er faktisk "fin" nå, i forhold til før. 10 år med mobbing tar på! Skulle ønske jeg aldri var den eleven som ble mobbet. Skulle ønske jeg var den som "ikke ble glemt". Dumme liv. Ja, noen ganger livet dumt og trist. Hadde det ikke vært for at et eller annet inni meg nektet meg å dø, hadde jeg vært dø. Fæl tanke! Jeg blir kvalm av bare å tenke på hva jeg nesten gjorde..

Heldigvis så er det min tur en gang å være lykkelig Jeg er på vei dit

Ellers er livet helt greit. Ingenting utrolig spennendes og ei heller noe som er utrolig dumt. Skulle ønske jeg fant noen som ville være der for meg, hele veien(ok, litt grenser finnes det). Noen som liker meg for den jeg er. Det hadde vært ganske greit?

I dag fikk jeg mattetenamten tilbake. Hva kan jeg si?

Var også med Solveig & Hanne på Burger King. Solveig spiste til hun var kvalm Da er det greit å være den som kun kan spise fire ganger til dagen. Til frokost hadde jeg noka-diettmåltid. Til lunsj hadde jeg knekkebrød(fire stk=2 skiver). Så har jeg også spist gulerøtter Og nå til middag hadde jeg noka-diettmåltid.

Nå skal jeg rydde ut sinnet. Da skal jeg ta oppvasken, vaske kjøkkenet, vaske badet, støvsuge stuen og gangen og eventuelt vaske gulvet(hvis jeg ikke er for lat) og tørke støv. Så i kveld blir den en gåtur fra klokken 22.00 til 23.00

Tar på meg treningstøy, for da kan jeg blande gåturen med litt jogging. Kan ikke jogge hele veien(senebetennelse).

Tudelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en kom ut historie av ei jente. Hun hadde visst sendt melding til alle vennene sine, hvor det stod at hun var lesbisk og hadde visst det siden hun var 13 år.

Alle tilbakemeldingene var positive.

Skulle ønske jeg turde å gjøre noe slikt :jepp:

..meen det gjør jeg ikke.

Jeg har ikke peiling rett og slett, på hvordan jeg skal si det. Jeg burde jo si det til mamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg ikke var slik. Jeg er faktisk "fin" nå, i forhold til før. 10 år med mobbing tar på! Skulle ønske jeg aldri var den eleven som ble mobbet. Skulle ønske jeg var den som "ikke ble glemt". Dumme liv. Ja, noen ganger livet dumt og trist. Hadde det ikke vært for at et eller annet inni meg nektet meg å dø, hadde jeg vært dø. Fæl tanke! Jeg blir kvalm av bare å tenke på hva jeg nesten gjorde..

Heldigvis så er det min tur en gang å være lykkelig Jeg er på vei dit

Hvis du klarer å fortsette å ha den holdningen kommer du til å komme dit :) Jeg tror jeg vet litt om hvordan du føler det, jeg ble selv mobbet hele barne- og ungdomsskolen. Jeg har delvis vært der du er nå, og nå over 10 år etter så er jeg der. Sånn noenlunde i alle fall, nedturer har jo alle :)

Lykke til i alle fall, jeg er sikker på at du klarer deg helt fint på en muntlig eksamen. Husk på at du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å fortsette å ha den holdningen kommer du til å komme dit :) Jeg tror jeg vet litt om hvordan du føler det, jeg ble selv mobbet hele barne- og ungdomsskolen. Jeg har delvis vært der du er nå, og nå over 10 år etter så er jeg der. Sånn noenlunde i alle fall, nedturer har jo alle :)

Lykke til i alle fall, jeg er sikker på at du klarer deg helt fint på en muntlig eksamen. Husk på at du er flink!

Nedturer gjør meg ingenting, det er vanlig :)

Det eneste som ikke er vanlig er hvis alt er en nedtur, men nå er det faktisk veldig lenge siden jeg har vært trist :jepp: ..så det går vel riktig vei!

Jeg blir fornøyd så lenge jeg står :ler:

Det eneste som er drit er at jeg ofte er bedre "enn kun stå". Hadde praktisk muntlig tverrfaglig tentamen her for noen dager siden, og tentamen gikk så utrolig dårlig(fikk 3). Så dermed ville lærerne ha meg inn forrige torsag og i dag, for å se hvordan jeg gjorde det disse gangene(bare nå fikk jeg ikke karakter). Da gikk det selvfølgelig supert og det eneste jeg fikk kommentar på var at man aldri skal spørre "barna" om de vil, for da er det alltid en som sier nei :ler: Jeg gjør alltid slik, gjør det supert når man ikke har tentamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar ofte min hjerne vandre fritt, eller nei, det ble litt feil. Tankene mine vandrer ofte fritt. Noen ganger får jeg lyst til å bare smekke til meg selv, på grunn av hva jeg tenkte. Jeg er definitivt ikke 100 % normal.

