Gå til innhold

Mine bryllups-planer :)


MrsG

Anbefalte innlegg

Knabba denne lista av Tassie.. (som visstnok harknabba den av Marna.. hihi)

Ett år før bryllupet (mai07)

o Bryllupsdato: 10.mai, 2008

o Type bryllup: Formelt

o Vielsesomgivelser: Hamardomen. (Leiepris: 6500, + prest 900,-)

o Vielsesform: Kirkelig

o Bryllupsmottakelse: Hamarstua Spiseri, Domkirkeodden

o Antall gjester: ca 50 totalt

o Budsjett: ikke satt opp noe egentlig.. prøver å holde oss under kr 100 000...

o Bryllupsfarger: Lyyyyserosa, hvitt, noe brunt (på trykksaker)

o Ring til menighetskontor og avtal en møtedato med presten: (Vielse kl. 14.00)

o Velg forlovere: Min kjære har valgt, spurt og fått ja. Jeg har valgt, ikke spurt, regner med å få ja :fnise:

o Velg brudekjole: Prøvd noen nå, men ikke bestemt meg ennå

o Bestem hvor og hvordan bryllupet skal feires: Jepp. Lokaler er bestilt, dem ordner alt, bortsett fra blomster, som min kjære søster tar seg av.

o Bestem fotograf: Regner med at det blir Klingwall på Hamar. (8400,-. inkl. 2 timers fotografering, 24 bilder, album.)

o Bryllupsmarsj: Inngang: "you raise me up" m/påfølgende solosang Utmasj: Ikke sikker p dette ennå... "air" er oppe til diskusjon + "jesu joy of man's desiring

12-6 måneder før bryllupet

o Velg giftering:

o Velg hvem som skal være toastmaster: Kjæres kamerat

o Velg tiara, sko, undertøy, strømper, bijouteri:

o Begynn med gjestelisten: Dete er stort sett klart.

o Velg, kjøp og lag invitasjoner og send ut til gjestene: Har lagd eksempel i photoshop, og vet hvordan det skal se ut.

o Finn ut hva slags musikk vi ønsker å ha spilt på festen:

4-2 måneder før bryllupet

o Bestem hvem som skal binde brudebuketten og pynte vieselsstedet: Min kjære søster har ansvaret for blomstene. (skal ha rosa roser (nyyyydelig "sweet avalanche-roser!), hortensia (grønn kanskje) og noe hvitt, vet ikke helt hva ennå. + litt.. grønt fyll ;) Mulig min kommende svigermor vil hjelpe til med å pynte også.

o Velg knappehullsbukett til brudgom og forlovere: Det ordner søster'n!

o Bestill time hos frisør/sminkør: tror det blir inside frisør

o Time for prøving av brudekjole hos sydame: Satser på en kjole som passer meg i utgangspunktet jeg, tenker jeg. alle kjolene jeg har prøvd hittil har passet perfekt så.. snøring i ryggen ruuuler! :P

o Sjekk overnattingsmuligheter for de gjestene som skulle ha behov for det: quality astoria hotel, hamar. 880,- for dobbeltrom. 680,- for enkeltrom.

o Bestill brudesuite til bryllupsnatten: Har jeg faktisk bestilt alt! 1700,- inkl. bryllups-pakke ;)

o Skriv ønskeliste og distribuere den til familie og gjester: Har et par på nettet ja. Tilbords og Jernia

o Skaffe alle slags skjemaer: Jepp!

o Planlegg bryllupsreisen: Det skal mannen gjøre :fnise: gudene veit hvor vi ender opp hen da... hehe

o Bestem og bestill bryllupskake: Ikke bestemt

o Prøvebilder og gå gjennom bildeposering med fotografen: Senere

o Velg og bestill musikere: Stort sett i boks

o Bestem bordplassering: Må nesten vite hvem som kommer da.. hehe, men har en viss peiling da..

o Bestem hvem som skal åpne gavene og skrive med hvem som har gitt hva: Har sett meg ut et par ja.. muligens søster'n.

o Kjøp morgengaven: Nai

o Lag kjøreplan for hele bryllupsdagen med klokkeslett: Nope

o Sjekk svar på invitasjonene:

o Registrer vår ønskeliste på diverse butikker:

o Sørg for at toastmaster får samlet inn sanger, taler og andre innslag

1 måned før bryllupet

o Avtal en prøvetime hos brudesalongen:

o Bestille transport til brudeparet:

o Send annonse til lokalavisene:

1-2 uker før bryllupet

o Gjør ferdig bryllups- og kirkeprogram

o Deleger oppgaver til de som har viktige funksjoner på bryllupsdagen

o Gjør ferdig bordplassering:

o Pakke til bryllupsreisen?

o Få bekreftet alle bestillingene:

* Kirken:

* Samfunnshus:

* Brudebuketten, knapphullsbukett og blomster:

* Fotograf:

* Transport:

* Overnatting til gjester:

* Brudesuite til bryllupsnatten??

