Gå til innhold

Finnes det støttegrupper for ufotogene?


Gjest stygge nina

Anbefalte innlegg

Jeg garanterer din skjønnhet hvis jeg tar bilde av deg. Portrettfotografi er et fag. Det handler om å se de det vakre i deg, riktig perspektiv, lyssette riktig osv.

En hvilken som helst dyktig portrettfotograf klarer dette. Jeg lykkes forresten ikke alltid. Det forekommer at jeg ikke klarer å oppnå riktig stemning/ kommunikasjon. Men da finnes det sikkert en annen fotoggraf som klarer bølgelengden.

Jeg synes synd på dere fotografer egentlig. Jeg er like naturlig og avslappet foran kamera som en kleshenger i stål. All kred til den som får meg til å se ut som en gresk gud på bilder as ;) hehe. For er jo det jeg ser ut som in real life, er bare så kjipt bildene ikke matcher :snurt::fnise:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du skriver.. Kunne gjerne trengt litt hjelp til å bli fotogen selv...

Ender ofte med veldig redigerte svart - hvitt bilder hos meg da :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malèn
Jeg har gått så langt som å slette bilder av meg selv på digitalkameraene til sovende gjester på etterfest :fnise:

Huff... Det ska'kke værra lett!

Hahaha, jeg også! fester litt her og der, så er deilig å være ute av skapet som jeg så en annen hadde skrevet her. Folk flest legger faktisk naturlig vekk kameraet når jeg entrèr rommet. Uff, men vet jeg har et pent ansikt så er irriterende å ikke ha et eneste minne om dette da jeg blir gammel og grå! Har ikke en gang skolefotografiet av meg, da jeg tvang fotografen til å slette det!

Flere som har kommentert at de ser at ansiktet mitt rett og slett bare forandrer seg på kameraet, at trekkene blir helt rare, skjeve og usymetriske. Venninnen min testet det ut ved å holde deg opp og ned, hun sa det var en brutal forskjell.

Men som noen andre her skrev, det må være ganske kjipt å være for fotogen også. Vet om et par facebook ryper der gutter faktisk har fulgt tett og nøye med på disse jentene sine profiler, men at skuffelser (åpenlyst) blir vist om de blir møtt i virkeligheten.

JEG VET HVORFOR forresten, hva som gjør folk flest stygge på bilder. Det er de jeevla digitalgreiene sin feil!! Jeg blir ihvertfall mye penere på engangskamera for. Eks. Da ser jeg ut som meg selv. Samme med svart-hvitt fotografer fra gamle dager, hvem ble ikke vakre på de bildene?! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Det er ofte blitsen som har skylda når folk ser stygge ut på bildet. Hardt, hvitt lys midt i trynet, kombinert med harde skygger og at personen rykker til på grunn av lysblinket er ikke alltid så heldig.

Jeg så også helt forferdelig ut på bilder fram til da jeg ble overtalt til å prøve meg som modell. Var i studio ganske lenge den første gangen, følte meg komfortabel med fotografen og bildene ble kjempefine. Etter det har jeg bare blitt mer og mer avslappet foran kamera, og nå ser jeg nesten aldri rar ut på bilder lengre. Så: det kan læres tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, takk for denne tråden! Jeg er så ufattelig lite fotogen at jeg faktisk begynner å tro at det er sånn jeg ser ut- at det er sånn andre ser meg:p Heldigvis er jeg omringet av venner som garanterer for det motsatte (selv om jeg på mine verste dager ... som passbilde-dagen, eller bilder av de ansatte på jobb-dagen ... innbiller meg at de lyver, hele gjengen. Og speilet også), så jeg tror rett og slett jeg deler skjebne med dere andre- jeg har bare ikke det genet som gjør at du ser menneskelig ut på bilder. Bryllupsbildene har jeg en god plan for- par som går hånd i hånd inn i solnedgangen, med ryggen mot kamera :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest sjoko
Melder meg inn! Enkelte ganger har jeg faktisk sett meg selv i speilet og tenkt at i dag ser jeg SÅ bra ut at jeg bare må ta bilde av det.. og da er skuffelsen stor når jeg laster de inn på datan og jeg ser ut som Satan sjøl.

Haha :ler: Samme her... Jeg synes at jeg er stygg, eller "lite pen", men i riktig lys og med nok sminke så kan jeg se OK ut. På bilder derimot ser jeg 10 ganger verre ut, og alle de stygge trekkene mine blir enda mer fremtredende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjoko

Og jeg tror det er noe gærnt med digitalkameraene. Jeg ser 10 ganger bedre ut på bilder tatt med det gamle kameraet vårt som ikke har så sterk blits...Jeg ser faktisk normal ut. På digitalkameraet mitt så ser jeg ut som et lik, mildt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VET HVORFOR forresten, hva som gjør folk flest stygge på bilder. Det er de jeevla digitalgreiene sin feil!! Jeg blir ihvertfall mye penere på engangskamera for. Eks. Da ser jeg ut som meg selv. Samme med svart-hvitt fotografer fra gamle dager, hvem ble ikke vakre på de bildene?! :jepp:

Nemlig. Ei venninne av meg tok bilder av meg en gang på ferie. Jeg var svett, hadde røde flekker etter soling og håret var flatt som ei pannekake.

Jeg protesterte vilt mot å bli tatt bilde av der og da, men dama hadde nettopp kjøpt seg nytt diggiskamera, må vite.

Fy flate, og toppen på kaka var jo at hun blåste bildene opp og la de ut på nettet.

#Ja til kamera som tar duse og uklare bilder# :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan herved komme med en gladmelding til alle oss ufotogene: Det ER mulig å være GRISESEXY i virkeligheten uten å se bra ut på bilder!!! Møtte verdens mest sexy mann her en dag og siden han er lokalkjendis fant jeg en del bilder av ham på nettet, og på samtlige av bildene jeg fant var mannen jaggu forandret til en nærmest ugjenkjennelig, likblek og småfet vampyr, mens på et videoklipp jeg fant så han like bra ut som jeg husket ham. Må innrømme at det gjorde litt godt for selvtilliten å få bekreftet at det faktisk er mulig å være ufotogen, og samtidig se bra ut i virkeligheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest hjsukka

Takk, melis! Det var som musikk å høre i en ufotogens ører.

Igår skjedde det igjen. Var på flyplassen og skulle si hadet til noen venner. Alle sammen er vi knallbrune og var forsåvidt fint pynta for anledningen. Ei av oss tok masse bilder.

Og jeg får omtrent hakeslepp da jeg ser på bildene etterpå. Alle de andre er virkelig flotte og brune på bildene, mens jeg ser ut som et hvitt spøkelse med klærne hengende i laser nedover. Håret mitt, som er halvlangt, tjukt, nyvaska og nygreidd, ser aldeles pistrete ut. DET er det aldeles ikke i virkeligheten.

Smilet jeg presterte, er blitt til et åpent grin.

Vel, jeg vet at det finnes verre og større problemer i denne verden, men tanken på at man ser helt annerledes ut i RL enn på bilder, er besnærende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når du tar bilde av deg selv ved å strekke ut armen (ikke fullt ut), hold et speil med den andre hånden foran skjermen og se hva du fotograferer. Og juster trynet. Jeg gjør det og får fin-fine bilder. Men stygge da ellers, så jeg er med i klubben jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Trikset er å ta masse bilder. Få noen til å ta bilder av deg mens du beveger litt på deg. Hvis man tar ca 10 bilder etter hverandre er det sjanser for at i hvertfall et av dem blir ganske bra. Jeg er maks ufotogen, men hender faktisk det blir fine bilder av meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...