MissiS Skrevet 29. mars 2008 #441 Del Skrevet 29. mars 2008 MissiS, så forferdelig Håper det går litt bedre nå. Blir mannen helt frisk igjen? Godt at du ikke har større problemer med graviditeten oppi det hele Ja, det ser heldigvis ut til at han blir helt fin igjen. Hvis han hadde blitt lam eller noe, vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg... Prøver nå å se fremover i stedet for bakover, og graviditeten hjelper godt til med det. Synes egentlig ukene går ganske fort nå og magen vokser... Så Lavalampe, tviler på at vi klarer å knipe igjen hvis ting skjer på 17.mai Vi får ta det som det kommer... Tipper jeg ville sett himla lekker ut i bunad i år! knekort foran og fotsid bak.... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 29. mars 2008 #442 Del Skrevet 29. mars 2008 Så Lavalampe, tviler på at vi klarer å knipe igjen hvis ting skjer på 17.mai Vi får ta det som det kommer... Tipper jeg ville sett himla lekker ut i bunad i år! knekort foran og fotsid bak.... :gjeiper: Hallingdalsbunad skal visst være veldig nyttig i slike situasjoner. Så godt at mannen din ser ut til å bli helt bra igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 29. mars 2008 #443 Del Skrevet 29. mars 2008 35 uker i dag, tia flyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. mars 2008 #444 Del Skrevet 29. mars 2008 35 uker i dag, tia flyr Gratulerer med 35 uker! :-D ============================================== Har blitt så snørrete og tungpustet i det siste jeg. Dvs, tungpustetheten kommer vel av at jeg er tett da Ikke fikk jeg sove ordentlig i natt heller, vinden gjorde slik at døra stod og slo Heldigvis fikset mannen det, snille mannen min Satser på å få sove ordentlig i natt, og sove leeeenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 29. mars 2008 #445 Del Skrevet 29. mars 2008 Takk takk Nei, nettene er ikke de samme lenger her. Sliter sånn med tett nese når jeg skal legge meg (vet det er vanlig i slutten), så må ty til saltvannsspray flere ganger om natta. I tillegg holder jeg på å dø av smerte hver gang jeg skal snu meg i senga For noen uker tilbake sov jeg såå godt *savne* Håper dere alle har en fin lørdagskveld Her er mannen ute så jeg har en stille kveld her, herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 30. mars 2008 #446 Del Skrevet 30. mars 2008 Huff, så mye trist som skjer for tiden. Både jeg og mannen min mistet bestefedrene våre i påsken. Så nå bor vi hos bestemoren hans, mens mamma forsvinner i tre uker for å ta seg av mormoren min. Vi får forkusere på at vi tross alt er ganske friske og snart kommer til å ha verdens nydligste baby i armene. (men ikke alt for snart. Fikk streng beskjed av mamma om å ikke føde før hun var tilbake!) Så godt å høre at mannen din blir frisk igjen MissiS! Tror virkelig ikke jeg hadde taklet å miste mannen min eller at han ble varig skadet nå. Håper på å unngå 17. mai jeg også. Føder gjerne litt før termin, men ikke så alt for mye før. Vil ha ihvertfall en uke med permisjon hvor jeg kan sove ut skikkelig. Håper at jeg ikke går på overtid også, for jeg hadde syntes det var morsomt å føde før bryllupsdagen vår. Men både jeg og broren min var nesten to uker over tiden. Og vi var svære. Har hørt at slikt ikke er arvelig, men man vet jo ikke. Igår spiste vi middag med et vennepar av oss som har termin to uker etter oss. Det var kjempekoselig, men fikk litt angst når jeg så hvor mye de hadde på plass. De kjøpte hus for et år siden, og alt er ferdig pusset opp og møblert, og alle barneting er på plass. Nå skal det sies at nesten alt var arvet eller gaver, men ble alikvell veldig misunnelig. Mistenker at vi fortsatt kommer til ha masse kasser stående, bare halvparten av møblene på plass, og mangle masse babyutstyr når den lille melder sin ankomst. Jeg har også begynt å bli skikkelig tett i nesen om natten. Hjelper det med saltvannsløsning? Har aldri syntes det hjalp før, men kan jo ikke bruke vanlig nesespray i to måneder heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 30. mars 2008 #447 Del Skrevet 30. mars 2008 Gratulerer med 31 uker til Gopia og Jente 79! Og linky med 