Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Men på den annen side så kan jeg kose meg med litt vin/øl hvertfall de første ukene av bryllupsreisen. Og risikerer på ingen måte å bli kvalm allerede da.

Må bare korrigere meg selv her: Er jo store muligheter for å bli kvalm så lenge jeg har anledning til å drikke alkohol! :fnise: Kan bli utrolig dårlig av ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Golden Girl

:danser: for snart prøving!! Så moro... :)

Takk for spor du! :klem:

Ha en fin kveld!!

Nattaklem!

:sove:

Endret av Golden Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Golden Girl og flickan!

I morgen skal jeg til legen! :sjokkert: Gruer meg skikkelig, faktisk. Hadde ikke trodd det...

Litt fordi jeg er redd det skal være vondt. For det var VELDIG vondt å sette inn spiralen. Men tror egentlig ikke det er like ille å ta den ut... Håper jeg ;)

Og litt fordi jeg er litt usikker på denne legen, vet nesten ikke om han gjør GU en gang. Men det gjør vel alle allmennleger, eller?

Og litt fordi det er en skremmende tanke at vi faktisk skal prøve å bli gravide om ikke så lenge...! :sjokkert:

Men etterpå så skal jeg til brudesalongen og få tilpasset brudekjolen :hoppe: Litt bekymret her også, kan ikke helt se for meg hvordan de skal få den til å passe til min litt under gjennomsnittet store byste... Men jeg må vel bare slutte å bekymre meg for alt mulig :fnise:

Har uansett hatt en strålende helg, selv om jeg uplanlagt måtte tilbringe hele lørdagen på jobb. Men 6 timer 100% overtid er jo ikke å kimse av, da ;) Men litt kjedelig siden vi skulle være barevakt for nevøen til samboeren, for første gang. Og så måtte sambo ta seg av ham helt alene, og han er ikke spesielt vant med barn. Men han klarte seg visst kjempefint! Men tror han slapp unna bleieskift, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var spiralen borte! :sjokkert::hoppe: :hår: :strix:

Det var hvertfall ikke noe å grue seg til! Litt ubehagelig akkurat da han dro den ut, men det gikk helt fint! :jepp:

Spent nå om syklusene endrer seg etter dette! Blør litt nå, men det kommer nok av at han tok celleprøve også. Neste mens er forventet i slutten av måneden.

Diskuterte blodprøvene fra sist. Han synes ikke det var spesielt rart at jeg lå på grensen til høyt stoffskifte selv om jeg har alle symptomene på lavt stoffskifte :klø: Men gikk med på å ta prøver en gang til for å sjekke. Og da fikk jeg ham til å ta LH også, for jeg har litt høyt av et annet (var det FSH?) og det var noe med forholdet mellom disse som kunne være en indikasjon på PCOS. Har jeg lest på nett :fnise:

Han mener ellers at det kun gjelder å sove og trene nok og spise riktig, så kommer alt til å ordne seg... Jeg er skeptisk... Men skal prøve så godt jeg kan. Så nå er planen å komme seg på trening i dag. Men dørstokkmila er så laaaaang....

Så ga ham meg resept på melatonintabletter. Jeg synes å ha lest at dette ble anbefalt for ekstreme B-mennesker for å få orden på døgnrytmen. Så synes jo det hørtes bra ut! Men når jeg kom hjem så såg jeg på pakken at de er omtalt som sovepiller... Skeptisk til det også, men jeg skal gi det et forsøk. :jepp:

Og så sa han at jeg burde spise lite karbohydrater, og det har jeg jo funnet ut selv at fungerer. Men greit at han sa det, for sambo tror absolutt ikke på at det kan ha noe å si ;) Og han anbefalte å få sånn dagslyslampe å ha på jobb. Har tenkt på det før i og med at jeg sitter på et kontor uten vinduer og ikke ser dagslys i det hele tatt nå om vinteren. Og sjefen måtte gjerne ringe ham, om han ikke synes det var en lur ide :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten ikke noe tilpassing av brudekjole og shopping i dag :tristbla:

Dukket opp noe på jobben som gjør at jeg et blitt tatt ut av den vanlige stillingen min og skal jobbe på et annet, viktig prosjekt frem til jul. Passer dårlig, for jeg har 4 feriedager jeg nesten må få tatt, men bør være på jobb hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

:hoppe: for spiralen som er borte!! Ikke lenge igjen nå nei. Gøy!!

Du må skrive hvis du får sånn dagslys lampe, hvordan du er fornøyd med det! Har lurt på det selv..

Og ang fridager, må du bare utbasunere hvor viktig det er med litt fri for du er jo så forfææærdelig travel med bryllupsforberedelser og det er så myyye du må gjøre, som du må gjøre i ukedagene... :lur:

Ha en fin uke!!

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, spiralen er borte :hoppe:

Snart er det tid for bryllup og baby :nigo:

Og angående det prosjektet, så får du bare være streng og ta ut de 4 feriedagene. Så lenge du sier fra god tid i forveien bør de kunne klare seg uten deg noen dager skulle man tro :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for :hoppe:-ingen, Golden Girl og Ilja! :klemmer:

Litt skremt nå, og lurer på om kondomer holder seg i to år :fnise: Kan jo ikke risikere å gå glipp av den gode vinen vi har plukket ut til bryllupsmiddagen :lur:

Angående de fridagene så er jeg redd det blir vanskelig å være streng der... Men er en liten mulighet for at jeg blir tatt av prosjeketet. Hadde forsåvidt vært lærerikt og gøy og vært med, men noen må gjøre min vanlige jobb også. Er ganske underbemannet for tiden, så det er ikke så kabalen er ikke så lett å få til å gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten tatt min første "sovepille", så nå sitter jeg og ser akutten og venter på å bli akutt trett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag(er)

Vel, forrige ukes veiing var så deprimerende at jeg aldri kom så langt som å rapportere... Men denne uka var jeg tilbake på 66-tallet igjen! Og igjen, helt ufortjent. Jeg skjønner ingenting :klø: Men :hoppe: litt allikevel!

