Gå til innhold

Mine bryllups-planer :)

MrsG

Anbefalte innlegg

her har det ikke skjedd stort i det siste, nei...

de ringte meg forresten fra brudesalongen der jeg kjøpte kjolen min på mandag... de skal arrangere en "brude-dag" (hva er det? noen som vet?) der vi kunne se litt på smykker, hår, menyer osv. fikk ikke med meg alt hun sa, for jeg var litt stressa.. hehe. det er visst på søndag, så jeg får se om jeg tar meg en tur dit da.

jooo, så var vi å besøkte vår nye niese på mandagen da. gud, så skjønn! :hjerter_rundt:

smelta helt, jeg. samboer fikk angst da han fikk vite at de skifta bleie på hu 20 ganger i døgnet da men... :fnise: jaja..

har alle hatt en god helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kom på en ting... må vel kanskje få ut finger'n når det gjelder invitasjonene våre??

tenkte å sende de ut i slutten av januar, men... blir nok ikke veeeldig langt uti januar før de sendes.. tida går så utrolig fort om dagen, nesten skummelt!

tenker som så.. det er jo ikke før i mai, men det er jo 2.helga i mai.. og..så er det påske.. med masse jobbing..

stress.

fikk på en pekefinger :fy_fy: av svigermor nylig, om at deres navn også skulle stå på invitasjonene! nesten brysk når hun sa det, så fikk litt bakoversveis.

så da måtte jeg om-organisere hele teksta som jeg hadde skrevet til invitasjonene da.. pfft. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hvis dere skal sende ut i januar burde kanskje vi gjøre det snart også? Og vi som ikke har gjestelisten klar ennå...

Hvor lang svarfrist gir dere gjestene forresten?

Brude-dag høres forresten veldig hyggelig ut da, selv om jeg ikke vet helt hva det er....

Gleder meg til eksamen er over jeg, så kan jeg titte på litt smykker igjen jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
fikk på en pekefinger :fy_fy: av svigermor nylig, om at deres navn også skulle stå på invitasjonene! nesten brysk når hun sa det, så fikk litt bakoversveis.

Whaaat? Skal man ha deres navn på? Hvorfor det? Jeg hadde ikke gjort noe med det jeg :sjenert: (men så er jeg jo ikke alltid noen snill pike heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat? Skal man ha deres navn på? Hvorfor det? Jeg hadde ikke gjort noe med det jeg :sjenert: (men så er jeg jo ikke alltid noen snill pike heller)

Glemte å kommentere dette jeg...

Sier som Ballerina, hvorfor i alle dager skal man ha med deres navn på invitasjonene?

Og uansett er det litt frekt å kommentere det synes jeg :sjenert:

Hadde ikke gjort noe med det jeg heller, vårt bryllup,våre invitasjoner hadde jeg sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si hvorfor da.. det er jo fordi begges foreldre skal være med å betale for bryllupet. vi betaler ca. halvparten selv, så deler foreldrene på resten. sånn omtrentlig.

begge foreldre-parene har også fått invitere ett vennepar av dem hver.

snakka med min mamma om det... hun hadde aldri hørt noe om det, og hun syns det var teit. :P de hadde aldri reagert om deres navn ikke hadde stått der...

dessuten.. når min kjæres bror giftet seg tidligere i år, sto ingens foreldre på invitasjonen, selv om de betalte der også. de hadde "glemt" det.. blir det ikke rart å "tvinge" oss til å involvere alle navnene da?

vi tenker å sende ut invitasjonene i januar engang... Svar innen 15.mars. sånn circa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Våre foreldre betaler også, men vi kommer ikke til å sette noen av navnene deres inn av den grunn - ikke deres bryllup ;) Jeg synes det blir rart å tvinge dems navn inn, men det er jo bare meg - vi måtte jo ha brukt en side ekstra på invitasjonen da med kjæres foreldres navn og tlf.nr. og min mor, far of stepappa :ler: Nei, her har ikke svigermor sagt så mye før, så blir noe slik sagt så sier jeg bare ha og ja og bryr meg lite!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

haff, så treig jeg er til å skrive her om dagen..

anyways...

har funnet ut at de navne-greiene ikke er "viktig" nok til å forsure forholdet til svigers, så de blir alles navn. men KUN mitt telefon-nummer!

OG, imorra er det 5 måneder til den store dagen!!!! wee!

ellers diskuterer vi bryllupsreise.. vet ikke helt hvor vi vil.

så... forslag, anyone?

ikke et sted som er altfor dyrt, og ikke et sted hvor "alle" har vært.. så vær kreative! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:juhu: fem måneder igjen :juhu:

Når det gjelder bryllupsreise så aner jeg ikke... vi brukte kjempelang tid før vi fant ut at Hellas var fint - og det er ikke så dyrt heller synes vi. Men det går jo an å reise på en storbyferie... det synes jeg er fint; Praha, Paris, Roma er jo såkalte romantiske byer!! Og det går jo billige fly fra Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter_rundt: Gratulerer med fem måneder igjen :hjerter_rundt:

Når det gjelder bryllupsreise så er jo Italia et deilig land og Franrike, der er det jo både små romantiske steder og storbyer.

