Gå til innhold

Finnes det støttegrupper for ufotogene?


Gjest stygge nina

Anbefalte innlegg

Noen har jo faktisk den egenskapen at de ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten.

Dette gjelder i høyeste en av onklene til mannen min. På bilder ser han ut som en høy og mørk kjekkas, mens i virkeligheten er han en helt alminnelig onkel i femtiåra... :ler: Når jeg ser bilder av han så trøster jeg meg med at når den mannen kan se sånn ut på bilder, så må det jo være bildene som forvrenger ting. For jeg er jo mye penere i virkeligheten enn på bilder av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest-jente

I'm in i støttegruppen !!! Dette var en genial tråd

Ser alltid veldig rar ut på bilder, kan ikke fordra kamera og prøver gjerne å gjemme meg når det dukker opp. Ser heldigvis bedre ut i virkeligheten å prøver å trøste meg med det ha ha

(ikke rart jeg holder meg unna bl.a facebook og nettsteder for dating.... osv :skratte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gruppen for meg også, helt klart. Syns egentlig jeg ofte er ganske søt i speilet, men på bilder ser jeg helt annerledes ut. Ifølge eksen har jeg en tendens til å se russisk ut på bilder (særlig passbildet), og det er ikke ment som noe kompliment for å si det sånn! :fnise:

På sertifikatet mitt er jeg derimot like pen som Tone Damli Aaberge, lurer på hva som skjedde den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har gått så langt som å slette bilder av meg selv på digitalkameraene til sovende gjester på etterfest :fnise:

Huff... Det ska'kke værra lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her hører både jeg og samboeren min til.. Vi kommer nesten aldri godt ut av det på bilder.

Kan tenke meg hvordan eventuelle bryllupsbilder vil se ut... fy å fy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig forstår jeg ikke dette med kamera.

Behøver ikke ha bilder av meg,

jeg ser meg i speilet hver dag, og skammer meg ikke.

Men, når ansiktet mitt blir feste på et vis til et kamera,

så ser jeg ut som et takras, det er feil med samtlige kameraer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nok melde meg inn her jeg også.. Sr allid fr jævelig ut på bilder. :(

Ser ut som jeg er stor som et hus. Uansett om jeg får en følelse av at jeg ser bra ut ser jeg alltid like tett ut..

Derfor står jeg altid bak kamera. men litt kjedelig å ikke ha et bilde av seg selv lissom.

Har gitt opp å være på bilder, smger meg alltid unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staheten selv

Jeg tvang fotografen til å ta passbildet mitt 13 ganger før jeg var fornøyd! Nå tenker vi ikke på regninga folkens, men bildet ble akkurat slik jeg ser ut, og takk gud for det, passet skal jo vare i 10 år! ;) Første gang noensinne garantert, jeg ser ikke ut på bilder, enkelte ganger kjenner jeg ikke meg selv igjen når jeg ser gamle bilder... Haff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her.

Hele familien min ser fæle ut på bilder, så jeg tror det er arvelig!

Men de aller fleste ser bedre ut på bilder tatt litt fra siden mens de smiler, spesielt hvis de ikke vet om at de blir tatt bilde av!

Føler meg alltid stygg når jeg får bilder av meg selv, men håper virkelig ikke jeg ser sånn ut i virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff, jeg er dessverre herved innmeldt. Jeg er ikke såå pen til vanlig, men tror ikke jeg er stygg. Men på bilder... Herregud :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cona*

haha! Jeg er også en av de... Får jeg håpe!

I speilet ok, men på bilder en dass. Begynte å gråte da jeg fikk se noen av bryllupsbildene. GRØSS! Bra det er overstått! ;)

ps. photoshop er en fin ting, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bygdedyret_*

Jeg får stadig høre "jammen, du er jo mye penere i virkeligheten enn på bilder" så jeg tror jeg er høyaktuell for støttegruppen. Mulig det er fordi jeg ikke liker å være i fokus og bli tatt bilder av, at jeg blir for anspent osv som gjør at jeg ikke ser ut som meg selv på bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at man blir atskillig finere på bilder hvis man er forelska, og hvis man smiler så hjelper det også. Selv om det er et falskt smil.

Rare greier, dette med foto. Noe udefinerbart, som noen har og noen ikke.

