Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene

jente 79

Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke kjent noen kynnere som jeg vet om...

Koselig å kunne høre hjertelyden hjemme da, Lissmor :rødme: Deilig å kunne berolige seg sånn :-D

Jeg skal til jordmor i dag. håper jeg får et litt bedre inntrykk av henne denne gangen...

Håper vi får høre hjertelyden også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært hos jordmor.

Alt var som det skulle :-D

Var gått opp 2,5 kg på to måneder. Synes ikke det var så ille. Spesielt ikke siden jeg har fått litt vann i kroppen...

Fikk høre hjertelyden veldig fint og klart :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden er verdens nydeligste lyd!! :rødme: Jeg har også vært hos jordmor i dag og det var ganske spennende at hun bare ved å se og kjenne på magen min fant ut han lå med hodet ned, og at det ene som bulte ut en plass var en liten hæl!

Jeg lurer på hvordan de klarer å skille hjertelyden fra min egen. Jeg har jo ved noen kontroller hatt litt høyt blodtrykk (legetrykk) eller kanskje det er pulsen min de hører i magen og den er jo ikke så høy... Nei dette ble bare rot! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at alt så fint ut på kontrollen jente79, og 2,5 kg på 2 mnd er absolutt ikke verst nei :)

Har masse vann i kroppen jeg :forvirret:

Ang disse kynnerne så kan det godt være at jeg har det bare ikke legge noe spesielt merke til dem. Har hørt det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter/har slitt med å få hjelp på NAV eller????

Har gått rundt og vært fly forbanna i hele dag, etter en telefonsamtale dit som provoserte meg mer enn jeg har godt av, kjenner jeg....

Jeg var til legen forrige uke, og da skulle han søke om svangerskapspenger i stedet for sykepenger for meg, ettersom jeg har gått sykmeldt lenge, og kommer til å fortsette med det.. Men jeg har ikke hørt mer fra han, og på legesenteret sa de at han var så opptatt at jeg ikke kunne få snakke med han. Vel vel, jeg ringte på NAV og tenkte at de må vel vite noe der, om det har kommet noen papirer dit.. Men der var det tydeligvis ei jeg forstyrret i kaffedrikkinga som tok telefonen, for hun kunne ikke hjelpe meg med noe som helst, og kunne heller ikke sende meg videre til noen andre..... Fikk kun svar som "Det kan jeg ikke svare på" og blablablablabla..... Og når jeg sa at jeg var bekymret for at jeg ikke skulle få penger nå, så sa hun bare "Det kan ikke jeg hjelpe deg med"!!! NEI VEL!!!!????? Hvem er det da som skal hjelpe oss, hvis ikke folka på NAV kan????

Så i morgen tidlig kommer jeg, om jeg må, til å troppe opp på kontoret til NAV her i byen og kreve å få ordnet opp!! NÅ GIDDER JEG IKKE MER!!!!

OG JAAAAAAAAAAA, jeg er så proppfull av hormoner nå at jeg kommer til å være fly forbanna og våken i hele natt!!!!!!!!!!!!! :kjefte::kjefte::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 26 uker :hoppe:

Nei, grunnen til at jeg reagerte mest var vel at det var nesten 3 kg på 5 uker. Men det var to forskjellige vekter og før og etter lunch da...

Egentlig overrasket over at det ikke er verre med vektøkningen. Moren min gikk opp nærmere 30 kg når hun gikk med meg, så jeg har vært overbevist om at jeg kom til å bli et fjell.

Veldig glad jeg ikke er det enda i hvert fall :fnise:

Kanskje jeg har hatt kynnere uten å kjenne det ja... Var en gang jeg lurte, men ble borte før jeg rakk å kjenne ordentlig etter :fnise:

Foressten noen andre som lekker litt fra puppene for tida?

Jeg har våknet av at jeg ligger på siden og merker det drypper ned på armen min... Bare sånn blank væske... (Skvatt veldig første gangen, trodde først det var taket som lakk :fnise: Så ganske letta når jeg skjønte at det var noe annet som hadde skylden...)

Blåmeisa: Tror de hører ganske god forskjell på deg og babyens hjerte. Babyens er mye kjappere. Lillegutts lå på 133 i går. Gjennomsnittlig hvilepuls for kvinner ligger mellom 70 og 90...

Lissmor: Kjedelig med sånne NAV problemer... Har enda ikke tatt kontakt med de jeg da... Får god hjelp til permisjonspapirene her på jobben, så hadde håpet jeg kanskje slapp med det...

Får fort litt mark av sånne offentlige institusjoner...

Heldigvis jobber svigermor i NAV, om enn ikke med fødselspenger da. Men regner med hun kan hjelpe meg hvis jeg lurer... Veldig greit :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lekket noe fra puppene ennå, men det kommer ut noe gulhvitt "belegg" hele tiden, har gjort det siden uke 14 eller noe. Litt ekkelt, men det er smøring, sa jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplevelse som deg, jente79!!

En morgen jeg våknet lakk det råmelk fra den ene puppen :fnise: kjente plutselig at det ble vått nedigjennom arma, ble litt paff når jeg så ned :ler: ellers kommer det bare hvis jeg klemmer, men det skal en jo ikke gjøre, så....

Endret av Lissmor81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer i helga hos dere junimammaer da??

Akkurat nå sitter jeg og ser Farmen og kjenner at lissmorven sparker som bare det :):)

Ellers er det ikke mye å fortelle fra denne kanten :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 30 uker, Linky!

Her skjer det heller ikke så mye. Har nettopp malt første strøk maling på kjøkkenet.

Endelig :)

Og nå ser jeg Home and Away på YouTube mens jeg er her inne på Mac'en.

Og mannen er ute hos en kamerat og drikker litt øl.

Koser meg masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 30 uker i går, linky

Her har jeg besøk av min svigerinne. Mennene våre er på guttetur, hun liker ikke å være hjemme alene så hun kom hit.

I går hadde vi besøk av mine foreldre, min søster, samboeren hennes og hans foreldre. Min svoger er engelsk, så foreldrene hans hadde kjøpt med presang. De vil jo ikke se oss igjen før juni. så fikk en kjempenydelig genser med Tigergutt og Ole Brum på :juhu: Første nye plagg og gave til babyen :hoppe: (Har fått litt annet da, men det har vært brukte ting vi har arvet ;) )

Lillegutt turner mer eller mindre rundt hver dag. Svigerinna mi har prøvd flere ganger å kjenne noe, men han er lite samarbeidsvillig :fnise: Gidder ikke sparke på kommando nei...

Ha en fin dag dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 30 uker i går, linky

Her har jeg besøk av min svigerinne. Mennene våre er på guttetur, hun liker ikke å være hjemme alene så hun kom hit.

I går hadde vi besøk av mine foreldre, min søster, samboeren hennes og hans foreldre. Min svoger er engelsk, så foreldrene hans hadde kjøpt med presang. De vil jo ikke se oss igjen før juni. så fikk en kjempenydelig genser med Tigergutt og Ole Brum på :juhu: Første nye plagg og gave til babyen :hoppe: (Har fått litt annet da, men det har vært brukte ting vi har arvet ;) )

Lillegutt turner mer eller mindre rundt hver dag. Svigerinna mi har prøvd flere ganger å kjenne noe, men han er lite samarbeidsvillig :fnise: Gidder ikke sparke på kommando nei...

Ha en fin dag dere :klemmer:

Takk :)

Hørtes jo ut som en flott kveld, og kjekt med babygave da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...