Uansett så kommer det jo litt an på hva dere er ute etter da, vi ville veldig gjere reise til et sted der det er romantisk, hvor man kan konsentrere seg om å være kjærester :kline::sengekos: og et sted man virkelig kan slappe av, mens andre vil jo oppleve litt.

Tror også at Island kan være superromantisk forresten.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med 5 måneder igjen!! :duskedame:

På våre invitasjoner sto det at våre foreldre inviterer til bryllup og fest, men nå betaler de jo ca alt også, så da synes jeg det var riktig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke storby-ferie er noe for oss, hvertfall ikke som ke bryllupsreise.. blir fort litt shopping da.. og akkurat det er ikke min kjære så glad i... hihi.

litt kjedelig å krangle om det på bryllups-reise å da.. hehe.

island er et alternativ.. er vel endel shopping-muligheter der også nå, men.. ;)

vi får se :) ikke er vi særlig friluftsmennesker heller akkurat.

egentlig så burde vi vel reist på fotball-tur til england.. bare synd vi heier på manchester united OG liverpool.. hehe. vanskelig å gjøre begge til lags da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg her, har vært TRAVELT i det siste ;) Ser du allerede har bestemt deg ang navnene. En venninne av meg giftet seg i fjor, og da stod navnene til begge foreldreparene oppgitt i invitasjonen, da det var de som betalte. Tror dette var vanlig skikk og bruk før, men noe man har gått mer vekk i fra de siste årene...

Når det gjelder bryllupsreise tenker vi på Toscana i Italia :) Foreldrene mine bodde en uke på en vingård der i høst og anbefalte det sterkt... Men vi hadde egentlig bestemt oss for Italia fra før av... Ikke at jeg har vært der noe særlig foreløpig, men har likevel forelsket meg i det landet. Jeg kan også anbefale Slovenia og Kroatia, fantastiske land :) Og billigere enn de fleste andre europeiske land...

Ellers kunne jeg tenke meg Maldivene eller noe sånt, men det blir så dyrt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har noen av dere tenkt noe på å få dere bryllupsforsikring?

Vi tenkte vi skulle ha det i alle fall, men har ikke bestilt det ennå da.Det koster jo veldig lite i forhold til det bryllupet koster ellers,så vi kommer nok til å bestille det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg virkelig ikke skrevet noe i boka di før?? :flau:

På høy tid å legge igjen et spor da i allefall! :fnise:

Jeg lurer litt på sånn bryllupsforsikring jeg også. Blir den sølvforsikringen i tilfellet. Det er jo ikke mye da - tatt i betraktning hvor mye man ellers bruker på bryllupet. Meeen så tenker jeg litt at det kanskje er en sånn type dobbelforsikring som man ofte betaler på TVer og sånt. Har jo god dekning gjennom innbo-, reise- og ulykkesforsikring. Så må nok tenke litt mer på det. Er bare sånt makk å sette seg inn i alle disse forsikringsvilkåree. :Gjesp:

Angående invitasjonene så var vi også ganske usikre på hvordan vi skulle gjøre det. Kjære syntes det var tull å ta med foreldrene våre sine navn. Jeg har jo hørt at det er skikk og bruk, og at noen sånn sett kunne blit surmuling om de ikke ble tatt med. Hver av foreldrene våre spytter inn 10000, så med 40000 tilsammen fra dem så blir det halvparten av budsjettet. Så har det seg sånn at vi er skilsmissebarn begge to, og foreldrene våre har nye partnere som på sett og vis også er med å betale. Så da kunne jo lista med avsendere bli ganske lang etterhvert :ler:

Vi fant ut at vi enkelt og greit skriver: vennlig hilsen Anea og Aneamannen m/ foreldre. Hørtes ut som det ble greit godkjent av samtlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du kan få se bilder og slikt :) meeeen, da trenger jeg emailen din. send meg en PM a.. har litt issues med pc'n min skjønner du ;)

skjønner at det ble litt vel lang navneliste da ja.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil benytte anledningen til å ønske alle kjente og ukjente en riktig god jul! og alle 2008-bruder ønsker jeg et spennende, nytt år! nå nærmer den store dagen seg med stormskritt, jenter! :D

i kveld har vi dratt inn juletreet, pyntet og greier. får vel rydde litt til jul også, selv om vi skal reise bort (til svigers på sørlandet) lille juleaften, og når vi kommer hjem 3.dag, blir det jobbing resten av romjula på oss begge...

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!!!!

dette skal vi gjøre i jula:

:spise::gave::kline::nissekonekyss::sove::sikle::skaal:

:nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...