35 uker Og en til MissiS, håper mannen din er frisk nok til fødselen.... og trist du mistet mammaen din. Er ikke lett når man mister en i den nærmeste slekten. og en til Kara W for at dere mistet bestefedrene i påsken. Har jeg glemt noen da :D som trenger en klapp på skulderen? Min samboer har jo vært veldig dårlig siden aug. vært utredet for ms og andre ting, men har ikke finni noe. MEN på torsdag tok han gastrokopi og på fredag fikk han endelig svar. Han har fått cøliaki som jeg. Det er helt utrolig at man for det 1. kan bli så dårlig ved å gå ubehandlet med cøliaki. Han har gått ned 12 kg på fire måneder og han er 194 og veier nå 68 kg. Det startet med at han hadde dovenhet(benet og armen på venstre side sovnet hele tiden) Og vitaminmangel til 1000. Men godt de fant det ut nå så han kan lade opp til babyen kommer. Og for det 2. jeg fikk diagnosen for 5 år siden. hva er oddsen for at et par skal utvikle det. Det er ikke smittsomt, og det er 1 av 100 som utvikler det. hehe, helt utrolig. Vi er veldig glad og takknemmlig for at det "bare" er det :D Nå venter jeg på brev fra ahus ang. keisersnittet. GRUER meg... Ville heller fødet normalt om jeg kunne velge.... Men vil jo ikke risikere og revne som sist og kanskje få mere mèn en jeg har nå. Så jeg gjør nok det riktige. Ha en fin søndag. nå skal jeg sove litt før vår datter vokner... Sover dårlig om nettene jeg også, så ikke morro. Jeg som elsker å sove :D klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 30. mars 2008 #448 Del Skrevet 30. mars 2008 Kara W: Saltvannsspray hjelper meg til å komme gjennom natta hvertfall, så det er helt greit. Vil ikke bruke vanlig nesespray så det det får holde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #449 Del Skrevet 30. mars 2008 Takk for gratulasjoner. og gratulerer med 31 uker til Gopia og 35 uker til linky. Er vel naturlig at det blir litt mer klaging her nå. Vi nærmer oss jo fødsel med stormskritt!!! 6 uker å jobbe igjen for meg. Merker at hverken energi eller motivasjon er på topp. Skal til legen igjen 8. april. Hvis jeg er like sliten denne uka som forrige vurderer jeg å be om litt mer sykemelding enn jeg har nå. Er 20% sykemeldt nå, men sovnet på sofaen hver ettermiddag forrige uke... ellers er lillegutt aktiv her nå. Har en tydelig "bulk" på magen, men jammen ikke sikker på hva det er som stikker ut. Første gangen jeg har sett det så tydelig. tror min kjære ble litt overrasket også. Fikk ellers handlet inn gardiner til barnerommet i går. Trodde kanskje vi skulle ha overnattingsgjester der, så greit med gardiner der. Ble kjempefint. Begynner å hjelpe der nå. Må bare få noen lamper og få på plass utstyret. Har fått masse, men må få hentet det. Ha en fin søndag dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 30. mars 2008 #450 Del Skrevet 30. mars 2008 6 uker å jobbe igjen for meg. Merker at hverken energi eller motivasjon er på topp. Skal til legen igjen 8. april. Hvis jeg er like sliten denne uka som forrige vurderer jeg å be om litt mer sykemelding enn jeg har nå. Er 20% sykemeldt nå, men sovnet på sofaen hver ettermiddag forrige uke... Er du "bare" sliten eller er det andre grunner til at du er sykemeldt? Føler meg selv veldig sliten, og kvalmen har begynt så smått å komme tilbake. Jeg klarer som regel 8 timer på jobb, men noen dager føler jeg at jeg bare sitter der og venter på at klokka skal gå slik at jeg kan dra hjem og sove. Trodde ikke man kunne få sykemelding for det, men er kanskje like greit å la være å dra på jobb når man ikke klarer å gjøre noe? Idag har jeg faktisk hatt litt energi og har vært med på å flytte enda et "siste lass" ut av leiligheten, og fått gjort en del husarbeid. Synes alltid søndag kveld er så trist, for da vet jeg at jeg må opp på jobb igjen imorgen og en ny, slitsom uke begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #451 Del Skrevet 30. mars 2008 Hovedgrunnen til at jeg er sykemeldt er at jeg har isjias problemer. En hel dag på jobb kan ble ganske slitsomt for beinet mitt, selv om jeg har fått heve/senke bord ob en tilpasset stol. Tror du kan bli sykemeldt hvis du er utrolig sliten