Gå til innhold

Mine bryllups-planer :)


MrsG

Anbefalte innlegg

hei hei! :)

tusen tusen takk for alle lykkeønskninger! blir helt rørt her jeg!

da er vi altså gift. :fnise:

og dagen i går var bare HELT fantastisk! jeg kan med hånda på hjertet si at absolutt ALT gikk på skinner og var helt perfekt! og vi har fått såååå mye skryt for hele "opplegget" vårt, og alle har sagt at de har fått et minne for livet. så jeg er rimelig fornøyd, ja :D

orker ikke skrive fult referat her og nå, men kommer tilbake til det imorra, tenker jeg :)

må bare nevne at JEG holdt TALE under middagen! *stolt*

forresten, har det skjedd no gøy her da mens jeg har vært borte??? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus

Så gøy å høre at det gikk bra i går! :juhu: Gleder meg til referat, og kanskje noen bilder? *smile fint*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er du gift!!! Gratulerer!! håper dagen din ble så bra som du ønsket... hørtes jo sånn ut.. og jeg gleder meg til å se bilder!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk på skinner!! Da må jo dagen ha vært en drømmedag!!

Håper du har det bra nå også, selv om det kanskje er en utladning å være ferdig..? Blir jo alltid sånn når man har planlagt noe lenge, og det plutselig er over! Da får du prøve å flyte litt på noen rosa skyer og gode minner! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim

Sukk...........:hjerter_rundt:

Så fine dere var!!!!

Godt å være gift? Kjenner du forskjell?! :fnise: Går rundt og innbiller meg at jeg kommer til å kjenne det på meg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk! joda er veldig koselig det hihi.

men stor forskjell skal jeg vel ikke påstå at det er... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne:

Jeg er målløs. Så utrolig nydelige bilder! Dere var så fine! :hjerter_rundt:

Tenkte massevis på dere, og lurte litt på om det ikke ble fryktelig varmt i Hamardomen :fnise: Kan se for meg at dagen var perfekt ja!

Gratulere så mye igjen, MrsG!

:klemmer:

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anea: neida, det var akkurat passe varmt, faktisk! :) det er sånne.. persienne-lignende greier som skjerma for sola liksom, så det var skygge der vi satt inni kirka. så det var perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyyydelige bilder :) Gratulerer så masse, godt å høre at dagen ble perfekt! :-D Ser fram til referat og flere bilder etterhvert! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine bilder!! Dere var utrolig fine begge to!! Synd jeg ikke fikk sett dere "live" :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skylder dere vel et lite referat fra dagen også, eller?

OK, frokost kl 8.30 omtrent.. stressa litt kvelden/natta før siden søstra mi kom til hotellet med blomstene i 1-tida.. hehe

flesteparten av gjestene på hans side kom på fredagen, så det vi hadde det veldig hyggelig da også.

Gubben kjørte meg til frisøren, så jeg var der kl 9.45 omtrent.. da satt forloveren min i stolen og så ganske så bra ut ;)

så jeg fikk beskjed om å gå meg en liten tur, og få litt frisk luft :)

Tusla bort til brudesalongen, som skulle hjelpe meg med kjolen seinere på dagen. Pjatta litt med dem.

klokka ble vel 11 og det var min tur til å bli ordna på håret og sminket og stelt med. Utrolig hyggelig frisøren som hjalp oss,

gjorde alt så mye enklere liksom :)

fikk spist litt mens friseringa foregikk, var nok en fordel :)

egentlig skulle hu fra brudesalongen komme bort med kjolen min kl 13, men vi ble ferdige litt før, så vi bestemte oss for å tusle de

få metrene fra frisøren bort til salongen da. med tiara og full sminke, med en festkledt forlover på slep. mange som titta da, ja.

kom bort dit, gikk på do en siste gang, hehe, og fikk snørt meg inn i kjolen. OBS! bruk godt undertøy! (jeg har nesten vannblemme

etter min stroppeløse bh, med sånn gummi-ting langs kanten..)

da vi var ferdige der, tassa vi tilbake til frisøren, for siste finish og sløret. igjen, mange som kikka hehe.

vielsen var jo kl 14, og vi var ferdig påkledt kl 13.15 ellerno. og kjøreturen tar jo bare 5 minutt bort til kirka, så da satt vi der.

på bakrommet hos frisøren, med hvert vårt vannglass og venta. da gikk tida litt sakte, kan man si. samboern til

forloveren min skulle kjøre oss til kirka. klokka 13.45 gikk vi ut av salongen, ble gratulert no voldsomt av en forbipasserende amerikaner på vei inn i bilen! hehe

tenkte vi hadde litt god tid, så vi kjørte litt omvei og litt sakte, plutselig var kl 13.59 og vi var ikke fremme engang :fnise:

men men.. samma det. han slapp oss av 30 meter fra kirka, så vi kunne gå resten. etter 5 meter kjenner jeg den strømpa mi begynner å gli ned. Krise! OBS!