Nå f.eks, så har jeg sjekket ut hvor mye det koster med brystforstørrelse.

Jeg er litt sjokkert over meg egentlig. Over at jeg tenker slik, nå. Det er uansett 20 årsgrense, så må vente i to år*ler*. Det kostet 29.000 kr hvis dere lurte ;-)

Andre ting jeg gjør hele veien, som jeg får veldig stygge blik for, er å telle kalorier. Jeg teller høyt i klasserommet og vennene mine bare "Rebecca, hvor mange kalorier er det i xxxx?", bare for å vise hva de synst om det jeg gjør.

De mener jeg er syk, som holder på slik, men ærlig talt, jeg er ikke noe mer syk enn resten av verden.

Jeg prøver så godt jeg kan å være slik som vi skal være. Jeg oppnår det aldri, men jeg prøver. Aldri har jeg vært god nok, eller ikke følt meg god nok. Og det er vel med på hva jeg gjør med meg selv nå. Jeg er ikke pen, men jeg vil bli pen. Jeg er ikke tynn og vakker, men jeg vil veldig gjerne bli det.

Jeg vil nok aldri bli perfekt, men men. Den dagen jeg trives med meg selv er jeg fornøyd. Den dagen noen bekrefter overfor meg at jeg er god nok for dem, da er jeg fornøyd. Det nytter ikke at venner eller familie gjør det. For jeg ignorerer dem, uheldigvis. Men jeg prater om den spesielle personen, som jeg en dag i fremtiden vil møte.

Frem til da så får jeg leve livet best mulig, mens jeg funderer over livets herligheter og hvordan jeg skal fortelle venner og familie "my secret" *ler*.

Er det kun jeg som har slike tanker som egentlig ikke burde tenkes? Satser på at jeg ikke er alene. Isåfall føler jeg meg enda mer alene O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Tada! Jeg prøver meg på ny her inne :fnise:

Nå er det evig lenge siden sist jeg var innom og skrev, rett og slett fordi det blir så kjedelig når ingen skriver til meg :gråte:

Men jeg tenkte jeg skulle drite i det og prøve på ny. Fordi det er en del ting jeg ikke tør å skrive på bloggen, på grunn av venner o.l leser den.

I dag er jeg skikkelig stolt av meg selv :jepp: Jeg klarte å fortelle ei venninne at jeg liker jenter. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å gjøre det uten å få panikk. Har grua meg utrolig lenge. Hva ville reaksjonen være? Ville den være slik jeg forventet eller ville det gå helt skeis? Men hun reagerte slik jeg trodde hun ville. Alt hun sa til meg var at hun vil alltid være her for meg og støtte meg uansett hva :rødme:

Kan ikke akkuratt bruke uttrykket "kommet ut av skapet" på meg, for jeg har nå bare tatt ut den ene foten :lur:

Men det hjelper på at to stykker vet det iallefall. Nå var det bare resten av folket! Jeg tror jeg venter med å si noe til familien min og slikt. Det er jeg bare ikke klar til å gjøre. Har ikke et veldig godt forhold til min mor, så det å si dette her til henne er for øyeblikket helt utenkelig.

Ellers nærmer det seg eksamenstid. På tirsdag får jeg vite om jeg kommer opp skriftlig. Håper jeg kommer opp skriftlig egentlig, istedenfor muntlig. Jeg er elendig muntlig! Og om 2 uker sånn ca skal jeg ha praktisk tverrfaglig muntlig eksamen. Død over den! :tristbla:

Nå burde jeg virkelig ta meg en tur inn på rommet. Rydde og finne frem "ny agenda" og lese kapittel 12 og 13. Vi har lekseprøve imorgen(hehe). Og jeg har ikke lest pensum i samfunn på evig lenge. :sjenert:

Wow, gratulerer da! :) Bra at du har fått sagt det til noen hvertfall da. Lurer på når den dagen kommer at det er like normalt å være homo som hetero. Eller, at det er like akseptabelt da, for det er jo under overflaten like normalt.

Nå har jeg fått deg inn på Mine innlegg og! ;) to fluer i en smekk!

Sov godt, det skal jeg gjøre nå! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, gratulerer da! :) Bra at du har fått sagt det til noen hvertfall da. Lurer på når den dagen kommer at det er like normalt å være homo som hetero. Eller, at det er like akseptabelt da, for det er jo under overflaten like normalt.

Nå har jeg fått deg inn på Mine innlegg og! ;) to fluer i en smekk!

Sov godt, det skal jeg gjøre nå! :Gjesp:

:hoppe: Besøk! Besøk! Jippi!

Den dagen du prater om, det blir spennendes :fnise:

Jeg skjønner ikke helt det med mine innlegg? :sjenert:

Natta til deg! Jeg burde snart bli trøtt selv, men av en eller annen mystifistisk grunn er jeg veldig våken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God natt, estrella, sov godt :)

På tide å legge seg nå?

God natt til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Jeg skjønner ikke helt det med mine innlegg? :sjenert:

Du vet, man jo en egen side der alle innleggene du har kommentert i blir lagret. Så nå finner jeg fram til dagboka di lettere da vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet, man jo en egen side der alle innleggene du har kommentert i blir lagret. Så nå finner jeg fram til dagboka di lettere da vettu ;)

ÅÅ! Da har jeg lært noe nytt :jepp:

God morgen til de som måtte lese dette her! Eller, strengt tatt burde jeg skrive god dag når klokken er 13.00 ? Men for meg er det god morgen, jeg stod opp for en time siden :ler:

I dag har jeg en uendelig kjedelig dag foran meg. Eller, det var vel litt overdrivelse, fordi det er tross alt kamp i dag :lur: Det er krig mellom Viking og Brann. Jeg håper inderlig Viking vinner! Hvis ikke går jeg gjennomgå imorgen på skolen. Det er ikke lett å være fra Stavanger og være Viking supporter når man bor i Bergen!

Bortsett fra den kampen, som Viking vinner, er det faktisk ingenting spennendes som skjer i dag, kun skolearbeid :tristbla:

Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det to timer med kristendom på timeplanen. De fleste tenker at når jeg sier ordet kristendom så mener jeg faget KRL(kristendom, religion og livssyn). Jeg gjør ikke det! Jeg har et eget fag som heter kristendom, hvor man da regelmessig bruker Bibelen som undervising. Pensum er Bibelen!

Dette er et av de fagene jeg mistrives veldig med.

Følelsen jeg går ut av klasserommet med er fæl. Jeg føler meg mindreverdig. Jeg føler meg råtten og forferdelig.

Jeg burde ikke gjøre det. Jeg tror ikke på Gud, himmelen, helvete og djevelen. Jeg er med på at Jesus har levd, men om han helbredet..det kan jeg ikke si meg veldig enig i. Høres mer gal ut spør du meg!

I dag kom vi inn på emne homofili, felles ekteskapslov og om en burde la dem få adoptere.

Hun som hadde foredrag presenterte stoffet som om homofili er en stor synd som en velger selv å begå.

En synd som man kan velge å unngå. En lidelse.

Føler jeg meg fæl? Ja.

Jeg vet bedre, men det er ekkelt å bare sitte der å høre på det.

Ei i klassen min sa da at homofili er ikke et valg man tar, men noe man er født med. Hun ble bombart av frekke ord. Det er et valg og man kan visst velge å motstå fra disse syndene. Bare det å tenke tanken om å begå utukt med en av samme kjønn så synder du. Synder du skal du til helvete. Det står i Bibelen at hvis en mann begår seksuelle handlinger med en annen mann så vil han bli steinet til døde.

Men er det ikke utrolig dårlig gjort å steine en person til døde fordi denne personen elsker en annen person sier da ei annen. Men kjære lille venn, dette er noe de velger. Disse personene går gjennom en fase i livet hvor de er usikre på sin seksuelle legning. I en periode kan de tror at de er bifile, men egentlig er de bare usikre. Så finner de etterhvert ut at det de tenker er feil og er en synd, så dermed velger de å dele sitt liv med en annen person av et annet kjønn. Du vet, de avstår å tro på skrifter som viser at det de gjør er galt.

Men hva hvis denne personen ikke er kristen og ikke føler noe for hva som står i Bibelen? Da kan man ikke si at det de gjør er galt, hvis de ikke tror?

Hvis du kjørte mot et stup i 100km/t, hvor det pleide å være ei bro før, men den var fjernet, ville ikke du at noen skulle sagt ifra til deg før du nådde stupet at broen var borte.

Dessuten er ikke to menner skapt for å leve sammen. Ikke to kvinner heller. De kan ikke reprodusere og hvis de får adoptere eller får barn på andre måter så vil disse barna være mobbeoffre i barnehagen og skolen.

Hvorfor kan ikke trangsynte kristne holde kjeft?

Det er ikke en lidelse. Man våkner ikke opp tirsdagsmorgen og finner ut at "oi, shit, jeg er lesbisk", det fungerer ikke slik. Jeg er lei av å høre slikt.

Det er vel da det passer å reise seg opp midt i timen og si "..forresten, jeg er lesbisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...