* Musikk i kirken:

* Musikk til festen:

* Toastmaster:

* Bryllupsreisen:

* Kaker:

* Frisør / sminkør:

1-3 dager før bryllupet

o En siste sjekk av klærne:

o Gå gjennom hele bryllupsplanleggeren for en siste sjekk:

puh. litt av en liste ja.. :) men syns jeg har fått gjort mye da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knabba denne lista av Tassie.. (som visstnok harknabba den av Marna.. hihi)

:ler: Det er slik det fungerer her inne, vi knabber i vei alle mann :fnise:

Du har fått i stand mye på listen ja!!! Bra jobbet altså :)

:juhu: for at fotograf er i orden!!!

Åh, hodebunnsmassasje hørtes jo helt himmelsk ut, det må være beroligende det. Jeg hadde nok gått for den, 2500 er jo ikke så verst for hele pakken :)

Og brudekjolen var kjempefin, søt og vakker på samme tid!! Skjønner godt at du synes du fikk gjort mye den dagen ja!! Effektiv lady! :ler:

Ønsker deg en kjempefin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Knabba denne lista av Tassie.. (som visstnok harknabba den av Marna.. hihi)

:fnise: er det ikke gøy med KG??? Jeg liker det å knabbe lister altså ;) Kanskje jeg også må ha meg tur innom der for å få enda en liste!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å pusler litt med sanghefter og kirkeprogram og slik nå...

sånn blir omtrentlig forsida av kirkeprogrammet seendes ut.

har også tenkt å skrive ørlitt om Hamardomen på baksida, + litt om solistene, siden de er venner av familien, og GODE (og litt kjente faktisk :fnise: artister! :)

invitasjonene blir omtrent sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine begge to var!

Likte spesielt godt de små detaljene rundt omkring som litt fadet monogram og hjørner og slikt. Små ting gjør stort inntrykk! Kjempeflink du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk, takk :)

hadde en fæææl drøm her ei natt... mitt første bryllups-mareritt, kan du godt si. :fnise:

drømte at jeg og pappa'n min kom frem til kirka i bilen.. og så hadde jeg glemt å få med meg brudebuketten min! så pappa grafsa med seg en neve med hvitveis og gress, så jeg skulle ha blomster da.. haha. var jo litt søtt og da, i grunn. og egentlig bare en bagatell hehe.

(aner vi en bridezilla in the making her?? :sjarmor::plystre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det ble,begge deler :-D

Så flink du er som har ting i orden såpass tidlig.

Kjenner igjen de bryllupsmarerittene ja...har allerede hatt nærmere ti av de tror jeg,alt fra kjole,blomster til lokalet har gått til *******.

Våkner alltid opp skrekkslagen og heseblesende :ler:

Btw, knabbet listen din

Endret av *marie*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i4.tinypic.com/54lvi84.jpg

her er "monogrammet" eller logoen om du vil, som jeg har laget... denne har jeg tenkt å bruke på innbydelsene, menyen osv... :)

jeg har tenkt å lage alt selv i photoshop, skrive det ut på beige ellerno sånt-ark, med brun skrift. muligens lime på noe bånd ellerno også.

fargene til bryllupet blir hvitt, lyserosa, brunt.

perlepynt og masse blomster. :)

Så stilig monogram. Vi har også laget vårt eget. Veldig morsomt siden vi også er H og M :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januarbrud08: oi, kult! hadde det vært mulig å få en titt? nysgjerrig på hvordan andre har gjort ting også, vettu :) send meg en PM ellerno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å pusler litt med sanghefter og kirkeprogram og slik nå...

sånn blir omtrentlig forsida av kirkeprogrammet seendes ut.

har også tenkt å skrive ørlitt om Hamardomen på baksida, + litt om solistene, siden de er venner av familien, og GODE (og litt kjente faktisk :fnise: artister! :)

invitasjonene blir omtrent sånn

Kjempefine! Både kirkeprogram og invitasjon :) Hva slags program har du laget invitasjonen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin invitasjonene og kirkeprogramet deres blir!!! Du er dyktig med en god smak ;)

Meeeeeeget dristig kjole må jeg si :ler:

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marna: takk for det :) åseen går det med monogrammet deres forresten? funka det sist gang jeg sendte det?

tror du skal ha et litt.. spesielt tema i bryllupet, hvis du skal ha DEN kjolen ja.. :fnise:

MEN: imorra skal jeg på kjoleprøving! igjen! skal prøve to kjoler jeg har prøvd før, denne gangen med både forlover og søster tilstede. så får vi se. også tenkt meg til oslo i helga for å kikke litt så.. blir bra :)

apropos: når en finner en kjole i en butikk, som en vil ha, er det bare å betale og ta med seg DEN kjolen? eller blir kjolen bestilt og så må du vente i en evighet før du får den? (dumt spørsmål? *klø seg i huet*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MEN: imorra skal jeg på kjoleprøving! igjen!

apropos: når en finner en kjole i en butikk, som en vil ha, er det bare å betale og ta med seg DEN kjolen? eller blir kjolen bestilt og så må du vente i en evighet før du får den? (dumt spørsmål? *klø seg i huet*)

Spennende med kjoleprøving!! :hoppe:

Håper du finner en som du virkelig får følelsen i! Det er verdens herligste følelse :) Hvis du skal i Oslo-området så vil jeg anbefale Kristins brudesalong i Lillestrøm! Tusenvis av kjoler og de gjør alt de kan for at du skal få prøvd de du vil :)

Det mest normale er å bestille inn kjolen. De som er i brudesalongen er ofte veldig slitt og skitne etter alle som har gått på dem i sko og greier... Også kommer det jo an på hvilken størrelse du bør ha da og hvilken den er i i butikken :) Men mest normalt å bestille! Betaler gjerne et lite depositum ved bestilling...

...meget dristig kjole du linket til ja, minner meg litt om magedansere eller noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt du har kommet på listen din! og VELDIG fin kjole! ;)

Ang. kjøp av kjole så er det to modeller, så vidt jeg har forstått. Enten finner man en man liker (ut fra de prøvekjolene de har) og så bestiller de en ny til deg, som så blir tilpasset. Eller så kjøper man en kjole som de har hengende (f.eks. på salg) og da kan du i prinsippet få den med deg der og da, men de fleste skal jo ha den tilpasset og jeg fikk anbefalt og vente med det til ca. 3 uker før (mange går nemlig ned i vekt, frivillig eller ikke). Desuten er det ikke bare bare å ha et sted til en sånn kjole hjemme. Min kom hjem en uke før og fra da av hang den i et vindu - det var det eneste stedet som var langt nok oppe til at den kunne henge helt rettet ut.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

MEN: imorra skal jeg på kjoleprøving! igjen! skal prøve to kjoler jeg har prøvd før, denne gangen med både forlover og søster tilstede. så får vi se. også tenkt meg til oslo i helga for å kikke litt så.. blir bra

apropos: når en finner en kjole i en butikk, som en vil ha, er det bare å betale og ta med seg DEN kjolen? eller blir kjolen bestilt og så må du vente i en evighet før du får den? (dumt spørsmål? *klø seg i huet*)

Jeg må vente i ca fire måneder på kjolen, da har jeg bestilt kjolen på Unik Brudestudio.

Var også innom Kristins brudesalong i Lillestrøm og der var det seks måneders levering på de jeg tittet på i alle fall.... så det er en liten stund å vente.

Men går du innom et sted det er salg, f eks Agape, tror jeg du får med kjolen med det samme :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marna: takk for det :) åseen går det med monogrammet deres forresten? funka det sist gang jeg sendte det?

Fikk den siste mailen du sendte også ja :)

Tja, monogram-prosjektet står på vent for tiden. Har ikke hatt tid til det nå, ble så mange ekstra vakter på jobb, bursdagsfeiring (forloveden) i helgen og husprosjekt. Men jeg sender deg en ny mail så fort jeg får tenkt litt og har litt ledig tid :) Bare si fra dersom du blir lei av maset mitt :) Trøster meg med at du liker å syssle litt med slikt da :ler:

Håper du får en flott dag med kjoleprøving i morgen!!! Gleder meg på oppdatering hvordan det gikk!!! :juhu: :juhu:

Natta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...