Gå til innhold

Mine bryllups-planer :)


MrsG

Anbefalte innlegg

Vi skal ha trumpet voluntary inn. Noe annet har vi ikke pratet om. Jeg synes "Brudemarsj fra Seljord" er veldig fin. Vil ha en slik "glad" utgangsmarsj :)

Kan høres her: trompet.biz. Gå inn på "musikkeksempler" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Heisann! Har litt for liten fritid for tiden, derfor er jeg litt sen til å komme innom boka di! :sjenert: Men nå hadde jeg endelig litt tid til å oppdatere meg!!! :juhu: Vil ønske deg riktig :velkommen: hit til KG. Ser ut som du har orden på det meste allerede, skal bli spennende å følge deg fram mot den store dagen!!!

forresten;

hadde vært hyggelig å vite ørlitt om dere som er innom dagboka mi.. alder, hvor dere er fra kanskje? og bryllupsdato? *wink* og gjerne all info dere vil dele med meg! :5:

Jeg og min kjære blir 24 om ca en måned, så dermed blir vi 25 det året vi gifter oss. Vi bor ca en times kjøretur unna Trondheim. Vi kommer fra samme sted og har vært sammen i snart 8 år. Vi har satt bryllupsdatoen til den 14. juni 2008 :) Og vi storkoser oss med planlegging og gleder oss veldig til den store dagen!!! Ingen barn og ingen husdyr. Skal snart bygge oss hus, noe som tar mye av min tid nå. Jeg jobber 50% i vikariat og min kjære har 100% fast. Ja, det var litt om meg :)

hva slags musikk har dere tenkt å ha i kirka?

-inngang

-salme®

-solo'er

-utgang

litt usikker på hva jeg skal velge, siden det ikke er orgel der vi skal gifte oss, og vi må ordne alt dette selv...

Vi har tenkt å ha mendelssohn til inngang, trumpet voluntary som utgang, "å leva det er å elska" og "kjærlighet fra gud" som salmer. Og vi skal ha en mannlig solist som skal synge to sanger i kirka. Dette er vår plan i allefall :)

Håper du får en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med kjolepröving!

hva slags musikk har dere tenkt å ha i kirka?

-inngang

-salme®

-solo'er

-utgang

litt usikker på hva jeg skal velge, siden det ikke er orgel der vi skal gifte oss, og vi må ordne alt dette selv...

Det er heller ikke orgel i vår kirke. Litt usikker på om vi skal leie et elektrisk eller ikke. Vi skal i hvert fall ha saksofonist, så da blir det enten orgel + sax eller piano + sax

Klipper (og redigerer) fra bryllupsdagboka mi jeg:

Inngang:

Air av Bach

Salmer:

Ikke bestemt

Solo:

Ave Maria, Amazing Graze eller the Rose

Utgang:

Ikke bestemt

Du kan höre de på "trompet-siden" som Musica linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
-inngang

Trumpet Voluntary av Clarke

-salme®

Å leva det er å elska (tror jeg...) og en annen!! Kanskje kjærlighet er lysets kilde?? huff... husker aldri de altså...

-solo'er

Vi skal sjå sola gå ned i havet

Amazed

-utgang

Canon av Pachelbel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for linken, Musica! fant mange fine der :)

tenkt litt på våres sang/musikk-ting igjen da...

hvis alt klaffer og jeg får det akkurat som jeg vil.. hehe..så:

inngang: hørt josh grobans versjon av "you raise me up"? den har et ganske langt stykke (ca 1minutt) på begynnelsen med fiolin.. det blir inngangsmarsjen. når vi har satt oss og sånn, skal vi ha solist til å fortsette på sangen. tror det blir fint. solisten har vi, han skal muligens ordne fiolin til oss også. (+ muligens piano til selve sangen)

salme: deilig er jorden. må en ha mer enn èn? noen som vet?

