Gå til innhold

Finnes det støttegrupper for ufotogene?


Gjest stygge nina

Anbefalte innlegg

Hey, jeg var så stygg at moren min ikke ville ha meg med hjem fra sykehuset...

Pleier du å bli bedt om å trekke en papirpose over hodet under seksuelle aktiviteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier du å bli bedt om å trekke en papirpose over hodet under seksuelle aktiviteter?

"Seksuelle aktiviteter"? Hva er det? :klø:

Har aldri fått tilbud om å være med på noe slikt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullfrid

Jeg melder meg inn!

Men jeg kan også prøve å trøste litt:

Det er hjernens skyld! Når vi har gode følelser inni oss, smiler eller ler fordi vi har det morsomt, er det de pyramidale banene i hjernen som styrer ansiktsmuskulaturen vår, og vi smiler vakre, naturlige smil, som gjør at vi ser pene ut nesten uansett hvor heslige vi er :)

Men når kameraet kommer frem, og hjernen vår (dette gjelder oss med kamerafobi) oppdager det, er det de ekstrapyramidale banene som reagerer, og sender signaler til ansiktsmuskulaturen vår. Vips så er det helt andre muskler som settes i sving, og vi får de stive, rare smilene, tannkjøttet som spretter fram, haka som buler ut, panikkslagne smilerynker etc... Og alt dette skjer mens vi tror at vi smiler naturlige smil.

Så det er en forskjell på bilder - det er ikke sånn vi egentlig ser ut! Vi er nemlig ganske vakre, når bare de pyramidale banene får regjere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nemlig ganske vakre, når bare de pyramidale banene får regjere :)

Takk, Tullfrid, da ser jeg ikke ut som en dypvannstorsk likevel, da kanskje.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Blir bestandig blek som et spøkelse på alle bilder. Ser ikke kult ut med et bredt ishvitt ansikt. Lar ikke noen ta bilder av meg lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, må tenke på vitsen "Har dere hørt om mannen som var så stygg at han lignet på bildet i passet sitt?"

Jeg haaater å se bilder av meg selv.. Det er alltid noe snålt med øynene mine, nesen ser gedigen ut, og smilet? uff.. Jeg prøver unngå å smile på bilder, ser bedre ut når jeg er alvorlig. Men det liker jo ikke folk som tar bilder, da.. Man skal smiiiiile.

Bildet på sertifikatet mitt er vel et av de verste. Det var tatt i boksen rett etter at jeg hadde stått på oppkjøringen. Jeg var veldig oppspilt, og det samme var neseborene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at man ikke er alene! Jeg har den grusomme fakten at jeg faktisk ser tjukk ut på bilder... Det er skikkelig nedtur når folk som ikke har møtt deg live på en lang stund ser et bilde av deg og tror du plutselig har blitt feit siden sist :sukk:

Jeg ser jævlig bra ut på film da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest Nefer

Gammel tråd, men er høyst aktuell for meg.

Føler meg bra i speilet, men på bilder ser jeg helt #¤%&/ ut. :blink:

Like frustrerende hver gang jeg ser et bilde! Tror jeg har ca 5 bilder av meg selv som jeg liker :snurt::sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg melder meg inn. Sjeldent jeg klarer å finne et bilde hvor jeg ser nogenlunde grei ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjokk:

Altså, Heidi Klum er ikke bare mer fotogen enn jeg er, hun også mye penere enn meg. MEN, jeg har da alltid klart å se meg selv i speilet uten å gråte. Synes da faktisk jeg ser nokså pen ut de fleste morgener.

Men det var før jeg bestemte meg for å oppdatere bildet på Facebook. Fant frem digitalkamera og tenkte det skulle være gjort på et blunk.

Mm, og her sitter jeg 2 timer etterpå og innser at jeg ikke ser bra ut i månelys!

Forbanna Facebook, forbanna digitalkamera, forbanna usymmetriske ansikt! Hvor vanskelig skal det være å ta et bra bilde av en selv???

:gråte:

:fnise: Det kan være veldig vanskelig, om man ikke er fotogen ja, sett noen svæært lite smigrenden bilder av meg selv opp igjennom årene, og in real life ser jeg jo ut som en blanding av george clooney og bradpitt med kroppen til mark walberg...Så ikke alle er fotogene as..sånn er det bare :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dora Flanica

:fnise: Her er jo klubben for meg! Ser ut som noe katta har dratt inn på alle bilder. Tør nesten ikke å bli tatt bilde av, især etter at jeg tok passfotoet mitt. Nå skal det sies til forsvar at jeg var nylig utskrevet fra sykehuset, så utseendet mitt bar preg av det. Å være spyferdig og sliten gjør ikke folk lekrere, for å si det slik.

Trøster meg med at modeller har en fordel som vi andre ikke har, de har ørti med stylister, og hva hadde verden vært uten photoshop???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn.

Jeg har lært å akseptere at jeg er slett ikke fotogen.

Du kan ta 100 bilder av meg og 2 vil være bruktbare.

Var i utrdrikningslag i helga og jeg hadde det helt supert. Det ble selvsagt tatt mange bilder. Jeg skammet meg sånn når jeg så dem på facebook. Og på flere av de bildene tenkte jeg at de vil se bra ut fordi jeg var så glad. Jeg tar meg rett og slett ikke ut på foto.

Jeg syntes selv jeg så pen før jeg dro hjemmefra, så jeg kan ikke være så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har svart i denne tråden før, men bidrar gjerne til å holde den levende litt til.

Jeg ergrer meg noe enormt over min ufotogenitet, samtidig som jeg (og andre) har hatt mye moro med mine mindre flatterende passfoto opp gjennom årene. Skulle så gjerne ønske at jeg kunne se like bra ut på bilder som jeg føler meg etter å ha sett meg i speilet før jeg feks. skal ut på byen, men selv om jeg så tar bilde mens jeg ser meg i speilet, er alltid speilbildet 150 hakk penere enn bildet. Merkelig fenomen. Blir også litt smådeppa av å se bilder av en fest der jeg hadde det kjempegøy og virkelig følte at jeg så bra ut, for så å se bilder av en lettere mongloid og mindre pen person dagen derpå.

Likevel trøster jeg meg med at det tross alt er bedre å være sjarmerende live, enn å ta seg godt ut på bilde :gjeiper: Noen har jo faktisk den egenskapen at de ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...