Folk som er fotogene ser gjerne ikke ut i virkeligheten. Og omvendt. Jeg vil påstå at jeg hører til dem som ikke eier fotogen. Og jeg har da speil hjemme! Så min trøst er at de fleste bilder lyver.

Forrige gang jeg viste bankkortet mitt, så fyren på meg flere ganger, heldigvis-

han kjente meg ikke igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang jeg viste bankkortet mitt, så fyren på meg flere ganger, heldigvis-

han kjente meg ikke igjen. :fnise:

:hoho: Unnskyld, men...jeg måtte bare. Men var vel forsåvidt en trøst da, om enn noe upraktisk. *ser for meg at man må ha kort for å bekrefte at man er innehaver av id-kort....*

Dessverre blir jeg gjenkjent, og når man tenker på hvordan bildet på sertifikatet er så er det omtrent en fornærmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Høres ut som jeg må melde meg inn her jeg og. I "gamle" dager var jeg nesten alltid vellykket på bilder, men nå... nei, det popper frem både dobbelthaker og valker som jeg IKKE har sett i speilet. Ansiktshuden er rødlett og helst sitter jeg med gaffelen halvveis til munnen ELLER tygger. Hater folk som tar bilder i sosiale settinger uten å si fra, det sier bare *flash* og der ble jeg foreviget i en heller lite heldig positur. T.o.m mannen min er enig i at jeg ikke ofte blir heldig på bilder, vet ikke om han tror meg helt på det at jeg ble fin i gamle dager....

Dessverre blir jeg ofte med på bilder ufrivilig, da det er endel knipsing av ungene og der er jo jeg i nærheten som regel. Har forresten sett at yngstebarnet heller ikke alltid er like heldig på bilder...håper det går over.

Nei, hater å bli tatt bilde av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker spesielt en gang jeg hadde sminket meg veldig fint til et bryllup. Etter at jeg hadde sett på bildet så ville jeg gladelig gått med hijab resten av dagen.

:fnise: Den var morsom!

Men det er noe dritt det der, at man aldri kan se ut på bildet, som man gjør i speilet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Da jeg skulle ta nye bilder til passet mitt var det en sånn maskin hvor man får se på bildene og velge om man vil ta nye. Etter tre forsøk på å se ut som en nogenlunde vennligsinnet og anstendig person, ga jeg opp. Så nå blir immigrasjonsmyndighetene i USA presentert for en som stirrer skikkelig hatsk inn i kamera. *sukke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ta nye bilder til passet mitt var det en sånn maskin hvor man får se på bildene og velge om man vil ta nye. Etter tre forsøk på å se ut som en nogenlunde vennligsinnet og anstendig person, ga jeg opp. Så nå blir immigrasjonsmyndighetene i USA presentert for en som stirrer skikkelig hatsk inn i kamera. *sukke*

Haha, sist jeg var inni en slik boks/maskin, whatever, så syntes jeg at jeg så ganske så fin ut på prøvebildet. Fine, jevne farger og flott hår.

Men hva kommer ut? En sliten vaskekjerring med flatt hår! WHY?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg er skikkelig ufotogen.

Tror jeg lite på...alt handler om hvor flink den som tar bildene er.

Er fotografen flink, så blir bildene bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk:

Altså, Heidi Klum er ikke bare mer fotogen enn jeg er, hun også mye penere enn meg. MEN, jeg har da alltid klart å se meg selv i speilet uten å gråte. Synes da faktisk jeg ser nokså pen ut de fleste morgener.

Men det var før jeg bestemte meg for å oppdatere bildet på Facebook. Fant frem digitalkamera og tenkte det skulle være gjort på et blunk.

Mm, og her sitter jeg 2 timer etterpå og innser at jeg ikke ser bra ut i månelys!

Forbanna Facebook, forbanna digitalkamera, forbanna usymmetriske ansikt! Hvor vanskelig skal det være å ta et bra bilde av en selv???

:gråte:

Jeg garanterer din skjønnhet hvis jeg tar bilde av deg. Portrettfotografi er et fag. Det handler om å se de det vakre i deg, riktig perspektiv, lyssette riktig osv.

En hvilken som helst dyktig portrettfotograf klarer dette. Jeg lykkes forresten ikke alltid. Det forekommer at jeg ikke klarer å oppnå riktig stemning/ kommunikasjon. Men da finnes det sikkert en annen fotoggraf som klarer bølgelengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...