også. Snakk med legen din, du skal orke mer enn bare jobben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 30. mars 2008 #452 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg er sykemeldt nå tiden frem til permisjonen som starter 14. april pga. at jeg er sliten + at blodtrykket har vært litt høyt da så jeg trenger å slappe av. Energi eier jeg ikke for tiden så orker bare ikke jobb. Ta en prat med legen din så ordner det seg nok Kara W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. mars 2008 #453 Del Skrevet 30. mars 2008 Takk takk Nei, nettene er ikke de samme lenger her. Sliter sånn med tett nese når jeg skal legge meg (vet det er vanlig i slutten), så må ty til saltvannsspray flere ganger om natta. I tillegg holder jeg på å dø av smerte hver gang jeg skal snu meg i senga For noen uker tilbake sov jeg såå godt *savne* Håper dere alle har en fin lørdagskveld Her er mannen ute så jeg har en stille kveld her, herlig. Føler det samme her, men det går litt opp og ned. Noen netter sover jeg godt, andre ikke. Føler dessverre ikke at saltvannesesprayen fungerer så godt som vanlig nesespreay, men vil jo ikke bruke vanlig heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 31. mars 2008 #454 Del Skrevet 31. mars 2008 Huff, nå fikk jeg ikke sove i det hele tatt. De fleste netter sovner jeg med en gang jeg legger meg og sover tungt til vekkerklokken ringer. Våkner som regel når jeg skal snu meg, men sovner igjen med en gang jeg er på plass igjen. Men noen netter våkner jeg og er kvalm og tett i nesen og ingen stilling er behagelig Er bare en time til jeg skal stå opp, så vet ikke om jeg gidder å gå og legge meg igjen heller. Får heller bare være trøtt på jobben og kanskje gå litt tidelig. Skal prøve å rekke å få kjøpt nesespray idag. Forøvrig så har jeg lest at man kan bruke vanlig nesespray når man er gravid. Men den skal jo uansett ikke brukes over lenger tid, da. Håper saltvannsoppløsning fungerer på meg nå. Har ikke hatt særlig positiv erfaring med den før. Tror jeg skal ringe legen idag og be om en ekstra time. Kjenner at jeg begynner å grue meg for å dra på jobb fordi jeg er så sliten, selv om jeg egentlig liker jobben min veldig godt. Har egentlig ikke lyst til å bli sykemeldt heller, da. Ingen på avdelingen min har vært gravide før, så selv om jeg får en del forståelse for det, så er det jo ingen som skjønner akkurat hvordan det er. Er litt redd for at de skal synes jeg er pinglete som ikke orker å jobbe når det ikke er noe "konkret feil" med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #455 Del Skrevet 31. mars 2008 Huff, jeg også hadde det sånn på slutten før jeg ble 20% sykemeldt at jeg gruet litt for jobb. Spesielt på mandager, uka virket så utrolig lang... Bare det å kunne jobbe kortere dager gjorde utrolig mye for meg der... Skjønner godt du synes det er litt nederlag å sykemelde deg. Jeg har aldri vært sykemeldt før, så det satt utrolig langt inne. Men det hjalp veldig for meg, og jeg ble mer effektiv når jeg er på jobb. Det viktigste er jo deg og babyen. Du skal ikke være helt utkjørt når permisjonen begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 31. mars 2008 #456 Del Skrevet 31. mars 2008 I dag er det 6 veker igjen til 12. mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. mars 2008 #457 Del Skrevet 31. mars 2008 og til Kara W. Er selv sinnsykt trøtt i dag, men jeg har iallfall fått sovet jeg da... Håper det ordner seg med sykemelding, det er som Jente79 sier at du må tenke på deg selv og babyen nå og ikke slite deg helt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #458 Del Skrevet 31. mars 2008 6 uker igjen til Linn3c's termin Gleder meg til da jeg også, begynner permisjonen den helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 31. mars 2008 #459 Del Skrevet 31. mars 2008 Vi begynner å nærme oss ja, spennendes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 31. mars 2008 #460 Del Skrevet 31. mars 2008 Vi skulle også ha laget en sånn fødselstråd etterhvert hvor vi kan skrive ned fødselshistoriene våre, eller hva jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå