Gå til innhold

Mine bryllups-planer :)


MrsG

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg meg på bryllups-planlegging i dagbokform ;)

4.juli i år fridde min kjære samboer til meg :rødme:

så nå går det i planlegging for fullt!

kirke er booka, lokalet er booka.. det er vel stort sett det som er i boks. men har mange tanker om mer eller mindre vikige ting ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med forlovelsen!

og :velkommen: som ny bryllupsdagbok-bruker :) Kjempekjekt å planlegge!! Du får nok masse tips og gode råd her inne skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det :)

har sniki litt her allerede da.. har bare ikke kommet så langt at jeg har fått meg dagbok før nå.

vi skal forresten gifte oss i hamardomen, på domkirkeodden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og :velkommen: hit!

Veldig greit å ha planene sine her, får litt mer orden i alt sammen :)

Ser ut som dere har fått gjort det viktigste også! Når er datoen for bryllupet?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hei hei!! :vinke:

Gratulerer så mye med forlovelsen og det forestående bryllupet :) Det er kjempebra å ha KG når man planlegger bryllup, det har jeg erfart lenge nå!! Håper du får det fint her sammen med oss bryllupsdagbok-jentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12- 6 måneder innen bryllupet

Bestem dato og tid for bryllupet - 10.mai, 2008

Lag et foreløpig budsjett - Maks 100 000

Bestem kirkelig eller borgerlig vielse - Kirkelig vielse

Bestill kirke - kl 14. Hamardomen

Bestem antall gjester - ca 50gjester invitert til middag

Bestill lokale - Hamarstua spiseri

Velg en toastmaster og gi han/hun sine oppgaver - OK

Planlegg mottakelsen og middag, eventuelt bestill catering eller kokk dersom dette behøves - Lokalet ordner alt :D

Bestill fotograf - Jobber med saken

Bestill frisør og sminkør -

Bestill transport -

Velg ut brudekjole og klær til brudgom, eventuelt også til brudepiker og brudesvenner -

Bestill hotell for bryllupsnatten - I orden

Bestill bryllupsreise -

Bestill musikk, underholdning, solist eller lignende til festen og vielsen - Vielsen: OK

Har laget en hjemmeside også... om noen vil se, er det bare og si ifra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://i4.tinypic.com/54lvi84.jpg

her er "monogrammet" eller logoen om du vil, som jeg har laget... denne har jeg tenkt å bruke på innbydelsene, menyen osv... :)

jeg har tenkt å lage alt selv i photoshop, skrive det ut på beige ellerno sånt-ark, med brun skrift. muligens lime på noe bånd ellerno også.

fargene til bryllupet blir hvitt, lyserosa, brunt.

perlepynt og masse blomster. :)

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, takk :) syns det ble litt søtt selv også.. hihi.

kanskje jeg skulle fortelle litt om oss også..

jeg er 25, han er 29. vi har vært sammen siden mai-05 og vi kjøpte hus sammen i oktober-05! :o) ingen barn ennå, kun katt :)

jobber begge to, jeg jobber jobber deltid, så det blir endel tid til bryllupsplanlegging da.. hehe

sitter mye på nettet og glor i tillegg, så finner mye rart rundtomkring her, både nyttig og unyttig :P

om noen lurer på noe, er det bare å spørra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mye i orden allerede synes jeg :)

Og det var helt nyyydelig monogram! Det gjorde seg virkelig med det hjertet imellom

Ser vi skal ha noenlunde like farger i bryllupet også! Det var koselig, ikke så mange her inne som skal ha de fargene så det var litt gøy

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"i gode og onde dager...", my ass! :klaske:

tørka nettopp opp oppkastet til min kjære, fra soveromsgulvet.. æsj.

hyggelig det... not. hehe.

er litt synd på han og da, stakkars.. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mange av dere der ute som har tenkt å skifte etternavn etter bryllupet?

hva gjør dere; tar dere kun deres manns etternavn, eller begge, eller... bindestrek eller? *nsygjerrig*

jeg har dobbeltnavn fra før, bruker bare det siste forsåvidt, men det er et veeeldig vanlig etternavn i norge. min samboers etteranavn er veldig uvanlig, og vanskelig for folk å stave (på telefon f.eks.. aldri noen som klarer å skrive det riktig, noe som jeg synes er litt irriterende)

vil jo helst bruke hans sitt nahavn da, men.. vurderer å mitt eget som mellomnavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også to etternavn fra før, men bruker bare det siste. Så jeg fjerner det nest siste, også setter jeg kjære sitt bakerst :)