ikke bruk strømper med bare sånn gummi-greie til å holde de oppe. strømpeholder er et must! joda, fikk hufsa opp kjolen litt og dratt den

opp igjen. gikk 5 meter til. KRISE! kjenner underskjørtet mitt sklir ned! (vær på den sikre siden og velg en str. for liten)

opp igjen med kjolen, ikke veldig elegant kanskje, men de som sto utenfor kirka syns det var litt festlig. hehe. stolt over at jeg ikke

fatningen helt, selv om jeg ble litt stressa der et øyeblikk.

så så jeg pappa stå utenfor kirka, med buketten min. fikk litt klump i halsen da, men klarte å holde meg. kirkeklokkene ringte og

fikk ennå litt mer sommerfugler av det.

etterhvert fikk jeg gitt tegn til hu med kirkeklokkene at jeg var klar, så hun stoppet, jeg og pappa stilte oss i kirkedøra og jeg hørte

fiolinen begynte å spille "you raise me up". ser på video'n nå at vi kanskje gikk litt fort inn, men det gjorde igrunn ingenting.

da vi kom frem, satte vi oss på plassene våre.. husker ikke så veldig mange detaljer her, siden vi ikke har fått alle filmene enda hehe

men presten sa ihvertfall noen ord. veldig flink prest forresten. morsom, eller, med glimt i øyet hvertfall.

nevnte bl.a. at jeg muuuligens var litt kontrollfrik og de mange mailene han hadde mottatt i det siste :fnise: og også om våre fotball-interesser hehe

tekstlesningen gikk også kjempefint, svigermor klarte det utmerket.

musikerne, som hadde øvd sammen èn gang, spilte utrolig fint, først "the prayer". kjempefornøyd med alle sammen. de er jo tross alt proffe,

og var verdt hvert øre og litt til.

4 (en cello, en fiolin og 2 vokal) av dem studerer ved barratt due musikkinstitutt i oslo (en av dem deler leilighet med min søster) og han siste på piano og vokal

er litt småkjent.. Knut Anders Sørum. (vant grand prix for noen år siden, og vært med på beat for beat og singing bee og lit sånt)

alle sammen var helt fanstastiske!

etterhvert fikk vi sagt JA, og da kom overraskelsen min til min kjære, som ikke skjønte noe, stakkars :fnise:

ikke et øye var tørt da knut anders sang "you'll never walk alone (kjære er liverpool-fan, jeg er man utd, og presten introduserte sangen som "den største gaven en liverpool-fan

kunne fått av en united-fan, og et bevis på hvor mye kjærlighet jeg unner han. ellerno i den duren ;) ) sniff

under velsignelsen tente forloverne våre et lys for oss, var kjempefint.

så spilte knut anders "fields of gold".. presten talte, helt perfekt det også. sa jeg at været også var perfekt?? hehe. 20 grader omtrent, litt mer utover dagen, skyfri

himmel :)

utgangen vår var også flott.. "jesu joy of man's desiring" på fiolin og cello.

etter selve vielsen kom fotografen vår, utrolig hyggelig fotograf må det sies. tok endel bilder inne i hamardomen. fikk titte på noen der og da, så kjempeflott ut!

tok også mange bilder utenførs også. faktisk ingen inne, pga av været, og fotografen mente han hadde mer enn nok flotte bilder av oss ute. så da så :)

etter fotograferinga reiste vi fra domkirkeodden i porsche kabriolet, som vi lånte av toastmaster'n ;) såå gøy da! masse småunger som løp rundt og beundra oss :fnise:

kom opp til høsbjør der alle gjestene stod og ventet på oss utenfor. fikk litt sprudlevann. masse pjatting med gjestene og jeg måtte sååå på do! tok sjansen på at jeg klarte

det alene og det gikk kjempefint! hehe. flink :fnise:

middagen gikk som smurt, toastmaster hadde full kontroll, alle talene var flotte! kjære snakke visst i over 20 minutter! men han er så talefør og festlig at alle storkoste

seg med talen hans hehe. og etter hovedretten kom kveldens største sjokk: JEG holdt tale! bestemte meg etter hovedretten at, jaja, det får bære eller briste, og jeg hadde faktisk

ikke grini før på dagen (hva skjera???) så jeg tok sjansen. og det gikk kjempefint! var ikke veldig lang tale riktignok, men.. fikk da sagt det viktigste!

og kjære ble satt ut, igjen! hehe

talerne var som følger: pappa sa noen ord, kjæres pappa sa mange ord ;), min søster talte og hadde bildefremvisning, min forlover hadde skrevet sang, samme hadde mine foreldre,

kjæres bror (og forlover) talte, og min bestemor og hans bestefar talte.