11. nov: 67,9 kg = 22,6 kg fett og 45,3 kg annet +0,9 kg (totalt -3,1 kg)

18. nov: 66,9 kg = 23,1 kg fett og 43,8 kg annet -1,0 kg (totalt -4,1 kg)

Mat: Ganske flink, har offisielt hatt sukkerstopp, men må betjenne at jeg har spist 3 spseialsjokoladebiter og et kakestykke. Ellers har jeg fokusert på å spise minst mulig karbohydrater, uten å bli fanatsik.

Trening:

Ikke en eneste trening de to siste ukene heller... Medlemsskapet i trimklubben inndras vel snart... :sjenert:

Har vært totalt energiløs, men håper det skal gå litt bedre med mindre karbohydrater, litt hjelp av melatonin og det faktum at jeg de neste ukene faktisk skal få se dagslyset i løpet av arbeidsdagen! :jepp:

Link til veielista

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det ble positive resultater på dagens veing! :duskedame:

Masse lykke til med kostholdsendringen og melatonin. Jeg har ikke helt fått tak på hvorfor du tar det forresten. Er det for å sove bedre? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ilja og Golden Girl!

Melatoninen er for å prøve å bli litt mer A-menneske :fnise: Hvis jeg har skjønt det riktig så er ideen at ved å øke nivået av "sovehormonet" melatonin om natten så vil kroppen skjønne bedre forskjell på dag og natt og skru ned produksjonen på dagtid, selv om det er vinter og den ikke får så mye lys (som motvirker den naturlige produksjonen).

Men må innrømme at jeg blir litt skeptisk til disse pillene etter å ha googlet litt. Anbefales kun til folk over 55 som ikke får sove.... Og da kun som en 3 ukers kur, og jeg har fått resept for et helt år! Og ett sted leste jeg at melatonin kunne påvirke fruktbarheten, og ble ikke anbefalt til kvinner i fertil alder... Men det var snakk om mye høyere doser, da... Men legen min mente det ikke ville være noe problem å fortsette å ta de selv om jeg skulle bli gravid, siden det er hormoner kroppen selv produserer. Men pakningsvedlegget sier at man må slutte med dem straks om man blir gravid. Er det rart jeg blir forvirret? :klø:

"Problemet" er at jeg føler meg SÅ opplagt i dag! Veldig usikkert om det er disse pillene da, eller det faktum at jeg la meg tidlig i går og har faktisk fått sett en god del dagslys i dag.

Så jeg lurer på om jeg skal ta den ene pakken, altså som en kur som det er anbefalt. Da kan jeg forhåpentlig vis stille den indre klokka mi om til å ligne mer på et "normalt" A-menneske og er ferdig i god tid før vi skal prøve å bli gravide. ..

Eller om jeg skal være på den sikre siden å la være. Men jeg fungerer omtrent ikke i hverdagen for tiden, så dette er liksom et lite håp om normalitet... :sukk: Vanskelige valg, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gå på en pakke men så slutte før du skal begynne å prøve...? Rart når legen sier noe annet enn pakningsvedlegget? :/

Veldig rart, ja. :klø:

Har bestemt meg for å ikke ta dem. Orker ikke å ha det hengende over meg om vi mot formodning skulle få problemer med å bli gravide. Ble ekstra skeptisk når de hadde satt grensen for anbefaling til 55 år... Virker jo som de bare vil sikre seg at ingen i fertil alder tar disse pillene.

Sambo var helt enig! :jepp: Han er litt søt, da. I går kveld så lurte han på hvordan det gikk med tempingen min og hvor lenge det var til EL. Og når jeg sa at jeg synes det var litt rart å nå prøve å unngå EL nå i to måneder før vi starter prøvinga, så mente han at vi TRENGER jo ikke å vente... :rødme: Han er visst helt klar nå, og synes ikke det var noe som helst nifst å tenke på at vi snart kan være gravide. Men jeg vil uansett vente til etter bryllupet. Orker ikke være kvalm da... :spy: Og så vil jeg kunne nyte litt vin også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Søte sambo!! :) :) :)

Høres ut som et klokt valg ang pillene. Som du sier, kjipt å lure i etterkant hvis det drøyer med å bli gravid...

Ønsker deg en fin kveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Golden Girl og flickan!

Jepp, sambo er litt søt innimellom! :rødme:

I går klarte jeg å forlese meg på FF-forumet og kom over noen gamle "kjerringer" (40+ :fnise:) som diskuterte hormonprøvene sine. Mange som hadde høye FSH-verdier, som er et tegn på at antallet egg begynner å bli lavt. Prøven jeg tok sist jeg var hos legen var like høy som hos mange av dem :tristbla: Og det var sånn: "Ja, ja, det er fremdeles en liten sjans for at det skal gå"... :tristbla: Så jeg fikk ikke sove etterpå. Da kom samboer og ga meg en lang klem og trøstet meg og sa at det helt sikkert kom til å gå fint uansett... :rodme:

Fremdeles litt bekymret for dette, men har lest litt mer og så lenge en HAR eggløsning så skal det jo være greit. Men dette i kombinasjon med andre issues er værre, for det er visst veldig vanskelig å stimulere de som har høy FSH...

Men tempene mine har jo vært fine, så jeg krysser fingrene for at jeg fremdeles har nok igjen til et par barn. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...