solo (duett da.. hihi): "the Prayer" (dere har sikkert hørt den med josh groban/charlotte church, eller celine dion/andrea bocelli) samme som synger inngangs-sangen + kvinnelig solist

mere musikk (hvis vi får lov da, og det ordner seg med han som er tiltenkt denne sangen. ikke heeelt bestemt sangen her, muligens "fields of gold"

utgang: "Jesu Joy of man's desiring". tror jeg. ikke helt sikker enda, spilt på piano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mail med bilder, synes kjolene var helt nydelige :) Blir nok en stund til jeg prøver kjoler, men du skal få se bilder når den dagen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang de kjolene... min kjære kom med et godt poeng (faktisk! :fnise: ) her på fredag... "hvis du kjøper kjole nå, går du jo glipp av masse kjoleprøving og gøy da..?"

og det er jo sant, det. og ingen av de kjolene jeg prøvde ga med sånn "wow, DETTE er kjolen"-følelse (som jeg har sett at mange av dere har fått hihi), så da droppet jeg hele greia. ok, så var det salg, men penger velger jeg å se litt stort på i denne sammenhengen ;)

så da fortsetter letingen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var lurt å utsette kjøpinga hvis du ikke var helt sikker. Jeg kjøpte kjole i begynnelse av august, og da var det 1 år igjen. Men kjøpte kun fordi jeg var 110% sikker på at dette var Kjolen, og jeg måtte kjøpe den da, eller risikere at den forsvant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp det jeg tenkte også. jeg mener, jeg hadde sikkert blitt godt gift i en av de kjolene også.. hehe, men siden jeg ikke har noe veldig hastverk akkurat, har jo over 7 mnd igjen så.. hvorfor ikke vente litt... kikke litt.. tenke litt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse gutta har av og til noen gode ideer de også ;):ler:

Hørtes veldig fornuftig ut å vente med å kjøpe kjolen siden den ikke ga deg "må ha denne!!!" følelsen... Jeg prøvde EN hos en privatperson, og da den var slik jeg hadde sett for meg og gav meg en god magefølelse, slo jeg til... Og angrer ikke et sekund. Plutselig finner du KJOLEN, og da er du nok glad for at du ventet :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marna: nja, joa, det hender de glimter til da hehe

nå MÅ jeg fikse fotograf og frisør! utsetter og utsetter det.. får ta meg en tur til byen denne uka, tenker jeg..

hadde en liten bryllupsprat med min kjære i kveld, prøvde å gå igjennom dagen, praktiske ting.. f.eks, hvor han skal skifte og ordne seg istand til vielsen, (siden vi kanskje ikke får brudesuiten før på kvelden)

"samma det vel, kan skifte på do på en bensin-stasjon, jeg"

han er av den litt mer avslappa "alt-ordner-seg"-typen.. :roll:

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har gode forslag til tekst-lesning i kirka?

syns jo at... øh, husker ikke hva det het, men det slutter med "..men størst av dem er kjærligheten" og at svigermor skulle lese det. meeeen, nå leste hun det i to bryllup i sommer da.. så det blir litt reprise, liksom.

sooo... forslag?

(www.bibel.no hehe. kikka litt.. mye rart som en kan finne gitt: Salomos ordspråk

Kapittel 15: 17 En grønnsakrett med kjærlighet,

er bedre enn oksestek med hat." :klaske::fnise:

imorra skal jeg til tannlegen! buuuu :tannverk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han er av den litt mer avslappa "alt-ordner-seg"-typen.. :roll:

Sånn er min og :fnise: Det er egentlig litt herlig å høre det iblant at 'samma hva du finner på så blir det sikkert fint', men litt frustrerende også iblant siden jeg ikke vil gjøre noen bestemmelser alene...

noen som har gode forslag til tekst-lesning i kirka?

der har jeg dessverre ikke noe særlig å komme med.. ser det er flere her i dagbøkene som begynner å tenke over det, men vi har faktisk ikke ofret det punktet en eneste tanke enda... :sjenert: Men på kirken.no har de jo tusenvis av forslag, så kanskje du finner noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Når det gjelder Bibelvers så skal vi har 1. Korinterbrev 13 (hvis vi får lov av presten... :sjenert: ) Det er vel det som din svigermor har lest i sommer, men jeg synes det er så nydelig at jeg ville ha hatt det om ti hadde det før meg ;)