her var faktisk den eneste gangen i løpet av dagen jeg felte en tåre. da min bestemor sa at hun var den eneste av mine besteforeldre som fikk oppleve denne dagen. DA ble det

for mye for meg gitt. tenker fortsatt på akkurat det. samme når vi var ferdige i kirka forresten, så kom broren til farmora mi, som døde for 3 år siden (bestefar døde for 4 år siden)

og sa at de var jo de eneste "eldste" fra den sida av slekta som kunne være der, og at besteforeldrene mine hadde elsket å være der denne dagen. det var et utrolig sterkt øyeblikk. og ikke nok

med det, men da jeg kikka på gavene våre i går, fant jeg gaven fra han broren til bestemor og kona hans. en nydelig glassengel, som minner meg så utrolig mye om bestemor. og jeg gråt og jeg gråt da jeg pakket den ut. og nå griner jeg igjen.

det var noe med den engelen som rører et eller annet ved meg. og det er nok nesten den gaven som jeg setter mest pris på av alle gavene vi har fått.

huff, nå ble jeg helt sentimental her. jaja.

etter middagen samlet vi alle i festsalen, til konkurranse! først skulle vi dele inn gjestene i lag og dette tok jo helt av! på forhånd hadde lagd lag og alle gjestene

fikk utdelt en lapp med et dyr på. finn flokken din! så alle gikk rundt å lagde dyrelyder og fant tilslutt resten av flokken sin! litt av et syn var det!

konkurransen var spørsmål om oss to, "M og Hs Bryllupsnøtter"

en del av konkurranse gikk ut på at hvert lag skulle vise et talent, noe a la norske talenter. her ble det også mye ymse.

alt fra sang til triksing med ball, til kveldens vinnerlag, som slo til med et selvskrevet dikt, som var så drøyt at det ville blitt sensurert i de fleste medier.

og hvem leste opp dette diktet foran alle gjestene? joda, min 76 år gamle mormor! ble nesten litt blyg jeg altså.. haha. ikke sjokkert over at HUN leste det, hu er

troende til det meste slikt men.. det var jo ikke måte på.."... i kveld skal ***polere staken..." og andre ting i den gata liksom. haha. men alle syns det var drit-festlig da så.. :hoho:

brudevals ble det også etterhvert, og alle var faktisk imponerte! høhø. OG jeg dansa med svigerfar! made his night! haha. (han har en noe spesiell dansestil, men det gikk nå bra

det og. hehe)

skjæringa av bryllupskaka (som for øvrig også var perfekt og kjempegod, til tross for at vi bestilte den 3 dager før bryllupet og ikke hadde med bilder ellerno)

så ifølge min mor ut som et pressekonferanse med tusen fotografer tilstede. masse knipsing av bilder ja!

så var egentlig opplegget vårt for dagen slutt. kl nærmet det 2 og de fleste begynte å bli litt kjeie. vi la oss vel i 3-tida. kjre bar meg over dørstokken, på nakken riktignok men.. :fnise:

søstra mi filma det, så det var kjempefestlig!

vi har fått så utrolig mye skryt for bryllupet vårt. folk kommenterte det til oss og hverandre hele helga. fantastisk sted, vielse, mat, blomster, ALT! hadde med gjesteboka

vår også, og tror faktisk de fleste av gjestene skreiv i den. igjen, masse skryt. også for et uvanlig stilfullt og velorgansiert arrangement.

må rose høsbjør, maken til service og gjennomførthet (?) finnes ikke. maten var nydelig, helt fra den minste reke på frokostbordet, til indrefileten i hovedretten.

glemte nesten å nevne blomstene! søstra mi har stressa i et halvt år nå, og alt var vellykket! bordekorasjoner og buketten min og allting ble akkurat som jeg hadde forestilt meg!

ja, dette kosta penger, men ikke veldig mye mer enn et "vanlig" bryllup. tror jeg.

har ikke fått sett over alle gavene ordenltlig ennå heller men.. utrolig masse fint! har fått 42 rosendahl-glass, så det må vel byttes litt trur jeg.. :fnise:

men...

alt i alt, PEFEKT!

oi, langt innlegg, ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest madam_mim

Så utrolig koselig å lese :rødme: Nå har jeg både ledd og felt noen tårer her for meg selv :sjenert: Rart hvordan noen små ting, sånn som den engelen, kan røre ved følelsene våre....:sukk:

Hørtes virkelig ut som en helt magisk dag :dåne: Åh, og så stolt du har grunn for å være, som har planlagt og fått alt dette til å gli så utrolig bra :tommelopp:

Skjønner godt dere er fornøyd ja :Nikke:

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvebruden

Gratulerer så masse. :klemmer: Utrolig fint og rørende å lese alt du skrev. Og så flotte dere er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti

Gratulerer!! Nyyyyyydelige bilder :) Gleder meg enda mere etter å ha sett bildene dine og å ha lest det du skrev :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...