Kjære sitt etternavn er sjeldent, og han er veldig glad for at jeg vil ta det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musica: Ja, akkurat sånn er situasjonen her også!

kommer nok til å gjøre som du, men tenker jeg holder det hemmelig for samboern til vi er gift hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg har ett etternavn så jeg kommer til å bruke det som mellomnavn og ta min kjæres etternavn til mitt etternavn. Jeg har et veldig vanlig etternavn, men det har ikke han. Dessuten så vil jeg at våre barn skal ha det samme navnet som begge sine foreldre :) ...men så har jeg jo veeeeldig lyst at min kjære skal ta mitt etternavn til mellomnavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er egentlig ganske usikre der.. jeg har et velllldig sjeldent etternavn som kun min familie heter, og det vil jeg da gjerne få ført videre (de andre jentene i slekten har droppet det... så det er litt liten sjanse for at det føres videre uten meg)

Han har to etternavn.. og jeg syns at hvis jeg skulle tatt et av hans til mitt etternavn, ville jeg hatt det nest siste, men han vil ha det siste, ikke mitt og ikke nest sist, men det han har og alltid har hatt....

Vi har prøvd litt det med bindestrek og det funker kanskje.. men her er så mange muligheter og ideer og tanker og uenigheter at dette blir nok ikke bestemt med det første :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"i gode og onde dager...", my ass! :klaske:

tørka nettopp opp oppkastet til min kjære, fra soveromsgulvet.. æsj.

hyggelig det... not. hehe.

er litt synd på han og da, stakkars.. :kose:

Huff da, får håpe han er frisk igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mange av dere der ute som har tenkt å skifte etternavn etter bryllupet?

hva gjør dere; tar dere kun deres manns etternavn, eller begge, eller... bindestrek eller? *nsygjerrig*

jeg har dobbeltnavn fra før, bruker bare det siste forsåvidt, men det er et veeeldig vanlig etternavn i norge. min samboers etteranavn er veldig uvanlig, og vanskelig for folk å stave (på telefon f.eks.. aldri noen som klarer å skrive det riktig, noe som jeg synes er litt irriterende)

vil jo helst bruke hans sitt nahavn da, men.. vurderer å mitt eget som mellomnavn...

Jeg har grublet endel på dette. Jeg har et dobbeltnavn OG to etternavn, så blir ikke aktuelt å ha tre etternavn akkurat. Mamma beholdt sitt navn da de giftet seg (veldig sjeldent og pappa har et veldig vanlig). Grunnen til at jeg fikk dobbeltnavn var at jeg bare skulle ha mamma sitt etternavn, men så ombestemte pappa seg og ville ha med navnet sitt også, som mellomnavn. Navnet er et sen-navn, finnes 1000-vis som heter det og jeg føler ingen tilknytning til det. Derfor vil jeg gjerne kutte navnet fra alle offisielle papirer uansett, jeg bare håper pappa ikke blir lei seg. Dermed kunne det bli aktuelt å ta kjærestens navn som mellomnavn, jeg har nevnt dette for ham og sagt at da kan barna våre hete det samme, hans navn som mellomnavn og mitt som etternavn, men det er ikke han helt enig i, hehe...

Kjæresten sitt etternavn er veldig flott, men jeg kommer høyst til å ta det som mellomnavn av følgende grunner:

1. Mitt etternavn er veldig sjeldent, bare 25 stk som heter det. Det er også slektsnavnet til min morfar, noe som gjør at jeg føler tilknytning til navnet

2. Jeg tror det ville blitt rart å skifte navn sånn identitets-messig

3. Jeg bruker mest første fornavn. Dersom jeg hadde tatt kjærestens navn ville jeg blitt hetende det samme som en dame som er litt lokalkjent i Bergen, og det ville irritert meg grenseløst, siden jeg er vant til å ha navnet mitt for meg selv :)

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene:

ja, hans også er ganske sjeldent.. 25 som heter det samme, ellerno.. så.. litt gøy det å da ;)

forresten;

hadde vært hyggelig å vite ørlitt om dere som er innom dagboka mi.. alder, hvor dere er fra kanskje? og bryllupsdato? *wink* og gjerne all info dere vil dele med meg! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...