Men jeg er sikker på at om dere ikke finner ut av det før dere snakker med presten så hjelper h*n dere mer enn gjerne - det er jo mange prester som faktisk vil bestemme dette selv, der brudeparet bare må akseptere det presten velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerina: JA! det var det, ja. det er kjempefint. bare synd at både brugommens bror og brudgommens kusine hadde det i sin vielse, mindre enn et år før oss.. blir nesten litt komisk da, syns jeg. men nydelig er det :)

vi finner vel alltids på noe, haster jo ikke så mye heller.. enda ;)

Tassie: ja, det er jo fint at han "stoler blondt på min smak", men jeg syns jo at han kan hvertfall "late" som han har en mening om ting og tang da, det er jo tross alt VÅRT bryllup liksom.. men men.. gutter er vel gutter.. :P

OH! fant akkurat ut at det har åpnet en ny brudesalong på hamar! jippi!! kristins brudeatelier de har også avd. i lillesand, noen som har vært der? stod ingen priser på noe, som jeg kunne se, men jeg har nå tenkt meg en tur til hamar på torsdag kanskje uansett så.. hehe.

da får vi se hva dem har å tilby :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ballerina
Tassie: ja, det er jo fint at han "stoler blondt på min smak", men jeg syns jo at han kan hvertfall "late" som han har en mening om ting og tang da, det er jo tross alt VÅRT bryllup liksom.. men men.. gutter er vel gutter.. :P

Bare vent, han kommer nok med en mening når du absolutt ikke vil at han skal ha en mening - bare vent :fnise: Det gjorde nemlig min kjære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har gode forslag til tekst-lesning i kirka?

syns jo at... øh, husker ikke hva det het, men det slutter med "..men størst av dem er kjærligheten" og at svigermor skulle lese det. meeeen, nå leste hun det i to bryllup i sommer da.. så det blir litt reprise, liksom.

sooo... forslag?

Vi har ikke pratet om tekstlesing, men jeg vil gjerne ha den du nevner her. Tror den er veldig vanlig, og jeg synes nesten den hører med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten;

hadde vært hyggelig å vite ørlitt om dere som er innom dagboka mi.. alder, hvor dere er fra kanskje? og bryllupsdato? *wink* og gjerne all info dere vil dele med meg! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg fått ordna mye, syns jeg!

1. vært hos fotograf, kikka litt, prata litt, spurt litt. www.klingwall.no på hamar, virka veldig ålreit. de tar 7500 (som er den vanligste bryllups-pakka, som folk stort sett velger) for: 2 timers fotografering og 24 bilder + album (som var kjempefine!)

så vi bruker nok de, tror jeg. fort gjort. :P

2. sjekka frisører.. var innom bare to jeg da.. gadd ikke tråkke rundt mer, og syns de to virket greie begge. den ene (mannlig frisør) tok 620kr timen. slett ikke verst, syns jeg. den andre hadde en brudepakke som kostet 2500, inkl sminke og prøvetime, OG "en avslappende hodebunnsmassasje på dagen", syns DET hørtes himmelsk ut jeg da.. hihi. hvilken ville dere valgt? heller nok litt mot massasjen jeg da.. kanskje noen her har vært der? inside frisør og kutt & chriss, på hamar?

3. så var jeg innom kristins brudeatelier da, den nye butikken, i hamar. syns ikke de var like koselige der, som på agape, men men.. etter litt frem og tilbake fant jeg da en kjole som så veldig fin ut.. prøvde den, og den satt som et skudd! glemte å ta bilde (glemte å spørre om det var lov og, fordåvidt..) men jeg trooooor det er denne. ligner hvertfall veldig.

kjole forfra (som ligner hvertfall)

kjole bakfra

så det.. kjolene der kostet fra ca 10 000 og oppover.. så de er litt dyrere enn på agape da..

de kunne henge den av et par uker sa de, så jeg skal dit igjen om ei uke sammen med venninna mi hvertfall, så får vi se... :)

(4. det er vel kanskje ikke lov det her, men jeg var innom hotellet vi skal bo på, å kikka på brudesuiten :fnise: den var diiiger! tjoho! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...